top
how-to-ring-turned-off-phone

چگونه به گوشی خاموش زنگ بزنیم؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

61

icon

اگر گوشی موبایلتان را گم کرده اید و از قضا گوشی شما خاموش یا سایلنت است، برای پیدا کردن آن کافیست صدای آن را بشنوید، اما آیا امکان زنگ زدن به گوشی خاموش، سایلنت یا بی صدا وجود دارد؟ آیا می توان موقعیت گوشی گمشده را روی نقشه پیدا کرد؟ اگر گوشی شما را فرد دیگری پیدا کرده باشد و مورد سوء استفاده قرار دهد، چه اقداماتی برای ردیابی و جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی انجام می دهید؟

در این مطلب روش های به صدا درآوردن و پیدا کردن گوشی سایلنت اندروید و گوشی آیفون، و همینطور روش های پیدا کردن موقعیت گوشی و ردیابی آن را به طور کامل آموزش می دهیم. با ما در همیاب 24 همراه باشید.

هر دو پلت فرم اندروید (Android) و آی او اس (IOS) روش هایی را برای زنگ زدن به گوشی سایلنت و ردیابی آن ارایه داده اند. اما قبل از هر چیزی ذکر این دو نکته ضروری است که برای استفاده از این روش ها در مرحله اول باید گوشی شما به اینترنت متصل باشد و دستگاه شما نیز خاموش نباشد، زیرا تماس و ردیابی گوشی خاموش از این طریق امکان پذیر نیست اما اگر گوشی شما سایلنت و یا بی صدا باشد می توانید برای پیدا کردن گوشی اندروید یا اپل خود از این روش ها استفاده کنید.

همیاب ۲۴ سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ تاپ)

زنگ زدن به گوشی اندروید گمشده

برای زنگ زدن و پیدا کردن گوشی اندرویدی که آن را در اطراف خود گم کرده اید، می توانید از راهکاری که این پلت فرم به این منظور ارایه داده است استفاده نمایید، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

1- به آدرس ttps://www.google.com/android/find بروید.

پس از اعتبار سنجی و وارد شدن به اکانت جیمیلی که از قبل روی گوشی خود فعال کرده اید، صفحه زیر به شما نمایش داده می شود و در آن لیست دستگاه های اندرویدی خود را مشاهده خواهید کرد.

موقعیت مکانی گوشی ها و تنظیمات بخصوص آنها در صفحه گوگل مپ
زنگ زدن به گوشی اندروید

2- دستگاه اندرویدی مورد نظر خود را انتخاب نمایید

3- گزینه پخش صدا یا Ring را انتخاب کنید

حالا اگر حتی گوشی شما سایلنت یا در واقع بی صدا باشد، صدای زنگ آن را می شنوید. سایر گزینه هایی که در این قسمت مشاهده می کنید شامل: مکان یابی، ایمن کردن دستگاه و پاک کردن داده های دستگاه می باشد که توضیح هر کدام به طور خلاصه در ادامه آمده است:

مکان یابی گوشی اندروید (Locate):

اگر مکان یابی و اینترنت دستگاه شما روشن باشد در این بخش، مکان تقریبی دستگاه را مشاهده خواهید کرد.
توجه داشته باشید که استفاده از روش های ردیابی و پیگیری موقعیت مکانی گوشی، تقریبی و صرفا جهت اطلاع خودتان می باشد و از این طریق در مراجع قضایی نمی توانید اقدامی انجام دهید.

ایمن کردن گوشی اندروید (Secure Device):

اگر با به صدا درآوردن دستگاه، صدایی در اطراف خود نشنیدید و احتمال می دهید کسی آن را پیدا کرده است، از طریق گزینه “ایمن کردن دستگاه” می توانید برای افرادی که دستگاهتان را پیدا می‌کنند، پیام یا شماره تلفنی که بتوان از طریق آن با شما تماس گرفت اضافه کنید. این پیام روی گوشی گمشده شما به نمایش در خواهد آمد.

ایمن کردن دستگاه
پاك كردن اطلاعات گوشي اندروید از راه دور (Erase Device):

اگر احتمال می دهید که ممکن است از اطلاعات شما سوءاستفاده ای شود، می توانید از طریق گزینه “پاک کردن داده ها”، اطلاعات روی دستگاه خود را پاک نمایید.

نکته:
در این صورت همه داده‌های دستگاه برای همیشه پاک خواهند شد و بعد از اینکه داده‌های دستگاهتان پاک شد، دیگر نمی‌توانید موقعیت مکانی آن را پیدا کنید. اگر دستگاهتان آفلاین باشد، دفعه بعد که دوباره آنلاین شد پاک کردن داده‌ها شروع می‌شود.

زنگ زدن به گوشی آیفون گمشده

برای زنگ زدن و پیدا کردن گوشی اپل خود که آن را در اطرافتان گم کرده اید مراحل زیر را دنبال کنید:

1- وارد سایت iCloud شوید.

2- سپس اپل‌آیدی و پسورد خود را وارد نمایید.

صفحه ورود به icloud
زنگ زدن به گوشی IOS

بعد از وارد شدن به اکانتتان، آیکن تعدادی از برنامه های فعال روی دستگاه خود را مشاهده می کنید، لطفا آیکن برنامه Find Iphone را انتخاب نمایید:

انتخاب گزینه find iphone
زنگ زدن به گوشی اپل

بعد از انتخاب Find Iphone ممکن است مجددا از شما رمز عبورتان را درخواست کند. پس وارد نمودن مجدد رمز عبور خود، طبق تصویر زیر از بین دستگاه های اپل خود دستگاه مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

انتخاب دستگاه موردنظر در حساب اپل ای دی خود برای مشاهده موقعیت مکانی
زنگ زدن به گوشی اپل

سپس گزینه Play Sound را در صفحه باز شده انتخاب نمایید

انتخاب کردن گزینه play sound
زنگ زدن به گوشی اپل

با انتخاب گزینه Play Sound، گوشی شما حتی اگر روی حالت بی صدا یا سایلنت باشد هم به صدا در خواهد آمد. اما برای استفاده از این قابلیت همان طور که در بخش زنگ زدن به گوشی اندروید آورده شد، گوشی شما باید به اینترنت متصل باشد و همینطور خاموش نباشد. در این صفحه در صورتی که مکان یابی دستگاه هم روشن باشد، مکان تقریبی آن روی نقشه به شما نمایش داده خواهد شد. توجه داشته باشید که استفاده از روش های ردیابی و پیگیری موقعیت مکانی گوشی، تقریبی بوده و صرفا جهت اطلاع خودتان می باشد و از این طریق در مراجع قضایی نمی توانید اقدامی انجام دهید.

سایر گزینه هایی که در تصویر مشاهده می کنید شامل: Lost Mode و Erase Iphone می شود که در ادامه توضیحات آن ها آورده شده است:

گزینه Lost Mode:

درصورتی که احتمال می دهید شخص دیگری به دستگاه شما ممکن است دسترسی پیدا کند، با استفاده از این گزینه می توانید یک پیغام و شماره تماس تنظیم کنید که روی صفحه گوشی شما نمایش داده شود.

گزینه حالت گمشده در گوشی های ایفون
Iphone Lost Mode

بیشتر بخوانید…
اگر می‌خواهید که شکایت سرقت را به طور اینترنتی ثبت کنید مقاله ثبت شکایت کیفری سرقت به صورت اینترنتی را مطالعه نمایید.

پاك كردن اطلاعات گوشي آیفون از راه دور (Erase Iphone):

در صورتی که احتمال می دهید از اطلاعات ذخیره شده شما بر روی دستگاهتان ممکن سوءاستفاده ای شود، با استفاده از این گزینه اطلاعات روی دستگاهتان را پاک نمایید.

انتخاب گزینه پاک کردن کامل گوشی در ایفون
Erase Iphone

نکته:
در صورت انتخاب این گزینه اطلاعات روی دستگاه شما پاک خواهد شد و دیگر قادر به مکانیابی هم نخواهید بود. اگر گوشی شما آنلاین نباشد، بعد از اینکه مجددا آنلاین شود داده های دستگاه پاک خواهند شد.

ردیابی گوشی اندروید و آیفون سرقتی یا گمشده

اگر احتمال می دهید گوشی موبایل خود را در اطرافتان گم کرده اید، هر کدام از روش هایی که در بالا ذکر شد می تواند در یافتن دستگاهتان به شما کمک کند. اما اگر احتمال می دهید گوشی که گم کرده اید ممکن است به سرقت رفته باشد، برای ردیابی آن می بایست از طریق سامانه کشوری همیاب24 اقدام شود.

جهت فعال شدن فرآیند ردیابی، شماره IMEI گوشی را در سامانه کشوری همیاب۲۴ ثبت نمایید تا ردیابی گوشی گمشده یا سرقتی شما فعال گردد. از این طریق علاوه بر ردیابی گوشی شما در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش و خارج شدن گوشی از مرزهای کشور جلوگیری می شود، بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری ها و بازرسی های مرزی جستجو شده و به شما اطلاع داده می شود. برای اطلاع از فرآیند ردیابی در سامانه همیاب 24 مطلب ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده با همیاب ۲۴ چطور انجام می‌شود؟ را مطالعه کنید.

ویژگی دیگر همیاب۲۴ امکان استعلام طرح رجیستری و سرقتی گوشی می باشد. در هنگام خرید کالای دیجیتال، تنها با یک استعلام شما می توانید علاوه بر اطلاع از سرقتی نبودن گوشی، از رجیستر بودن آن نیز اطمینان حاصل کنید و ناخواسته مرتکب جرم خرید یک گوشی سرقتی نشوید.

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

4.1/5 - (51 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. علی یاقووند گفت:

    دوستان گوشی من چند وقت پیش دزدیده شد و تماس گرفتم با فرد سارق جواب داد و گفت گوشی برات میارم آدرس بده و منتظر بودم بعدش خاموش کرد اینجا دوست و ادمین پاسخگو میگن سیمکارت باید بسوزونید بنده سیمکارتها رو سوختم و دوباره فعال و استفاده میکنم خواهشا راهنمایی بفرمایید یعنی نباید دوباره فعال میشد و در سامانه همیاب ثبت شکایت کردم با تشکر

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام علی عزیز. بعد از سوزاندن سیمکارت میتوانید دوباره آن را فعال نمایید. نگرن نباشید. امیدواریم به زودی گوشیتان ردیابی شود.

      0
      1. علی یاقووند گفت:

        خیلی ممنونم مدیر محترم از پاسخگویی بی منت شما❤️

        0
      2. همیاب 24 گفت:

        سلام علی عزیز. رضایت شما باعث افتخار ما است.💐

        1
  2. ابوالفضل گفت:

    سلام ببخشید من گوشیم داخل خونه گم کردم و گوشی هم خاموشه داخل روش های بالا فقط گفته شده گوشی باید روشن و به اینترنت وصل باشه الان منکه گوشیم خاموش هست چطوری گوشیم رو پیدا کنم؟

    2
  3. محمد شیرعلیان گفت:

    سلام من گوشیم توی خونه با شرط صد درصد خاموش شده و نمی‌ تونم پیداش کنم. از راهکاری هم که گفتین استفاده کردم ولی می‌زنه به گوشی نمیتوان متصل شد و زنگ نمیخوره. باید چکار کنم؟

    2
  4. شکوفه سروری گفت:

    سلام دیروز با خواهرم به بازار رفتیم و گوشی خواهرم گمشده یا دزدیده شده نمی‌دونم . تا یک ساعتی هر چی تماس می‌گرفتیم روشن بود اما بعد می‌گفت که مخاطب در دسترس نیست به نظرتون میشه پیداش کرد؟لطفا رهنمایی کنید

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. لطفا هر چه سریعتر سیمکارتهای خود را بسوزانید و در یامانه همیاب24 ثبت نام نمایید تا ردیابی شما فعال شود.

      0
  5. امیر مشکل گشا گفت:

    سلام گوشی من گم شده… یعنی شک دارم که گمشده یا دزدیده شده… اما اگه گم شده باشه خاموشه و روشن نمیشه… میشه پیداش کرد؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      با سلام دوست عزیز حتما باید سیم‌کارت‌های موجود در گوشی سرقتی خود را بسوزانید در غیر این صورت در روند ردیابی شما اختلال ایجاد شده و ردیابی شما بی‌نتیجه خواهد شد
      و همچنین توجه داشته باشید که مسئولیت هرگونه ارتکاب جرم از جمله کلاهبرداری، مزاحمت، تهدید و… با سیم‌کارت بر عهده صاحب سیم‌کارت است
      در لینک زیر اقدام به ثبت مشخصات گوشی سرقتی خود بفرمایید و ردیابی آن را فعال کنید تا هرزمان در گوشی سرقتی شما سیم‌کارتی قرار گرفت ردیابی شده و از طریق پیامک و تماس تلفن گویا به شما اطلاع داده شود /hamyab24.ir/

      0
  6. محمد جواد آشوبی گفت:

    سلام عزیزان لطفا کمک کنید امروز گوشی مادرم در اتو بوس به سرقت رفت و بلا فاصله به گوشی زنگ زدیم و خاموش بود نمیدونیم چیکار کنیم لطفا کمک کنید هرچقدر زنگ میزنیم موبایل خاموشه
    و اینکه توی سایت همیار ۲۴ هم ثبت نام کردیم و حدود ۱۰۰ و خورده ای پول دادیم
    لطفا کمکمون کنید

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام محمد جواد عزیز.
      حتما باید سیم‌کارت‌های موجود در گوشی سرقتی خود را بسوزانید در غیر این صورت در روند ردیابی شما اختلال ایجاد شده و ردیابی شما بی‌نتیجه خواهد شد
      و همچنین توجه داشته باشید که مسئولیت هرگونه ارتکاب جرم از جمله کلاهبرداری، مزاحمت، تهدید و… با سیم‌کارت بر عهده صاحب سیم‌کارت است

      0