چگونه باید از پست شکایت کرده و آن را پیگیری کنیم؟
گاهی بسته به دستمان نمیرسد، با تاخیر میرسد یا بسته ما ایراد دارد و… در این جا است که سوال بالا برایمان پیش میآید.
حال در پاسخ به این سوال باید بگوییم: Eop.post.ir سامانهای است که توسط سازمان پست جمهوری اسلامی ایران به منظور ثبت شکایات مردم از اداره پست راهاندازی شده است.
ما در این متن تمام روشهای ثبت شکایت را به آسانی برای شما توضیح دادهایم، همچنین در انتها این مقاله تمام راه کارهای شکایت از نرسیدن مرسوله پستی، پیگیری تاخیر پست، ثبت شکایت پست و…را آموزش میبینید. پس تا آخر این مطلب با همیاب24 همراه باشید.
شکایت از پست post.ir
سامانه شکایت از پست بسیار کاربردی است. برای ارائه بهتر خدمات و بهبود سیستم اداری، اداره پست جمهوری اسلامی ایران اقدام به راهاندازی سامانه ثبت و پیگیری شکایت eop.post.ir، کرده است و متقاضیان برای ثبت شکایت خود میتوانند به این سامانه مراجعه کنند.
نحوه ثبت شکایت پست در سامانه eop.post.ir
مردم هنگام بروز مشکل در ارسال یا تحویل مرسوله خود میتوانند به ثبت شکایت در سامانه eop.post.ir، اقدام نمایند. مراحل ثبت شکایت پست، مطابق توضیحات زیر میباشد:
- ابتدا وارد سامانه eop.post.ir شوید و بر روی گزینه ثبت شکایت کلیک نمایید.
- سپس بر روی گزینه ثبت شکایت مشتریان کلیک کنید.
- در ادامه بر روی تیک عبارت : “بیشتر از 72 ساعت از ارسال مرسوله من میگذرد و مایل به ثبت شکایت میباشم، یا شکایت دیگری دارم” کلیک کرده و گزینه ثبت شکایت را انتخاب کنید.
- در صفحه باز شده، اطلاعاتی مربوط به استان محل سکونت و… را وارد نمائید و از قسمت موضوع، موضوع شکایت خود را انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید.
- سپس در این مرحله، اطلاعات شخصی خود را وارد کنید و به مرحله بعد بروید.
- در این مرحله، سامانه به شما یک کد رهگیری میدهد که باید جهت پیگیریهای بعدی شکایت خود، در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید.
این نکته را هم در نظر بگیرید که شما برای شکایت از پست پیشتاز، پستچی، کارکنان اداره و… میتوانید از طریق همین سامانه اقدام نمائید.
بیشتر بخوانید : پیگیری مرسولات پستی | سامانه رهگیری مرسولات پستی
نحوه پیگیری شکایت در سامانه eop.post.ir
سامانه eop.post.ir، مانند هر سامانه دیگری امکان پیگیری شکایات ثبت شده را برای متقاضیان، فراهم آورده است. نحوه پیگیری شکایت پست ثبت شده در سامانه eop.post.ir مطابق مراحل زیر میباشد:
- ابتدا وارد سامانه eop.post.ir، بر روی گزینه پیگیری شکایت کلیک کنید.
- سپس در این مرحله، کد ملی و شماره پیگیری خود را وارد نموده و پس از وارد کردن عدد امنیتی در کادر مربوطه بر روی دکمه جست و جو کلیک کنید.
- در این مرحله افراد قادر به دیدن نتیجه شکایات ثبت شده خود، در سامانه ثبت و پیگیری شکایات سازمان پست جمهوری اسلامی ایران میباشند.
شکایات پستی از طریق سامانه 195
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شرایطی را فراهم آورده است تا مردم بتوانند هر گونه نارضایتی خود را نسبت به شکایت از اداره پست از طریق این سامانه اعلام نمایند.
