top
why-mobile-phone-doesnt-get-tracked

چرا گوشی ردیابی نمی‌شود؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

28

icon

امروزه با توجه به افزایش قیمت و محبوبیت گوشی‌های هوشمند، متاسفانه شاهد آمار رو به رشد سرقت گوشی هستیم. در چنین شرایطی، نحوه ردیابی گوشی سرقتی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. درصورتی‌که گوشی موبایل یا تبلت شما گمشده و یا به سرقت برود، می‌توانید با مراجعه به سامانه کشوری همیاب 24 نسبت به فعال‌سازی ردیابی گوشی خود اقدام نمایید.

همیاب ۲۴ | سامانه استعلام و ردیابی گوشی، تبلت و لپ‌تاپ

بر اساس آمار، ماهانه 33 درصد از ردیابی‌های انجام شده در سامانه همیاب 24 با نتیجه مثبت همراه بوده است. اما سوالی که پیش می‌آید این است که در چه صورت دستگاه گمشده یا سرقتی شما ردیابی نمی‌شود؟

4 دلیل عدم ردیابی گوشی:

1- خاموش بودن گوشی

برای ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده، هر زمان که گوشی شما با یک سیم‌کارت فعال شود امکان ردیابی از طریق اپراتورهای مخابراتی وجود دارد. اما اگر گوشی شما خاموش باشد، سیگنالی به دکل‌های اپراتورهای مخابراتی ارسال نمی‌شود. در نتیجه امکان ردیابی گوشی خاموش از طریق اپراتورهای مخابراتی وجود ندارد. اما حتی اگر از این طریق نیز دستگاه شما ردیابی نشود احتمال پیدا شدن آن از روش‌های دیگری نیز وجود دارد.

2- خروج گوشی از مرزهای کشور

در صورتی‌که دستگاه شما توسط سارق از مرزهای کشور خارج شود متاسفانه امکان ردیابی آن وجود ندارد. اما خوشبختانه سامانه همیاب 24 از طریق همکاری با کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی توانسته با این موارد مقابله کرده و آمار بالایی از گوشی‌هایی که از طریق کشف شده‌اند را به مالباختگان بازگرداند.

3- قطعه قطعه کردن گوشی

متاسفانه سارقین به دلیل اینکه به محض روشن شدن گوشی ردیابی می‌شود، اقدام به قطعه قطعه کردن گوشی و فروش اجزای آن می‌کنند، که در این صورت نیز امکان ردیابی گوشی وجود ندارد.

4- تغییر شماره IMEI گوشی

سارقین برای جلوگیری از ردیابی گوشی‌ شماره IMEI آن را تغییر می‌دهند تا از این طریق اقدام به فروش گوشی نمایند. اما با تغییر شماره IMEI، دستگاه در سامانه همتا به عنوان یک گوشی رجیستر نشده و غیرقانونی شناخته شده و از اپراتورهای مخابراتی سرویس نخواهد گرفت.

توجه:
در صورتی ‌که قصد خرید دستگاه‌های دیجیتال همانند: موبایل، تبلت و لپ‌تاپ را دارید جهت جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی بعد از خرید، ضروری است که قبل از خرید نسبت به استعلام گارانتی گوشی، استعلام رجیستری و سرقتی نبودن دستگاه مورد معامله، از طریق سامانه همیاب ۲۴ اقدام نمایید.

مزایای ردیابی گوشی در سامانه همیاب 24

سامانه همیاب ۲۴ از طریق همکاری با اپراتورها، دادگستری‌ها، کلانتری‌ها و اصناف موبایل و کامپیوتر سراسر کشور خدمات ارزشمندی را در جهت تسهیل و تسریع فرآیند ردیابی و بازگرداندن گوشی‌های سرقتی/ مفقودی به مالباختگان فراهم کرده است.

مزایای ردیابی گوشی در سامانه همیاب 24:

  •  ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی
  •  جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و…
  •  اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه
  •  اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

4.1/5 - (19 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. مهدی باوی گفت:

    سلام خدمت شما دوستان من ی ایفون ۱۳ دارم ب سرقت رفت ولی گوشیم ریجستر نشده ثبت گمرک هم نشده ایا گوشیم ردیاب میشه ؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. لطفا با شماره 05141410 تماس بگیرید.

      0
  2. ارمان رحیمی گفت:

    سلام
    اگ ی گوشی دزدیده شده باشه و با یک سیمکارت دیگه روشنش کنیم با تغیر دادن IMEI یا عوض شدنش میشه بازم ردیابیش کرد؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. این کار بسیار سخت انجام می‌شود و احتمالش پایین است.

      0
  3. حسین مزرعه گفت:

    با سلام خدمت همکاران عزیز همیاب ۲۴
    من پریروز گوشیم ایفون ۱۳ معمولی دزدیده شد متاسفانه گوشیم ریجستر نشده ولی سیمکارت بذاری با دوسه بار گذاشتن رو حالت پرواز سیمکارتش بالا میاد و شبکه و‌ اینترنت و تماسش فعال میشه ی سوال داشتم اگه سارق گوشی سیمکارتشو روی گوشی بذاره و گوشی بدون ریجستر باشه گوشی ردیاب میشه یا نمیشه ؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام حسین عزیز. بابت این اتفاق متاسفیم. لطفا با شماره 05141410 تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند.

      0
  4. مهدی محمدی گفت:

    من از پارسال تا الان این اتفاق رخ داده از دادسرا که خبری نشد تازه ثبت نام کردم خدمت شما قبلا استعلام میگرفتم یه پاسخی میداد که یافت نشد. ولی الان. همونم نمیگه چرا بخدا گوشی پنج میلیون برام آب خورد الان رفتیم تو دوسال قیمتش به ۲۹۰۰۰۰۰ت رسیده گوشی اکبند. رفت حالا جنازشم نمیخواد برگرده چند بار اتفاقی جیمل خودم مشاهده شد آخرین استفاده چند وقت پیش

    0
  5. مهدی محمدی گفت:

    سلام اگه بعد سوزوندن اولیه سیمکارت و باز کردن پرونده مجدد سیم رو بسوزونیم باعث اختلال هم میشه

    0
    1. یگانه محیطی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      خیر، لزوم سوزاندن سیمکارت در سامانه به خاطر جلوگیری از سواستفاده های احتمالی از جانب سارق و بالا بردن دقت ردیابی در سامانه میباشد.

      0
  6. Ramin گفت:

    سلام دوست عزیزم من یک ساله گوشیم سامسونکa10دزدیده شده تا الانم سه بار ردیابی از طریق همیاب ۲۴ کردم ولی تا الان هیچ پیامکی واسم نیومده که ردیابی مثبت شده.
    سوالم اینه آیا گوشی سرقتی باید سیم کارت روش باشه تا ردیابی مثبت بشه؟آیا راهی دیگه نداره؟گوشی روشن بدون سیم کارت قابل ردیابی نیست؟

    2
    1. یگانه محیطی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بابت این اتفاق متاسفیم دوست عزیز
      مراجع قضایی از طریق کد رهگیری ردیابی مثبت، برای شما پیگیری می‌کنند و از طریق ردیابی مکانی پیگیر انجام نخواهد شد.

      0