top
what-to-do-after-mobile-tracking/

پس از ردیابی مثبت گوشی موبایل، باید چه کاری انجام دهیم؟

زمان مطالعه: 8 دقیقه

90

icon

اگر نتیجه ردیابی گوشی سرقتی یا مفقودی شما مثبت اعلام شده است، باید به شما تبریک بگوییم، چرا که تقریبا نیمی از راه را پیموده‌اید، البته این را فراموش نکنید که هنوز نیم دیگری از این راه مانده تا شما به نتیجه دلخواه‌تان برسید، اما نگران نباشید، ما برای شما تمام مراحل و نکاتی را که باید بدانید، در این مقاله ذکر کرده‌ایم و کافیست که شما این مراحل را تا ‌آخر دنبال کنید.

ثبت گوشی سرقتی و مفقودی در سامانه همیاب 24 یک راهکار عالی برای ردیابی کالاهای سرقتی و گمشده شما است.

گام اول، رهگیری نتیجه مثبت

اولین اقدامی که باید بعد از ردیابی مثبت انجام دهید این است که از نتیجه مثبت ردیابی خود پیرینت بگیرید، این کار را به دو صورت می‌توانید انجام دهید:

1.اولین روش این است که، خودتان از پیامک ردیابی مثبت گوشی موبایلتان پرینت بگیرید و یا اگر به این پیامک دسترسی نداشتید باید از طریق مراحل زیر در سایت همیاب 24 اقدام به چاپ نتیجه مثبت خود کنید.


برای این کار ابتدا باید به سایت همیاب 24 بروید.
و در بالای صفحه در قسمت پیگیری کالا کلیک کنید و سپس شماره موبایل خود را وارد نمایید.

رهگیری همیاب24

در نهایت از بین گزینه‌ها دکمه چاپ نتیجه را انتخاب نمایید.

رهگیری همیاب24

سپس شما می‌توانید از صفحه pdf باز شده، پرینت بگیرید.

پرینت برگه ردیابی مثبت گوشی موبایل در سامانه همیاب 24

2. در روش دوم، شما می‌توانید از طریق دفاتر پیشخوان سطح کشور اقدام کنید و با دادن شماره سریال گوشی سرقتی و شماره موبایل‌تان، پرینت نتیجه مثبت خود را از آنان تحویل بگیرید.

نکته مهم: اگر شما قبلا شکایت خود را در آگاهی یا کلانتری و… ثبت کرده‌اید، باید روند شکایت خود را از همان مکانی که شکایت کرده‌اید، ادامه دهید.

گام دوم، نوبت‌گیری از مراجع قضایی

قبل از اینکه برای شکایت به دفاتر قضایی مراجعه کنید، باید از سایت نوبت‌دهی الکترونیک قضایی نوبت بگیرید.

سامانه نوبت‌دهی دفاتر قضایی

1.برای این کار باید به سایت مربوطه به آدرس https://nobat.kdke.ir/ رفته و استان، شهرستان و خدمت <<تنظیم دادخواست/شکواییه>> انتخاب کنید، البته اگر دفتر قضایی خاصی را مورد نظر دارید، می‌توانید کد دفتر و یا مسئول دفتر را وارد کنید.

تنظیم شکایت در دفاتر قضایی

2.در صفحه بعدی تمامی دفاتر مورد نظر را به شما نشان خواهد داد که شما می‌توانید از بین آن‌ها بر اساس آدرس محل سکونتتان، انتخاب و روی گزینه دریافت نوبت کلیک کنید.

دفاتر پیشخوان سطح کشور

3.در صفحه بعد تاریخ‌های دریافت نوبت مشخص گردیده و باید شما روز مورد نظر خود را انتخاب کنید تا ساعت‌های خالی آن روز به شما نمایش داده شود.

دریافت روز نوبت از دفاتر قضایی

4.پس از انتخاب روز و ساعت، پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که باید نام کاربری یا شماره موبایل خود و رمز عبورتان را در آن وارد کنید، اگر تاکنون در این سیستم ثبت نام نکرده‌اید، می‌توانید از گزینه عضویت پایین استفاده کرده و ثبت نام کنید.

