چگونه باید از پست شکایت کرده و آن را پیگیری کنیم؟
گاهی بسته به دستمان نمیرسد، با تاخیر میرسد یا بسته ما ایراد دارد و… در این جا است که سوال بالا برایمان پیش میآید.
حال در پاسخ به این سوال باید بگوییم: Eop.post.ir سامانهای است که توسط سازمان پست جمهوری اسلامی ایران به منظور ثبت شکایات مردم از اداره پست راهاندازی شده است.
ما در این متن تمام روشهای ثبت شکایت را به آسانی برای شما توضیح دادهایم، همچنین در انتها این مقاله تمام راه کارهای شکایت از نرسیدن مرسوله پستی، پیگیری تاخیر پست، ثبت شکایت پست و…را آموزش میبینید. پس تا آخر این مطلب با همیاب24 همراه باشید.
شکایت از پست post.ir
سامانه شکایت از پست بسیار کاربردی است. برای ارائه بهتر خدمات و بهبود سیستم اداری، اداره پست جمهوری اسلامی ایران اقدام به راهاندازی سامانه ثبت و پیگیری شکایت eop.post.ir، کرده است و متقاضیان برای ثبت شکایت خود میتوانند به این سامانه مراجعه کنند.
نحوه ثبت شکایت پست در سامانه eop.post.ir
مردم هنگام بروز مشکل در ارسال یا تحویل مرسوله خود میتوانند به ثبت شکایت در سامانه eop.post.ir، اقدام نمایند. مراحل ثبت شکایت پست، مطابق توضیحات زیر میباشد:
- ابتدا وارد سامانه eop.post.ir شوید و بر روی گزینه ثبت شکایت کلیک نمایید.
- سپس بر روی گزینه ثبت شکایت مشتریان کلیک کنید.
- در ادامه بر روی تیک عبارت : “بیشتر از 72 ساعت از ارسال مرسوله من میگذرد و مایل به ثبت شکایت میباشم، یا شکایت دیگری دارم” کلیک کرده و گزینه ثبت شکایت را انتخاب کنید.
- در صفحه باز شده، اطلاعاتی مربوط به استان محل سکونت و… را وارد نمائید و از قسمت موضوع، موضوع شکایت خود را انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید.
- سپس در این مرحله، اطلاعات شخصی خود را وارد کنید و به مرحله بعد بروید.
- در این مرحله، سامانه به شما یک کد رهگیری میدهد که باید جهت پیگیریهای بعدی شکایت خود، در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید.
این نکته را هم در نظر بگیرید که شما برای شکایت از پست پیشتاز، پستچی، کارکنان اداره و… میتوانید از طریق همین سامانه اقدام نمائید.
بیشتر بخوانید : پیگیری مرسولات پستی | سامانه رهگیری مرسولات پستی
نحوه پیگیری شکایت در سامانه eop.post.ir
سامانه eop.post.ir، مانند هر سامانه دیگری امکان پیگیری شکایات ثبت شده را برای متقاضیان، فراهم آورده است. نحوه پیگیری شکایت پست ثبت شده در سامانه eop.post.ir مطابق مراحل زیر میباشد:
- ابتدا وارد سامانه eop.post.ir، بر روی گزینه پیگیری شکایت کلیک کنید.
- سپس در این مرحله، کد ملی و شماره پیگیری خود را وارد نموده و پس از وارد کردن عدد امنیتی در کادر مربوطه بر روی دکمه جست و جو کلیک کنید.
- در این مرحله افراد قادر به دیدن نتیجه شکایات ثبت شده خود، در سامانه ثبت و پیگیری شکایات سازمان پست جمهوری اسلامی ایران میباشند.
شکایات پستی از طریق سامانه 195
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شرایطی را فراهم آورده است تا مردم بتوانند هر گونه نارضایتی خود را نسبت به شکایت از اداره پست از طریق این سامانه اعلام نمایند.
برای افزایش رضایت کاربران و رسیدگی بهتر به شکایات مردم در رابطه با حوزههای مختلف ارتباط و فناوری اطلاعات شامل خدمات پستی، تلفن همراه و …سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات 195 راهاندازی شده است.
بیشتر بخوانید : کد مرسوله | در صورت فراموشی کد مرسوله پستی چه کنیم؟
شکایت با شماره تلفن ثابت
علاوه بر سامانههای گفته شده در بالا، یک تلفن گویا نیز برای شکایات مردمی از اداره پست در نظر گرفته شده است.
به نحوی که افراد میتوانند با شماره 84470000 تماس گرفته و شکایت خود را با متصدیان در میان بگذارند. بدین ترتیب شکایتهای مردم توسط کارکنان به ثبت رسیده و مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
خلاصه مطلب
در این مقاله تلاش کردیم تا شما عزیزان را با چگونگی ثبت شکایت، پیگیری و سامانه پست آشنا کرده تا بتوانید به راحتی شکایات خود را انجام دهید. چنانچه سوالی در رابطه با سامانه eop.post.ir داشتید میتوانید با ما در قسمت کامنتها در میان بگذارید.
برای شکایت از سامانه پست، باید وارد سایت eop.post.ir شوید و طبق متن مقاله مراحل آن را طی کنید.
بله_ در متن مقاله چند راه کار جذاب برای شکایت پست به شما آموزش دادیم که یکی از آنها با شماره تلفن میباشد.
بسته هنوز به دستم نرسیده
بابا تروقران رسیدگی کنین یه مشت ادم………….. گذاشتین سره کار اداره پست ……… من پیگیری مرسوله مو زدم چندروز پیش نوشت مرسوله شما تحویل نامه رسان شد نام نامه رسان ….. نامه رسان منطقه پیشوا روستایه سرگل العان چندروزه دارم پیگیری میکنم نوشته مرسوله تحویل گیرنده داده شده است….اقایه محترم نامه رسان محترم تو کی بسته پستی منو تحویل من دادی که من روحمم خبر نداره هم اسم فامیلم اسم پدرم شماره تماسم همش رو بسته پستیم هست شما هیچ اشتباهی نمیتونی کنی پس به من بگو کی بسته منو تحویلم دادی که خودم خبر ندارم چندروزه زده بسته رو تحویل دادم اقایه ……. چرا دروغ میگی شما که نمیتونی از پس کارت برنمیای بیخیال شو برو استفا بده ای اقا ای خانم ای مسئول ترو قران جان بچتون برخورد کنین با همچین ادمایه بی لیاقتی من بستم برام مهمه بیخیالت نمیشم صبح میرم دنبال شکایت ازتون چونکه بابت بسته پستی که قراربود دستم برسه ون جایی قول دادم العانم به لطف این اقایه دروغ گو که بجای اینکه بسته های مردومو تحویل بده میره خونش الکی میزنه تحویل دادم من این وسط ابروم رفت بدقول شدم…..اقای محترم شما که عرضه نداری اسم خودتو گذاشتی نامه رسان ول کن برو سراغ کاری دیگه……اون مسئولی که از پسش برمیاد تروقران جان عزیزتون رسیدگی کنین
چند درسامانه پست شکایت کردیم اماهنوز هیچ خبری بسته هایمان از تهران یا ازهر استان سه الی چهار رومیرسه به پست عندر عباس اما ارسال به قشم ده روزمنتظریم هیچ خبری نیست
یکشنبه 24 دی ماه 1402موقعیتساعت
12مرسوله به منطقه پستی هرمزگان،قشم،نقطه مبادله قشم رهسپار شد.هرمزگان،بندرعباس،نقطه مبادله هرمزگان08:40
11بارگیری جهت ارسال به هرمزگان،قشم،نقطه مبادله قشم انجام شد.هرمزگان،بندرعباس،نقطه مبادله هرمزگان06:34
10آماده سازی مرسوله جهت ارسال به هرمزگان،قشم،نقطه مبادله قشمهرمزگان،بندرعباس،نقطه مبادله هرمزگان06:19
9ورود مرسوله به منطقه پستی هرمزگان،بندرعباس،نقطه مبادله هرمزگان تائيد شدهرمزگان،بندرعباس،نقطه مبادله هرمزگان06:08
دوشنبه 18 دی ماه 1402موقعیتساعت
8بارگیری جهت ارسال به هرمزگان،قشم،نقطه مبادله قشم انجام شد.هرمزگان،بندرعباس،نقطه مبادله هرمزگان06:58
7آماده سازی مرسوله جهت ارسال به هرمزگان،قشم،نقطه مبادله قشمهرمزگان،بندرعباس،نقطه مبادله هرمزگان06:42
6ورود مرسوله به منطقه پستی هرمزگان،بندرعباس،نقطه مبادله هرمزگان تائيد شدهرمزگان،بندرعباس،نقطه مبادله هرمزگان05:35
شنبه 16 دی ماه 1402موقعیتساعت
5مرسوله به منطقه پستی هرمزگان،بندرعباس،نقطه مبادله هرمزگان رهسپار شد.تهران،مرکز تجزیه و مبادلات کشور،اداره کل تجزیه و مبادلات تهران21:04
4بارگیری جهت ارسال به هرمزگان،بندرعباس،نقطه مبادله هرمزگان انجام شد.تهران،مرکز تجزیه و مبادلات کشور،اداره کل تجزیه و مبادلات تهران20:39
3آماده سازی مرسوله جهت ارسال به هرمزگان،بندرعباس،نقطه مبادله هرمزگانتهران،مرکز تجزیه و مبادلات کشور،اداره کل تجزیه و مبادلات تهران17:56
2تحویل مرسوله به پست، ورود مرسوله از دفتر پستی به منطقه پستی تهران،مرکز تجزیه و مبادلات کشور،اداره کل تجزیه و مبادلات تهرانتهران،مرکز تجزیه و مبادلات کشور،اداره کل تجزیه و مبادلات تهران16:53
سلام اگرمسعول دلسوز وباایمان هست به مشکلاتی که پست هرمزگان برای مردم به وجوداورده رسیدگی شود که اعتماد مردم به پست ازدست رفته بسته هایمان ازپست بندر ارسال به قشم نمی شودبسته من ده روزه ازبندر عباس ارسال نشده من واقعا شاکی هستم چراپست بندر عباس یکی ازپست نمونه بود اما حالا مردم شک دران بسته شان …….. همه تاخیر برایچه
متاسفانه مامورای پست بخصوص ……..میرن ………………… ومدعی میشن رفتیم به ادرس نبودن ولی اگرمسئول خداترسی وجود داشت همشونو به جی پی اس مجهز میکردومشخص میشدوتمام بسته ها دست صاحباشون میرسید تاکی میخوایم خدارا انکار کنیم این حرکت فقط به معنای انکار کردن خداست چون اگه یقین وباور به خدا داشتن میترسیدن ومیدونستن که تمام لحظه ها ثبت وروزی بایدجوابگو باشه
5 شنبه ۹ دی ماه بسته ای را از تبریز برای من ارسال کردن و با اینکه من در یک برج هستم که ۲۴ ساعته باز هست ، ۲ روز پیش sms گرفتم که پستچی رفته ولی گیرنده نبوده!! و فردا مراجعه میکنیم شماره تماس پستچی را پیدا کردیم و گفت امروز بسته را تحویل میده اما رفتار پستچی بسیار عجیب بود ، مدعی شد بسته پاره شده و چسبانده و.. زمانی که رسید بسته پاره نبود بلکه باز شده بود و دوباره چسبانده شده بود و پستچی حاضر نشد که جلوی خودش بسته چک شه !! در کل یک عینک به مبلغ ۵ میلیون از جعبه دزدیده شده و وقتی به پستچی زنگ زدیم اول گفت اگه گزارش کنیم از حقوق من کسر میکنند ، بعدش گفت اصلا ابن بسته را من نباید میاوردم و همکارم که عروسی دعوت بوده داده به من، سپس کتمان کرد که گفته بسته پاره بود و در نهایت موبایلش را خاموش کرد، این کد پستی من است ۶۰۸۹۱۰۲۲۸۵۰۰۰۰۴۴۸۰۰۰۰۱۱۴
لطفا به من بگید که چه کسی باید جوابگو باشد
سلام حتما شکایت خود را با توجه به متن بالا ثبت نمایید تا پیگیری شود.