top
سوال در مورد ردیابی گوشی و سیم کارت خاموش

سوال در مورد ردیابی گوشی و سیم کارت خاموش

زمان مطالعه: 6 دقیقه

469

icon

در این متن می‌خواهیم به سوالاتی که درباره ردیابی گوشی وجود دارد پاسخ دهیم بنابراین تا انتها با ما همراه باشید و اگر سوالی درباره ردیابی گوشی و سیم کارت خاموش دارید بپرسید تا به صورت کامل برایتان توضیح دهیم.

یکی از دوستان برای ما نوشته اند، زمانی که در خیابان قدم می زدن شخصی به سرعت به او نزدیک می شود و گوشی اش را به سرقت می برد و تعقیب او نیز فایده ای نداشته است. الان حدود سه هفته است که گوشی ایشان خاموش است و می خواهند بدانند که آیا ردیابی گوشی و سیم کارت خاموش امکان پذیر است یا نه؟

در صورتی که گوشی گم شده شما به هر دلیلی خاموش شده است و نمی توانید با آن ارتباط برقرار کنید، حتما نیاز دارید که پاسخ این سوال را بدانید. برای ردیابی گوشی سرقتی یا گم شده، هر زمان که گوشی شما با یک سیم کارت فعال شود امکان ردیابی از طریق اپراتورهای مخابراتی وجود دارد. اما اگر گوشی شما خاموش باشد، سیگنالی به دکل‌های اپراتورهای مخابراتی ارسال نمی‌شود. در نتیجه امکان ردیابی گوشی خاموش از طریق اپراتورهای مخابراتی وجود ندارد. اما در صورتی که گوشی شما گم شده و یا به سرقت رفته است می‌توانید از خدمات سامانه همیاب24 برای ردیابی گوشی خود استفاده کنید. سامانه همیاب24 از طریق همکاری با اپراتورها، دادگستری ها، کلانتری ها و اصناف موبایل و کامپیوتر سراسر کشور خدمات ارزشمندی را در جهت تسهیل و تسریع فرآیند ردیابی گوشی های سرقتی/مفقودی فراهم کرده است.

همیاب24، سامانه اعلام سرقت و ردیابی گوشی، تبلت و لپ تاپ

در ادامه نحوه ردیابی گوشی از طریق اپراتورهای مخابراتی و سامانه همیاب24 آورده شده است.

اگر گوشی خود را گم کرده‌اید و می‌خواهید بدانید چگونه به گوشی خاموش زنگ بزنیم؟ کلیک کنید و روش‌های به صدا درآوردن و پیدا کردن گوشی اندروید و گوشی آیفون را به طور کامل بخوانید.

ردیابی گوشی در اپراتور همراه اول

برای ردیابی سیم کارت های همراه اول می‌توانید به مطلب ردیابی گوشی سرقتی همراه اول مراجعه و مراحل توضیح داده شده را طی کنید تا به درخواست شما رسیدگی شود. مشکلاتی که در این خصوص وجود دارد این است که ردیابی توسط همراه اول حتما باید هر 10 روز یک بار تمدید شود.

ردیابی گوشی در اپراتور ایرانسل

برای ردیابی سیم کارت های ایرانسل نیز می توانید به مطلب نحوه ردیابی سیم کارت ایرانسل مراجعه و مراحل توضیح داده شده را طی کنید تا به درخواست شما رسیدگی شود. توجه داشته باشید ثبت هر درخواست ردیابی در ایرانسل 1000 تومان هزینه دارد و هر 5 روز باید ردیابی خود را تمدید کنید. سامانه همیاب 24 تمامی این خدمات را در اسرع زمان و به صورت اتوماتیک انجام می دهد و علاوه بر ردیابی در اپراتور مخابراتی خدمات منحصر به فرد دیگری را برای پیدا شدن گوشی سرقتی یا گمشده شما ارایه می دهد.

حتما بخوانید: ردیابی گوشی از طریق جیمیل

ردیابی گوشی در اپراتور رایتل

برای ردیابی سیم کارت های رایتل کلیک کنید و مراحل توضیح داده شده دنبال کنید و درخواست خود را برای ردیابی سیم کارت رایتل ثبت کنید. ردیابی توسط اپراتور رایتل در بازه های زمانی کوتاه انجام شده و نیاز به تمدید درخواست ردیابی دارد.

اگر گوشی شما گم شده و یا به تازگی به سرقت رفته، با همیاب۲۴ دیگر نگران نباشید. این سامانه از طریق همکاری با اپراتورها، دادگستری ها، کلانتری ها و اصناف موبایل و کامپیوتر سراسر کشور به سرعت و از راه قانونی گوشی گمشده یا سرقتی شما را ردیابی می کند.

بیشتر بخوانید…
توصیه می‌کنم برای آگاهی از رونددادگاهی و شکایت بعد از ردیابی مثبت گوشی سرقتی و مفقودی در سامانه همیاب 24 از مقاله راهبردی پس از ردیابی مثبت گوشی موبایل چیکار کنم؟ استفاده کنید.

ردیابی گوشی سرقتی در سامانه کشوری همیاب۲۴

ردیابی گوشی های سرقتی در سامانه همیاب 24

برای فعال شدن فرآیند ردیابی گوشی خود در سامانه کشوری همیاب24 شما می‌توانید، شماره IMEI گوشی را در این سامانه ثبت نمایید. بعد از ثبت مشخصات دستگاه در سامانه همیاب24، ردیابی گوشی سرقتی شما در اپراتورهای مخابراتی فعال شده و علاوه بر این با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش و خروج دستگاه از مرزهای کشور جلوگیری می شود و بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری ها و بازرسی های مرزی جستجو و نتیجه آن به اطلاع شما می رسد.

ویژگی مهم دیگر همیاب۲۴ امکان استعلام همزمان طرح رجیستری و سرقتی گوشی می باشد. به این صورت که در هنگام خرید کالای دیجیتال، تنها با یک استعلام شما می توانید به طور همزمان از رجیستر بودن و سرقتی نبودن دستگاه اطمینان حاصل کنید و ناخواسته مرتکب جرم خرید یک کالای سرقتی نشوید.

ردیابی سیم کارت بدون گوشی

ردیابی یا پیگیری سیم کارت بدون دسترس به گوشی می‌تواند بسیار محدود و در برخی موارد غیرقانونی باشد. عموماً پیگیری یا ردیابی سیم کارت بدون مجوز کاربر مورد نظر غیرقانونی و نقض حریم خصوصی فردی است. در بسیاری از کشورها، پیگیری یا ردیابی بدون مجوز باعث مشکلات قانونی می‌شود.

اگر سیم کارتی را از دست داده‌اید و نیاز به پیگیری دارید، بهترین راهکار این است که با مراجع مخابراتی خود تماس بگیرید و آنها را از اتفاق مطلع کنید. آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا سیم کارت خود را مسدود کنید یا درخواست جبران سیم کارت جدید بدهید.

مهم است که از روش‌های قانونی برای حفاظت از اطلاعات و پیگیری از سیم کارت خود استفاده کنید و از هرگونه فعالیت غیرقانونی پرهیز کنید.

قاضی محترم دادگاه اگر حکم نقطه زنی دهد به راحتی قابل پیگیری است.

گوشی بدون سیم کارت ردیابی میشود؟

ایا گوشی بدون سیم کارت قابل ردیابی است؟ در جواب این سوال باید بگوییم که جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور از جمله کارهایی است که سامانه همیاب24 در صورت نداشتن سیمکارت میتواند گوشیتان را ردیابی نماید.

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

3.8/5 - (90 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. پویان برزگر گفت:

    سلام خسته نباشید
    من گوشیمو گم کردم باید سیم کارت رو بسوزونم و دوباره فعال کنم یا فقط بسوزونم

    0
    1. سلام دوست عزی. برای ثبت در سامانه همیاب24 ابتدا سیمکارتهای خود را بسوزانید سپس میتوانید همان شماره را دوباره دریافت نمایید.

      0
  2. بهنام بانی گفت:

    سلام و عرض ادب اول اینکه شهادت بانوی بزرگوار رو به همه شیعیان وتسلیت عرض میکنم بنده چند روز پیش برای ظبط یه تراک از من رفته بودیم سر صحنه درحال فیلمبرداری که یه موتوری گوشیمو زد و برد ایا اگه سیمکارت نباشه توش میشه ردیابی کرد؟؟؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام بهنام عزیز. بهتر است هر چه سریعتر گوشی خود را در سامانه همیاب24 ثبت نمایید. پس ازثبت ردیابی در سامانه همیاب ۲۴ موارد زیر برای کالای شما اعمال می‌شود
      ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور

      1
  3. محمد یعقوبی گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    بنده گوشیمو در داخل کیفم دزدیدند کیف قاپی کردند سوالم این بود آیاوقتی سیم کارت داخل تلفن همراه نیستو از گوشی دیگری به اینترنت تلفن متصل میشود آیا سامانه همیاب ردیابی میکنید یا خیر با تشکر

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام محمد عزیز. بخاطر این اتفاق متاسفیم.
      پس ازثبت ردیابی در سامانه همیاب ۲۴ موارد زیر برای کالای شما اعمال می‌شود
      ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور.

      0
  4. سلام سیم کارت تو گوشی نباشه میشه گوشی رو ردیابی کرد ؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      بله ولی باید قاضی دستور دهد

      0
  5. Ramin Rezapour گفت:

    سلام من ایفون ۱۲ پرومکس گم کردم اگر بردشو عوض بکنن میتونم بازم ردیابی کنم یانه یکی جواب بده😞

    0
  6. سلام
    میشه زود تر جواب رو بدین واقعا ممنون میشم
    مدل گوشیم ایفون 13 پرومکسه و خوب دیشب دزدیده شده و تاحالا پیدا نکردم
    و خوب اگر دزد سیم کارت منو بشکنه و سیمکارت خودش رو روی گوشی بزاره امکانش هست ردیابی بشه
    یا خیر
    ممنون میشم زود تر جواب بدین چون واقعا عجله دارم😭💔

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام باران عزیز. بله ردیابی میشود.
      حتما باید سیم‌کارت‌های موجود در گوشی سرقتی خود را بسوزانید در غیر این صورت در روند ردیابی شما اختلال ایجاد شده و ردیابی شما بی‌نتیجه خواهد شد
      و همچنین توجه داشته باشید که مسئولیت هرگونه ارتکاب جرم از جمله کلاهبرداری، مزاحمت، تهدید و… با سیم‌کارت بر عهده صاحب سیم‌کارت است.

      پس ازثبت ردیابی در سامانه همیاب ۲۴ موارد زیر برای کالای شما اعمال می‌شود
      ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور.

      0