top
Disadvantages-and-advantages-of-Samsung-phones-1

12 مزایا و معایب داشتن گوشی های سامسونگ

زمان مطالعه: 15 دقیقه

0

icon

سامسونگ یکی از محبوب‌ترین برندهای گوشی‌های هوشمند در جهان است و طیف گسترده‌ای از گوشی‌ها را در سطوح قیمتی مختلف ارائه می‌دهد. گوشی‌های سامسونگ به دلیل صفحه‌نمایش‌های باکیفیت، دوربین‌های عالی و عملکرد قدرتمند شناخته شده‌اند. با این حال، مانند هر برند دیگری، معایبی نیز دارند. در این مقاله، به بررسی معایب و مزایا گوشی سامسونگ می‌پردازیم تا به شما در تصمیم‌گیری برای خرید یا عدم خرید این گوشی‌ها کمک کنیم.

مزایا و معایب گوشی سامسونگ

اگر در حال خرید یک گوشی جدید هستید، احتمالاً به داشتن یک تلفن اندرویدی فکر می‌کنید، و وقتی صحبت از تلفن‌های اندرویدی به میان می‌آید، یک نام بالاتر از هر چیز دیگری است، سامسونگ…

سامسونگ یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان تلفن در جهان است، از صفحه کلید QWERTY گرفته تا دوربین‌های پشتی متعدد، قلم Stylus و صفحه‌نمایش لمسی لبه به لبه.

تلفن‌های سامسونگ طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های در دسترس را دارند که برای دانشجویان، افراد تجاری و مشاغل آزاد مناسب است. آن‌ها یکی از بهترین دوربین‌هایی را دارند که در هیچ گوشی دیگری نمی‌توانید پیدا کنید، به غیر از صفحه‌نمایش شیشه‌ای شیک، مدرن و نازک و در عین حال قدرتمندشان.

علاوه بر این، تعمیر گوشی های سامسونگ ساده‌تر و سریعتر از سایر برندهای گوشی است. همچنین، بسیار ارزان‌تر از آن چیزی است که انتظار دارید.

علاوه بر این، از آنجایی که گوشی‌های هوشمند ارزان نیستند، ممکن است بخواهید قبل از خرید، مزایا و معایب خرید گوشی سامسونگ را در نظر بگیرید. هنگام خرید یک گوشی جدید، از دانستن بیشتر در مورد ویژگی‌های عالی که باعث می‌شود آن را بخرید، هیجان‌زده می‌شوید، چه جدیدترین فناوری دوربین یا یک ریزپردازنده داخلی.

با این حال، در اینجا بهترین مزایا یا مزایای داشتن یک گوشی سامسونگ آورده شده است

مزایا خرید گوشی سامسونگ

مزایا خرید گوشی سامسونگ

عکس با کیفیت شفاف

اگر به دنبال یک گوشی جدید هستید، احتمالاً به بررسی مشخصات دوربین آن مانند مگاپیکسل، دوربین جلو، دوربین عقب و غیره می‌پردازید، و این ویژگی‌ها برای سامسونگ تازگی ندارند.

سامسونگ به خاطر فناوری دوربین قدرتمند و عالی خود به طور گسترده‌ای شناخته شده است. تصاویر واضح تر، رنگ‌های بهتر، عملکرد HDR و فیلم‌های با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، برخی از جدیدترین گوشی‌های سامسونگ در بازار دارای سیستم‌های دوربین متعددی هستند که به شما امکان می‌دهد لحظات خاص را بهتر ثبت کنید. علاوه بر این، این دوربین‌ها عملکردها و نقش های کلیدی متفاوتی دارند.

دوربین‌هایی که سامسونگ از آن‌ها استفاده می‌کند و عملکرد آنها در اینجا آمده است:

دوربین تله فوتو

این دوربین به شما این امکان را می‌دهد تا روی یک سوژه بدون از دست دادن یک جزئیات زوم کنید. همچنین، در برخی از واحدها، به ویژه از سری S20 و جدیدترین مدل‌ها، تله فوتو به شما امکان می‌دهد عملکرد خود به نام Space Zoom را آزاد کنید که به شما امکان می‌دهد تا 30 برابر زوم کنید.

دوربین زاویه باز

این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که بیشتر از سایر لنزهای دوربین از صحنه عکس بگیرید. این بدان معناست که می‌توانید با منظره بزرگتر و وسیع‌تر عکس بگیرید. از آنجایی که دارای سنسور Dual Pixel است، هر عکس واضح، روشن و با جزئیات است.

دوربین فوق عریض

این ویژگی بسیار گسترده تر از دوربین زاویه باز است. این امکان را به شما می‌دهد تا مناظر را تا جایی که چشمان شما می‌توانند ببینند، ثبت کنید.

متأسفانه، این ویژگی‌ها ممکن است در همه گوشی‌های سامسونگ در دسترس نباشد. اکثر این ویژگی‌ها در جدیدترین مدل‌های سامسونگ، به ویژه از سری S9 تا سری S22 در دسترس هستند. با این حال، دوربین حتی بدون جدیدترین فناوری هنوز قدرتمند است.

وضوح صفحه نمایش بالا

وضوح صفحه نمایش یکی از ملاحظاتی است که خریداران معمولا بیشتر به آن توجه می‌کنند.

سامسونگ یکی از بهترین وضوح صفحه نمایش را در بازار دارد. می‌تواند عمق دقیق رنگ‌ها را نشان دهد. همچنین، اندازه صفحه نمایش قابل توجهی دارد که به کاربران اجازه می‌دهد وب سایت‌ها و برنامه‌ها را مشاهده، مرور و تند بکشند.

علاوه بر این، وضوح صفحه نمایش به اندازه گوشی بستگی دارد. رزولوشن صفحه نمایش از 1440×2560 تا 1440×2040 یا بالاتر برای سری S سامسونگ متغیر است. این وضوح صفحه نمایش عالی به کاربران کمک می‌کند تا فیلم‌ها را تماشا کنند و بازی‌ها را به خوبی انجام دهند.

بنابراین، اگر عاشق تماشای درام های آنلاین هستید، ممکن است بخواهید گوشی‌های سامسونگ را بخرید، به خصوص نسخه‌های جدید.

مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

یکی دیگر از ویژگی‌های عالی گوشی‌های سامسونگ مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است. این بدان معناست که شما می توانید گوشی‌های خود را در آب و غبار غوطه ور کنید بدون اینکه آسیبی به آن وارد شود. تلفن‌های سامسونگ ممکن است دارای رتبه بندی IP (محافظت از نفوذ) متفاوتی مانند IP67 و IP68 باشند. در اینجا تفاوت بین آن‌ها وجود دارد:

IP67

برای امتیاز IP67، گوشی را می‌توان به مدت 30 دقیقه در آب شیرین در عمق 1 متری و پایین‌تر غوطه ور کرد. این نشان دهنده محافظت کامل در برابر نفوذ ذرات معلق در هوا و گرد و غبار است.

IP68

در مقایسه با IP67، سطح حفاظتی بالاتری در برابر گرد و غبار و آب دارد. این بدان معناست که تلفن را می‌توان به مدت 30 دقیقه در آب شیرین در عمق 1.5 متری یا بالاتر فرو برد.

تقریباً تمام مدل‌های بعدی سامسونگ دارای رتبه IP68 هستند (به جز گلکسی زد فلیپ )، که سامسونگ را به جایگزینی عالی برای سایر مارک‌های گران‌تر تبدیل می‌کند. همچنین، این بدان معناست که نیازی نیست نگران پاشیده شدن یا غوطه ور شدن تلفن خود در آب یا گرد و غبار باشید، که برای افرادی که همیشه تلفن خود را در دست دارند بسیار عالی است.

ویژگی چند پنجره ای

یکی از ویژگی‌های عالی که سامسونگ در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد این است که به آن‌ها اجازه می‌دهد کارهای بیشتری را همزمان انجام دهند. این ویژگی حالت Split Screen یا Multi-Window نام دارد. با این کار می‌توانید کارهای بیشتری را بدون تغییر برنامه انجام دهید.

به عنوان مثال، می‌توانید هنگام مرور فید رسانه‌های اجتماعی خود، ویدیوها را در سایت‌های پخش ویدیو تماشا کنید. همچنین، به کاربران خود اجازه می‌دهد بدون نیاز به خروج از برنامه، متن را از یک برنامه به برنامه دیگر کپی کنند.

علاوه بر این، برخی از گوشی‌های سامسونگ، به خصوص مدل‌های جدیدتر، دارای عملکرد خاصی به نام قابلیت Picture-in-Picture (PiP) هستند. این امکان را به کاربران می‌دهد که در حین انجام کارهای دیگر، ویدیوها را در یک پنجره کوچک و متحرک تماشا کنند.

صفحه نمایش های بزرگ

یکی دیگر از چیزهای جالب در مورد گوشی‌های سامسونگ این است که برای تجربه ویژگی‌های برجسته صفحه نمایش برخلاف رقبای خود، نیازی به گران بودن ندارند. با این حال، این بدان معنا نیست که کیفیت گوشی به دلیل قیمت آن به خطر افتاده است. بسیاری از افرادی که فقط می‌خواهند از نمایشگرهای بزرگ لذت ببرند به سراغ سامسونگ می‌روند و گوشی آن‌ها در کمال تعجب سال‌ها بدون هیچ مشکلی دوام می‌آورد.

علاوه بر این، به دلیل این صفحه نمایش‌های بزرگ، اسکرول کردن پیام‌ها و تصاویر خود آسان‌تر است. همچنین گوشی‌های سامسونگ دارای قابلیت راه اندازی سریع هستند که به کاربران خود اجازه می‌دهد بدون باز کردن قفل گوشی از یک اپلیکیشن استفاده کنند.

ویژگی‌های عملکردی چشمگیر

گوشی‌های سامسونگ با ویژگی‌های عملکردی عالی داخلی ساخته شده‌اند، سامسونگ همیشه مطمئن است که بهترین‌ها را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، منوی کشویی شامل عملکردهای ضروری برای ناوبری و دسترسی آسان است، مانند دکمه Wi-Fi، حالت هواپیما، چراغ قوه، هات اسپات تلفن همراه، جهت گیری تلفن و غیره.

سایر ویژگی‌های ضروری گوشی سامسونگ

آینه کاری

با استفاده از این قابلیت می‌توانید با استفاده از کابل محتوای گوشی خود را در تلویزیون خود مشاهده کنید. همچنین می‌توانید تلفن خود را به یک پروژکتور وصل کنید که برای ارائه سخنرانی‌های اداری، تماشای فیلم و غیره مناسب است.

در حال ضبط

گوشی‌های سامسونگ دارای برنامه‌های ضبط بازی هستند که به افراد اجازه می‌دهد با صداهای داخلی خود ویدیو یا بازی ضبط کنند. بسیاری از گیمرها از این ویژگی برای پخش و ضبط بازی‌های خود با پلتفرم‌های اشتراک گذاری ویدیو و سایر برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

چاپ بی سیم

سامسونگ اپلیکیشنی به نام Samsung Mobile Print دارد که به کاربرانش اجازه می‌دهد هر چیزی را مستقیماً از گوشی خود چاپ کنند.

واقعیت مجازی (VR)

اگر از طرفداران فناوری واقعیت مجازی هستید، ویژگی Gear VR سامسونگ را دوست خواهید داشت. این به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون هیچ فرآیند پیچیده‌ای در دنیای واقعیت مجازی شرکت کنند.

اینها تنها برخی از ویژگی‌های بسیاری هستند که احتمالاً از سامسونگ دوست دارید. بنابراین، اگر این موارد توجه شما را به خود جلب کرد، وقت آن است که به خرید یک گوشی سامسونگ فکر کنید.

