top
why-mobile-phone-doesnt-get-tracked

چرا گوشی ردیابی نمی‌شود؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

28

icon

امروزه با توجه به افزایش قیمت و محبوبیت گوشی‌های هوشمند، متاسفانه شاهد آمار رو به رشد سرقت گوشی هستیم. در چنین شرایطی، نحوه ردیابی گوشی سرقتی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. درصورتی‌که گوشی موبایل یا تبلت شما گمشده و یا به سرقت برود، می‌توانید با مراجعه به سامانه کشوری همیاب 24 نسبت به فعال‌سازی ردیابی گوشی خود اقدام نمایید.

همیاب ۲۴ | سامانه استعلام و ردیابی گوشی، تبلت و لپ‌تاپ

بر اساس آمار، ماهانه 33 درصد از ردیابی‌های انجام شده در سامانه همیاب 24 با نتیجه مثبت همراه بوده است. اما سوالی که پیش می‌آید این است که در چه صورت دستگاه گمشده یا سرقتی شما ردیابی نمی‌شود؟

4 دلیل عدم ردیابی گوشی:

1- خاموش بودن گوشی

برای ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده، هر زمان که گوشی شما با یک سیم‌کارت فعال شود امکان ردیابی از طریق اپراتورهای مخابراتی وجود دارد. اما اگر گوشی شما خاموش باشد، سیگنالی به دکل‌های اپراتورهای مخابراتی ارسال نمی‌شود. در نتیجه امکان ردیابی گوشی خاموش از طریق اپراتورهای مخابراتی وجود ندارد. اما حتی اگر از این طریق نیز دستگاه شما ردیابی نشود احتمال پیدا شدن آن از روش‌های دیگری نیز وجود دارد.

2- خروج گوشی از مرزهای کشور

در صورتی‌که دستگاه شما توسط سارق از مرزهای کشور خارج شود متاسفانه امکان ردیابی آن وجود ندارد. اما خوشبختانه سامانه همیاب 24 از طریق همکاری با کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی توانسته با این موارد مقابله کرده و آمار بالایی از گوشی‌هایی که از طریق کشف شده‌اند را به مالباختگان بازگرداند.

3- قطعه قطعه کردن گوشی

متاسفانه سارقین به دلیل اینکه به محض روشن شدن گوشی ردیابی می‌شود، اقدام به قطعه قطعه کردن گوشی و فروش اجزای آن می‌کنند، که در این صورت نیز امکان ردیابی گوشی وجود ندارد.

4- تغییر شماره IMEI گوشی

سارقین برای جلوگیری از ردیابی گوشی‌ شماره IMEI آن را تغییر می‌دهند تا از این طریق اقدام به فروش گوشی نمایند. اما با تغییر شماره IMEI، دستگاه در سامانه همتا به عنوان یک گوشی رجیستر نشده و غیرقانونی شناخته شده و از اپراتورهای مخابراتی سرویس نخواهد گرفت.

توجه:
در صورتی ‌که قصد خرید دستگاه‌های دیجیتال همانند: موبایل، تبلت و لپ‌تاپ را دارید جهت جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی بعد از خرید، ضروری است که قبل از خرید نسبت به استعلام گارانتی گوشی، استعلام رجیستری و سرقتی نبودن دستگاه مورد معامله، از طریق سامانه همیاب ۲۴ اقدام نمایید.

مزایای ردیابی گوشی در سامانه همیاب 24

سامانه همیاب ۲۴ از طریق همکاری با اپراتورها، دادگستری‌ها، کلانتری‌ها و اصناف موبایل و کامپیوتر سراسر کشور خدمات ارزشمندی را در جهت تسهیل و تسریع فرآیند ردیابی و بازگرداندن گوشی‌های سرقتی/ مفقودی به مالباختگان فراهم کرده است.

مزایای ردیابی گوشی در سامانه همیاب 24:

  •  ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی
  •  جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و…
  •  اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه
  •  اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

4.1/5 - (19 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. کبری حسینی گفت:

    سلام گوشی دخترم از ظهر گم شده و هرجا گشتیم نبو د. توی اینترنت زدم و رفتم توی برنامه find اما فایده نداشت چون نت گوشی خاموش بوده پیدا نشد حالا هر چی میزنم هیچ راهی نداره کخ ازم لااقل پول بگیره ولی زنگ بخوره و ما بریم پیداش کنیم. همش یه حرف رو صد مدل میپیچونین ولی تهش هیچی نیست. اگه راس میگین برای گوشی که نت و ماکنش خاموشه و روی سایلنت هست یه کاری کنید تا با صدای بلند زنگ بخوره

    4
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام دوست عزیز وقتتون بخیر اول به شما پیشنهاد میکنم مقاله ردیابی گوشی سامسونگ و آیفون در حالت آفلاین را مطالعه نمایید و سپس برای پیدا شدن گوشی مفقودی/سرقتی تان در سامانه کشور همیاب24 ثبت کنید، امیدواریم گوشی شما به زودی پیدا شود.
      لینک ثبت کالای دیجیتال سرقتی در سامانه همیاب24 : https://hamyab24.ir/l/eg

      2
  2. اکه سیم کارت نندازن فقط از وای فای استفاده بشه
    میشه پیداش کرد

    1
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام دوست عزیز، ردیابی سامانه همیاب24 از نوع ردیابی اپراتوری‌است و با فعال شدن سیم‌کارت برروی گوشی شما فعال و ردیابی خواهد شد.

      1
  3. فاطمه و گفت:

    با سلام.5 مرداد گوشی A50 سامسونگ منو تو خیابون فاطمی موتورسوار دزدید.در سامانه همیاب ثبت کردم.تا این تاریخ خبری نشده.شما گفتید هر ماه حدود30درصد گوشی ها پیدا میشه.چرا تاآلان برای من هیچ اتفاقیی نیفتاده؟ضمنا فقط مامور110 در محل گزارش رو ثبت کرد ولی به کلانتری دیگه مراجعه نکردم.آیا ردیابی انجام میشه؟

    2
    1. همیاب 24 گفت:

      با سلام دوست عزیز پیشنهاد می‌‌کنیم حتما گزارش کلانتری را جهت اثبات مالکیت بر گوشی سرقتی تان در دادگاه بگیرید و نزد خود نگه دارید.
      شکیبا باشید در برخی موارد سارقان تا مدتی از گوشی سرقتی استفاده نمی‌کنند تا مالباخته از پیگیری و ردیابی گوشی سرقتی منصرف شود.

      2
  4. سلام گفتید تغییر imei خب شماره سریال گوشی خراب رو اگه روی گوشی بزنن که خب دیگه قابل ردیابی نیست

    2
    1. همیاب 24 گفت:

      با سلام دوست عزیز بله اما این اتفاق همانطور که گفته شده هزینه و دردسر بالایی دارد و با وسیع تر شدن طرح رجیستری همتا این مورد هم غیر قابل انجام خواهد شد.

      3
  5. با سلام و عرض وقت بخیر؛
    بنده دچار مشکلی شدم اینکه شماره ای که قبلا برای پیگیری وارد کردم را الان برای ورود به سامانه بهش هیچگونه دسترسی ندارم. امکانش هست راهنمایی بفرمایید چطوری میتونم تغییر بدم؟ آیا با تماس گرفتن با مرکز و دادن اطلاعات، اینکار توسط مسئولین همیاب ۲۴ انجام میشه؟ قاعدتا باید راهی باشه درسته؟

    2
    1. همیاب 24 گفت:

      با سلام دوست عزیز بله راهکاری برای اینکار هست اما برای جلوگیری از سو استفاده سارقین این بخش اطلاعات بخصوصی از شما میخواهند.
      پیشنهاد می‌شود درمورد ارائه دادن این شماره نهایت دقت را داشته باشید.

      1
  6. بهنام گفت:

    سلام و درود بسیار. با توجه گوشی‌های پیدا شده تا به امروز، درصد امکان ردیابی و برگشت گوشی‌های مدل بالا بیشتر است یا مدل‌های پایین؟ یعنی برای سارق، فروش و استفاده از کدام راحت‌تر است؟

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      با سلام دوست عزیز آماری از این موضوع گرفته نشده اما به علت قیمتی بودن گوشی بیشتر سارقان چشم به تلفن‌های همراه مدل بالا چشم میدوزند.

      3