برای افزایش رضایت کاربران و رسیدگی بهتر به شکایات مردم در رابطه با حوزههای مختلف ارتباط و فناوری اطلاعات شامل خدمات پستی، تلفن همراه و …سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات 195 راهاندازی شده است.
بیشتر بخوانید : کد مرسوله | در صورت فراموشی کد مرسوله پستی چه کنیم؟
شکایت با شماره تلفن ثابت
علاوه بر سامانههای گفته شده در بالا، یک تلفن گویا نیز برای شکایات مردمی از اداره پست در نظر گرفته شده است.
به نحوی که افراد میتوانند با شماره 84470000 تماس گرفته و شکایت خود را با متصدیان در میان بگذارند. بدین ترتیب شکایتهای مردم توسط کارکنان به ثبت رسیده و مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
خلاصه مطلب
در این مقاله تلاش کردیم تا شما عزیزان را با چگونگی ثبت شکایت، پیگیری و سامانه پست آشنا کرده تا بتوانید به راحتی شکایات خود را انجام دهید. چنانچه سوالی در رابطه با سامانه eop.post.ir داشتید میتوانید با ما در قسمت کامنتها در میان بگذارید.
برای شکایت از سامانه پست، باید وارد سایت eop.post.ir شوید و طبق متن مقاله مراحل آن را طی کنید.
بله_ در متن مقاله چند راه کار جذاب برای شکایت پست به شما آموزش دادیم که یکی از آنها با شماره تلفن میباشد.
بسته من تاریخ 28 اسفند وارد منطقه 16 پستی میدان رسالت کوچه سهند شده.حضوری رفتم بسته را تحویل بگیرم گفتن بار خالی نشده هفته دوم تعطیلات ارسال میشه و ارسال نشده.شکایت ثبت کردم از طریق سامانه و از 193 زنگ زدن گفتن بعد تعطیلات عید فطر میاد و نیومد.شکایت ثبت کردم تماس گرفتن دوباره گفتن صبور باشه بسته ارسال میشه و نشد.امروز که 29 فروردین حضوری رفتم به من میگم بسته گم شده و شکایت ثبت کن.یعنی چی بعد از 1 ماه شکایت ثبت کن.هیچکس تو این اداره پست نیست بسته منو پیدا کنه به من تحویل بده؟خودتونم نمیدونید بسته چی شده؟ارسال شده به مبدا؟کسی برداشته بسته رو؟آدم نتونه به پست اعتماد کنه پس بسته ها چجوری باید ارسال بشه؟من خود بسته رو لازم دارم شکایت کردنو هیچکس پیگیری نمیکنه تهش میگن بسته پیدا نشد و خودشونو راحت میکنن.وقتی نمیتونن از پس رسوندن بسته ها بر بیان چرا مسئولیت قبول میکنن؟
سلام بسته از شهر قدس ارسال شده برای اسلامشهر
۶ روز کد پیگیری می زنم هنوز تو قسمت مبادلات مونده
شکایت می زنیم پاسخ درستی نمی گیربم
حالا خوب تویک استان انقدر بازی میدند . وای به حال جابه جایی بین استانها . شایدم از قصد این کار رو میکنند مردم برند طرف شرکت های خصوصی که متعلق به خودشونه
از ۲۵ اسفند بسته من معلوم نیس کجاس. شکایت هم کردم میگن اداره پست تهران. اینهمه مدت تهرانه پ چرا نمیفرستن. کلی پول بابتش پرداخت کرده بودم. هزینه ارسالش بیشتر بود . این چه وضعشه
بسته من معلوم نیست تو چه مرحله ای هستش از تهران به تهران بوده چند روزه اسیر شدم خونه موندم
مسخره بازیه پولم میگیرین سریع ارسال بشه
بسته پستی من باز شده یه دونش کمه
ج ندادن سرم دادزدن
گفتن پیگیری میکنیم
این چه وضعشه آخه
پست شهر گ…..ر خراسان رضوی مثل ….. است …………………… دارن خون مارو سیاه میکنن 😡😡😡😡😭👿👿👿👿👿👿
بسته به دستم نرسیده