top
tracking-stolen-or-lost-phone-with-rightel

ردیابی گوشی مفقودی یا مسروقه رایتل

زمان مطالعه: 5 دقیقه

8

icon

اگر سیمکارت رایتل دارید و می‌خواهید گوشی مفقودی یا سرقتی خود را ردیابی نمایید تا انتها با ما همراه باشید. ما در این متن ابتدا ردیابی گوشی سرقتی در رایتل را بررسی کرده و نحوه ردیابی سیم کارت رایتل را بررسی می‌کنیم سپس مطمئن‌ترین روش ردیابی گوشی را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نحوه ردیابی سیم کارت رایتل (ردیابی اپراتور رایتل)

روش ردیابی گوشی با سیم‌کارت رایتل با استفاده از سر شماره می‌باشد.

مشترکین رایتل جهت ردیابی گوشی سرقتی یا مفقودی خود می توانند از سرویسی که این اپراتور ارائه داده است استفاده نمایند. برای ردیابی گوشی از طریق اپراتور رایتل مراحل زیر را دنبال نمایید:

1- جهت جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی ابتدا سیم کارت فعال روی گوشی سرقتی خود را مسدود نمایید. برای آموزش نحوه سوزاندن سیم کارت، با توجه به نوع سیم کارت خود به یکی از لینک های زیر بروید:

2- سپس شماره IMEI گوشی ( کد 15 رقمی که بر روی جعبه گوشی مندرج شده) را  را به سرشماره 6101 پیامک کنید.(در صورتی که به جعبه گوشی دسترسی ندارید مطلب آموزش تمام روش های پیدا کردن کد IMEI گوشی موبایل را بخوانید).

3- پس از ثبت موفق شماره IMEI از شما درخواست می‌شود تا در صورتیکه در زمان مفقودی یا سرقت گوشی از سیم‌کارت رایتل استفاده می‌کردید شماره‌ آن را ارسال و در غیر اینصورت، عدد 0 را ارسال نمایید.

4- سپس باید یکی از بازه‌های زمانی زیر را جهت ردیابی گوشی خود انتخاب کنید:

  • عدد 1: از 10 روز گذشته تا ابتدای روز جاری  (هزینه ۱۰۰۰ ریال)
  • عدد 2: از ابتدای روز جاری تا 10 روز آینده  (هزینه ۱۰،۰۰۰ریال)
  • عدد 3: از 10 روز گذشته تا 10 روز آینده  (هزینه ۱۱،۰۰۰ ریال)

نکته:
با ارسال عدد 1 نتیجه ردیابی بعد از 24 ساعت برای شما ارسال خواهد شد. در صورتی‌که عدد 2 یا 3 را انتخاب کنید در هر زمان که نتیجه ردیابی مثبت شود، به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد و در صورت منفی بودن حداکثر بعد از 10 روز پاسخ اعلام می‌شود.

5- بعد از کسر هزینه، درخواست شما جهت ردیابی گوشی در سیستم ثبت خواهد شد.

نکات مربوط به ردیابی سیم کارت رایتل

در رابطه با ردیابی گوشی از طریق اپراتور رایتل به نکات زیر توجه نمایید:

  • هزینه پیامک‌های ارسالی به سرشماره 6101 مطابق تعرفه عادی محاسبه خواهد شد.
  • در صورت مثبت بودن نتیجه ردیابی در اسرع وقت برای طی مراحل قانونی و تهیه دستور قضایی اقدام کنید. در نظر داشته باشید، کد پیگیری که در پیامک ردیابی برای شما ارسال شده، باید در دستور قضایی درج شود.
  • در صورت منفی بودن نتیجه ردیابی، می‌توانید درخواست ردیابی گوشی خود را مجددا ثبت نمایید.
  • برای مشاهده سوابق درخواست‌های خود می توانید عدد 9 را به سرشماره 6101 ارسال کنید.
  • این سرویس فقط مثبت یا منفی بودن نتیجه ردیابی را مشخص می‌کند و ارائه اطلاعات هویتی مربوط به فرد استفاده کننده از گوشی مستلزم دستور قضایی می باشد.

بیشتر بخوانید…
توصیه می‌کنم برای آگاهی از روند دادگاهی و شکایت بعد از ردیابی مثبت گوشی سرقتی و مفقودی در سامانه همیاب 24 از مقاله راهبردی پس از ردیابی مثبت گوشی موبایل چیکار کنم؟ استفاده کنید.

معرفی جامع ترین روش ردیابی گوشی

با ثبت ردیابی رایتل فقط ردیابی رایتل انجام میشود اما ما روشی را معرفی میکنیم که بعد از ثبت موارد زیر برای کالای شما اعمال می‌شود:

ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور.

سامانه همیاب ۲۴ با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و با همکاری اپراتورها، اصناف و کلانتری های سراسر کشور، در خصوص تسهیل و تسریع فرآیند ردیابی، بستری مناسب فراهم کرده است.

یکی از بهترین روش های ردیابی، ثبت دستگاه گم شده یا دزدیده شده در سامانه همیاب۲۴ می باشد. از این طریق علاوه بر ردیابی گوشی سرقتی شما در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش و خروج گوشی از مرزهای کشور جلوگیری می شود، بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری ها و بازرسی های مرزی جستجو شده و به شما اطلاع داده می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده

درنهایت

ما در این متن علاوه بر ردیابی گوشی رایتل بهترین روش ردیابی را نیز آموزش دادیم. اگر سوال یا نظری دارید با ما کامنت بگذارید تا راهنماییتان کنیم.

سوالات متداول

ردیابی گوشی رایتل چطوری انجام می‌شود؟

نحوه ردیابی رایتل را به صورت کامل با سرشماره 6101 و… در متن مقاله توضیح دادیم.اگر سوالی دارید کامنت بگذارید تا راهنماییتان کنیم.

روشی وجود دارد که علاوه بر ردیابی رایتل سایر اپراتورها را ردیابی کند؟

بله از طریق همیاب24 می‌توانید گوشی سرقتی خود را از سایر اپراتورها را نیز به صورت همزمان ردیابی نمایید.

ردیابی گوشی
4.9/5 - (19 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. چطور میتونم از پیدا شدن کالای خودم در سامانه همیاب مطلع بشم؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام هدیه عزیز. بعد از ردیابی گوشی توسط همیاب24 به شما اطلاع رسانی میشود. همچنین میتوانید وارد سامانه همیاب24 شده و از بخش پیگیری کالا روند ردیابی خود را مشاهده کنید.

      0
  2. حمید فتح آبادی گفت:

    سلام – گوشی من چندسال هست که گم شده و الان متوجه شدم کسی با همان گوشی وارد حساب کاربری من می شود . یکی از سیم کارتهای گوشی را همان موقع سوزاندم . شماره دومی را یادم نمی آید . برای همین دومی را نسوزاندم . الان می خواهم در سامانه همیاب موارد را ثبت کنم . imei و کارتن گوشی موبایل را دارم ولی imei برای سیم کارت را ندارم .لطفا راهنمایی کنید

    0
    1. با سلام حمید عزیز بابت اتفاقی که افتاده است متاسفیم اگر سیم کارت دوم به نام شما بوده است ابتدا مطلب زیر را مطالعه نمایید سپس استعلام بگیرید که آیا هنوز سیم کارت فعال می باشد یا خیر
      اگر سیم کارت فعال بود با مدارک شناسایی به نمایندگی اپراتور مورد نظر مراجعه نمایید و سیمکارت را بسوزانید.
      https://hamyab24.ir/blog/how-to-inquire-about-irancell-sim-card-hamrah-aval-and-rightel

      0
  3. سینا علی کرمی گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشیدمن گوشیم یک ماه و نیم پیش دزدیدن در همیاب24 ثبت کردم سیم کارت رایتلم و سوزوندم ولی بعد 10 روز به همیاب 24 زنگ زدم و گفتم حتما باید سیم کارت دومم یعنی ایرانسلم بسوزونم گفت بله می خواست بدونم برای دیر سوزوندن سیم کارت دوم ایا مشکلی برای ردیابی پیش میاد یا نه خیلی ممنون

    0
    1. با سلام سینا عزیز باید سیم کارت های موجود در گوشی را بسوزانید برای اطلاع از اینکه خللی در روند ردیابی بوجود نیامده است با پشتیبانی تماس بگیرید.
      ۴۱۴۱۰ – ۵۱ (۹۸+)

      1
  4. خیلی گوشی ام را نیاز دارم

    0
    1. سلام مهدی عزیز می توانید مشخصات گوشی خود را در سامانه همیاب24 ثبت نمایید تا ردیابی گوشی شما آغاز شود.

      0