ثبت‌نام در دفاتر قضایی

5.پس از آن وارد صفحه جدیدی می‌شوید که باید روی آیکون ثبت نوبت کلیک کنید تا درخواستتان تایید شود.

ساعت تاریخ نوبت در دفاتر قضایی

نکته مهم: حتما شماره پیگیری و آدرس و زمان نوبتتان را تا زمان مراجعه به دفتر، نزد خود نگه دارید.

گام سوم، کد ثنا

ثبت نام در سامانه ثنا

اگر تاکنون به دفاتر قضایی و یا دادگستری مراجعه نکرده‌اید و کد ثنا ندارید، باید اول در سامانه ثنا ثبت‌نام کنید. برای این کار می‌توانید به تمامی دفاتر‌قضایی و دادگستری‌های سطح کشور مراجعه کنید.

گام چهارم، امور قضایی

تنظیم شکایت در دادگستری

حال باید همراه با جعبه کارتن موبایل، فاکتور خرید، مدارک شناسایی خود و کد پیگیری که از سایت نوبت‌دهی دریافت کرده‌اید، به دفتر قضایی مربوطه مراجعه کنید.
شما باید برای تنظیم داخواست از مسئول مربوطه در دفتر، فرم شکواییه مخصوص کالاهای سرقتی را دریافت کنید.
در مواردی فرم شکایت یک برگه‌ی سفید مهر شده می‌باشد، که می‌بایست توسط خودتان پر شود بنابراین ما تمام مواردی را که باید در این فرم بنویسید را در پاراگراف بعدی ذکر کرده‌ایم:

  • نام و نام‌خانوادگی، نام پدر، سن، شغل، میزان تحصیلات، وضعیت تاهل، تابعیت، مذهب، شماره شناسنامه، شماره ملی، نشانی دقیق و در صورت امکان نشانی پیام نگار (ایمیل)، شماره تلفن ثابت و همراه و کدپستی شاکی.
  • موضوع شکایت، تاریخ و محل وقوع جرم.
  • ضرر و زیان وارده به مدعی و مورد مطالبه وی. ادله وقوع جرم، اسامی، مشخصات و نشانی شهود و مطلعان در صورت امکان.
  • مشخصات و نشانی مشتکی عنه یا مظنون در صورت امکان.
فرم شکایت سرقت گوشی
  • توجه کنید که در زمان پرکردن نامه شکواییه حتما به موارد زیر توجه کنید.
    1.سعی کنید تمام اطلاعاتی را که از روز حادثه به یاد دارید، یادداشت کنید؛ به طور مثال رنگ لباس سارق، تعداد سارقین، وسیله نقلیه و یا حتی اگر خالکوبی یا زخمی را روی صورت و بدن سارق مشاهده کرده‌اید، بنویسید تا اگر نیاز به چک‌کردن دوربین‌های مداربسته بود، سارق راحت‌تر شناسایی و ردیابی شود.
    2.حدامکان روز، ساعت و آدرس وقوع حادثه را به طور دقیق مشخص کنید. اگر زمان سرقت به طور دقیق نیز یادتان نمی‌آمد به طور حدودی یاداشت کنید، اما سعی کنید آدرس را کامل و با تمام جزئیات بنویسید و حتی اگر سرقت داخل کوچه بود رنگ نزدیک‌ترین درب و شماره پلاک آن را نیز یادداشت کنید.
    3.به هیچ عنوان در برگه شکایت نامه خود به متهم اهانت نکنید و از الفاظ نامناسب استفاده نکنید.

گام پنجم، نمایندگی اپراتور

اپراتور ایرانسل، همراه اول، رایتل

بعد از پرکردن فرم شکایت و تحویل و ثبت آن، مسئول دفتر قضایی یک فرم استعلام به شما تحویل می‌دهد که باید آن را با خود به نمایندگی اپراتور حقوقی که ردیابی در آن ثبت شده ببرید و در آنجا تحویل بدهید.
برای ادامه‌ی روند، در اپراتور و تایید آن نیازی به حضور شما نیست و باید مدتی صبر کنید، معمولا زمان طی شدن این روند متغیر است و بین یک هفته تا دو ماه زمان می‌برد! اما اگر این روند بیشتر از این طول کشید، باید به دادگستری برای پیگیری پروندتان مراجعه کنید و نامه‌ی پیرو دریافت کنید.

نامه پیرو

برای گرفتن نامه‌ی پیرو باید به  یکی از شعب دادگستری سطح کشور مراجعه کنید و از مسئول مربوطه بخواهید که یک نامه پیرو برای اپراتور مورد نظر شما تنظیم کند، سپس نامه را به نمایندگی اپراتور مربوطه ببرید. طی آن نامه دادگستری از اپراتور تقاضا می‌کند که جواب ردیابی و تائیدیه آن را حداکثر طی یک هفته آینده به دادگستری تحویل دهد.

نامه پیرو دادگستری

گام ششم، احضار متهم

بعد از گذشت روند تایید، اطلاعات فرد مظنون به دادگاه فرستاده می‌شود و برای او احضاریه صادر می‌شود که در دادگاه حاضر شود. ممکن است که بنا به صلاح دید قاضی شما نیز به دادگاه احضار شوید، برای این جلسه دادگاه حتما علاوه بر مدارک شناسایی، تمام مدارکی که اثبات می‌کند که دستگاه از آن شما بوده است مثل جعبه کارتن، فاکتور خرید، اگر عکس یا فیلمی از دستگاه خود دارید و… را با خود ببرید.

احضار متهم به دادگستری

گام آخر، حکم دادگاه

در این مرحله نتیجه نهایی پرونده شکایت، مشخص می‌شود و بنا به صلاح دید قاضی محترم پرونده حکم صادر می‌شود، ممکن است که در مواردی فرد مظنون متهم نباشد و در این صورت شما باید دوباره شماره سریال ردیابی خود را ثبت کنید، اما اگر فرد مظنون متهم شناخته شود، از سمت سامانه ثنا پیامکی را دریافت می‌کنید که اصطلاحا به آن پیامک نتیجه می‌گویند. در آن پیامک از شما تقاضا می‌شود که در ساعتی معین در دادگاه حضور یابید تا علاوه بر تحویل موبایل خود خسارات وارده یا تمام هزینه‌هایی که طی روند دادگاهی انجام داده‌اید را از متهم بگیرید.

سخن پایانی…

ما در این مقاله سعی کردیم که به تمام اقداماتی که باید بعد از مثبت شدن نتیجه ردیابیتان انجام دهید، بپردازیم و تمام نکاتی را که باید برای طی‌کردن این روند بدانید را ذکر کنیم، امیدوریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد.
لطفا اگر شما نیز موردی را می‌دانید و یا سوالی در این باره دارید در قسمت کامنت‌ها ما را مطلع سازید تا بتوانیم این مطلب را در آپدیت‌های بعدی بهبود ببخشیم.

روند دادگاهی بعد از شکایت گوشی سرقتی و ارسال مدارک به اپراتور، چقدر طول می‌کشد؟

معمولا روند دادگاهی، بین یک هفته تا دو ماه طول می‌کشد، اما اگر بیشتر از این طول کشید باید شما به دادگستری مراجعه کنید و نامه…☝️🔍

برای پر کردن نامه شکواییه سرقت موبایل باید چه مواردی را بدانیم؟

سعی کنید تمام مواردی را که از روز حادثه به یاد دارید را در قسمت پایینی فرم شکواییه…☝️🔍

چگونه نامه پیرو بگیریم؟

برای گرفتن نامه پیرو باید به دادگستری مراجعه کرده و…☝️🔍

3.9/5 - (52 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. رحیمی گفت:

    سلام من گوشی شوهرم تو همیاب ثبت کردم بعد پیامکش اومده تو گوشی پسرمون ولی به ما اطلاع نداده که مثبت شده و پیدا شده حالا چکار کنیم بعد چند ماه فهمیدیم کجا بریم راهنمایی میکنید

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. خیلی خوشحالیم که ردیابی گوشیتان مثبت شده. در مرحله اول شما باید چاپ نتیجه ردیابیتون رو از سامانه همیاب24 دریافت کنید. سپس همراه با کارتن گوشی و مدارک شناسایی باید به دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت شکایت انجام دهید. (اگر هم قبلا در مرجع قضایی ثبت شکایت داشتین باید به همون مرجع قضایی مراجعه کنید.)

      0
  2. سلام من تو سامانه ثبت نام کردم اما پیامکی مبنی بر مثبت بودن نتیجه ردیابی اومده بعد از پیگیری قضایی و رفتن به دفتر امور پیشخوان میگن احتمالا اختلال بوده و نتیجه حاصل نشده و امکان ردیابی و صاحب سیمکارت وجود نداره ایا امکان داره همچین چیزی؟؟؟؟

    0
    1. سلام مجید عزیز. لطفا با شماره 05141410000 تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند.

      0
  3. سلام گوشی منودزدیدن ازداخل ماشین بعدیک هفته واسم پیام اومدکه گوشی شمادراپراتورایرانسل مثبت شدرفتم دفترقضایی یه چندتابرگه دادبهم که ببردفترپیشخوان ازاونجانتیجشوبگیر،دفترپیشخوان بهم گفت ۲روزطول میکشه که داخل سیستم مانیجه بیادبعد۳روزرفتم الان بازبهم میگه ۳ماه طول میکشه که داخل سیستم مابیاد،اینجوری که والله مسخره است بعد۳ماه اگرگوشی هم گیربیادفکرکنم فقط باطریش نصیب مابشه

    0
    1. سلام دوست عزیز. بعد از سرقت گوشی ایا خود را در سامانه همیاب24 ثب کردید؟

      0
  4. امیرح ف گفت:

    سلام میخواستم بدونم که گوشی گمشده باشه سیم کارتش رو نسوزوده باشم بعد پیدا کرده باشن فلش زده باشن مالکیت بزنن رو سیم کارت خودشون دیگه ردیابی نمیشه گوشی؟چون من سیم کارت نسوزودم مالکیتم رو سیم کارتمه.

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. اگ در سامانه همیاب ثبت کرده باشید بلا فاصله بعد از استفاده از گوشی ردیابی خواهند شد. حتما سیمکارت خود را بسوزانید تا در روند ردیابی شما اختلال ایجاد نشود.

      1
  5. هستی مرادی گفت:

    سلام وقت بخیر از آگاهی به بنده تماس گرفتن و گفتن که سارق رو دستگیر کردن و باید برم واحد ۱۱. در منطقه ی توحید. و ببرم ناحیه ۵
    و من دقیقا نمیدونم و متوجه نشدم کدوم کلانتری و کجا برم

    0
    1. محبی وند گفت:

      با سلام من گوشیم رو فروختم و۶۰درصدمبلغ رو گرفتم ۴۰درصد دیگه قرار شد بعد از دو روز که تست کرد گوشی رو بده ولی نداده بهم الان یک ماهه هنوز نداده کارتن و انتقال مالکیت رو به خریدار گوشی ندادم میتونم چکار کنم میتونم ثبت شکایت کنم اگه میشه راهنماییم کنید

      0
      1. سلام دوست عزیز. بله میتوانید شکایت نمایید. بهتر است با سامانه همتا تماس بگیرید تا کمکتان کنند.

        0
    2. همیاب 24 گفت:

      سلام هستی عزیز. لطفا با شماره 05141410 تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند.

      0
  6. جواد خاوری گفت:

    با سلام و خسته نباشید بنده گوشیم سرقت شد بعد از طریق همیاب ۲۴ جواب مثبت شد و دادگاه و نمایندگی ایرانسل رفتم و منتظر جواب پیام هستم میخواستم بدونم بنده اتباع هستم آیا از طریق ثنا به من اس مس میاد یا بعد دو هفته خودم برم دادگاه ؟

    0
    1. علی رضا گفت:

      سلام ببخشید پیام مثبت که براتون امد چطوری بود؟برای من امده مالک دستگاه شماره*** ایرانس است برای خرید از فروشنده و…. میخوام بدونم الان این همون پیامک هستش یا نه؟

      0
      1. همیاب 24 گفت:

        سلام علی رضا عزیز. پیامک ردیابی با سرشماره 41410 میباشد.

        0
    2. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. بابت این اتفاق بسیار خوشحالیم. لطفا با شماره 05141410 تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند.

      فراموش نکنید که بهتر است برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی را حتما روی گوشیتان نصب نمایید. زیرا با نصب آن میتوانید با خیال راحت از گوشیتان استفاده نمایید.

      0