پشتیبانی

سامسونگ دارای شبکه گسترده‌ای از مراکز خدمات در سراسر جهان است، بنابراین اگر با مشکلی مواجه شدید، به راحتی می‌توانید کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: شیائومی بخریم و یا نخریم؟

معایب گوشی سامسونگ

معایب گوشی سامسونگ

عمر باتری محدود

سامسونگ علیرغم ویژگی‌های عالی‌اش، ممکن است آنطور که انتظار داشتید، سیستم عملکرد باتری پرقدرت نداشته باشد. به گفته اکثر کاربران، گوشی‌های سامسونگ که اخیرا خریداری کرده‌اند، به سرعت شارژ می‌شوند و ممکن است باتری آن مدتی دوام بیاورد. با این حال، پس از چند سال، عملکرد باتری کاهش می‌یابد.

ممکن است گوشی حتی با استفاده از شارژرهای فست شارژ مانند قبل سریع شارژ نشود و باتری به سرعت تخلیه شود. پیش از این، می‌توانید باتری گوشی خود را با باتری جدید جایگزین کنید، اما در مورد آخرین مدل‌های سامسونگ اینطور نیست.

برای حل مشکلات باتری گوشی خود باید گوشی خود را به نزدیکترین مرکز سامسونگ ببرید. با این حال، برخلاف تعویض باتری در مدل‌های قدیمی‌تر، ممکن است این فرآیند خیلی طولانی شود. و ممکن است مجبور شوید گوشی خود را چند روز یا چند هفته رها کنید تا به طور کامل تعمیر شود.

دستگاه های گران قیمت

بخش غم انگیز در مورد تلفن‌های سامسونگ این است که آن‌ها در مقایسه با سایر برندها مانند Oppo، Vivo و Huawei گران هستند. اگر می‌خواهید ویژگی‌های عالی سامسونگ را تجربه کنید، باید خود را برای پرداخت هزینه‌های بالا آماده کنید.

علاوه بر این، این برندهای دیگر ممکن است ویژگی‌های مشابه سامسونگ را با قیمت بسیار پایین تری ارائه دهند.

دستگاه های حجیم

یکی از مشکلاتی که معمولاً کاربران سامسونگ با آن مواجه می‌شوند اندازه حجیم و سنگین وزن آن است. به دلیل چنین عواملی، حمل یک گوشی سامسونگ با دست یا جیب بر خلاف رقیب معروف آیفون آسان نیست.

همچنین برای مدیریت کامل آن بدون هیچ مشکلی باید ابزارهای اضافی مانند محافظ صفحه، قاب گوشی و کاور گوشی خریداری کنید.

ظرفیت ذخیره سازی ضعیف

سامسونگ یک گوشی عالی برای افرادی است که خواهان ظرفیت ذخیره سازی قابل مدیریت هستند، مانند گیمرها و افراد تجاری. با این حال، هیچ چیز به صورت رایگان ارائه نمی‌شود و ممکن است گران تر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید.

اگر به ظرفیت ذخیره سازی اضافی نیاز دارید، باید یک کارت حافظه اضافی خریداری کنید. سامسونگ به شما این امکان را می‌دهد که مدل‌های تلفن با ظرفیت ذخیره سازی بالاتر اما با قیمت فوق العاده بالا را خریداری کنید. بنابراین، با دقت فکر کنید زیرا مارک‌های دیگر ممکن است حجم زیادی از فضای ذخیره سازی را بدون صرف هزینه زیاد ارائه دهند.

Bloatware

Bloatware یک برنامه نرم افزاری غیر ضروری است که اغلب در همه گوشی‌های سامسونگ مانند Google Mail، Calendar، Chrome، Google Assistant و غیره از پیش نصب شده است. همچنین، تلفن‌های سامسونگ ممکن است با برنامه‌های سامسونگ از پیش بارگذاری شده، مانند Samsung Pay، ایمیل، فروشگاه برنامه‌های سامسونگ، Smart Things، مرورگر سامسونگ و غیره همراه باشند.

ممکن است سعی کرده باشید این برنامه‌ها را حذف کنید تا مقداری فضای ذخیره سازی آزاد کنید. با این حال، آن‌ها شما را رها نمی‌کنند، مهم نیست که چگونه آن را امتحان کنید. شما نمی‌توانید آن‌ها را حذف کنید، اما می‌توانید آن‌ها را غیرفعال کنید. این یک مشکل بزرگ برای اکثر کاربران سامسونگ است زیرا این برنامه‌ها فضای ذخیره سازی با ارزشی را اشغال می‌کنند که می‌توانید از آن برای کارهای مهم دیگر مانند ذخیره فایل‌ها و موارد دیگر استفاده کنید.

سیستم خنک کننده ضعیف

اگر هر بازی را با استفاده از گوشی سامسونگ انجام دهید، احتمالاً متوجه خواهید شد که با چند دقیقه بازی چقدر سریع گرم می‌شود. همچنین در آب و هوای گرم به ویژه فصل تابستان گرمتر می‌شود. و اگر سعی کنید با برندهای دیگر، به خصوص آیفون بازی کنید، متوجه خواهید شد که به اندازه گوشی سامسونگ شما داغ نمی‌شود.

علاوه بر این، این سیستم گرمایشی ناکارآمد هنگام بازی و با برنامه‌های فشرده اندروید ظاهر می‌شود. این مشکل معمولاً ممکن است ناشی از مشکلات سیستم باتری باشد. متأسفانه، این اتفاق برای همه واحدهای پرچمدار سامسونگ رخ می‌دهد، چه مدل‌های گران قیمت و چه ارزان.

بیشتر بخوانید: تست سلامت باتری سامسونگ و سایر گوشی‌های اندروید

چند نکته در مورد خرید گوشی سامسونگ

معایب گوشی سامسونگ

گوشی‌های سامسونگ مزایا و معایب خاص خود را دارند. قبل از خرید هر گوشی، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و بررسی‌های آنلاین را بخوانید تا ببینید آیا این گوشی برای نیازها و خواسته‌های شما مناسب است یا خیر.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، نکات دیگری نیز وجود دارد که باید قبل از خرید گوشی سامسونگ در نظر بگیرید، مانند:

  • نیازها و بودجه شما: چه ویژگی‌هایی برای شما مهم است؟ چقدر حاضرید برای یک گوشی جدید هزینه کنید؟
  • اندازه و وزن: چه اندازه و وزنی را برای گوشی خود ترجیح می‌دهید؟
  • عمر باتری: چقدر عمر باتری برای شما مهم است؟
  • قابلیت ضد آب و گرد و غبار: آیا به گوشی ضد آب و گرد و غبار نیاز دارید؟

اگر قصد خرید گوشی دست دوم سامسونگ را دارید حتما قبل از خرید اپلیکیشن همیاب24 را نصب نمایید. با کمک این برنامه استعلام بگیرد تا از سرقتی یا مفقودی نبودن گوشی و اصالت آن اطمینان حاصل کنید. همچنین می‌توانید تست سلامت گوشی را بگیرید تا مطئمن شوید گوشی سالم است و از قسمت گوشی من تمام جزئیات گوشی مورد نظر را مشاهده کنید.

ردیابی گوشی سامسونگ

آیا گوشی سامسونگ قابل ردیابی است؟

بله در صورت سرقت یا مفقود شدن گوشی سامسونگ به راحتی میتوانید آن را ردیابی کنید. برای این کار باید وارد سامانه کشوری همیاب24 شوید و اطلاعات گوشی سرقتی یا مفقودی خود را ثبت نمایید تا هر چه سریعتر گوشی سامسونگ شما ردیابی شود.

بیشتر بخوانید: 4 روش عالی برای ردیابی گوشی سامسونگ

نتیجه‌گیری

گوشی‌های سامسونگ مزایا و معایب خاص خود را دارند. قبل از خرید هر گوشی، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و بررسی‌های آنلاین را بخوانید تا ببینید آیا این گوشی برای نیازها و خواسته‌های شما مناسب است یا خیر.

اگر سوال یا پیشنهادی در مورد معایب و مزایا گوشی سامسونگ دارید با ما به اشتراک بگذارید.

Rate this post

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید