top
Tracking-iPhone-with-Find-My-iPhone-Find-my-iPhone

ردیابی گوشی آیفون با “Find My iPhone” | آیفون مرا پیدا کن

زمان مطالعه: 5 دقیقه

6

icon

برای ردیابی گوشی آیفون می توانید از قابلیت مهمی که این پلتفرم در اختیار شما قرار داده است بهره مند شوید. از طریق قابلیت Find My iPhone به معنی ” آیفون مرا پیدا کن!” شما می توانید گوشی آیفون خود را ردیابی کنید. در کنار این قابلیت کاربردی شما می توانید برای گوشی خود پیام ارسال کنید و یا اطلاعات خود را جهت جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی از راه دور پاک نمایید. برای استفاده از قابلیت “آیفون مرا پیدا کن” شما باید از قبل این قابلیت را در گوشی آیفون خود فعال کرده باشید و علاوه بر این بعد از سرقت یا گمشدن، دستگاه شما به اینترنت متصل باشد و همینطور قابلیت مکان یابی آن نیز روشن باشد.

نکته: استفاده از روش های ردیابی و پیگیری موقعیت مکانی گوشی، تقریبی و صرفا جهت اطلاع خودتان می باشد و از این طریق در مراجع قضایی نمی توانید اقدامی انجام دهید. برای ردیابی قانونی گوشی می توانید به سامانه همیاب۲۴ مراجعه نمایید.

نحوه فعال‌سازی Find My iPhone در گوشی آیفون

فعال کردن قابلیت Find My iPhone یکی از بهترین راه ها برای ردیابی دستگاه اپل گم شده یا سرقتی شما می باشد. برای انجام این کار، از طریق قسمت Settings و سپس iCloud گزینه Find My iPhone را روشن نمایید. این قابلیت دستگاه شما را به اکانت iCloud متصل می کند و از طریق همین سرویس می توانید گوشی آیفون خود را بیابید، آن را قفل کنید و یا اطلاعات آن را پاک کنید و از به سرقت رفتن اطلاعات گوشی آیفون خود جلوگیری کنید. دقت داشته باشید برای استفاده از قابلیت Find My iPhone باید یک اپل آیدی در دستگاه شما لاگین شده باشد.

بعد از انجام مراحل بالا. صفحه تنظیمات بخش iCloud در گوشی آیفون شما نمایان می شود. در این قسمت اسلایدر موجود در کنار گزینه Find My iPhone را در وضعیت فعال قرار دهید.
نکته: قابلیت و گزینه Find My iPhone یا “آیفون مرا پیدا کن” در سیستم عامل آی او اس ۵ و نسخه‌های بالاتر آن ارائه شده است.
اگر می خواهید از موقعیت دقیق دستگاه خود آگاهی پیدا کنید. باید Location Services را فعال کنید. برای فعال سازی مسیر زیر را دنبال کنید:
Settings > Privacy > Location Services > System Services

البته قابلیت مشابه بر روی رایانه های Mac نیز وجود دارد و باید از بخش Preferences و بعد iCloud گزینه Find My Mac را به حالت فعال تغییر دهید.
حتما بخوانید: ردیابی گوشی اندروید با Find My Device | دستگاهم را پیدا کن

ردیابی گوشی آیفون از طریق Find My iPhone | آیفون مرا پیدا کن

درصورتی که سرویس Find My iPhone را از قبل روی گوشی آیفون خود فعال کرده باشید، می‌توانید مراحل زیر را برای ردیابی گوشی آیفون خود دنبال کنید:

1. با استفاده از لپ تاپ وارد سایت icloud.com شوید و اطلاعات اپل آیدی خود را وارد کنید و sign in بزنید.
2. بعد از وارد شدن آیکون Find My iPhone را انتخاب کنید.

  ردیابی گوشی آیفون از طریق  Find My iPhone

3. بر روی All Devices کلیک کنید. شما در این قسمت می توانید لیست همه دستگاه هایی که اپل ایدی تان در قسمت آیکلودش وارد شده است را بینید. بر روی دستگاه مورد نظر کلیک نمایید.

  ردیابی گوشی آیفون از طریق  Find My iPhone

دستگاه هایی که به اینترنت وصل هستند، “روشن” نمایش داده می شوند در غیر اینصورت “خاکستری” نمایش داده می شوند.

۴. در صفحه باز شده می توانید موقعیت دستگاه خود را روی نقشه ببینید.

همچنین با کلیک بر روی Lock می توانید دستگاه خود را از راه دور قفل کنید و با کلیک بر روی Erase می توانید تمام اطلاعات دستگاه خود را از راه دور پاک نمایید.

ردیابی گوشی آیفون از طریق  Find My iPhone

نکته: بعد از اینکه داده‌های دستگاهتان پاک شد، دیگر نمی‌توانید موقعیت مکانی آن را از طریق Find My iPhone پیدا کنید.

ردیابی گوشی آیفون سرقتی یا گمشده در سامانه همیاب۲۴

سامانه همیاب ۲۴ با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و با همکاری اصناف و کلانتری های سراسر کشور، در خصوص تسهیل و تسریع فرآیند ردیابی، بستری مناسب فراهم کرده است.

یکی از بهترین روش های ردیابی، ثبت دستگاه گم شده یا دزدیده شده در سامانه همیاب۲۴ می باشد. اگر گوشی شما گم شده و یا به سرقت رفته، با همیاب۲۴ دیگر نگران نباشید. این سامانه از طریق همکاری با دادگستری ها، کلانتری ها، بازرسی های مرزی و اصناف موبایل و کامپیوتر سراسر کشور به سرعت و از راه قانونی گوشی گمشده یا سرقت شده شما را ردیابی می کند.


دیدگاه ها و تجربیات خود، پیرامون این نوشته را با ما در میان بگذارید

4.7/5 - (26 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. یاسین نادرحیته گفت:

    3تا نامرد ناشناس اومدن و دو تا 13پرومکس بدون ریجستر ازبنده به قیمت 97میلیون با برنامه ی رسید جعلی به صورت حواله پایا با شماره شبا خریدن و بنده چون روز تعطیل بود شک نکردم.ولی دوربین مداربسته کل چهره شان را گرفته.شکایت کردم در سامانه همیاب هم ثبت کردم. آیا گوشیم پیدا میشه؟
    ممنون میشم راهنماییم کنین

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. بسیار متاسفیم به خاطر این اتفاق. اما نگران نباشید طبق آمار مثبت ردیابی ما در سامانه همیاب۲۴ از هر سه گوشی یک گوشی ردیابی خواهد شد. امیدواریم گوشی شما نیز به زودی ردیابی شود.

      0
  2. محمد خاکسار گفت:

    گوشی بنده ایفون ۱۳ پرومکس بوده و جلو در زندان ایون به صورت دزدی با موتور سیکلت دزدیده شده موتور سیکلت هم ترک نشین داشته دو نفر بودن

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. به خاطر این اتفاق متاسفیم.حتما باید سیم‌کارت‌های موجود در گوشی سرقتی خود را بسوزانید در غیر این صورت در روند ردیابی شما اختلال ایجاد شده و ردیابی شما بی‌نتیجه خواهد شد
      و همچنین توجه داشته باشید که مسئولیت هرگونه ارتکاب جرم از جمله کلاهبرداری، مزاحمت، تهدید و… با سیم‌کارت بر عهده صاحب سیم‌کارت است.
      سپس در سامانه همیاب اقدام به ثبت مشخصات گوشی سرقتی خود بفرمایید و ردیابی آن را فعال کنید تا هرزمان در گوشی سرقتی شما سیم‌کارتی قرار گرفت ردیابی شده و از طریق پیامک و تماس تلفن گویا به شما اطلاع داده شود

      0
  3. سلام یه گوشی پیدا کردم توی سایت مشخصات وارد کردم و سایت شما باهام تماس گرفت وگفتن شماره منو میدن به صاحب گوشی بعد چند ساعت یه نفر زنگ زد که صاحب گوشی هستم گوشی رو برام پست کن من باید پست کنم یا حضورا باید طرف و کارتن گوشی رو ببینم بعد تحویل بدم؟؟بعدا مشکلی برام پیش نمیاد؟مطمئن باشم که طرف صددرصد صاحب گوشی هست؟

    1
    1. با سلام دوست عزیز اگر در این زمینه مشکوک هستید بار دیگر با پشتیبانی سامانه همیاب24 تماس گرفته و این موضوع را مطرح کنید.

      1