top
Disadvantages-and-advantages-of-Xiaomi-1

شیائومی بخریم و یا نخریم؟

زمان مطالعه: 8 دقیقه

0

icon


شاید این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد که آیا گوشی شیائومی بخریم یا نخریم؟!! سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟ و چندین سوال دیگر که جواب همه این سوالات را در آخر مقاله بدست خواهید آورد بنابراین تا انتها با همیاب24 همراه باشید. ما در این متن مزایا و معایب گوشی شیائومی را بررسی می‌کنیم تا بهترین تصمیم برای خرید گوشی را بگیرید.

چرا شیائومی بخریم و یا نخریم؟

شیائومی یکی از محبوب‌ترین برندهای گوشی‌های هوشمند در جهان است که به دلیل قیمت مناسب، عملکرد بالا و تنوع محصولات خود شناخته می‌شود. اما مانند هر برند دیگری، مزایا و معایبی نیز دارد که باید قبل از خرید به آن‌ها توجه کنید. ما در ادامه به صورت کامل به معایب و مزایا شیائومی پرداختیم تا با خیال راحت تصمیم بگیرید.

بیشتر بخوانید: راهنمای تنظیمات دوربین گوشی‌های شیائومی

مزایای خرید گوشی شیائومی

مزایای خرید گوشی شیائومی

شیائومی از برندهای محبوب و معتبر جهان است. این برند به سرعت در حال رشد و توسعه است. گوشی‌های شیائومی با کارایی و عملکرد خوبش علاقه مندان زیادی را جذب خود کرده است. در ادامه به ویژگی‌های جذاب شیائومی اشاره کردیم:

قیمت مناسب گوشی‌های شیائومی

یکی از بزرگترین مزایای گوشی‌های شیائومی قیمت آن‌ها است. در حال حاضر شیائومی برای برندهای معروف مانند سامسونگ و اپل تبدیل به رقیبی جدی شده است. اما سوالی که پیش می‌آید این است که با توجه به قیمت نسبتا مناسب این گوشی از کیفیت آن کاسته‌اند؟

عملکرد

گوشی‌های شیائومی به طور کلی از نظر عملکرد بسیار خوب هستند. بسیاری از مدل‌های این برند از پردازنده‌های قدرتمند و رم و حافظه ذخیره‌سازی بالا برخوردارند که آن‌ها را برای انجام کارهای مختلف مانند بازی، تماشای فیلم و وب‌گردی مناسب می‌کند.

شیائومی،از سخت‌افزارهای متنوعی استفاده کرده و گوشی‌های بسیاری با کارایی و عملکرد بالا را به بازار عرضه کرده است.

تنوع زیاد گوشی‌های شیائومی

اگر دنبال گوشی‌های پرچمدار، میان‌رده و یا ارزان‌قیمت هستید همه این‌ها در برند شائومی دیده می‌شود.در این برند با توجه به بودجه خود میتوانید بهترین را انتخاب نمایید.

 شما می‌توانید با توجه به اولویت‌های خود مانند: دوربین، باتری، سخت‌افزار و …، یکی از چندین مدل گوشی شیائومی را انتخاب کنید. و انتخاب شما محدود نخواهد شد.

بسیاری از افراد شیائومی با تولید محصولات متنوع در رنج‌های گوناگون، یکی از پدیده‌های دهه اخیر می‌دانند که توانسته بازار خیلی خوبی را به‌دست بیاورد.

طراحی عالی گوشی‌ شیائومی

شیائومی در طراحی گوشی‌های خود بسیار بادقت وتمیز عمل کرده است. طوری که اگر این برند را با سایر برندهای دیگر مقایسه کنید از لحاظ طراحی هم‌سطح دیگران است.

کیفیت صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند شیائومی

به طور کلی می‌توان کیفیت صفحه نمایش گوشی‌های شیائومی نسبت به قیمت آن‌ها را تحسین کرد.

در رده‌های بالا‌تر این برند با بهره‌مندی از فناوری AMOLED، گوشی‌های شیائومی توانسته‌اند رنگ‌ها و طرح‌ها را با کیفیت بالا نمایش دهند. 

با روت کردن دستگاه، ضمانت گوشی شما باطل نمی‌شود

اگر تمایل به روت کردن گوشی خود رادارید شیائومی انتخاب مناسبی است. گوشی شیائومی به شما این امکان را می‌دهد که گوشی همراه خود را روت کرده و نگران باطل شدن ضمانت آن نباشید.

باتری قدرتمند گوشی‌های هوشمند شیائومی

 همه ما دوست داریم ساعت‌ها از گوشی همراه خود استفاده کنیم، بدون این که نگران تمام شدن شارژ آن باشیم. یا بدتر از آن ساعت‌ها منتظر شارژ شدن گوشی خود باشیم.

شیائومی این مشکل را حل کرده و شما با شارژرهای ۱۲۰ واتی شیائومی، گوشی را در کمتر از ۱۵ دقیقه می‌توانید شارژ کنید. همچنین شیائومی در گوشی‌های اقتصادی خود نیز از شارژرهای پرسرعت مانند شارژرهای ۶۷ واتی یا ۳۳ واتی استفاده کرده که باعث بالا رفتن ظرفیت باتری‌های استفاده شده، می‌شود.

نوآوری

شیائومی به نوآوری در صنعت گوشی‌های هوشمند معروف است. این شرکت دائماً در حال توسعه و ارائه ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیز در گوشی‌های خود است. هر ساله شاهد نوآوری جذابی در گوشی‌های این برند هستیم.

رابط کاربری

شیائومی طوری گوشی‌های خود را طراحی کرده است که کار با آن بسیار راحت و روان است. این رابط کاربری دارای ویژگی‌های مختلفی است که می‌تواند تجربه کار با گوشی را برای شما لذت‌بخش‌تر کند.


سخت‌افزار قدرتمند گوشی‌های هوشمند شیائومی

شیائومی به طور مداوم در رقابت سخت‌افزاری با برندهای بزرگ گوشی‌های هوشمند پیشتاز است. این برند با ارائه گوشی‌هایی با پردازنده‌های قدرتمند، بهینه‌سازی نرم‌افزاری دقیق و قطعات باکیفیت، با برندهای مطرح در رقابت است. با توجه به قیمت‌های مناسب شیائومی و سخت افزار قدرتمند آناین برند به انتخابی محبوب برای کاربران در سراسر جهان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: استعلام گارانتی گوشی شیائومی

معایب خرید گوشی شیائومی

معایب خرید گوشی شیائومی

نرم افزار

برخی از کاربران گزارش داده‌اند که رابط کاربری MIUI دارای مشکلاتی مانند ناپایداری، تبلیغات و bloatware (نرم‌افزارهای از پیش نصب شده غیرضروری) است. توجه داشته باشید که هنگ کردن، کرش کردن، کند شدن و عمل نکردن به دستورات در MIUI شاید مشکلاتی هستند که گاهی با یک راه‌اندازی دوباره کاملاً حل می‌شوند اما گاهی نیز تا مدت‌ها باعث کلافه شدن کاربران می‌شوند.

به‌روزرسانی‌ها

متاسفانه از نظر بروزرسانی یا آپدیت شیائومی ضعیف عمل کرده است و در ارائه به‌روزرسانی‌های سریع و منظم برای گوشی‌های خود سابقه خوبی ندارد.بعضی از مدل‌ها ممکن است به‌روزرسانی‌های اندروید و MIUI را با تأخیر دریافت کنند.

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش شیائومی در برخی از کشورها به اندازه برندهای معروف مانند سامسونگ و اپل قوی نیست.

دوربین

در حالی که برخی از گوشی‌های شیائومی دارای دوربین‌های باکیفیت هستند، برخی دیگر در این زمینه عملکرد ضعیف‌تری دارند. منظور این است که شما با خرید شائومی گوشی قوی یا ضعیف نخواهید داشت و این موضوع بستگی به مدل انتخابی شما دارد.

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت گوشی‌های شیائومی به طور کلی خوب است، اما برخی از مدل‌های ارزان‌قیمت ممکن است از مواد باکیفیت پایین‌تر ساخته شده باشند.

چند نکته در مورد گوشی شیائومی

چند نکته در مورد گوشی شیائومی

علاوه بر معایب و مزایای شیائومی نکاتی که باید قبل از خرید گوشی شیائومی به خاطر داشته باشید را در ادامه بررسی کردیم:

  • مدل گوشی: مدل‌های مختلفی از گوشی‌های شیائومی در بازار وجود دارد. قبل از خرید، باید تحقیق کنید و مدلی را پیدا کنید که با نیازها و بودجه شما مطابقت داشته باشد.
  • مشخصات فنی: به مشخصات فنی گوشی مانند پردازنده، رم، حافظه ذخیره‌سازی، دوربین و صفحه نمایش توجه کنید.
  • نقدها و بررسی‌ها: قبل از خرید، نقدها و بررسی‌های گوشی مورد نظر خود را بخوانید تا ببینید سایر کاربران چه تجربه‌ای با آن داشته‌اند.
  • گارانتی: مطمئن شوید که گوشی شما دارای گارانتی معتبر است.

در صورت سرقت گوشی شیائومی ردیابی می‌شود؟

بله. شما بعد از خرید گوشی حتما از برنامه های ضد سرقت مانند اپلیکیشن همیاب24 استفاده نمایید اما در صورتی که گوشی شما گم یا سرقت شد به راحتی می‌توانید آن را ردیابی نمایید. اما چگونه؟!!

بعد از سرقت باید سیمکارت‌های خود را بسوزانید و هرچه سریع‌تر گوشی‌تان را در سامانه همیاب24 ثبت نمایید. این سامانه سریع‌ترین روش ردیابی گوشی سرقتی در ایران است بنابراین با خیالی راحت ردیابی گوشی اندروید و آیفون خود را به همیاب24 بسپارید.

بیشتر بخوانید: آموزش پیدا کردن گوشی شیائومی با Mi Cloud

درنهایت

در نهایت، اینکه آیا باید گوشی شیائومی بخرید یا نه به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. با توجه به معایب و مزایای شیائومی اگر به دنبال گوشی‌ای با قیمت مناسب، عملکرد بالا و تنوع زیاد هستید، شیائومی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. با این حال، قبل از خرید باید به معایب این برند مانند مشکلات نرم‌افزاری، به‌روزرسانی‌های دیرهنگام و خدمات پس از فروش ضعیف نیز توجه کنید.

امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب گوشی شیائومی مناسب کمک کند.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید