top
نرسیدن مرسوله پستی

نرسیدن مرسوله پستی | دیر رسیدن مرسوله خارجی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

1

icon

همانطور که می‌دانید یکی از راه‌های جابه‌جا کردن و تحویل دادن محصولات، ارسال از طریق پست می‌باشد. اما ممکن است گاهی مرسولات پستی به دست گیرنده نرسد و سوالاتی همچون: علت نرسیدن بسته چه بود؟ چگونه باید وضعیت بسته را مشاهده کرد؟ در ذهن گیرنده ایجاد شود. برای جواب دادن به این سوال‌ها با همیاب24 همراه باشید.

نرسیدن مرسوله پستی

نرسیدن مرسولات پستی

یکی از بارزترین مشکلات ارسال مرسولات پستی این می‌باشد که گاهی ممکن است مرسولات پستی به دست گیرنده‌ها نرسد و یا خیلی دیر به دستشان برسد.

در این مواقع نگرانی‌های افراد زیاد شده و به دنبال راهکاری برای پیگیری و تحویل مرسوله پستی خود می‌باشند. این امر سبب می‌شود تا برخی از مشتریان برای شکایت به ادارات پست مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: تاییدیه کدپستی چیست؟ سامانه دریافت کد پستی

3 دلیل اصلی برای نرسیدن یا دیر رسیدن مرسولات پستی

برای پیگیری مرسوله پستی حتما مقاله رهگیری مرسولات پستی را مطالعه کنید.

نرسیدن مرسوله پستی یا دیر رسیدن مرسوله پستی به چند عامل بستگی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.صرفا دلایلی که بیان می‌شود طبق پرس و جوهای اخیر، شاخص ترین دلایل در حال حاضر بوده‌اند.

مفقود شدن بسته‌های پستی

مفقود شدن بسته‌های پستی

بسیاری از مردم هنگام دریافت مرسوله خود با تاخیرات فراوانی روبه‌رو شده‌اند و پس از مدتی با پیگیری‌های پی در پی متوجه شدند که متاسفانه مرسوله آن‌ها گم شده است.

در این مواقع افراد به اداره‌های پست شکایت می‌کنند و با توجه به مقررات و قوانین، کارکنان اداره پست موظف‌اند زمانی که مرسوله هنگام توزیع گم شده باشد خسارت آن را به فرد مقابل پرداخت کنند.

برای شکایت از نرسیدن مرسوله پستی می‌توانید مقاله ثبت و پیگیری شکایت از پست را مطالعه کنید.

این نکته را هم در نظر بگیرید که با توجه به ارزش واقعی مرسوله شما مبلغی را بیمه مشخص کرده و به عنوان خسارت به شما پرداخت می‌شود.

شیوع ویروس کرونا

شیوع ویروس کرونا

یکی دیگر از دلایلی که باعث تاخیر در رسیدن مرسولات پستی یا نرسیدن مرسولات پستی می‌شود با توجه به خبرهایی که در سال جاری اعلام شده، به دلیل شیوع ویروس کرونا می‌باشد که سبب ترافیک بزرگی از خریدهای اینترنتی به وجود آمده است.

افراد به علت شیوع ویروس کرونا و برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سوی خریدهای اینترنتی رفته‌اند و باعث شده‌اند هرج و مرج عظیمی از مرسولات پستی به وجود بیاید.

این امر سبب شده است که مرسولات پستی با تاخیر به دست گیرنده‌ها برسند.

بیشتر بخوانید : در صورت فراموشی کد مرسوله پستی چه کنیم؟

کم کاری برخی از کارکنان ادارات پست

کم کاری برخی از کارکنان ادارات پست

بر اسان قانون کار و رفاه اجتماعی، کارکنان ادارات و شرکت‌ها باید نسبت به شغلی که در آن مشغول به کار هستند مسئولیت پذیر باشند.

با توجه به شکایات مردم نسبت به تاخیر در ارسال مرسولات پستی در سامانه ثبت و پیگیری شکایات پست Eop.post.ir، برخی از کارکنان ادارات پست نسبت به وظایف شغلی خود پایبند نبوده و باعث آزرده خاطر شدن مشتریان شده است.

تحویل اشتباه مرسوله پستی

گاهی پیش می‌آید که بسته به آدرس دیگری فرستاده شده باشد.

در این شرایط فرد باید برای پیگیری بسته خود، طبق روش‌های گفته شده در مقاله پیگیری مرسولات پستی عمل کند و با اطلاع از این موضوعات به مرکز مربوطه مراجعه کرده و وضعیت تحویل اشتباه مرسوله پستی خود را پیگیری نماید.

نرسیدن مرسوله پستی خارجی

نرسیدن مرسوله پستی خارجی

یکی از مهم ترین مرسوله‌های پستی، مرسولات پستی خارجی هستند که باید در زمان مشخصی به دست گیرنده برسد. اما باز هم ممکن است افراد با مشکل نرسیدن مرسوله پستی خارجی روبه‌رو شوند.

در این میان باید بگوییم که سامانه‌ای برای پیگیری مرسولات پستی خارجی وجود ندارد. به همین خاطر نمی‌توان راه حل دقیقی را برای پیگیری آن‌ها را ذکر کرد.

البته جای نگرانی نیست، طبق آخرین گزارش‌ها که جمع‌آوری شده است کشور ایران در نظر دارد در سال‌های آینده امکانی را برای پیگیری مرسولات خارجی برای هموطنان عزیز فراهم کند.

مردم می‌توانند از طریق سایت ملی پست جمهوری اسلامی ایران به آدرس Post.ir مرسوله‌های پستی خارجی خود را پیگیری کنند.

نرسیدن مرسوله پستی تیپاکس

علت های مختلفی مانند اطلاعات اشتباه گیرنده مانند نام و نام خانوادگی، کد پستی و آدرس پستی و … می‌تواند باعث نرسیدن مرسوله پستی تیپاکس شود.

برای اطلاع از وضعیت مرسوله پستی تیپاکس، وارد سامانه پیگیری تیپاکس شده و مرسوله خود را رهگیری کنید.

کلام پایانی

در این مقاله ما دلایلی که می‌توانست باعث تاخیر در ارسال مرسولات پستی شود، پیگیری تاخیر پست، مرسوله پستی و… را برای شما عزیزان توضیح دادیم.

آیا شما تا به حال با مشکل نرسیدن مرسوله پستی مواجه شده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

دلیل نرسیدن مرسوله پستی چیست؟

نرسیدن مرسوله پستی دلایل متفاوتی دارد که در مقاله کامل به آن پرداخته ایم.

برای پیگیری مرسوله پستی باید چه کار کنیم؟

جواب کامل این سوال را در متن مقاله، در قسمت “3 دلیل اصلی برای نرسیدن یا دیر رسیدن مرسولات پستی” کامل توضیح داده ایم.

برای نرسیدن بسته پستی باید به کجا شکایت کنیم؟

باید وارد سایت، ثبت و پیگیری شکایات پست Eop.post.ir، شوید و شکایت خود را ثبت کنید.

3.4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. سعید گودرزی گفت:

    بسته من در تاریخ ۵اذر از بندرعباس به تهران ارسال شده و امروز که۲۱اذر هست هنوز بسته نیامده جالب این جاست بسته در مورخه ۱۶اذر به اداره تجزیه و مبادلات تهران آمده بعد در مورخه ۱۸اذر بسته رفته منطقه ۱۸پستی بعد از۲۰اذر بسته در حال آماده سازیه که باز بره اداره تجزیه و مبادلات تهران که تا الان که۲۱اذر هستیم هنوز داره آماده میشه خنده دار نیست ؟ نه والا گریه داره

    1