top
how-to-recieve-activiation-code-in-hamta

نحوه بدست آوردن کد فعال‌سازی رجیستری گوشی- همتا

زمان مطالعه: 3 دقیقه

160

icon

در طرح رجیستری گوشی برای هر دستگاه (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید فرآیند فعال‌سازی گوشی (رجیستری گوشی) در سامانه همتا از طریق وارد کردن شماره IMEI، شماره سیم کارت و کد فعال‌سازی همتا، برای سیم کارت مورد نظر انجام شود. در ادامه با دریافت کد فعالسازی همتا و کد فعالسازی یک بار مصرف دستگاه آشنا خواهید شد.

استعلام همزمان طرح رجیستری و سرقتی بودن موبایل، تبلت و لپ تاپ در سامانه کشوری همیاب ۲۴ 

کد فعال‌سازی گوشی را چگونه به دست آوریم؟

کد فعال‌سازی گوشی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمی شود. بسته به نوع دستگاهی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده) که قصد فعال‌سازی آن را دارید از سه روش زیر می توانید کد فعال‌سازی گوشی را بدست آورید.

1- کد فعال‌سازی برای دستگاه‌های آکبند قانونی

برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال‌سازی بر روی جعبه یا کارت گارانتی دستگاه، ثبت شده است. در غیر این ‌صورت می‌توانید ضمن تماس با شرکت وارد کننده که در استعلام اصالت یا رجیستری گوشی در سامانه همتا یا سامانه همیاب 24 نمایش داده می‌شود، نسبت به مطالبه در خصوص عدم وجود کد فعال‌سازی بر روی کارت گارانتی اقدام نمایید. برای مشاهده شماره تماس شرکت‌های واردکننده به صفحه اطلاعات گارانتی ثبت شده در سامانه جامع گارانتی بروید.

دوست عزیز قبل از خواندن ادامه متن حتما اپلیکیشن ضد سرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید. زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید. با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می‌توانید گوشی خود را از لحاظ سلامت، تست نمایید و به کدهای ussd پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی خواهید داشت و ….
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

2- کد فعال‌سازی برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم)

کد فعال‌سازی رجیستری گوشی دست دوم پس از انجام فرآیند انتقال مالکیت، در پیامک با سرشماره HAMTA برای خریدار ارسال می‌شود.

3- کد فعال‌سازی برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده

کد فعال‌سازی گوشی های مسافری پس از ثبت قانونی شناسه دستگاه در گمرک و ارسال اطلاعات به سامانه همتا، در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر در قسمت “اطلاعات ثبت مسافری” وجود دارد. برای آموزش رجیستر کردن گوشی مسافری در سامانه همتا کلیک کنید.

نکته: دستگاه های مسافری صرفاً برای مصارف غیر تجاری و برای استفاده شخصی مسافر مجاز می باشد لذا، هر زمان که تخلفی در مراحل ثبت آن احراز شود دستگاه از طریق سامانه همتا مسدود خواهد شد.

حتما بخوانید: هشدار در رابطه با خرید گوشی مسافری

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته برای ما بنویسید

3.2/5 - (241 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. سلام گوشی ساده نوکیا دارم از قدیم الان ک میخوام انتقال مالکیت بدم مینویسه گوشی غیر قانونی و اینکه تو شبکه سرویس نمیشه چیکار کنم

    1
    1. با سلام آرش عزیز با پشتیبانی سامانه همتا تماس بگیرید.
      096366 (98+)

      4
      1. صابر عمران زاده گفت:

        سلام من یک گوشی k19 چهار سیم کارته ارتشی دارم
        نیاز به کد فعال سازی ۶ رقمی دارم لطفا راهنمایی کنید

        1
  2. یاسین مبرمی گفت:

    سلام من گوشی 3سال هستش گرفتم و کارتونشم گم شده رمز یک بار مصرف برای فعال سازی سیمکارت ندارم چطور باید کد رو بگیرم استعلام گرفتم گوشی جزع خرید های قانونی و سرقتی یا گم شده نیست از طریق همیاب 24استعلام گرفتم لطفا راهنماییم کنید با تشکر

    1
    1. با سلام با پشتیبانی سامانه همتا تماس بگیرید.
      096366 (98+)

      7
  3. بختیار گفت:

    سلام بنده چند سال قبل یک عدد گوشی نوکیا ۶۳۰۳ در خارج خریداری کردم که متاسفانه اون گوشی رو فعال سازی نکردم ولی الان دوست دارم که فعال باشه چکار کنم ایا میتونم که هزینه بدم و گوشی فعال بشه

    2
    1. با سلام دوست عزیز با پشتیبانی سامانه همتا تماس بگیرید.
      096366 (98+)

      6
  4. گوشیم دست دوم خریدم و قانونی هسته اما خدمات تماس نداره فقط میتونم از نت استفاده کنم بصورت تری جی,کدفعال سازی و صاحب قبلی را بهشون دسترسی ندارم چطوری کد فعال سازی یک بار مصرف بگیرم

    4
    1. با سلام دوست عزیز اگر از طریق سامانه همیاب استعلام گرفتید و گوشی سرقتی نبود برای فعالسازی گوشی با پشتیبانی سامانه همتا 096366 (98+) تماس بگیرید.

      6