همینطور که در جریان هستید امسال مانند سالهای گذشته برای سفر به اربعین زائران باید در سامانه سماح ثبت نام نمایند.در این ثبت نام علاوه بر این که تعداد زائران، مرز خروج و… مشخص میشود بعد از ثبت نام بیمه هم میشوند. در ادامه نحوه ثبت نام بیمه زائرین کربلا و دریافت کارت بیمه اربعین را بررسی میکنیم.
زائر گرامی آیا میدانید با نصب برنامه همیاب ۲۴ میتوانید از سرقت یا مفقود شدن گوشی خود جلوگیری کنید؟
بیمه اربعین سامانه سماح

بیمه اربعین (بیمه زائر کربلا) چقدر است؟ این سوال خیلی از زائرین میباشد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم:
زائران اربعین حسینی ابتدا باید در سامانه سماح ثبت نام نمایند، سپس با انتخاب هر بسته از بیمه مبلغ مورد نظر را واریز کنند.
بسته 1: به مبلغ 800.000 ریال
گزینه 2: به مبلغ 900.000 ریال
بسته 3: به مبلغ 1.000.000 ریال
شرایط بیمه اربعین

بیمه اربعین چگونه پرداخت میشود؟
در ادامه نحوه پرداخت بیمه اربعین را بررسی کردهایم.
تعهدات و شرایط بیمه اربعین طبق اطلاعاتی که حمیدرضا محمدی، مدیرکل نظارت عتبات عالیات در سازمان حج و زیارت اعلام کرده، به این شرح است:
هزینههای مربوط به نقل و انتقال بیمار یا مصدوم از عراق یا شهرهای ایران به شهر محل زائر بیمهشده از محل، تعهدات بستری بیمارستانی و اعمال جراحی و تا سقف تعهدات آن پرداخت میشود.
پوشش بیمهای در مسیرهای رفت هوایی از ساعت صفر بامداد تاریخ بلیت پرواز و در مسیرهای رفت زمینی از فاصله ۵۰ کیلومتری مرزها آغاز و در طول مدت اقامت در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مسیرهای منتهی به آنها ادامه خواهد داشت و در ساعت ۲۴ روز بعد از ورود به کشور پایان مییابد.
مدت پوشش بیماری هر یک از بیمهشدگان در کشور عراق حداکثر ۳۰ روز با لحاظ مدت اعتبار قرارداد است که معیار محاسبه شروع پوشش بیمهای در خاک عراق مهر ورود اداره گذرنامه است.
در صورت ایجاد هرگونه خسارت برای هر یک از بیمهشدگان باید حداکثر ظرف مدت ۴۵ روز از تاریخ انقضاء قرارداد مراتب بیمهگر اعلام و متعاقب آن مدارک و مستندات مربوطه ارسال شود.
هزینههای درمانی سرپایی و پاراکلینیکی هر یک از بیمهشدگان تا سقف ۵۰ میلیون ریال (پنج میلیون تومان) پرداخت خواهد شد.
پرداخت غرامت فوت به هر علت (عمر زمانی) هر یک از بیمهشدگان ۵۰۰ میلیون ریال (پنجاه میلیون تومان).
غرامت فوت ناشی از حادثه هر یک از بیمهشدگان ۳ میلیارد ریال (سیصد میلیون ریال) پرداخت خواهد شد.
پرداخت غرامت نقص عضو یا از کارافتادگی دائم کلی یا جزئی بر اثر حادثه هر یک از بیمهشدگان تا سقف ۳ میلیارد ریال (سیصد میلیون تومان).
هزینههای درمانی جراحی و بستری بیمارستانی بر اثر بیماری و یا حادثه برای هر یک از بیمهشدگان تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال (پنجاه میلیون تومان) قابل پرداخت است.
زائر گرامی آیا میدانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی از سرقتی نبودن گوشی خود مطلع میشوید؟
شماره تلفنهای خدمات بیمه اربعین
برای دریافت اطلاعات و خدمات بیمه میتوانید با شماره تلفن ۸۹۴۳-۰۲۱ (داخلی ۲) تماس در ایران و ۶۶۱۲-۰۰۹۶۴ تماس در عراق استفاده نمایید.
مدت اعتبار بیمه پیاده روی اربعین چقدر است؟

پوشش بیمه اربعین از لحظه خروج زائران از کشور آغاز میشود و تا یک روز پس از پایان سفر ادامه خواهد داشت.
زائر گرامی با توجه به شلوغ بودن مرز و ازدحام جمعیت در سفر کربلا قبل از حرکت حتما اپلیکیشن ضد سرقت موبایل را نصب نمایید. با کمک این برنامه به راحتی از مفقود شدن یا سرقت گوشی خود جلوگیری کنید. در ضمن با توجه اینکه خرید و فروش گوشی سرقتی یا مفقودی کاری غیر اخلاقی و حرام است قبل از خرید و فروش گوشی حتما استعلام بگیرید تا از اصالت گوشی مطمئن شوید.
( استعلام همزمان طرح رجیستری و سرقتی)

بیمه کربلا سماح
چگونه بیمه اربعین ثبت نام کنیم؟ پرداخت بیمه زائرین کربلا چگونه است؟ بیمه اربعین چگونه پرداخت میشود؟
با توجه به حضور میلیونی زائران در ایام اربعین، بویژه در شرایط محیطی و آب و هوایی خاص، ستاد مرکزی اربعین به زائران تاکید مینماید حتما خود را تحت پوشش بیمه اربعین قرار دهند تا در صورت مواجهه با بیماری و حوادث احتمالی، از حمایت ها و خدمات بیمهای که به سهولت در دسترس ایشان قرار خواهد گرفت بهرهمند شوند و از این طریق با آرامش خاطر به خیل مشتاقان پیاده رویاربعین بپیوندند.
زائران گرامی صرفاً با ثبت نام در سامانه سماح و پرداخت حق بیمه از پوشش خدمات تعیین شده برخوردار خواهند شد.
خدمات بیمهای در قالب سه بسته متنوع ارائه میشود که هر یک از زائران میتوانند بنا به تمایل خود بسته مورد نظر را انتخاب و هزینه مربوط به آن را در سامانه سماح پرداخت نمایند.
بنا به مصوبه ستاد مرکزی اربعین همه زائران باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند و مبلغ 20 هزار تومان هم به منظور جبران هزینه های ارائه خدمات درمانی کمیته امداد و نجات جمعیت هلال احمر پرداخت نمایند. بر این اساس حق بیمه هر یک از بسته ها با احتساب سرانه مربوط به خدمات درمانی جمعیت هلال احمر به شرح ذیل خواهد بود که هر یک از زائران میبایست بنا به تمایل خود الزاما یکی از پوششهای بیمهای را انتخاب و با پرداخت هزینه مربوطه ثبت نام خود را در سامانه سماح تکمیل نمایند.
بسته 1: به مبلغ 800.000 ریال
گزینه2: به مبلغ 900.000 ریال
بسته 3: به مبلغ 1.000.000 ریال
پرداخت بیمه زائرین کربلا چگونه است؟ بیمه اربعین چگونه پرداخت میشود؟
مدارک مورد نیاز برای پرداخت غرامت:
زائران بیمه شده عزیز و ذینفعان ایشان دقت داشته باشند که در صورت وقوع هرگونه حادثه و به منظور استفاده از خدمات بیمه ای، باید مراتب در اسرع وقت به شرکت بیمه اعلام شود و حداکثر ظرف مدت 90 روز مدارک و مستندات مربوطه را به شرکت بیمهگر تحویل نمایند.
الف: ( مدارکی که ذینفعان فوت شدگان می بایست ارائه نمایند)
اصل یا تصویر برابر اصل مدارک زیر:
1 . گواهی فوت.
2 . گواهی پزشک قانونی یا آخرین پزشک معالج مبنی بر تعیین علت فوت (در صورت فوت در ایران).
3 . گواهی انحصار وراثت متوفی (در صورت عدم تکمیل فرم ذینفع)
توضیح: زائران گرامی می توانند قبل از سفر از طریق شرکت بیمه گر اربعین نسبت به تکمیل فرم ذینفعان اقدام نمایند.
4 . صفحه اول، صفحه مهر ورود و خروج گذرنامه متوفی یا تائیدیه صادره توسط سفارت یا کنسولگریهای جمهوری اسلامی ایران.
5 . شناسنامه و کارت ملی بیمه شده متوفی و کلیه وراث قانونی یا ذینفعان وی.
6 . گزارش مشروح حادثه که توسط مقامات ذیصالح تهیه شده باشد (در موارد فوت بر اثر حادثه)
7 . اسناد مربوط به آماده سازی، دفن یا انتقال جسد متوفی.
8 . تاییدیه و شماره رهگیری ثبت نام بیمه شده در سامانه سماح.
ب( مدارک مورد نیاز در صورت نقص عضو و از کار افتادگی دایم کلی یا جزیی:
اصل یا تصویر برابر اصل مدارک زیر :
1 . گزارش مشروح حادثه که توسط مقامات ذیصالح تهیه و تایید شده باشد.
2 . گواهی پزشک معالج مبنی بر پایان معالجات و غیرقابل عالج بودن نقص عضو یا ازکارافتادگی ناشی از حادثه.
3 . صفحه اول، صفحه مهر ورود وخروج گذرنامه بیمه شده یا تائیدیه صادر ه توسط سفارت یا کنسولگریهای جمهوری اسلامی ایران در عراق.
4 . شناسنامه و کارت ملی بیمه شده.
5 . اصل کلیه مدارک و مستندات پزشکی بیمارستانی و پاراکلینیکی بیمه شده.
6 . تأیید کتبی بیمه گزار در موارد وجود کسری مدارک در پروندههای مصدومین مانند گواهی پزشک یا تاییدیههای پزشکی مربوط به کشور عراق و یا گزارش حادثه.
7 . تاییدیه و شماره رهگیری ثبت نام بیمه شده در سامانه سماح.
زائرین عزیز پس از ثبت نام در سامانه سماح حتماً رسید ثبت نام بیمه خود را از سامانه دریافت نموده و در طول سفر همراه خود داشته باشند.
منبع: سماح
درنهایت
در متن بالا در مورد نحوه ثبت نام بیمه اربعین و پرداخت آن کامل توضیح دادیم. اگر سوال یا نظری دارید کامنت بگذارید تا راهنماییتان کنیم.