چگونه باید از پست شکایت کرده و آن را پیگیری کنیم؟
گاهی بسته به دستمان نمیرسد، با تاخیر میرسد یا بسته ما ایراد دارد و… در این جا است که سوال بالا برایمان پیش میآید.
حال در پاسخ به این سوال باید بگوییم: Eop.post.ir سامانهای است که توسط سازمان پست جمهوری اسلامی ایران به منظور ثبت شکایات مردم از اداره پست راهاندازی شده است.
ما در این متن تمام روشهای ثبت شکایت را به آسانی برای شما توضیح دادهایم، همچنین در انتها این مقاله تمام راه کارهای شکایت از نرسیدن مرسوله پستی، پیگیری تاخیر پست، ثبت شکایت پست و…را آموزش میبینید. پس تا آخر این مطلب با همیاب24 همراه باشید.
شکایت از پست post.ir
سامانه شکایت از پست بسیار کاربردی است. برای ارائه بهتر خدمات و بهبود سیستم اداری، اداره پست جمهوری اسلامی ایران اقدام به راهاندازی سامانه ثبت و پیگیری شکایت eop.post.ir، کرده است و متقاضیان برای ثبت شکایت خود میتوانند به این سامانه مراجعه کنند.
نحوه ثبت شکایت پست در سامانه eop.post.ir
مردم هنگام بروز مشکل در ارسال یا تحویل مرسوله خود میتوانند به ثبت شکایت در سامانه eop.post.ir، اقدام نمایند. مراحل ثبت شکایت پست، مطابق توضیحات زیر میباشد:
- ابتدا وارد سامانه eop.post.ir شوید و بر روی گزینه ثبت شکایت کلیک نمایید.
- سپس بر روی گزینه ثبت شکایت مشتریان کلیک کنید.
- در ادامه بر روی تیک عبارت : “بیشتر از 72 ساعت از ارسال مرسوله من میگذرد و مایل به ثبت شکایت میباشم، یا شکایت دیگری دارم” کلیک کرده و گزینه ثبت شکایت را انتخاب کنید.
- در صفحه باز شده، اطلاعاتی مربوط به استان محل سکونت و… را وارد نمائید و از قسمت موضوع، موضوع شکایت خود را انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید.
- سپس در این مرحله، اطلاعات شخصی خود را وارد کنید و به مرحله بعد بروید.
- در این مرحله، سامانه به شما یک کد رهگیری میدهد که باید جهت پیگیریهای بعدی شکایت خود، در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید.
این نکته را هم در نظر بگیرید که شما برای شکایت از پست پیشتاز، پستچی، کارکنان اداره و… میتوانید از طریق همین سامانه اقدام نمائید.
بیشتر بخوانید : پیگیری مرسولات پستی | سامانه رهگیری مرسولات پستی
نحوه پیگیری شکایت در سامانه eop.post.ir
سامانه eop.post.ir، مانند هر سامانه دیگری امکان پیگیری شکایات ثبت شده را برای متقاضیان، فراهم آورده است. نحوه پیگیری شکایت پست ثبت شده در سامانه eop.post.ir مطابق مراحل زیر میباشد:
- ابتدا وارد سامانه eop.post.ir، بر روی گزینه پیگیری شکایت کلیک کنید.
- سپس در این مرحله، کد ملی و شماره پیگیری خود را وارد نموده و پس از وارد کردن عدد امنیتی در کادر مربوطه بر روی دکمه جست و جو کلیک کنید.
- در این مرحله افراد قادر به دیدن نتیجه شکایات ثبت شده خود، در سامانه ثبت و پیگیری شکایات سازمان پست جمهوری اسلامی ایران میباشند.
شکایات پستی از طریق سامانه 195
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شرایطی را فراهم آورده است تا مردم بتوانند هر گونه نارضایتی خود را نسبت به شکایت از اداره پست از طریق این سامانه اعلام نمایند.
برای افزایش رضایت کاربران و رسیدگی بهتر به شکایات مردم در رابطه با حوزههای مختلف ارتباط و فناوری اطلاعات شامل خدمات پستی، تلفن همراه و …سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات 195 راهاندازی شده است.
بیشتر بخوانید : کد مرسوله | در صورت فراموشی کد مرسوله پستی چه کنیم؟
شکایت با شماره تلفن ثابت
علاوه بر سامانههای گفته شده در بالا، یک تلفن گویا نیز برای شکایات مردمی از اداره پست در نظر گرفته شده است.
به نحوی که افراد میتوانند با شماره 84470000 تماس گرفته و شکایت خود را با متصدیان در میان بگذارند. بدین ترتیب شکایتهای مردم توسط کارکنان به ثبت رسیده و مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
خلاصه مطلب
در این مقاله تلاش کردیم تا شما عزیزان را با چگونگی ثبت شکایت، پیگیری و سامانه پست آشنا کرده تا بتوانید به راحتی شکایات خود را انجام دهید. چنانچه سوالی در رابطه با سامانه eop.post.ir داشتید میتوانید با ما در قسمت کامنتها در میان بگذارید.
برای شکایت از سامانه پست، باید وارد سایت eop.post.ir شوید و طبق متن مقاله مراحل آن را طی کنید.
بله_ در متن مقاله چند راه کار جذاب برای شکایت پست به شما آموزش دادیم که یکی از آنها با شماره تلفن میباشد.
یک ماهه بسته من از شهر تهران که تحویل پست دادن تکون نخورده هر چی شکایت میکنم میگن اینجا نیس فرستادیم مقصد شکایت میکنم میگن هنوز شهر مبدا هست من چکار کنم الان؟
سلام الان ۱۶ روزه که بسته منو ارسال نکردن الکیم میگن اومده برگشت خورده پست رفتم میگه اینجا نیست شرکت خودشون برگشت خورده زنگ میزنم به اون خانومی که سفارش دادم گوشیشو من زنگ میزنم خاموش میکنه تکلیف من چیه ۷۵۶هزارتومن پول لوسیون شترمرغ دادم اینم پیگیریشه **********
سلام پیامک دادن گواهینامه در تاریخ به پستچی تحویل شده1402/3/20
مجددا همون روز پیامک دادن در تاریخ 1402/3/25 به پستچی تحول دادن
ولی هیچ خبری نشد کد رهگیری هم تو سامانه میزنم نوشته بسته ای با این بارکد اصلا ثبت نشده
این همه ناهماهنگی دو تا پیامک با دو تا تاریخ در یک روز ولی دریغ از بسته
سلام بهرام عزیز. از پلیس بعلاوه ده پیگیری نمایید.
سلام وقت بخیر ، چرا خطای مقدار بارکد مرسوله وارد شده در شبکه موجود نمی باشد می دهد در صورتی که بارکد رو تست کردم و درست است
عمداً این کار رو می کنند. چون تعداد شکایات خیلی زیاده اینجوری میخوان آمار رو کمتر نشون بدند.