top
how-to-recieve-activiation-code-in-hamta

نحوه بدست آوردن کد فعال‌سازی رجیستری گوشی- همتا

زمان مطالعه: 3 دقیقه

160

icon

در طرح رجیستری گوشی برای هر دستگاه (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید فرآیند فعال‌سازی گوشی (رجیستری گوشی) در سامانه همتا از طریق وارد کردن شماره IMEI، شماره سیم کارت و کد فعال‌سازی همتا، برای سیم کارت مورد نظر انجام شود. در ادامه با دریافت کد فعالسازی همتا و کد فعالسازی یک بار مصرف دستگاه آشنا خواهید شد.

استعلام همزمان طرح رجیستری و سرقتی بودن موبایل، تبلت و لپ تاپ در سامانه کشوری همیاب ۲۴ 

کد فعال‌سازی گوشی را چگونه به دست آوریم؟

کد فعال‌سازی گوشی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمی شود. بسته به نوع دستگاهی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده) که قصد فعال‌سازی آن را دارید از سه روش زیر می توانید کد فعال‌سازی گوشی را بدست آورید.

1- کد فعال‌سازی برای دستگاه‌های آکبند قانونی

برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال‌سازی بر روی جعبه یا کارت گارانتی دستگاه، ثبت شده است. در غیر این ‌صورت می‌توانید ضمن تماس با شرکت وارد کننده که در استعلام اصالت یا رجیستری گوشی در سامانه همتا یا سامانه همیاب 24 نمایش داده می‌شود، نسبت به مطالبه در خصوص عدم وجود کد فعال‌سازی بر روی کارت گارانتی اقدام نمایید. برای مشاهده شماره تماس شرکت‌های واردکننده به صفحه اطلاعات گارانتی ثبت شده در سامانه جامع گارانتی بروید.

دوست عزیز قبل از خواندن ادامه متن حتما اپلیکیشن ضد سرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید. زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید. با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می‌توانید گوشی خود را از لحاظ سلامت، تست نمایید و به کدهای ussd پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی خواهید داشت و ….
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

2- کد فعال‌سازی برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم)

کد فعال‌سازی رجیستری گوشی دست دوم پس از انجام فرآیند انتقال مالکیت، در پیامک با سرشماره HAMTA برای خریدار ارسال می‌شود.

3- کد فعال‌سازی برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده

کد فعال‌سازی گوشی های مسافری پس از ثبت قانونی شناسه دستگاه در گمرک و ارسال اطلاعات به سامانه همتا، در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر در قسمت “اطلاعات ثبت مسافری” وجود دارد. برای آموزش رجیستر کردن گوشی مسافری در سامانه همتا کلیک کنید.

نکته: دستگاه های مسافری صرفاً برای مصارف غیر تجاری و برای استفاده شخصی مسافر مجاز می باشد لذا، هر زمان که تخلفی در مراحل ثبت آن احراز شود دستگاه از طریق سامانه همتا مسدود خواهد شد.

حتما بخوانید: هشدار در رابطه با خرید گوشی مسافری

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته برای ما بنویسید

3.2/5 - (241 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. مریم پورجندقی گفت:

    من سال ۹۷ تبلت Asus خریدم و با سیم کارتمم فعال شد و چند سال بود که ازش استفاده نکرده بودم دوباره همون سیم کارت رو روی تبلتم فعال کردم ولی پیام اومد که فعال سازی نشده متوجه پیامک نشده بودم و سیم کارتم الان روی دستگاه کار نمیکنه، و شرکتی که ازش دستگاه رو خریده بودم استعلام کردم ، امکان گرفتن کد فعال سازی برای من هست؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام مریم عزیز.

      با توجه به اینکه چند سال از خرید تبلت شما می‌گذرد و سیم‌کارتتان روی دستگاه کار نمی‌کند، برای حل مشکل و فعال‌سازی مجدد سیم‌کارت، چند راهکار وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید:

      1. تماس با اپراتور سیم‌کارت:

      اولین قدم، تماس با اپراتور سیم‌کارتتان (همراه اول، ایرانسل، رایتل و …) است.
      با بخش پشتیبانی یا خدمات مشتریان اپراتور تماس بگیرید و مشکل خود را به طور کامل شرح دهید.
      اپراتور ممکن است برای بررسی و حل مشکل، به اطلاعاتی مانند شماره سیم‌کارت، IMEI تبلت و کد فعالسازی (در صورت وجود) نیاز داشته باشد.
      در برخی موارد، اپراتور می‌تواند با ارسال مجدد کد فعالسازی یا انجام اقدامات دیگر، مشکل را حل کند.
      2. مراجعه به نمایندگی ایسوس:

      اگر با تماس با اپراتور مشکل حل نشد، می‌توانید به یکی از نمایندگی‌های مجاز ایسوس در ایران مراجعه کنید.
      نمایندگی ایسوس با بررسی دستگاه و سیم‌کارت شما، می‌تواند علت مشکل را تشخیص دهد و در صورت امکان، برای حل آن اقدام کند.
      برای یافتن لیست نمایندگی‌های مجاز ایسوس در ایران، می‌توانید به وب‌سایت رسمی ایسوس ایران (https://asusiran.com/) مراجعه کنید.
      3. بررسی تنظیمات تبلت:

      در برخی موارد، ممکن است مشکل فعال نشدن سیم‌کارت به دلیل تنظیمات نامناسب تبلت باشد.
      برای بررسی تنظیمات، به بخش تنظیمات تبلت خود بروید و قسمت مربوط به شبکه موبایل یا سیم‌کارت را پیدا کنید.
      مطمئن شوید که سیم‌کارت به درستی در اسلات خود قرار گرفته و تنظیمات مربوط به شبکه موبایل فعال باشد.
      همچنین می‌توانید با خاموش و روشن کردن تبلت یا ریست فکتوری آن (تنظیم مجدد به تنظیمات کارخانه)، مشکل را برطرف کنید.
      4. کد فعالسازی:

      اگر کد فعالسازی سیم‌کارت را دارید، می‌توانید آن را در قسمت مربوطه در تنظیمات تبلت وارد کنید.
      معمولاً کد فعالسازی در قالب یک پیامک یا کارت به شما ارائه شده است.
      اگر کد فعالسازی را گم کرده‌اید، باید با اپراتور سیم‌کارت خود تماس بگیرید و برای دریافت مجدد آن اقدام کنید.
      در نهایت با سامانه همتا تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند.

      0
  2. عباس حسینی گفت:

    سلام من گوشی شیائومی خریدم کد گوشی که ستاره مربع صفر شش مربع رو میزنی با جعبه مطابقت می‌کنه اما وقتی فعال سازی رو انجام دادم اوکی شد چهار عدد imelدومش آخرش فرق می‌کنه پیام اومد فعال سازی انجام شد بعد یک هفته دوباره پیام اومده دستگاه شما فعال سازی نشده ممنون

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام عباس عزیز. با سامانه همتا تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند.

      0
  3. عباس حسینی گفت:

    سلام من گوشی شیائومی خریدم کد گوشی که ستاره مربع صفر شش مربع رو میزنی با جعبه مطابقت می‌کنه اما وقتی فعال سازی رو انجام دادم اوکی شد چهار عددimelدومش آخرش فرق می‌کنه پیام اومد فعال سازی انجام شد بعد یک هفته دوباره پیام اومده دستگاه شما فعال سازی نشده ممنون

    1
    1. امین گلاب پور گفت:

      سلام،خسته نباشید،من کد فعالسازی رو گم کردم،چطور میتونم کد رو بدست بیارم؟؟؟

      0
  4. محمد عالم سلطانی گفت:

    سلام وقت بخیر من گوشیم را به تورکی گرفتم دو ماه شد ایران آمدم گوشیم قعد شده بایت از کجا رجستر کونم
    مرسی از لطفتان

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. با سامانه همتا تماس بگیرید.

      0
  5. علی عباسی گفت:

    سلام و خسته نباشید من سه هفته پیش گوشی از سایت خریدم و کارت گارانتی و کد ریجستری رو گم کردم و الان گوشی رو چطوری ریجستر کنم؟

    5
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام لطفا با سامانه همتا تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند

      3
  6. سیروان آرزه گفت:

    سلام من a54 صفر گرفتم بعداز فعال سازی تو همتا نوشته این گوشی قبلا بایک سیم کارت دیگه روشن شده است منظورش چیه؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام آیا قبل خرید از سامانه همیاب24 استعلام اصالت گوشی را گرفتید یا خیر؟
      لطفا با سامانه همتا تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند.

      1