top
Methods-of-finding-a-lost-or-stolen-phone-1

روش‌های پیدا کردن گوشی گم شده یا سرقتی

زمان مطالعه: 10 دقیقه

82

icon

چگونه گوشی سرقتی را پیدا کنم؟ موبایلم سرقت شده چیکار کنم؟ زمانیکه گوشی موبایل یا تبلت شما گم شده و یا به سرقت می رود، اولین سوالی که احتمالا به ذهن شما می‌رسد نحوه پیدا کردن گوشی گم شده است. برای پیدا کردن گوشی سرقتی چه کاری باید انجام داد؟ چه روش‌هایی برای پیدا کردن گوشی وجود دارد؟ کدام روش بهتر و سریع‌تر به نتیجه می رسد؟ گوشی گم شده را چگونه پیدا کنیم؟

در این مقاله تمام روش های پیدا کردن گوشی که در هنگام بروز حادثه سرقت و یا گم شدن گوشی (ردیابی گوشی گم شده) می‌توانند کمک کننده باشند را آورده‌ایم. هر کدام از این روش‌ها بسته به موقعیت، می‌توانند عملکردی مثبت برای شما داشته باشند. بنابراین با ما همراه باشید تا با روش‌های پیدا کردن گوشی گم شده آشنا شوید. و از این روش‌ها برای ردیابی گوشی دزدیده شده هواوی، شیائومی، سامسونگ و… استفاده کنید.

آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

نحوه پیدا کردن گوشی گم شده یا سرقتی

قبل از هر آموزشی به نکته زیر را به یاد داشته باشید:

روش‌های زیادی را در این متن جهت ردیابی گوشی سرقتی یا مفقودی به شما آموزش می‌دهیم اما نکته حائز اهمیت در تمام این روش‌ها این است که، در صورت استفاده از هر روش، شما می‌توانید، مشخصات دستگاه را برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و اتفاقات بعدی در سامانه کشوری همیاب 24 ثبت نمایید. از طریق ثبت در این سامانه، علاوه بر فعال شدن ردیابی گوشی شما در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع رسانی کشوری به اصناف سراسر کشور، کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی از خرید و فروش و خروج دستگاه شما از مرزهای کشور جلوگیری می‌شود و همینطور کالای شما در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور و کلانتری‌ها جستجو شده و به اطلاع شما می‌رسد.

همیاب 24 سامانه ردیابی گوشی و کالای دیجیتال است که مورد تایید مراجع قضایی است.

همیاب ۲۴ سامانه ردیابی گوشی، تبلت و لپ تاپ

پیدا کردن گوشی اندروید

در پیدا کردن گوشی اندروید رایج ترین روش، ردیابی گوشی اندروید از طریق جیمیل و قابلیت “دستگاهم را پیدا کن” می باشد. برای پیدا کردن گوشی با جیمیل شرایطی را باید از قبل پیش بینی کرده باشید.

این شرایط شامل: فعال کردن جیمیل روی گوشی اندرویدی، فعال کردن دسترسی به اینترنت و فعال کردن مکان یابی گوشی می‌باشد.

حال برای آموزش کامل این روش، مطلب ردیابی گوشی اندروید با ویژگی “دستگاهم را پیدا کن” | Find My Device را بخوانید. اگر قصد دارید اختصاصا با ردیابی گوشی سامسونگ نیز آشنا شوید، مطلب 4 روش ردیابی گوشی سامسونگ را مطالعه نمایید.

همیاب

پیدا کردن گوشی اپل

چگونه گوشی سرقتی را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن گوشی آیفون می‌توانید از قابلیت مهمی که این پلتفرم در اختیار شما قرار داده است بهره مند شوید. از طریق قابلیت Find My iPhone به معنی ” آیفون من را پیدا کن!” شما می‌توانید گوشی آیفون خود را پیدا کنید. در کنار این قابلیت کاربردی می‌توانید در صورتیکه گوشی شما هنوز به اینترنت متصل باشد، برای گوشی خود پیام ارسال کنید و یا اطلاعات خود را جهت جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از راه دور پاک نمایید. برای آموزش کامل این روش مطلب ردیابی گوشی آیفون با ویژگی “آیفون مرا پیدا کن” | Find My iPhone را بخوانید.

دوست عزیز قبل از خواندن ادامه متن حتما اپلیکیشن ضد سرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید. زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید. با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می‌توانید گوشی خود را از لحاظ سلامت، تست نمایید و به کدهای ussd پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی خواهید داشت و ….
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

پیدا کردن گوشی خاموش

چگونه گوشی مفقودی را پیدا کنیم؟

شاید شما هم یکی از مالباختگان گوشی‌های هوشمند باشید که به تازگی سارقین آن را دزدیده‌اند، و حتما این سوال برای شما هم پیش آمده که با توجه به این مساله که سارقین بعد از سرقت گوشی را خاموش می‌کنند، آیا پیدا کردن و ردیابی گوشی خاموش امکان پذیر است؟ برای دریافت پاسخ این سوال مطلب آیا ردیابی گوشی و سیم کارت خاموش امکان پذیر است را بخوانید.

حتما بخوانید: چگونه به گوشی خاموش زنگ بزنیم؟

روش‌های “پیدا کردن گوشی” از طریق IMEI:

چگونه گوشی دزدی را پیدا کنیم؟ گوشی دزدیده شده چگونه ردیابی می شود؟

روش‌هایی که در ادامه ذکر می‌شوند، روش‌هایی هستند که برای پیدا کردن گوشی از شماره IMEI آن استفاده می‌کنند:

1- پیدا کردن گوشی همراه اول

نحوه پیدا کردن گوشی گم شده یا سرقتی

جهت پیدا کردن گوشی مفقودی یا دزدیده شده خود از طریق اپرتور همراه اول می‌توانید، از سرویس‌هایی که این اپراتور بدین منظور ارایه داده است استفاده نمایید. برای استفاده از این سرویس ابتدا باید برای سوازاندن سیم کارت فعال روی گوشی اقدام نمایید. سپس شماره IMEI گوشی که بر روی جعبه گوشی مندرج شده را از طریق خطوط همراه اول، با یکی از روش‌های زیر ارسال و سرویس ردیابی گوشی همراه اول را فعال نمایید.

  1. ارسال شماره IMEI گوشی از طریق شماره گیری کد # شماره سریال *۲۱۴۱* ۱۱۱*
  2. از طریق سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول با ارسال ۲۱۴۱ به شماره ۱۱۱

سامانه ردیابی گوشی همراه اول تا ۱۰ روز پس از دریافت شماره سریال، به جستجوی گوشی مفقود شده می پردازد و در پایان نتیجه را به اطلاع مشترک می رساند. در صورت عدم موفقیت، مشترک باید برای ردیابی مجدد گوشی خود اقدام کند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب ۳ روش ردیابی گوشی همراه اول: راهنمای جامع را مطالعه کنید.

برای مسدود کردن و یا سوزاندن سیم کارت با توجه به نوع سیم کارت خود به یکی از لینک های زیر بروید:

2- پیدا کردن گوشی ایرانسل

2- پیدا کردن گوشی ایرانسل

اپراتور ایرانسل سامانه پیامکی #۶۱۰۱* را جهت ردیابی گوشی های مفقودی/ سرقتی در اختیار مشترکان قرار داده است.
جهت پیدا کردن گوشی مفقودی/مسروقه خود از طریق این سامانه باید مراحل زیر را انجام دهید:

۱- ابتدا درخواست مسدودی یا سوزاندن سیم کارت فعال روی گوشی گمشده یا دزدیده شده را به اپراتور خود بدهید.

۲- ۵ روز پس از مسدود شدن خط، کد #۶۱۰۱* را از یک خط ایرانسلی شماره‌گیری نمایید. نتیجه ردیابی پس از ۴۸ ساعت برای شما ارسال خواهد شد.

۳- در صورت مثبت بودن نتیجه ردیابی، شما می توانید سایر مراحل را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنید و در صورتی که نتیجه ردیابی شما منفی بود، باید حداقل ۵ روز پس از دریافت پیامک اول مجدداً درخواست ردیابی خود را ثبت کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب نحوه ردیابی گوشی سرقتی توسط اپراتور ایرانسل را مطالعه کنید.

3- پیدا کردن گوشی رایتل

3- پیدا کردن گوشی رایتل

برای پیدا کردن گوشی ­های سرقتی یا گمشده از طریق اپراتور رایتل، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- جهت جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی ابتدا نسبت به مسدود کردن سیم‌کارت اقدام نمایید.
۲- شماره IMEI دستگاه خود را به سرشماره ۶۱۰۱ پیامک کنید.

پس از ثبت موفق شماره سریال از شما درخواست می‌شود تا در صورتی‌که در زمان مفقودی دستگاه از سیم‌کارت رایتل استفاده می‌کردید شماره‌ آن را ارسال و در غیر اینصورت، عدد ۰ را ارسال فرمایید.

سپس باید یکی از بازه‌های زمانی اشاره شده در زیر را جهت ردیابی دستگاه خود انتخاب کنید:

عدد۱: از ۱۰ روز گذشته تا ابتدای روز جاری (هزینه ۱۰۰۰ ریال)
۲: از ابتدای روز جاری تا ۱۰ روز آینده (هزینه ۱۰،۰۰۰ریال)
عدد ۳: از ۱۰ روز گذشته تا ۱۰ روز آینده (هزینه ۱۱،۰۰۰ ریال)

توجه با ارسال عدد ۱ نتیجه ردیابی بعد از ۲۴ ساعت برای شما ارسال خواهد شد. در صورتی‌که عدد ۲ یا ۳ را انتخاب کنید در هر زمان که نتیجه ردیابی مثبت باشد، به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد و در صورت منفی بودن حداکثر بعد از ۱۰ روز پاسخ اعلام می‌شود.

۵- بعد از کسر هزینه، درخواست شما جهت ردیابی در سیستم ثبت خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب ردیابی گوشی سرقتی | مفقودی- رایتل را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید…
اگر می‌خواهید که شکایت سرقت را به طور اینترنتی ثبت کنید مقاله ثبت شکایت کیفری سرقت به صورت اینترنتی را مطالعه نمایید.

4- پیدا کردن گوشی سرقتی در سامانه کشوری همیاب 24

سامانه همیاب ۲۴ با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و با همکاری اصناف و کلانتری های سراسر کشور، در خصوص تسهیل و تسریع فرآیند ردیابی، بستری مناسب فراهم کرده است.

شما می توانید گوشی گم شده یا به سرقت رفته خود را در سامانه همیاب۲۴ ثبت نمایید تا مراحل ردیابی آن با سرعت بیشتری صورت بگیرد. جهت فعال شدن فرآیند ردیابی، شماره IMEI گوشی را در سامانه کشوری همیاب۲۴ ثبت نمایید تا ردیابی گوشی گمشده یا سرقتی شما فعال گردد. از این طریق علاوه بر ردیابی گوشی شما در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش و خارج شدن گوشی از مرزهای کشور جلوگیری می شود، بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری ها و بازرسی های مرزی جستجو شده و به شما اطلاع داده می شود.

درنهایت

ما در این متن روش ردیابی گوشی گم شده و طریقه ردیابی گوشی گم شده یا سرقتی را آموزش دادیم. با روشهای گفته شده ردیابی گوشی دزدیده شده هواوی، شیائومی، سامسونگ، آیفون و… را انجام دهید. اگر در مورد نحوه پیدا کردن گوشی سوال یا مشکلی دارید با ما در میان بگذارید تا راهنمایی‌تان کنیم.

سوالات متداول

چگونه گوشی دزدیده شده را پیدا کنیم؟

روشهای زیادی برای پیدا کردن گوشی دزدیده شده وجود دارد که ما در این متن به صورت کامل توضیح دادیم.

گوشیم گم شده چیکار کنم؟

بهترین روشی که برای پیدا کردن گوشی خود می‌توانید انجام دهید که تمام روش‌ها را در بر بگیرد و جامع باشد ثبت گوشی خود در سامانه همیاب24 است.

همیاب
4.4/5 - (77 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. اسماعیل رجب پور گفت:

    سلام چگونه سوال خودرا با پیام یاچت به بر نامه ارسال کنم

    1
  2. روح الله گفت:

    سلام من روی گوشیم هم سیم کارت ایرانسل دارم هم همراه اول از طریق کدوم اپراتور �ایند رو انجام بدم به نتیجه می‌رسم

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام روح الله عزیز. گوشی خود را در سامانه همیاب24 ثبت نمایید تا هر سه اپراتور به صورت 24 ساعته ردیابی شود. اینروش از نظر هزینه و وقت بسیار مقرون به صرفه است.

      0
  3. گوشی بردار منو داخل مدرسه از کیفش دزدیدن هرچی زنگ میزنیم خاموشه هیچکس جوابگو نیس دوربین هم داخل مدرسه نیس چجوری باید پیگیری کنیم؟

    0
  4. محمد جواد شریفیان گفت:

    با سلام. تشکر و قدردانی از سایت همیاب ۲۴.
    بنده گوشی کاریم رو از داخل خودرو سرقت کردن و
    داخل سایت همیاب ۲۴ طبق راهنمایی جهت ردیابی گوشی های سرقتی فرم و اطلاعات رو تکمیل کردم و بعداز دو ماه ردیابی گوشی که خط انداخته بود بر روی گوشی انجام شد و تونستم به نتیجه برسم. واقعا فقط جهت گوشی های سرقتی و گم شده فقط این راه ش هست که پیدا و نتیجه گرفت. 🙏🙏🙏🙏

    1
    1. عسل بهرنگی گفت:

      سلام ببخشید شما گوشیتون رو که پیدا کردید چطور تحویل گرفتید و اینکه اطلاعاتش پاک شده بود یا نه؟
      لطفا بگید چون منم امروز گوشیم رو توی ماشین نشسته بودم از دستم قاپیدن با موتور رفتن و منم تو ترافیک امام علی بودم هیچکاری نتونستم بکنم.

      0
  5. با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    گوشی من حدود 10 روز پیش دزدیدن و در سامانه همیاب ثبت کردم و مدل گوشی شیاومی 11tpro بود میخواستم بپرسم این گوشی imi میتونن تغییر بدن و اگر تغییر بدن باز هم امکان ردیابی وجود دارد یا خیر ممنون میشم جواب بدین
    با تشکر

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام احمد عزیز. نگران نباشید. با توجه به آمار ردیابی مثبت سامانه همیاب24 احتمال این کار بسیار کم است.

      0
  6. با سلام و احترام. گوشی خانومم رو دزدیدن تو اتوبوس شهری. من مشخصات گوشی رو در سامانه همیاب شما ثبت کردم و در خواست رهگیری دادم. اما سیم کارتی که روش بود از صاحب خونه ما بود که الان خارج از کشور است . یعنی در واقع نتونستیم سیم کارت رو بسوزونیم . گوشی الان خاموشه و احتمالا سیم کارت رو انداختن بیرون . میخواستم بپرسم با این شرایط( سیم کارت رو نتونستیم بسوزونیم اما در سامانه ثبت نام کردیم) امیدی است و رهگیری انجام میشه؟ ممنون میشم جواب بدید

    1
    1. عیسی زهی گفت:

      سلام خسته نباشید ببخشید گوشی ما گمشده الان میخوام ردیابی بزنم یک سیم کارت های وب داخلش هستش آیا باید سیم کارت های وب را بسوزانم یانا مشکلی نیست

      0
      1. همیاب 24 گفت:

        سلام عیسی عزیز. لطفا با شماره 05141410 تماس بگیرید تا راهنمایی کنند.

        2
    2. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. لطفا با شماره 05141410 تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند.

      0