top
Phone-tracking-via-IMEI-code-2

نحوه ردیابی گوشی از طریق کد IMEI

زمان مطالعه: 8 دقیقه

302

icon

اگر گوشی‌تان گم شده و یا به سرقت رفته است این متن را از دست ندهید. زیرا ما در این مقاله می‌خواهیم شما را با انواع روش ردیابی گوشی وردیابی گوشی از طریق imei آشنا کنیم. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید تا با نحوه ردیابی گوشی از طریق کد IMEI آشنا شوید.

آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

کد IMEI چیست؟

کد IMEI یک شناسه منحصر به فرد ۱۵ رقمی برای گوشی موبایل شما است. هدف استفاده از کد IMEI، شناسایی تلفن‌های همراه و همچنین مسدود کردن آن‌ها از طریق شبکه مخابراتی تلفن همراه است. در واقع اگر گوشی شما گم شود و یا به سرقت برود، می‌توانید از طریق این کد برای ردیابی گوشی خود در سامانه همیاب۲۴ اقدام نمایید. شماره IMEI دستگاه بر روی جعبه و پشت باتری درج شده و با شماره‌گیری #۰۶#* نیز قابل ‌رؤیت می‌باشد. پیشنهاد می‌شود این شماره را در جایی یادداشت و نگه داری نمایید.

ردیابی گوشی از طریق IMEI

نحوه ردیابی گوشی از طریق کد IMEI

ردیابی گوشی با imei چطور انجام می‌شود؟

برای ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده از طریق اپراتورهای مخابراتی و سامانه همیاب24 نیاز به استفاده از کد IMEI می باشد، در ادامه نحوه ردیابی گوشی از طریق IMEI در اپراتور همراه اول، اپراتور ایرانسل، اپراتور رایتل و نحوه فعال سازی ردیابی سریع گوشی در سامانه همیاب24 را شرح می دهیم.

ردیابی گوشی همراه اول

برای استفاده از سرویس ردیابی گوشی همراه اول مراحل زیر را دنبال نمایید:

1- ابتدا باید برای سوازاندن سیم کارت فعال روی گوشی اقدام نمایید.

2-  شماره IMEI گوشی که بر روی جعبه گوشی درج شده را از طریق خطوط همراه اول، از طریق یکی از روش های زیر ارسال و سرویس ردیابی گوشی همراه اول را فعال نمایید.

  1. ارسال شماره IMEI گوشی از طریق شماره گیری کد # شماره سریال *۲۱۴۱* ۱۱۱*
  2. از طریق سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول با ارسال ۲۱۴۱ به شماره ۱۱۱

بعد از اینکه شماره IMEI دستگاه را از طریق یکی از روش های گفته شده ارسال کردید سامانه ردیابی گوشی همراه اول تا ۱۰ روز پس از دریافت شماره سریال، به جستجوی گوشی سرقتی یا مفقود شده می پردازد و در پایان نتیجه را به اطلاع شما می رساند. در صورت عدم موفقیت، باید برای ردیابی مجدد گوشی خود اقدام کند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب ۳ روش ردیابی گوشی همراه اول: راهنمای جامع را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: ردیابی گوشی سامسونگ با شماره سریال

ردیابی گوشی ایرانسل

برای ردیابی دستگاه مفقودی/مسروقه از طریق اپراتور ایرانسل مراحل زیر را انجام دهید:

۱- ابتدا درخواست مسدودی یا سوزاندن سیم کارت فعال روی گوشی گمشده یا دزدیده شده را به اپراتور خود بدهید.

۲- پنج روز پس از مسدود شدن خط، کد #۶۱۰۱* را از یک خط ایرانسلی شماره‌گیری و مراحل خواسته شده را برای فعال سازی ردیابی انجام دهید. پس از تکمیل مراحل از طریق سامانه #۶۱۰۱*، نتیجه ردیابی پس از ۴۸ ساعت برای شما ارسال خواهد شد.

۳- در صورت مثبت بودن نتیجه ردیابی، شما می توانید سایر مراحل را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنید و در صورتی که نتیجه ردیابی شما منفی بود، باید حداقل ۵ روز پس از دریافت پیامک اول مجدداً درخواست ردیابی خود را ثبت کنید. برای اطلاعات بیشتر نیز می توانید مطلب نحوه ردیابی گوشی سرقتی توسط اپراتور ایرانسل را مطالعه کنید.

دوست عزیز قبل از خواندن ادامه متن حتما اپلیکیشن ضد سرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید. زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید. با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می‌توانید گوشی خود را از لحاظ سلامت، تست نمایید و به کدهای ussd پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی خواهید داشت و ….
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

ردیابی گوشی رایتل

برای ردیابی دستگاه سرقتی یا گمشده از طریق اپراتور رایتل، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- جهت جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی ابتدا نسبت به مسدود کردن سیم‌کارت اقدام نمایید.
۲- شماره IMEI دستگاه خود را به سرشماره ۶۱۰۱ پیامک کنید.

3- س از ثبت موفق شماره سریال از شما درخواست می‌شود تا در صورتی‌که در زمان مفقودی دستگاه از سیم‌کارت رایتل استفاده می‌کردید شماره‌ آن را ارسال و در غیر اینصورت، عدد ۰ را ارسال فرمایید.

4- سپس باید یکی از بازه‌های زمانی اشاره شده در زیر را جهت ردیابی دستگاه خود انتخاب کنید:

عدد ۱: از ۱۰ روز گذشته تا ابتدای روز جاری (هزینه ۱۰۰۰ ریال)
۲: از ابتدای روز جاری تا ۱۰ روز آینده (هزینه ۱۰،۰۰۰ریال)
عدد ۳: از ۱۰ روز گذشته تا ۱۰ روز آینده (هزینه ۱۱،۰۰۰ ریال)

توجه با ارسال عدد ۱ نتیجه ردیابی بعد از ۲۴ ساعت برای شما ارسال خواهد شد. در صورتی‌که عدد ۲ یا ۳ را انتخاب کنید هر زمان که نتیجه ردیابی مثبت شود، به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد و در صورت منفی بودن حداکثر بعد از ۱۰ روز پاسخ اعلام می‌شود.

۵- بعد از کسر هزینه، درخواست شما جهت ردیابی در سیستم ثبت خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب ردیابی گوشی سرقتی | مفقودی- رایتل را مطالعه کنید.

ردیابی گوشی سرقتی در سامانه همیاب ۲۴

سامانه همیاب ۲۴ با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و با همکاری اپراتورهای مخابراتی، اصناف و کلانتری های سراسر کشور، در خصوص تسهیل و تسریع فرآیند ردیابی گوشی، بستری مناسب فراهم کرده است.

ردیابی گوشی با imei از طریق سامانه کشوری همیاب24 انجام می‌شود.

شما می توانید گوشی گم شده یا به سرقت رفته خود را در سامانه همیاب۲۴ ثبت نمایید تا مراحل ردیابی آن با سرعت بیشتری صورت بگیرد. جهت فعال شدن فرآیند ردیابی، شماره IMEI گوشی را در سامانه کشوری همیاب۲۴ ثبت نمایید.

مزایای ردیابی گوشی در سامانه کشوری همیاب ۲۴:

  1. ردیابی ۲۴ ساعته در اپراتورهای مخابراتی
  2. اطلاع‌رسانی کشوری به اصناف سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه
  3. اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خروج دستگاه از مرزهای کشور
  4. جستجو در بین کالاهای پیداشده سراسر کشور و کلانتری‌ها

ردیابی گوشی از طریق شماره سریال

همینطور که در بالاتر اشاره کردیم با کمک ای ام ای آی (اعلام سرقت گوشی) به راحتی می‌توانید گوشی خود را ردیابی نمایید. برای ردیابی گوشی از طریق شماره سریال نیز می‌توانید از سامانه همیاب24 استفاده کنید. همچنین در این سامانه می‌توانید استعلام سریال گوشی سرقتی خود را نیز بگیرید و اعلام سرقت گوشی خود را ثبت نمایید.

بیشتر بخوانید: ردیابی گوشی خاموش از طریق شماره سریال

درنهایت

ما در این متن ردیابی گوشی از طریق کد IMEI را بررسی کردیم. اگر سوال یا نظری دارید کامنت بگذارید تا راهنماییتان کنیم.

نحوه مسدود کردن و یا سوزاندن سیم کارت

با توجه به نوع سیم کارت خود به یکی از لینک های زیر بروید:

سوالات متداول

ردیابی گوشی با imei چطور امکان پذیر است؟

برای ردیابی گوشی خود با آی ام ای آی میتوانید از متن مقاله کمک بگیرید اما بهترین روش ردیابی گوشی با imei از طریق سامانه همیاب24 است.

ردیابی گوشی در همیاب24 آیا از طریق imei است؟

بله یکی از روشهای ردیابی همیاب با imei است. اما همیاب24 فقط محدود به ردیابی با imei نیست. داخل متن کامل این روش را توضیح داده‌ایم.

همیاب ۲۴، سامانه اعلام سرقت و ردیابی گوشی، تبلت و لپ تاپ

2.9/5 - (98 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. banoo گفت:

    سلام چندماه پیش برای گوشی گم شده از همراه ۲۴ اقدام کردیم و بعد پیامک برامون اومد که یه شماره شناسایی شده و داره تو گوشی فعالیت میکنه این پیامو پرینت بگیرید و به کلانتری یا دادگاه مراجعه کنید ما این کارو کردیم با اینکه گوشی به نام ماست حتی جعبه رو هم داریم قاضی به نفع دزد رای داده و گفته شواهد کافی نیست و منع تعقیب زده الان نمیتونیم گوشیمونو بگیریم
    چیکار کنیم؟والا حتی قسطش تموم نشده
    چرا هیچ فایده ای نداشت حداقل اسم و ادرس اون شماره رو بهمون بدید خودمون حرف بزنیم

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. از این که گوشیتان ردیابی شده خیلی خوشحالیم. لطفا برای حل مشکل خود با شماره 05141410000 تماس بگیرید.

      0
  2. سعیده گفت:

    کد اعلام سرقت گوشی همون Imei هست؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام سعیده عزیز. بله. بعد از سرقت گوشی وارد سامانه همیاب24 شوید و کد اعلام سرقت گوشی خود یا همام imei را وارد نمایید تا هر چه سریع تر گوشیتان ردیابی شود.

      0
  3. وحید رفیعی پور گفت:

    سلام عرض ادب من گوشیم رو از طریق سامسونگ اکانت ردیابی میکردم مدام به موبایل فروشی های متعدد رفتن ولی موفق نشدند تا اینکه از طریق جیمیل مپ رد فروشگاه که بهش دستگاه فروخته شده زدم مراجع هم کردم با دلیل و مستندات ثابت میکنم کار همین لوکیشن که براتون میفرستم توضیح اینکه چرا تونستن به اینجا بفروشند بماند در هر حال جی پی اس گوشی سرقتی این ادرس اعلام میکنه…………….پرینت تمتم جاهایی که مراجع کردن دارم و جالب اینجاست شماره موبایل من برای مغازه ایشون ثپت شده روزی ده ها زنگ دارم درمورد گوشی سامسونگ که میگم اشتباه گرفتین اخرین نفر که امروز زنگ زد گفتم چه ادرسی ثپت شده عین همین ادرس داد

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام وحید عزیز. خیلی متاسفیم بخاط این اتفاق.
      آیا گوشی خود را در سامانه همیاب24 ثبت کردی؟
      اگر ثبت کردید نگران نباشید زیرا ما در این سامانه نهایت تلاش خود را جهت برگرداندن گوشی به شما خواهیم کرد.
      پس ازثبت ردیابی در سامانه همیاب ۲۴ موارد زیر برای کالای شما اعمال می‌شود
      ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور.

      0
  4. زهرا امینی گفت:

    سلام من دیروز یه گوشی فروختم خریدارمبلغ رو ازطریق تومن برنامه دیوار واریزکردن برام وامروز پلیس فتاح زنگ زدن ک پولی ک برای شماواریزشده سرقتی هست.ومن هیچ مدرکی از این اقا ندار
    م کارت ملیش رو هم ندیدم لطفا راهنمایی کنید ک ازطریق سریال گوشی پلیس مبتونه پیداش کنه….

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام زهرا عزیز.خیلی متاسفیم. با پلیس مشورت کنید راهنماییتان میکنند.

      0
  5. سلام.من از طریق همیاب به اشتباه شماره سریال گوشی رو دادم که الان دستم هستش و خطم روی اون گوشی روشن هستش.جالبه که مبلغ ۱۳۰هزارتومن ازمن گرفتن که ردیابی کنن ولی تا الان جواب منفی بوده.موندم که گوشی دست منه و سیم‌کارت روشن داخل گوشیی هستش که من اشتباهی اونو اعلام سرقت کردم ولی اصلا انگار الکی هستش و پول میگیرن و هیچ کاری انجام نمیدن.
    الآنم بخاطر انتقادم احتمالا پیامم تو نظرات منتقل نمیشه.
    من که دیدم فقط پول میگیرن و هیچ کاری انجام نمیدن شماهم لطفاً اشتباه منو نکنید

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام فاطمه عزیز. ردیابی بعد از یک هفته فعال میشود و پاسخ ردیابی در زمان ثبت بعد از یک هفته برای شما ارسال خواهد شد. بنابراین از زمانی که گوشی خود را ثبت کرده اید بعد از یک هفته قطعا پیامک ردیابی مثبت دریافت خواهید کرد. دوست عزیز لطفا با پشتیبانی سامانه تماس بگیرید تا imei دستگاه سرقتی را برایتان ثبت نمایند. لطفا حتما سیمکارت‌های داخل گوشی سرقتی خود را بسوزانید تا در روند ردیابی شما اختلال ایجاد نشود.

      0
  6. از کجا میتونم بفهمم که پیگیری گوشیم در چه مرحله ای ؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز شما میتونید با مراجعه به بخش پیگیری کالا در سامانه همیاب24 شماره موبایل خودتون رو وارد می کنید و سپس از روند پیگیری گوشیتون مطلع بشید

      0