top
Theft-of-the-phone-2

دستگیری سارقان زورگیر شمیرانات در حین سرقت

زمان مطالعه: 3 دقیقه

0

icon

سارقان زورگیر شمیرانات در حین سرقت و در جریان یک تعقیب و گریز پلیس، به دام مامورین قانون افتادند. پلیس به سختی در حال مبارزه با سارقین و شروران مختلف در سرارسر کشور است و این سودجویان نباید فراموش کنند که مامورین قانون هر لحظه در کمین آن‌ها هستند.

سرهنگ صادق ضرونی، سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت گفـت: به‌دنبال افزایش سرقت به صورت زورگیری و موبایل قاپی در محدوده، خیابان فرشته و محله الهیه، رسیدگی به موضوع در دستورکار تیمی از ماموران کلانتری ۱۰۱ تجریش قرار گرفت. 

وی ادامه داد: در همین راستا نیز گشت‌های هدفمند پلیس آغاز شد و مدتی بعد تیم گشتی، سارقان موتورسیکلت سوار را در حین سرقت مشاهده کرده و برای دستگیری آنان وارد عمل شدند. در ادامه دو سارق نیز به محض مشاهده پلیس پا به فرار گذاشته و عملیات تعقیب و گریز میان پلیس و ماموران آغاز شد.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه سارقان بدون توجه به فرمان ایست پلیس همچنان به فرار خود ادامه دادند، تاکید کرد: در ادامه ماموران با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به شلیک چند تیرهوایی کردند اما سارقان همچنان بدون توجه به پلیس به فرار خود ادامه دادند، تا اینکه ماموران اقدام به شلیک به لاستیک موتورسیکلت کرده و در نهایت هر دو سارق را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. 

وی با اشاره به انجام بازرسی از دو سارق دستگیر شده، تصریح کرد: ماموران در بررسی اولیه از متهمان سه دستگاه گوشی آیفون سرقتی ویک قبضه قمه را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ صادق ضرونی همچنین خاطرنشان کرد: متهمان نیز تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن به جرم خود مبنی بر سرقت اشیاء قیمتی خصوصا تلفن همراه در محدوده فرشته و الهیه اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون دو متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند، افزود: تحقیقات در این خصوص برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد. تاکنون چهار شاکی به مقر انتظامی مراجعه و دو سارق را شناسایی کرده‌اند.

به گفته سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ دو متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده و با دستور مقام قضایی برای ادامه روند تحقیقات و رسیدگی به جرم به پایگاه یکم آگاهی تهران بزرگ تحویل داده شدند. 

منبع: حیات

جهت دیدن ویدئو دستگیری نفسگیر سارقین زورگیر باهوشیاری واحد گشت عملیات کلیک کنید.
منبع: شهرآرانیوز

چند نکته در مورد پیشگیری از سرقت گوشی

با توجه به متن بالا لازم دانستیم در مورد پیشگیری از سرقت موبایل به چند نکته اشاره کنیم:

  • هنگامی که در ماشین هستید حتما درهای خودرو را قفل کنید.
  • شیشه‌های خودرو را در هنگامی که ماشین توقف دارد حتما بالا بدهید.
  • قبل از خرید گوشی حتما از طریق سامانه همیاب24 استعلام بگیرید تا گوشی سرقتی خریداری نکنید.
  • قبل خرید گوشی با گرفتن استعلام از همیاب24 از اصالت گوشی خود مطمئن شوید.
  • در صورت سرقت گوشی حتما در سامانه همیاب24 گوشی خود را ثبت نمایید تا هر چه سریع‌تر گوشی‌تان ردیابی شود.
  • از اپلیکیشن همیاب24 جهت جلوگیری از سرقت گوشی خود استفاده نمایید.
  • در امکان خلوت و تاریک رفتو امد نکنید.

توجه داشته باشید که بعد از کشف گوشی توسط پلیس تمام کشفیات از سامانه همیاب24 استعلام گرفته خواهد شد و در صورت ثبت گوشی در سامانه همیاب گوشی سریعا به مالباخته تحویل داده می‌شود. بنابراین حتما گوشی سرقتی خود را در این سامانه ثبت نمایید تا هرچه سریع‌تر گوشی ردیابی شود.

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید