top
How-to-find-out-if-the-phone-is-being-tracked-1

چطور بفهمم گوشیم ردیابی میشه یا نه؟!

زمان مطالعه: 6 دقیقه

0

icon


چگونه بفهمیم گوشی ردیابی می‌شود؟ تشخیص اینکه آیا گوشی شما ردیابی می‌شود یا خیر، کار آسانی نیست، زیرا روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد و هکرها و جاسوسان دائماً روش‌های خود را برای پنهان کردن ردپای خود ارتقا می‌دهند. با این حال، نشانه‌هایی وجود دارد که می‌تواند نشان دهد گوشی شما در حال ردیابی است. با همیاب24 همراه باشید.

چگونه بفهمیم گوشی ردیابی می‌شود؟

ردیابی گوشی سرقتی یا مفقودی

در ادامه چند روش برای متوجه شدن ردیابی گوشی آموزش دادیم. با کمک این ترفندها می‌توانید بفهمید که گوشی‌تان ردیابی می‌شود یا نه! در انتهای این متن جواب سوال چگونه بفهمیم گوشی ردیابی می‌شود؟ را می‌دانید..

1. افزایش غیرمعمول مصرف باتری:

اگر متوجه شدید که باتری گوشی شما به طور ناگهانی و سریع‌تر از حد معمول خالی می‌شود، ممکن است برنامه‌ای در حال اجرا در پس‌زمینه باشد که از GPS یا سایر منابع گوشی شما برای ردیابی شما استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: آیا تماس‌های تلفنی خارج از کشور کلاهبرداری است؟ و باعث هک شدن گوشی می‌شود؟

2. گرم شدن غیرمعمول گوشی:

اگر گوشی شما بدون استفاده زیاد داغ می‌شود، ممکن است برنامه‌ای در حال اجرا در پس‌زمینه باشد که از منابع زیادی از پردازنده و رم گوشی شما استفاده می‌کند و در نتیجه باعث داغ شدن آن می‌شود.

3. کاهش سرعت و عملکرد گوشی:

اگر گوشی شما به طور ناگهانی کند شده یا عملکرد ضعیفی دارد، ممکن است برنامه‌ای در حال اجرا در پس‌زمینه باشد که از منابع زیادی از پردازنده و رم گوشی شما استفاده می‌کند. در نتیجه باعث کند شدن آن می‌شود.

4. پیام‌های مشکوک یا اعلان‌های غیرمنتظره:

اگر پیام‌های متنی یا اعلان‌های پاپ‌آپ عجیبی دریافت می‌کنید که نمی‌دانید از کجا آمده‌اند، ممکن است برنامه‌ای جاسوسی روی گوشی شما نصب شده باشد.

5. فعالیت غیرمعمول در داده‌ها:

اگر متوجه شدید که از حجم داده‌ها به طور غیرمعمولی بیشتر از حد معمول استفاده می‌کنید، ممکن است برنامه‌ای در حال اجرا در پس‌زمینه باشد که از داده‌های گوشی شما برای ارسال اطلاعات به شخص دیگری استفاده می‌کند.

6. وجود برنامه‌های ناشناخته:

اگر برنامه‌هایی را در گوشی خود پیدا کردید که نمی‌دانید آن‌ها را از کجا نصب کرده‌اید، ممکن است برنامه‌های جاسوسی باشند که توسط شخص دیگری روی گوشی شما نصب شده باشند.

7. اختلال در عملکرد دوربین یا میکروفون:

اگر متوجه شدید که دوربین یا میکروفون گوشی شما به درستی کار نمی‌کند، ممکن است برنامه‌ای جاسوسی روی گوشی شما نصب شده باشد که از آن‌ها برای جاسوسی از شما استفاده می‌کند.

8. مشاهده آیکون‌های مشکوک در نوار وضعیت:

برخی از برنامه‌های جاسوسی ممکن است آیکون‌هایی را در نوار وضعیت گوشی شما نمایش دهند.

9. باز شدن خودکار مرورگر وب:

اگر مرورگر وب شما به طور خودکار باز می‌شود و به وب‌سایت‌هایی که نمی‌خواهید می‌رود، ممکن است برنامه‌ای جاسوسی روی گوشی شما نصب شده باشد.

10. شنیدن صداهای عجیب:

اگر در هنگام مکالمه تلفنی یا استفاده از برنامه‌های دیگر، صدای عجیب و غریبی می‌شنوید، ممکن است کسی در حال جاسوسی از شما از طریق گوشی شما باشد.

اگر چند مورد از این علائم را مشاهده کردید، ممکن است گوشی شما در حال ردیابی باشد.

بیشتر بخوانید: 6 اقدام موثر بعد از هک شدن گوشی | نجات گوشی هک شده

اقداماتی که می‌توانید برای محافظت از خود در برابر ردیابی انجام دهید:

ردیابی گوشی سرقتی یا مفقودی
  • نرم افزار آنتی ویروس و ضد جاسوسی نصب کنید: یک برنامه آنتی ویروس و ضد جاسوسی معتبر روی گوشی خود نصب کنید و به طور مرتب آن را اسکن کنید.
  • مجوزهای برنامه را بررسی کنید: به طور مرتب مجوزهای برنامه‌های خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که فقط به برنامه‌هایی که به آنها نیاز دارید مجوز دسترسی به داده‌ها و منابع گوشی خود را داده‌اید.
  • برنامه‌های ناشناخته را نصب نکنید: فقط برنامه‌ها را از فروشگاه‌های معتبر مانند گوگل پلی استور دانلود و نصب کنید.
  • تنظیمات حریم خصوصی خود را بررسی کنید: تنظیمات حریم خصوصی گوشی خود را بررسی کرده و مطمئن شوید که اطلاعات شخصی شما به اشتراک گذاشته نمی‌شود.
  • از شبکه‌های Wi-Fi عمومی استفاده نکنید: از اتصال به شبکه‌های Wi-Fi عمومی خودداری کنید، زیرا ممکن است امن نباشند و هکرها بتوانند از آنها برای جاسوسی از شما استفاده کنند.
  • از VPN استفاده کنید: هنگام استفاده از اینترنت عمومی از VPN استفاده کنید تا ترافیک اینترنت خود را رمزگذاری کنید و از حریم خصوصی خود محافظت کنید

بیشتر بخوانید: چگونه گوشی را بدون GPS ردیابی کنیم؟

ردیابی گوشی سرقتی یا مفقودی

ردیابی گوشی سرقتی یا مفقودی

اگر دنبال روشی برای ردیابی گوشی سرقتی یا مفقودی خود میگردسد ما به شما بهترین و مقرون به صرفه ترین را معرفی خواهیم کرد.

سامانه کشوری همیاب24 ردیابی و استعلام کالای دیجیتال را در سریعترین زمان انجام می‌دهد.

که در صورت سرقت یا گم شدن گوشی یا هر گونه کالای دیجیتال، فقط کافی است وارد سامانه همیاب شده و یا اپلیکیشن این سامانه را نصب نمایید. سپس اطلاعات گوشی سرقتی را وارد کنید. بعد از ثبت گوشی یا کالای دیجیتال مفقودی یا سرقتی موارد زیر برای شما اعمال خواهد شد:

ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور.

همیاب24 سریعترین، جامعترین و مقرون به صرفه ترین روش ردیابی در ایران است.

درنهایت

تمام موارد بالا را چک کنید، تا متوجه شوید که گوشی‌تان ردیابی نمی‌شود. همچنین برای محافظت از گوشی خود می‌توانید موارد گفته شده را رعایت نمایید. اگر سوال یا نظری دارید برای‌مان کامنت بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید