top
What is the code-consignment

کد مرسوله | در صورت فراموشی کد مرسوله پستی چه کنیم؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

8

icon

همانطور که می‌دانید برای اطلاع از وضعیت مرسولات پستی نیازمند به کد مرسوله هستیم. اما در ادامه ممکن است که با سوالاتی همچون کد مرسوله چیست؟، کد رهگیری مرسوله چیست؟ و نحوه بازیابی آن رو به رو شوید. برای پاسخ دادن به این سوالات با همیاب 24 همراه باشید. 

کد مرسوله چیست؟

کد مرسوله چیست؟

شاید تا به حال برای شما هم همچنین سوالی پیش آمده باشد که منظور از شماره مرسوله چیست؟

این کد 24 رقمی و منحصر به فرد است که شما در صورت نیاز می‌توانید با وارد کردن آن کد در سامانه  tracking.post.ir، آخرین وضعیت مرسوله خود را مشاهده کنید.

به این نکته هم توجه داشته باشید که بهتر است تا ارسال کامل مرسوله، آن کد را همراه خود داشته باشید. زیرا بدون آن امکان پیگیری و مشاهده مرسوله وجود ندارد.

البته لازم به ذکر است که اگر مرسوله سازمانی باشد، می‌بایست از طریق سامانه najatracking.post.ir انجام شود. همچنین برای رهگیری مرسولات سازمانی می‌توانید به آدرس rahvar120.ir بروید و با کلیک کردن بر روی رهگیری مدارک سازمانی وارد سامانه najatracking شوید.

کد رهگیری مرسوله چیست ؟

کد رهگیری مرسوله چیست ؟

کد رهگیری مرسوله همان کد 24 رقمی می‌باشد که از آن تحت عنوان رهگیری مرسوله نیز یاد می‌شود. به کمک کد رهگیری ارسال کننده مرسوله تا قبل از ارسال و رسیدن کامل مرسوله به دست دریافت کننده، می‌تواند از وضعیت بسته خود اطلاع یابد و موقعیت مرسوله را رهگیری کند.

همچنین در صورت نارضایتی از ارسال مرسوله خود می‌توانید از پست شکایت کنید.

این نکته را هم بدانید که معمولا کد رهگیری مرسولات داخلی 20 یا 24 عددی است. تفاوت این ارقام، به خاطر کد رهگیری پست خارج از کشور و پست داخلی است.

چگونه کد مرسوله را دریافت کنیم؟

چگونه کد مرسوله را دریافت کنیم؟

هنگامی که شما یک کالا را به اداره پست تحویل می‌دهید، پیامکی حاوی یک کد 24 رقمی برای شما ارسال می‌شود تا بتوانید تا زمانی که مرسوله به طور کامل به دست دریافت کننده می‌رسد از وضعیت آن با خبر شوید و آن را رهگیری کنید.

در ضمن اداره پست یک برگه رسید در رابطه با مرسوله به شما می‌دهد، شما می‌توانید در این برگه کد مرسوله را مشاهده کنید. در این برگه کدمرسوله پستی با عنوان شناسه یاد شده است. این همان کد 24 رقمی است که از طریق پیامک برای ارسال کننده فرستاده می‌شود.

کد مرسوله پشتاز

برای دریافت کد مرسوله پیشتاز باید همانند مرسوله عادی عمل کرد. در ضمن نحوه پیگیری مرسوله پیشتاز نیز مانند دیگر مرسوله‌ها می‌باشد.

کد مرسوله تیپاکس

شرکت تیپاکس یک فاکتور، که کد مرسوله تیپاکس روی آن نوشته شده است، به ارسال کننده بسته می‌دهد. فرستنده می‌تواند با استفاده از این کد تا زمان دریافت بسته از سوی گیرنده وضعیت آن را رهگیری کند.
دریافت‌کننده نیز می‌تواند کد تیپاکس را از ارسال‌کننده درخواست کرده و تا دریافت بسته به بررسی وضعیت آن بپردازد.

برای رهگیری مرسوله تیپاکس باید به سایت https://tipaxco.com/tracking شوید.

بیشتر بخوانید: دریافت تاییدیه کد پستی | تاییدیه کد پستی چیست؟

نحوه بازیابی کد مرسوله پستی

نحوه بازیابی کد مرسوله پستی

ممکن است به هر دلیلی کد مرسوله خود را گم کنید و دچار استرس شوید زیرا بدون آن کد نمی‌شود مرسوله را رهگیری کرد. اما نگران نباشید شما می‌توانید به نزدیکترین دفتر پستی به محل سکونت خود بروید و مشکل خود را مطرح کنید.

پیشنهاد می‌کنیم که به جای درخواست پیگیری وضعیت مرسوله خود فقط از مامور اداره پست بخواهید تا کد را مجدد به شما بدهد تا به راحتی بتوانید خودتان از وضعیت مرسوله باخبر شوید و موقعیت آن را رهگیری کنید.

به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر شما دریافت کننده هستید می‌توانید با ارسال کننده ارتباط برقرار کنید و کد رهگیری مرسوله را مجددا دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: علت دیر رسیدن مرسوله پستی چیست؟

رهگیری مرسولات پستی در صورت فراموشی کد مرسوله و بدون کد رهگیری

در صورت فراموشی کد مرسوله طبق نحوه بازیابی کدمرسوله که در بالا توضیح دادیم عمل کنید. در ضمن بعضی از مرسوله‌ها مانند گواهینامه، کارت ملی و… بدون کد مرسوله از طریق سایت https://najatracking.post.ir/ هم قابل پیگیری می‌باشند.

کلام آخر

در این مقاله توضیح دادیم که کد رهگیری مرسوله 20 یا 24 رقم است. این تفاوت ارقام به خاطر کد رهگیری پست خارج از کشور و پست داخلی است. با کمک این کد می‌توان از وضعیت بسته آگاه شد.

در ادامه گفتیم چنانچه اگر کد مرسولات پستی خود را گم کردید چگونه آن را بازیابی کنید تا بتوانید دوباره وضعیت مرسوله خود را به راحتی پیگیری کنید.

اگر در مورد کدمرسوله سوالی داشتید می‌توانید در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگو شما هستیم.

سوالات متداول

کد مرسوله چیست؟

یک کد 24 رقمی، منحصر به فرد است که به صورت کامل در متن توضیح داده‌ایم.

کد رهگیری چند رقمی است؟

کد رهگیری مرسولات داخلی 20 یا 24 عددی است.

آیا کد رهگیری را می‌توانیم بازیابی کنیم؟

بله_ در متن مقاله کامل نحوه بازیابی کد رهگیری را توضیح داده ایم.

3.3/5 - (15 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. مهدی اسکندری گفت:

    سلام.کد رهگیری میزنم میگه که بسته تحویل داده شده است اما چیزی تحویل نگرفتیم.اداره پست میگه این بسته تحویل داده شده از فرستنده پیگیری کن و اینکه میگن تشابه کد رهگیری پیش اومده همچین چیزی داریم؟

    0
  2. مهرشاد ایرار گفت:

    گوشی آیفون اینستا خریدم ن برام کدی اومده نه چیزی دستم رسیده ۶روزه

    0
  3. سلام کد رهگیری من ۲۲ رقم هستش . چیکار باید بکنم؟

    0
  4. shahin ahmadi گفت:

    برای گواهینامه کد مرسوله رو هم دریافت کردم

    هر چقد میزنم میگه چیزی برای پست ندارم

    کد مرسوله رو هم اشتباه نزدم

    0
  5. رحیم عیدمحمدی گفت:

    سلام من هر چی کد رهگیری میزنم نامشخص میگه

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. احتمال اینکه کد رهگیری را اشتباه بزنید وجود دارد.

      1
  6. مریم مقدم گفت:

    سلام من کد مرسولمو گم کردم الان سه روزه بستم نرسیده
    طوری میتونم پیگیری کنم . آیا امکانش هست کد دوباره ارسال بشه؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز.لطفا من بالا را مطالعه نمایید

      1