نحوه فعال‌سازی گوشی در سامانه همتا | رجیستری گوشی

نحوه فعال‌سازی گوشی در سامانه همتا | رجیستری گوشی

در طرح رجیستری گوشی برای هر دستگاه (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید فرآیند فعال سازی گوشی در سامانه همتا از طریق وارد کردن شماره (IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر انجام شود.

برای آشنایی کامل با خدمات سامانه همتا در زمینه رجیستری گوشی کلیک کنید.

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی گوشی | رجیستری گوشی در زمان خرید

هنگام خرید گوشی نو، حتما باید آن را در حضور فروشنده، از طریق کد فعالسازی همتا، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در غیر اینصورت، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت عواقب ناشی از آن، بر عهده خریدار می‌باشد. برای نمونه، در صورت سوءاستفاده از شناسه (IMEI) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی گوشی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد. در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما برای فعال سازی گوشی اقدامی نکرده اید، متضرر اصلی خواهید بود. توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

هنگام خرید گوشی دست دوم نیز حتما باید فرآیند انتقال مالکیت را انجام دهید و گوشی خریداری شده را برای سیم کارت خود فعال کنید. برای اطلاع از نحوه انتقال مالکیت گوشی مطلب:آموزش ۳ روش انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا | Hamta را بخوانید. علاوه بر این شما می توانید هنگام خرید گوشی دست دوم، برای اطلاع از رجیستر بودن و سرقتی نبودن آن از سامانه همیاب۲۴ استعلام بگیرید. برای استعلام رجیستری گوشی و استعلام سرقتی گوشی کلیک کنید.

حتما بخوانید: آموزش استعلام گوشی سرقتی و استعلام رجیستری گوشی

آموزش تصویری سه روش فعال سازی گوشی در سامانه همتا | Hamta:

۱- فعال سازی گوشی با استفاده از کد فعالسازی همتا #۷۷۷۷*

برای فعال سازی دستگاه با استفاده از کد فعالسازی همتا (کد دستوری #۷۷۷۷*) مراحل زیر را به ترتیب دنبال نمایید:

۱- کد دستوری #۷۷۷۷* را ترجیحا با شماره سیم کارتی که قصد فعال سازی دستگاه با آن را دارید شماره گیری نمایید.

۲- طبق تصویر در منوی باز شده عدد ۲ را برای شروع فرآیند فعال سازی گوشی وارد نمایید.

فعال سازی گوشی با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷*

۳- در این بخش، شماره (IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد نمایید.

شماره (IMEI) دستگاه، یک کد ۱۵ رقمی می باشد که به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه،پشت دستگاه، پشت باتری و یا با شماره‌گیری #۰۶#*، قابل‌ مشاهده است. ۱۵ رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و …) را در این قسمت وارد نمایید.

فعال سازی گوشی با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷*

۴- در این بخش شماره سیم کارتی که قصد فعال سازی گوشی با آن سیم کارت را دارید، وارد نمایید.

فعال سازی گوشی با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷*

۵- در این مرحله کد فعال سازی همتا را وارد نمایید. کد فعال سازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمی شود.

فعال سازی گوشی با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷*

۶- بعد از وارد کردن کد فعالسازی همتا، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیم کارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه این اطلاعات مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 فعال سازی گوشی با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷*

در انتها پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه (IMEI) مربوطه، برای شماره سیم کارت ارائه شده می باشد. این پیغام به صورت پیامکی به شماره شما نیز ارسال خواهد شد.

۲- فعال سازی گوشی با استفاده از سامانه همتا به آدرس www.hamta.ntsw.ir

برای فعال سازی گوشی از طریق سامانه همتا به درگاه اینترنتی سامانه همتا مراجعه کنید. برای ورود به سامانه، از شماره تلفن همراه خود استفاده کنید و یا ابتدا در سامانه ثبت نام کرده و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شوید. در اینجا ما قصد داریم تا با شماره تلفن همراه وارد سامانه شویم.

فعال سازی گوشی با استفاده از سامانه همتا
فعال سازی گوشی با استفاده از سامانه همتا

بعد از وارد شدن به پنل خود در سامانه همتا، از سمت راست پنل، گزینه “فعال سازی تلفن همراه” را انتخاب نمایید. در پنجره باز شده، اطلاعات خواسته شده شامل: شماره تلفن همراهی که قصد فعال سازی گوشی با آن را دارید، شماره IMEI گوشی و کد فعالسازی همتا را وارد نمایید.

 کد فعالسازی همتا: یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمی شود.
کد (IMEI) دستگاه: به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت دستگاه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #۰۶#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید ۱۵ رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و …) استفاده شود.

فعال سازی گوشی با استفاده از سامانه همتا
فعال سازی گوشی با استفاده از سامانه همتا

در انتها با انتخاب دکمه “فعال سازی” و تایید اطلاعات، دستگاه شما فعال خواهد شد.

۳- فعال سازی گوشی با استفاده از اپلیکشین همتا

برای انجام فرآیند فعال سازی گوشی از طریق اپلیکیشن همتا، ابتدا این اپلیکیشن را از طریق سایت همتا و یا از کافه بازار دانلود و نصب نمایید.
اپلیکیشن همتا را باز کرده، شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید. کد نصب برنامه که به شماره شما ارسال می شود را هم وارد کنید.

فعال سازی گوشی با استفاده ازاپلیکیشن همتا
فعال سازی گوشی با استفاده ازاپلیکیشن همتا

شما وارد پنل خود در اپلیکیشن همتا شدید. گزینه “فعال سازی تلفن همراه” را انتخاب نمایید.

فعال سازی گوشی با استفاده از اپلیکیشن همتا
فعال سازی گوشی با استفاده از اپلیکیشن همتا

در این قسمت ابتدا شماره سیم کارتی که قصد فعال سازی دستگاه با آن سیم کارت را دارید، وارد نمایید.

 فعال سازی گوشی با استفاده از اپلیکیشن همتا
فعال سازی گوشی با استفاده از اپلیکیشن همتا

در این قسمت باید شناسه ۱۵ رقمی IMEI دستگاه را وارد نمایید. در اپلیکیشن همتا شما می توانید به چند طریق این شماره را وارد نمایید:

۱- شماره IMEI دستگاه را در قسمت مربوطه به صورت دستی وارد نمایید.
۲- کد QR مربوط به شماره IMEI را از روی برچسب پشت گوشی و یا کارتن دستگاه اسکن کنید.

فعال سازی گوشی با استفاده از اپلیکیشن همتا
فعال سازی گوشی با استفاده از اپلیکیشن همتا

۳- با زدن دکمه “شناسه دستگاه من”، شماره IMEI دستگاهی که با آن از اپلیکیشن همتا استفاده می کنید نمایش داده می شود و شما می توانید شماره IMEI مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

فعال سازی گوشی با استفاده از اپلیکیشن همتا

۴- در این مرحله کد فعال سازی را وارد نمایید. کد فعال سازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمی شود. بعد از وارد کردن کد فعال سازی، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیم کارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورت تایید این اطلاعات، دستگاه شما با شماره سیم کارت مورد نظر فعال خواهد شد.

سوالات متداول در زمینه فعال سازی گوشی در سامانه همتا:

۱- عدم دسترسی به کد فعال سازی

در صورتی که در حین خرید و یا پس از آن متوجه شدید دستگاه خریداری شده فاقد کد فعال سازی است یا فروشنده به کد فعال سازی دسترسی ندارد، حتما دستگاه را به فروشنده بازگردانید و یا کد فعال سازی را از ایشان دریافت نمایید.

۲- نحوه بدست آوردن کد فعال سازی

با توجه به نوع دستگاهی که خریداری کرده اید، کد فعال سازی، با یکی از روش های زیر در اختیار شما قرار خواهد گرفت:
۱- در خصوص دستگاه‌های نو و قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است.
۲- برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم)، که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA برای خریدار ارسال می شود.
۳- برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد (دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).
دقت داشته باشید که ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.
حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و …، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید.

۳- پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده، برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد:
۱- در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
۲- در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

۴- تطابق شناسه‌های IMEI ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه‌های IMEI دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه‌های IMEI فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود. دقت داشته باشید که شناسه‌های IMEI ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه‌های IMEI دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #۰۶#*)، تطابق کامل داشته باشند.
هرگونه عدم مطابقت بین شناسه‌های IMEI ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه‌های IMEI دستگاه را با مرکز پاسخ‌ گویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ در میان گذارید.

۵- فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی

برای فعال سازی دستگاه‌های دو یا چند سیم کارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعال سازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه (IMEI) یکی از اسلات‌ها (محل سیم کارت) را فعال نمود. با فعال سازی یک شناسه (IMEI)، شناسه (IMEI) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعال سازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعال سازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

۶-دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

جهت استعلام گوشی سرقتی، استعلام رجیستری گوشی، اعلام سرقت و ردیابی گوشی، تبلت و لپ تاپ می توانید، به سامانه همیاب ۲۴ مراجعه کنید و یا از طریق لینک های زیر اپلیکیشن همیاب۲۴ را دانلود نمایید:

دانلود نسخه اندروید اپلیکیشن همیاب24 از گوگل پلی
دانلود نسخه اندروید اپلیکیشن همیاب24 از کافه بازار
دانلود نسخه IOS اپلیکیشن همیاب24 سیبچه

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

hamta
فیسبوک توییترلینکداین تلگرام واتس اپ

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 25
دوست نداشتم: 16
میانگین امتیازات: 1.56

12 دیدگاه در “نحوه فعال‌سازی گوشی در سامانه همتا | رجیستری گوشی

سلام و عرص ادب میشه راهنمایی کنید کد یکبار مصرف رو برای گوشی های کارکرده و قدیمی باید از کجا پیدا کنیم؟

    با سلام دوست عزیز با پشتیبانی سامانه همتا تماس بگیرید.
    ۰۹۶۳۶۶ (۹۸+)

      سلام ما نمیدونستیم نباید چند تا سیمکارت رو تو یه گوشی هی عوض نکنیم به ما ۳ روز وقت داده کد فعالسازی هم نداریم گوشی روهم ۳ ساله داریم چکار کنیم

        با سلام ترانه عزیز با پشتیبانی سامانه همتا تماس بگیرید.
        ۰۹۶۳۶۶ (۹۸+)

          با سلام من قبل از گوشی خریده ام و برای فعال سازی هر چه کد فعال سازی روی کارت رو وارد می کنم پیام می ده کد فعال سازی نامعتبر است. هر چند اصالت گوشی (شماره سریال ) درست است. وامروز پیام اومده دستگاه زیر قانونیست ولی به دلیل عدم فعالسازی از این تاریخ سرویس نمی گیرد.کدفعالسازی را از فروشنده دریافت و باشماره گیری#۷۷۷۷*فعالسازی کنید.
          تکلیف من چیست.

            کاربر عزیز
            در صورتی که در فرآیند فعال سازی گوشی به مشکل بر خورده اید می توانید به سامانه همتا مراجعه و با با پشتیبانی آن به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید.

              سلام برای من پیامک اومد تا ۱۸ اسفند فرصت داری برای فعالسازی
              ولی ۱۶ اسفند گوشیم قطع شد ، امروز یعنی ۱۶ اسفند از یه گوشی دیگه کد فعالسازی رو ارسال کردم و در آخر تأیید هم داد ، ولی هنوز گوشی مجدد فعال نشده ، چه کار کنم

                کاربر عزیز و گرامی فرایند فعال سازی دستگاه خود را از طریق سامانه همتا پیگیری نمایید

                  سلام من گوشی رو خریدم که هنوز فروشنده انتقال مالکبت نداده
                  فردا برم شکایت کنم
                  ابا ممکنه گوشی رو از من بگیرن و به سیم کارت قبلی بدن؟
                  باتوجه به اینکه گوشی قانونی و مسافرتی هست!

                    کاربر عزیز هنگام خرید گوشی حتما باید فرآیند انتقال مالکیت انجام شود، در عیر اینصورت دستگاه از نظر قانونی به مالک قبلی تعلق خواهد داشت

                      سلام اگه گوشی که از خارج اوردیمو رجیستر نکنیم مشکلی پیش میاد؟

                        کاربر گرامی با توجه به قوانین سامانه همتا در خصوص طرح رجیستری، گوشی های مسافری باید از طریق سامانه همتا رجیستر شوند در غیر اینصورت در مدت زمان کوتاهی غیر قایل استفاده خواهند شد

                          پاسخ دهید

                          نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *