top
best-phone-tracking-methods-3

بهترین روش های ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده

زمان مطالعه: 11 دقیقه

237

icon

گوشی سرقتی چگونه ردیابی میشود؟ برای ردیابی گوشی سرقتی چه باید کرد؟ اگر گوشی خود را گم کردید و یا آن را از شما دزدیدند ودنبال بهترین روش های ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده می‌گردید مقاله درستی را انتخاب کردید. با ما تا انتهاهمراه باشید تا با نحوه ردیابی گوشی سرقتی و بهترین روشهای ردیابی گوشی آشنا شوید.

معرفی بهترین روش های ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده

معرفی بهترین روش های ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده

زمانیکه گوشی موبایل یا تبلت شما گم شده و یا به سرقت می‌رود، اولین سوالی که احتمالا به ذهن شما می رسد نحوه ردیابی گوشی سرقتی است. برای ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده چه کاری باید انجام داد؟ چه روش هایی برای ردیابی گوشی وجود دارد؟ کدام روش ردیابی گوشی بهتر و سریعتر به نتیجه می رسد؟ پیگیری گوشی سرقتی به چه شکلی است؟ اینها سوالاتی هستند که حتما با آن رو به رو می‌شوید بنابراین با ما همراه باشید تا علاوه بر این که جواب سوال‌های خود را بگیرید با ردیابی سریع گوشی دزدیده شده نیز آشنا شوید.

مهمترین نکته در زمان سرقت گوشی و یا گم شدن آن، داشتن آگاهی است و این آگاهی است که در زمان حادثه به کمک شما آمده و به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند.

در این مقاله تمام روش های ردیابی گوشی که در هنگام بروز حادثه سرقت و یا گم شدن گوشی می‌توانند کمک کننده باشند را آورده‌ایم. هر کدام از این روش ها بسته به موقعیت، می توانند عملکردی مثبت برای شما داشته باشند.

در همین ابتدا اشاره‌ای ️به بهترین روش های پیگیری سرقت گوشی می‌کنیم سپس با خواندن مقاله خودتان تصمیم به انتخاب بگیرید.

اگر دنبال روشی جامع می‌گردید بدون شک باید بدانید که تنها روشی که سایر گزینه‌ها را در بر می‌گیرد استفاده از سایتhamyab24.ir است. در ادامه به صورت کامل فواید و امکانات این روش را آموزش داده‌ایم.

گوشی دزدیده شده چگونه ردیابی میشود؟

برای ردیابی گوشی سرقتی چه باید کرد؟

در همین ابتدا نکته ای را ب یاد داشته باشید که در تمام این روش ها این است که، در صورت استفاده از هر روش، شما می‌توانید، مشخصات دستگاه را برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و اتفاقات بعدی در سامانه کشوری همیاب 24 ثبت نمایید. از طریق ثبت در این سامانه، علاوه بر فعال شدن ردیابی گوشی شما در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع رسانی کشوری به اصناف سراسر کشور، کلانتری ها و بازرسی های مرزی از خرید و فروش و خروج دستگاه شما از مرزهای کشور جلوگیری می‌شود و همینطور کالای شما در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور و کلانتری‌ها جستجو شده و به اطلاع شما می‌رسد.

در ادامه روش‌های ردیابی گوشی اندروید و آیفون را آموزش دادیم.

همیاب ۲۴ سامانه ردیابی گوشی، تبلت و لپ تاپ

ردیابی گوشی اندروید

در ردیابی گوشی اندروید اگر بخواهیم بهترین روش ردیابی گوشی را در اختیارتان قرار دهیم ثبت در سامانه همیاب24 می‌باشد. زیرا با ثبت گوشی خود در این سامانه جامع ترین ردیابی را خواهید داشت.

همیاب24 علاوه بر ردیابی همزمان تمامی اپراتورها در 24 ساعت شبانه روز، همکاری با کلانتری ها، اصناف و مرزبانی ها را نیز دارا می‌باشد که این ویژگی ها سامانه را از سایر روش‌ها مستثنی می‌کند.

اما رایج ترین روش، ردیابی گوشی اندروید از طریق جیمیل می‌باشد. در این روش شرایطی را باید از قبل پیش بینی کرده باشید. این شرایط شامل: فعال کردن جیمیل روی گوشی اندرویدی، فعال کردن دسترسی به اینترنت و فعال کردن مکان یابی گوشی می‌باشد. حال برای آموزش کامل این روش، مطلب ردیابی گوشی از طریق جیمیل را بخوانید. اگر قصد دارید اختصاصا با ردیابی گوشی سامسونگ نیز آشنا شوید، مطلب 4 روش ردیابی گوشی سامسونگ را بخوانید.

بیشتر بخوانید: ردیابی سریع گوشی اندرویدی به کمک گوگل

ردیابی گوشی اپل

برای ردیابی گوشی آیفون نیز بهترین و سریعترین روش استفاده از سامانه همیاب است که در پراگراف قبل به صورت کامل توضیح دادیم. اما می توانید از قابلیت مهمی که این پلتفرم در اختیار شما قرار داده است بهره مند شوید. از طریق قابلیت Find My iPhone به معنی ” آیفون من را پیدا کن!” شما می توانید گوشی آیفون خود را ردیابی کنید. در کنار این قابلیت کاربردی می‌توانید در صورتیکه گوشی شما هنوز به اینترنت متصل باشد، برای گوشی خود پیام ارسال کنید و یا اطلاعات خود را جهت جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از راه دور پاک نمایید. برای آموزش کامل این روش مطلب راهنمای کامل ردیابی گوشی آیفون را بخوانید.

بیشتر بخوانید: آموزش کامل اعلام سرقت گوشی اپل

ردیابی گوشی خاموش

برای ردیابی گوشی سرقتی خاموش چه باید کرد؟

شاید شما هم یکی از مالباختگان گوشی‌های هوشمند باشید که به تازگی سارقین آن را دزدیده‌اند، و حتما این سوال برای شما هم پیش آمده که با توجه به این مساله که سارقین بعد از سرقت گوشی را خاموش می‌کنند، آیا ردیابی گوشی خاموش امکان پذیر است؟ برای دریافت پاسخ این سوال مطلب آیا ردیابی گوشی و سیم کارت خاموش امکان پذیر است و یا ردیابی گوشی سرقتی خاموش را بخوانید.

حتما بخوانید: چگونه به گوشی خاموش زنگ بزنیم؟

روش های ردیابی گوشی از طریق IMEI:

روش هایی که در ادامه ذکر می‌شوند، روش‌هایی هستند که برای ردیابی گوشی از شماره IMEI آن استفاده می‌کنند:

1- ردیابی گوشی همراه اول

جهت ردیابی گوشی مفقودی یا دزدیده شده خود از طریق اپرتور همراه اول می‌توانید، از سرویس‌هایی که این اپراتور بدین منظور ارایه داده است استفاده نمایید. برای استفاده از این سرویس ابتدا باید برای سوازاندن سیم کارت فعال روی گوشی اقدام نمایید. سپس شماره IMEI گوشی که بر روی جعبه گوشی مندرج شده را از طریق خطوط همراه اول، با یکی از روش های زیر ارسال و سرویس ردیابی گوشی همراه اول را فعال نمایید.

  1. ارسال شماره IMEI گوشی از طریق شماره گیری کد # شماره سریال *۲۱۴۱* ۱۱۱*
  2. از طریق سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول با ارسال ۲۱۴۱ به شماره ۱۱۱

سامانه ردیابی گوشی همراه اول تا ۱۰ روز پس از دریافت شماره سریال، به جستجوی گوشی مفقود شده می پردازد و در پایان نتیجه را به اطلاع مشترک می رساند. در صورت عدم موفقیت، مشترک باید برای ردیابی مجدد گوشی خود اقدام کند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب ردیابی گوشی سرقتی ویژه مشترکین همراه اول را مطالعه کنید.

2- ردیابی گوشی ایرانسل

شرکت ایرانسل سامانه پیامکی #۶۱۰۱* را جهت ردیابی گوشی های مفقودی/ سرقتی در اختیار مشترکان قرار داده است.
جهت ردیابی گوشی مفقودی/مسروقه خود از طریق این سامانه باید مراحل زیر را انجام دهید:

۱- ابتدا درخواست مسدودی یا سوزاندن سیم کارت فعال روی گوشی گمشده یا دزدیده شده را به اپراتور خود بدهید.

۲- ۵ روز پس از مسدود شدن خط، کد #۶۱۰۱* را از یک خط ایرانسلی شماره‌گیری نمایید. نتیجه ردیابی پس از ۴۸ ساعت برای شما ارسال خواهد شد.

۳- در صورت مثبت بودن نتیجه ردیابی، شما می توانید سایر مراحل را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنید و در صورتی که نتیجه ردیابی شما منفی بود، باید حداقل ۵ روز پس از دریافت پیامک اول مجدداً درخواست ردیابی خود را ثبت کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب نحوه ردیابی گوشی سرقتی توسط اپراتور ایرانسل را مطالعه کنید.

3- ردیابی گوشی رایتل

برای ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده از طریق اپراتور رایتل، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- جهت جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی ابتدا نسبت به مسدود کردن سیم‌کارت اقدام نمایید.
۲- شماره IMEI دستگاه خود را به سرشماره ۶۱۰۱ پیامک کنید.

3- پس از ثبت موفق شماره سریال از شما درخواست می‌شود تا در صورتی‌که در زمان مفقودی دستگاه از سیم‌کارت رایتل استفاده می‌کردید شماره‌ آن را ارسال و در غیر اینصورت، عدد ۰ را ارسال فرمایید.

4- سپس باید یکی از بازه‌های زمانی اشاره شده در زیر را جهت ردیابی دستگاه خود انتخاب کنید:

عدد ۱: از ۱۰ روز گذشته تا ابتدای روز جاری (هزینه ۱۰۰۰ ریال)
۲: از ابتدای روز جاری تا ۱۰ روز آینده (هزینه ۱۰،۰۰۰ریال)
عدد ۳: از ۱۰ روز گذشته تا ۱۰ روز آینده (هزینه ۱۱،۰۰۰ ریال)

توجه با ارسال عدد ۱ نتیجه ردیابی بعد از ۲۴ ساعت برای شما ارسال خواهد شد. در صورتی‌که عدد ۲ یا ۳ را انتخاب کنید هر زمان که نتیجه ردیابی مثبت شود، به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد و در صورت منفی بودن حداکثر بعد از ۱۰ روز پاسخ اعلام می‌شود.

۵- بعد از کسر هزینه، درخواست شما جهت ردیابی در سیستم ثبت خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب ردیابی گوشی سرقتی | مفقودی- رایتل را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید…
اگر می‌خواهید که شکایت سرقت را به طور اینترنتی ثبت کنید مقاله ثبت شکایت کیفری سرقت به صورت اینترنتی را مطالعه نمایید.

4- ردیابی گوشی سرقتی در سامانه کشوری همیاب 24

4- ردیابی گوشی سرقتی در سامانه کشوری همیاب 24

سامانه همیاب ۲۴ با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و با همکاری اصناف و کلانتری های سراسر کشور، در خصوص تسهیل و تسریع فرآیند ردیابی، بستری مناسب فراهم کرده است.

اگر گوشی شما گم شده و یا به تازگی به سرقت رفته است، با همیاب۲۴ دیگر نگران نباشید. این سامانه از طریق همکاری با اپراتورها، دادگستری ها، کلانتری ها و اصناف موبایل و کامپیوتر سراسر کشور به سرعت و از راه قانونی گوشی گمشده یا سرقت شده شما را ردیابی می‌کند.

جهت فعال شدن فرآیند ردیابی گوشی، شماره IMEI گوشی را در سامانه کشوری همیاب۲۴ ثبت نمایید تا ردیابی گوشی گمشده یا سرقتی شما فعال گردد. از این طریق علاوه بر ردیابی گوشی شما در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش و خارج شدن گوشی از مرزهای کشور جلوگیری می شود، بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری ها و بازرسی های مرزی جستجو شده و به شما اطلاع داده می شود. برای اطلاع از فرآیند ردیابی در سامانه همیاب ۲۴ مطلب ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده با همیاب ۲۴ چطور انجام می‌شود؟ را مطالعه کنید.

ویژگی دیگر همیاب۲۴ امکان استعلام رجیستری گوشی و استعلام سرقتی گوشی می‌باشد. در هنگام خرید کالای دیجیتال، تنها با یک استعلام شما می‌توانید علاوه بر اطلاع از سرقتی نبودن گوشی، از رجیستر بودن آن نیز اطمینان حاصل کنید و ناخواسته مرتکب جرم خرید یک گوشی سرقتی نشوید.

درنهایت

ما در این متن بهترین روش ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده را آموزش دادیم و جواب سوال چگونه گوشی سرقتی خود را ردیابی کنیم را با بیانی ساده بررسی کردیم. شما می‌توانید از هر روشی که تمایل دارید استفاده کنید اما باید بدانید روشی که مورد تایید مراجع قضایی است همیاب24 است و کامل ترین روش ردیابی می‌باشد. چنانچه سوال یا نظری دارید با ما در میان بگذارید تا راهنمایی‌تان کنیم.

سوالات متداول

بهترین روش ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده کدام است؟

ما در متن مقاله تمام روش‌های ردیابی گوشی مفقودی یا سرقتی را آموزش دادیم و جامع‌ترین روش ردیابی را بررسی کردیم که ردیابی سریع گوشی دزدیده شده با این روش امکان پذیر است.

با کمک گوگل هم می‌شود گوشی را ردیابی کرد؟

بله. با کمک جیمیل، Find My iPhone، Find My Device و… می‌توانید گوشی را ردیابی کنید. در متن مقاله تمام روش‌ها را اموزش دادیم.

با توجه به نوع سیم کارت خود به یکی از لینک های زیر بروید:

همیاب24
4.7/5 - (121 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. کمالی گفت:

    سیمکارت من رایتل هست اما شماره سریال ندارم مشکلی پیش نمیاد؟

    0
  2. کریمی گفت:

    همیاب 24 چه نوع کالاهایی رو ردیابی می‌کنه؟ همه کالاهای دیجیتال؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز همیاب 24 می‌تونه انواع کالاهای دیجیتال را ردیابی کنه. این کالاها شامل گوشی‌های تلفن همراه، تبلت‌ها، لپ تاپ‌ها، دوربین‌ها، کنسول‌های بازی و سایر دستگاه‌های دیجیتال هستند.

      0
  3. هزینه ثبت کالا در سامانه همیاب چقدره؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز هزینه ثبت کالای دیجیتال در سامانه همیاب 24 به عوامل مختلفی بستگی داره، از جمله:
      نوع کالای دیجیتال.
      مدت زمان ردیابی و اطلاع رسانی.
      تعداد IMEI های ثبت شده برای یک کالا.
      به طور کلی، هزینه ثبت کالای دیجیتال در سامانه همیاب 24 از 82,600 تومان تا 100,100 تومان متغیره.

      0
  4. از کجا میتونم بفهمم که پیگیری گوشیم در چه مرحله ای ؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز شما میتونید با مراجعه به بخش پیگیری کالا در سامانه همیاب24 شماره موبایل خودتون رو وارد می کنید و سپس از روند پیگیری گوشیتون مطلع بشید

      0
  5. ریحانه گفت:

    اگر دوره ردیابیمون تموم بشه تا چند روز زمان داریم تا دوباره تمدید کنیم؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام ریحانه عزیز. تا هر زمان که بخواهید میتونید تمدید کنید.

      0
  6. افسانه گفت:

    گوشیم رو پیدا کردم چطوری باید ردیابی رو غیر فعال کنم؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      با سلام کاربر عزیز از شنیدن این خبر خوشحالیم
      در سایت همیاب24 وارد بخش “پیگیری کالا” شوید< کالای موردنظر را انتخاب کنید< گزینه "موبایلم را پیدا کردم" را انتخاب کنید

      0