top
cut-off-the-cycle-of-stolen-phone

چرخه گوشی های سرقتی را قطع کنید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

30

icon

سرقت گوشی، موضوعی که در پی رشد قیمت‌ها در بازار گوشی و همچنین افزایش کاربری گوشی‌های هوشمند و گران‌ قیمت بیش از پیش شاهد آن هستیم. با توجه به این موضوع در این مطلب به معرفی برخی شیوه‌‌های رایج سرقت گوشی موبایل و نحوه پیگیری و ردیابی قانونی گوشی پس از سرقت می پردازیم.

همیاب24 سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ تاپ)

از سرقت‌های دستی تا مسلحانه

استفاده از موتور سیکلت، قاپیدن گوشی از دست، کیف یا جیب، متداول‌ترین شیوه‌هایی است که سارقان از مدت‌ها پیش برای سرقت گوشی به کار مي‌بستند. اما گویا با هوشیاری افراد نسبت به این قضیه سارقان راهکارهای جدیدتر و البته پرخطر‌تری را به کار مي‌بندند. سرقت با استفاده از اسپری‌های اشک آور، سرقت گوشی با تهدید چاقو و حتی در برخی از موارد سرقت گوشی با تهدید اسلحه صورت می‌گیرد. برخی از این سرقت‌ها حتی با بروز کشمکش و زد و خورد بین صاحب‌ گوشی و سارق توام شده و اکثرا به بروز صدماتی برای مالباخته منجر مي‌شود.

حتما بخوانید: سارقین موبایل قاپ را در یک نگاه شناسایی کنید (از زبان یک افسر پلیس جنایی)

دوست عزیز قبل از خواندن ادامه متن حتما اپلیکیشن ضد سرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید. زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید. با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می‌توانید گوشی خود را از لحاظ سلامت، تست نمایید و به کدهای ussd پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی خواهید داشت و ….
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

برای پیگیری قانونی گوشی به کجا مراجعه کنیم؟

کم نیستند افراد مالباخته یا بهتر بگوییم گوشی باخته‌ای که در گذشته با وجود پیگیری گوشی سرقتی موفق به یافتن گوشی یا حتی سارق نشده‌اند. در گذشته موضوع سرقت گوشی ناشی از نقص سیستم شناسایی و کدگذاری کالاهای کامپیوتری و دیجیتالی در کشور بود، اما درحال حاضر خوشبختانه در کشور ما هم همانند کشورهای پیشرفته امکان شناسایی گوشی تلفن همراه و سایر کالاهای دیجیتال همانند تبلت و لپ تاپ از طریق شماره سریال یا شماره IMEI آن وجود دارد و صاحب کالا با ارائه این کد به سامانه کشوری همیاب ۲۴ می تواند دستگاه خود را ردیابی کند. علاوه بر این با ثبت مشخصات دستگاه سرقتی خود در سامانه همیاب ۲۴، این سامانه می تواند با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش و خروج دستگاه از مرزهای کشور جلوگیری نماید. در واقع پس از ثبت مشخصات دستگاه در سامانه همیاب24، گوشی شما به عنوان یک کالای سرقتی وارد لیست سیاه می شود. برای اطلاع بیشتر از فرآیند پیگیری قانونی گوشی کلیک کنید.

نحوه ردیابی گوشی های سرقتی

سامانه همیاب24 از طریق همکاری با اپراتورها، دادگستری ها، کلانتری ها و اصناف موبایل و کامپیوتر سراسر کشور، به سرعت و از راه قانونی گوشی گمشده یا سرقت شده شما را ردیابی می کند.

جهت فعال شدن فرآیند ردیابی گوشی، شماره IMEI گوشی را در سامانه همیاب۲۴ ثبت کنید. با ثبت مشخصات دستگاه سرقتی یا گمشده در سامانه همیاب24، علاوه بر ردیابی گوشی در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش و خارج شدن گوشی از مرزهای کشور جلوگیری می شود، بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری ها و بازرسی های مرزی جستجو شده و به شما اطلاع داده می شود.

ویژگی دیگر همیاب۲۴ امکان استعلام طرح رجیستری و سرقتی گوشی می باشد. در هنگام خرید کالای دیجیتال، تنها با یک استعلام شما می توانید علاوه بر اطلاع از سرقتی نبودن گوشی، از رجیستر بودن آن نیز اطمینان حاصل کنید و ناخواسته مرتکب جرم خرید یک گوشی سرقتی نشوید.

نکته:  در صورتی که می خواهید هنگام خرید، ناخواسته یک کالای سرقتی را خریداری نکنید، حتما رجیستر بودن و سرقتی نبودن دستگاه را از سامانه همیاب۲۴ استعلام بگیرید.


دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

4/5 - (21 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. قاسم گفت:

    سلام مجدد. پس از چه مدت از ثبت نام برای پیدا کردن گوشی نیاز به تمدید مجدد ردیابی وجود دارد؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام قاسم عزیز
      بستگی به انتخاب شما دارد که در هنگام ثبت نام کدام بسته را انتخاب نمایید.

      0
  2. قاسم گفت:

    سلام. ایا امکان سوزاندن شماره سریال وجود دارد و ایا با سوزاندن شماره سریال امیدی هست که گوشی توسط سامانه رهگیری و پیدا بشه؟

    0
  3. من میخواستم گوشیمو با سریال بسوزونم چطور میتونم اینکارو کنم؟

    0
  4. معصومه احمدي گفت:

    سلام گوشي من من شيئامي نت ١٠ لايت بود كه ديروز دزيدن يك سوال داشتم لطفا ،، اگر سارق شماره سريال گوشي رو بداند مشكلي در پيدا كردن سارق براي پليش پيش مياد ؟؟؟؟

    ممنونم اگر پاسخ بديد

    0
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام دوست عزیز به شما پیشنهاد میکنم در اسرع وقت گوشی را در سامانه همیاب24 ثبت سرقت کنید که تا علاوه بر ردیابی، از خرید و فروش گوشی در موبایل فروشی ها هم جلوگیری شود.
      لینک ثبت گوشی سرقتی : ثبت گوشی سرقتی

      0
  5. محمدزاده گفت:

    سلام وقت بخیر
    من گوشیم رو تازه توی اتوبوس زدند. که شیاومی بود
    میخواستم بدونم اینکه میگن این گوشی ها با تغییر کد سریال 15 رقمی گوشی دیگه قابل رد یابی نیست درسته؟
    اینکه اگر این کار رو بکنن میتونن به راحتی استفاده بکنن از گوشی من یا نه؟ ایا تو قسمت ریجستری و همتا به مشکل نمی خورن؟

    0
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام دوست عزیز با توجه به اینکه بعد از عوض کردن imei، گوشی انتن دهی را از دست میدهد و ریجستری گوشی به مشکل میخورد و این کار بسیار زمانبر است این کار معمولا انجام نمیشود. و امار بالای ردیابی نشان دهنده پایین بود این موضوع است

      1
  6. ابراهیم جوانمرد گفت:

    سلام وقتتون بخیر و خسته نباشید

    گوشی من ( شیائومی نوت 9) روز عیدفطر ب سرقت رفت، توی سامانه همیاب 24 ثبت نام کردم اما با گذشت نزدیک دوماه هنوز خبری نشده میخواستم دلیاشو بدونم و تا کی ممکنه پیدا بشه؟؟
    دوباره باید در سامانه ثبت نام کنم یا نه؟؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      با سلام دوست عزیز بابت این اتفاق متاسفیم ردیابی سامانه همیاب۲۴ از نوع ردیابی اپراتوری‌است و ارتباطی با نحوه سرقت زمان سرقت ندارد و هرزمان که در گوشی شما سیم‌کارتی قرار بگیرد، ردیابی گوشی شما مثبت شده و از طریق پیامک و تماس تلفن گویا به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد.
      پیشنهادمیکنم ردیابی کالای سرقتی خود را در سامانه تمدید کنید؛ با اینکار حتی اگر لحظه ای سیم‌کارت در گوشی شما فعال شود ردیابی نتیجه خواهد داد.
      لینک تمدید ردیابی کالای دیجیتال سرقتی/مفقودی در سامانه همیاب24 : https://hamyab24.ir/l/hm

      0