top
cut-off-the-cycle-of-stolen-phone

چرخه گوشی های سرقتی را قطع کنید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

30

icon

سرقت گوشی، موضوعی که در پی رشد قیمت‌ها در بازار گوشی و همچنین افزایش کاربری گوشی‌های هوشمند و گران‌ قیمت بیش از پیش شاهد آن هستیم. با توجه به این موضوع در این مطلب به معرفی برخی شیوه‌‌های رایج سرقت گوشی موبایل و نحوه پیگیری و ردیابی قانونی گوشی پس از سرقت می پردازیم.

همیاب24 سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ تاپ)

از سرقت‌های دستی تا مسلحانه

استفاده از موتور سیکلت، قاپیدن گوشی از دست، کیف یا جیب، متداول‌ترین شیوه‌هایی است که سارقان از مدت‌ها پیش برای سرقت گوشی به کار مي‌بستند. اما گویا با هوشیاری افراد نسبت به این قضیه سارقان راهکارهای جدیدتر و البته پرخطر‌تری را به کار مي‌بندند. سرقت با استفاده از اسپری‌های اشک آور، سرقت گوشی با تهدید چاقو و حتی در برخی از موارد سرقت گوشی با تهدید اسلحه صورت می‌گیرد. برخی از این سرقت‌ها حتی با بروز کشمکش و زد و خورد بین صاحب‌ گوشی و سارق توام شده و اکثرا به بروز صدماتی برای مالباخته منجر مي‌شود.

حتما بخوانید: سارقین موبایل قاپ را در یک نگاه شناسایی کنید (از زبان یک افسر پلیس جنایی)

دوست عزیز قبل از خواندن ادامه متن حتما اپلیکیشن ضد سرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید. زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید. با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می‌توانید گوشی خود را از لحاظ سلامت، تست نمایید و به کدهای ussd پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی خواهید داشت و ….
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

برای پیگیری قانونی گوشی به کجا مراجعه کنیم؟

کم نیستند افراد مالباخته یا بهتر بگوییم گوشی باخته‌ای که در گذشته با وجود پیگیری گوشی سرقتی موفق به یافتن گوشی یا حتی سارق نشده‌اند. در گذشته موضوع سرقت گوشی ناشی از نقص سیستم شناسایی و کدگذاری کالاهای کامپیوتری و دیجیتالی در کشور بود، اما درحال حاضر خوشبختانه در کشور ما هم همانند کشورهای پیشرفته امکان شناسایی گوشی تلفن همراه و سایر کالاهای دیجیتال همانند تبلت و لپ تاپ از طریق شماره سریال یا شماره IMEI آن وجود دارد و صاحب کالا با ارائه این کد به سامانه کشوری همیاب ۲۴ می تواند دستگاه خود را ردیابی کند. علاوه بر این با ثبت مشخصات دستگاه سرقتی خود در سامانه همیاب ۲۴، این سامانه می تواند با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش و خروج دستگاه از مرزهای کشور جلوگیری نماید. در واقع پس از ثبت مشخصات دستگاه در سامانه همیاب24، گوشی شما به عنوان یک کالای سرقتی وارد لیست سیاه می شود. برای اطلاع بیشتر از فرآیند پیگیری قانونی گوشی کلیک کنید.

نحوه ردیابی گوشی های سرقتی

سامانه همیاب24 از طریق همکاری با اپراتورها، دادگستری ها، کلانتری ها و اصناف موبایل و کامپیوتر سراسر کشور، به سرعت و از راه قانونی گوشی گمشده یا سرقت شده شما را ردیابی می کند.

جهت فعال شدن فرآیند ردیابی گوشی، شماره IMEI گوشی را در سامانه همیاب۲۴ ثبت کنید. با ثبت مشخصات دستگاه سرقتی یا گمشده در سامانه همیاب24، علاوه بر ردیابی گوشی در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش و خارج شدن گوشی از مرزهای کشور جلوگیری می شود، بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری ها و بازرسی های مرزی جستجو شده و به شما اطلاع داده می شود.

ویژگی دیگر همیاب۲۴ امکان استعلام طرح رجیستری و سرقتی گوشی می باشد. در هنگام خرید کالای دیجیتال، تنها با یک استعلام شما می توانید علاوه بر اطلاع از سرقتی نبودن گوشی، از رجیستر بودن آن نیز اطمینان حاصل کنید و ناخواسته مرتکب جرم خرید یک گوشی سرقتی نشوید.

نکته:  در صورتی که می خواهید هنگام خرید، ناخواسته یک کالای سرقتی را خریداری نکنید، حتما رجیستر بودن و سرقتی نبودن دستگاه را از سامانه همیاب۲۴ استعلام بگیرید.


دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

4/5 - (21 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. محمد ابوالحسنی گفت:

    سلام من گوشی رو فروختم دو میلیون اش موند قرار شد تا پول و کامل بده من انتقال مالکیت بدم الان چطوری میتونم گوشی رو با کد رجیستری از کار بیندازم
    همتا گفت به پشتیبانی گارانتی زنگ بزنید شرکت کارانتی هم نیست شرکت و بستن
    ممنون میشم کمک کنین
    شکایت کنم رسیدگی می کنن؟

    0
    1. یگانه محیطی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بابت این اتفاق متاسفیم دوست عزیز
      موارد این چنین را باید با مراجع قضایی یا کلانتری مطرح کنید.

      0
  2. حسین ابوطالبی گفت:

    باسلام سوالی داشتم
    من از یکی از دوستانم طلب دارم و ایشون به جای طلب یه گوشی به من داده
    داخله سامانه همتا انتقال مالکیتا چک کردم اون چن رقمه اخره شماره با شماره پدرش یکی هست
    اما سیمکارت گم شده و پدرش هم زندان هست در ضمن پدره ایشون سابقه دزدی دارن و گوشی بدونه کارتن هست اما در سامانه همیاب 24هم استعلام گرفتم و سرقتی نبود
    بعدا رویه گوشی اعلام سرقت نزارن یا شماره ماله شخصی دیگه باشه و چند رقمه اخر با هم یکی باشه؟

    0
    1. یگانه محیطی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بنا به صحبت‌هایی که کردید به احتمال زیاد این گوشی موبایل سرقتی نمیباشد.

      0
  3. سروش محمدى گفت:

    سلام گوشى من شيائومى نوت ٩ پرو دزديدن ميخاستم بدونم اگه سريال گوشيمو عوض كنه ديگه نميتونم رديابيش كنم ممنون ميشم جواب بديد

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      با سلام دوست عزیز در صورت انجام این روش خیر ردیابی انحام نمی‌شود. اما آمار ردیابی مثبت سامانه در طول روز نشانگر احتمال ضعیف این رویداد است.

      3
  4. با سلام بنده گوشیمو دزدیدن از طریق مراجع قضایی پیگیر شدم و دزد پیدا شد نتیجه ردیابی ایرانسل ادرس کد ملی و همه چی نوشته بود من کارتن گوشی و بقیه لوازم گوشی و فاکتور خرید هم داشتم اما توی حکم نوشته بود طرف به شدت انکار کرده و سوگند یاد کرده گوشی مال خودشه پرونده مختومه شد منم پانصد هزاری بابت دادرسی ضرر کردم طرف آشنا داشت هیچ کاری تنوستم بکنم گوشی مال قبل ریجستری بود و کد انتقال مالکیت نداشت

    2
    1. همیاب 24 گفت:

      با سلام دوست عزیز بابت این موضوع می‌توانید از یک وکیل کمک بگیرید.

      1
  5. محمد حسین احمدی گفت:

    من چند روز قبل گوشیم رو دزدین در سامانه همیاب 24 ثبتش کردم. ممکنه سارق imei گوشی رو تغییر بده و گوشی غیر قابل ردیابی بشه ؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      با سلام دوست عزیز این مورد نیاز به تخصص خاص و هزینه نسبتا بالایی دارد که درصورت انجام این عملیات احتمال خرابی گوشی بسیار بالاست و پس از انجام، از برخی خدمات شرکت سازنده گوشی محدود خواهند شد.
      اطمینان داشته باشید همیاب24 تمام تلاش خود را جهت ردیابی کالای دیجیتال سرقتی شما خواهند کرد.
      لینک رهگیری وضعیت کالای ثبت شده در سامانه همیاب24 : https://hamyab24.ir/l/ol

      0
  6. معصومه خوشرو گفت:

    سلام خسته نباشید چندروزی هست که گوشیمو دزدیدن مدلش همa51بود میخاسم بدونم پیدا میشه؟?‍♂️هم تو اینجا ثبت کردم شماره سریال رو هم آگاهیو دادگستری رفتم چهره دزد هم تو دوربین مغازه مشخص بود پیدا میشه؟?‍♂️

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      با سلام دوست عزیز احتمالا بله باثبت در سامانه همیاب24 هرزمان در گوشی سرقتی شما سیم‌کارتی فعال شود ردیابی شما مثبت شده و از طریق پیامک و تماس تلفن گویا به شما اطلاع داده می‌شود.

      2