top
three-ways-of-how-to-add-device-in-hamta-website

آموزش 3 روش “افزودن دستگاه” در سامانه همتا

زمان مطالعه: 8 دقیقه

7

icon
“افزودن دستگاه” برای گوشی های روشن قبل از شروع طرح رجیستری در سامانه همتا

در صورتی که دستگاه شما پیش از شروع طرح رجیستری، روشن بوده، می توانید به کمک فرآیند “افزودن دستگاه” یا افزودن گوشی در سامانه همتا آن را تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود درآورید، بعد از انجام فرآیند افزودن دستگاه شما قدر خواهید بود فرآیندهای سامانه همتا، از قبیل انتقال مالکیت و … را برای آن دستگاه انجام دهید. برای مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند کلیک کنید.
نکته:
1- توجه داشته باشید که لازمه انتقال مالکیت آن است که، فرد فروشنده از طریق فرآیند «افزودن دستگاه» قبل از انتقال مالکیت شناسه گوشی خود را وارد پرتال خود در سامانه همتا نماید.
2- برای انجام موفقیت آمیز فرآیند “افزودن دستگاه” می بایست این فرآیند را با همان سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌ شما فعال بوده است انجام دهید.

آموزش 3 روش “افزودن دستگاه” در سامانه همتا

فرآیند “افزودن گوشی یا دستگاه” از طریق سه روش: کد دستوری #۷۷۷۷*، سایت همتا و اپلیکیشن همتا قابل انجام می باشد که در ادامه هر روش را به صورت تصویری آموزش می دهیم.

برای آشنایی کامل با خدمات سامانه همتا در زمینه رجیستری گوشی کلیک کنید.

1- آموزش فرآیند “افزودن دستگاه” از طریق کد دستوری #۷۷۷۷*

1- ابتدا از طریق سیم‌کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌ فعال بوده است، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و کلید تماس را انتخاب نمایید.

2- عدد 4 را برای انجام فرآیند “افزودن دستگاه ” وارد نمایید.

3- شماره IMEI دستگاه را وارد نمایید. (شماره IMEI دستگاه بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل ‌رؤیت می باشد).15 رقم ابتدایی شماره IMEI را بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و …) وارد نمایید.

توجه: در دستگاه های دو سیم کارت، برای هر اسلات سیم کارت یک شماره IMEI منحصر به فرد وجود دارد و برای انجام فرآیند “افزودن دستگاه ” باید هر دو شماره IMEI را وارد نمایید.

4- شماره های IMEI وارد شده را بررسی و تایید نمایید. در صورتی که شماره IMEI های وارد شده، با سیم‌کارتی که با آن #7777* را شماره‌گیری کرده بودید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد.

حتما بخوانید: نحوه فعال‌سازی گوشی در سامانه همتا | رجیستری گوشی

2- آموزش فرآیند “افزودن دستگاه” در سامانه همتا

1- به سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه نمایید. برای ورود به سامانه می توانید از شماره سیم کارت استفاده نمایید و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت‌نام کنید و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شوید.

صفحه اصلی همتا

2- شماره سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌ شما فعال بوده را وارد نموده و دکمه ورود را انتخاب نمایید. رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال می‌شود. رمز عبور موقت را وارد نمایید و وارد پرتال خود در سامانه همتا شوید.

صفحه ورود به سامانه همتا در صفحه اصلی وبسایت

3- پس از ورود به پرتال خود در سامانه همتا، از بخش مدیریت دستگاه‌ها، گزینه “افزودن دستگاه” را انتخاب نمایید.

پنل کاربری و صفحه مدیریت دستگاه

4- شماره (IMEI) دستگاه را وارد نموده و گزینه ثبت را انتخاب کنید. (شماره IMEI دستگاه بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل ‌رؤیت می باشد).15 رقم ابتدایی شماره IMEI را بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و …) وارد نمایید.

صفحه اضافه کردن دستگاه

توجه: در دستگاه های دو سیم کارت، برای هر اسلات سیم کارت یک شماره IMEI منحصر به فرد وجود دارد و برای انجام فرآیند “افزودن دستگاه ” باید هر دو شماره IMEI را وارد نمایید.

وارد کردن دو شماره سریال گوشی

5- در صورتی که شماره IMEI های وارد شده، با سیم‌کارتی که با آن وارد سامانه همتا شده اید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند افزودن گوشی به ‌صورت موفقیت ‌آمیز انجام خواهد شد.

تکمیل فرایند درخواست در سایت همتا

3- آموزش فرآیند “افزودن دستگاه” از طریق اپلیکیشن همتا

برای انجام فرآیند “افزودن دستگاه” از طریق اپلیکیشن همتا، ابتدا این اپلیکیشن را از طریق سایت همتا و یا از کافه بازار دانلود و نصب نمایید.
1- اپلیکیشن همتا را باز کرده، شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید. کد نصب برنامه که به شماره شما ارسال می شود را هم وارد کنید. 

2- گزینه “افزودن دستگاه” را انتخاب کنید.

نحوه اضافه کردن دستگاه در اپلیکیشن همتا

 3- شماره IMEI دستگاه را وارد نموده و گزینه ثبت را انتخاب کنید. (شماره IMEI، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی شماره IMEI را بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و …) وارد نمایید.

توجه: در دستگاه های دو سیم کارت، برای هر اسلات سیم کارت یک شماره IMEI منحصر به فرد وجود دارد و برای انجام فرآیند “افزودن دستگاه ” باید هر دو شماره IMEI را وارد نمایید.

4- در صورتی که شماره IMEI های وارد شده، با سیم‌کارتی که با آن وارد اپلیکیشن همتا شده اید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد.

سوالات متداول

مشکل در تشخیص تعداد سیم کارت

در صورتی‌ که دستگاه شما دارای دو سیم کارت (دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) می باشد اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی‌شود و یا دستگاه شما تک سیم کارت است اما سامانه از شما، شماره IMEI دوم را می خواهد، با سامانه همتا به شماره 096366 تماس گرفته و مشکل را مطرح کنید.

شماره (IMEI) های یکسان در دستگاه های دو سیم کارت

چنانچه دستگاه دوسیمکارته‌ای دارید که پیش از شروع طرح با سیم کارت خود از آن استفاده می‌نموده‌اید اما شماره IMEI‌های درج شده بر روی جعبه، پشت باتری یا نمایش داده شده با شماره‌گیری #06#*، یکسان نیستند، با سامانه همتا به شماره 096366 تماس گرفته و مشکل را مطرح کنید.

پیام هشدار انتقال مالکیت برای دستگاه‌های دارای دو سیم کارت

در سامانه همتا هر دستگاه، فارغ از تعداد اسلات‌های آن، تحت مالکیت تنها یک سیم‌کارت قرار دارد. بنابراین، درصورتی ‌که دستگاه شما دارای دو سیم کارت (دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) می باشد باید توجه داشته باشید که پس از انجام موفقیت‌آمیز فرآیند «افزودن دستگاه»، هر دو شماره IMEI دستگاه شما تحت مالکیت یک سیم‌کارت قرار می‌گیرد. لذا زمانی که در اسلات دوم سیم‌کارتی غیر از سیم‌کارت مالک دستگاه در سامانه همتا، قرار دهید، پیامک هشدار انتقال مالکیت دریافت خواهید کرد. اما با توجه به این مساله که قرارگیری این سیم‌کارت جدید در دستگاه، به علت خرید و فروش نبوده، و مالک دستگاه یکی از سیم‌کارت‌های خود را درون دستگاه قرار داده، بنابراین نیاز به اقدام خاصی نیست.

پیام انتقال مالکیت با مهلت قطع برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه شما دارای دو سیم کارت (دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) می باشد و پس از انجام فرایند افزودن دستگاه، برای سیم‌کارت دوم دستگاه پیام هشدار انتقال مالکیت با ذکر مهلت قطع دریافت کردید، آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را پس از افزودن دستگاه ملاحظه نمائید.

پیام هشدار غیرقانونی بودن دستگاه

در صورتی که دستگاه شما دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت (دو سیم کارت) می باشد و پیش از شروع طرح رجیستری، تنها از یکی از اسلات‌های آن استفاده می‌کرده‌اید، اگر در اسلات دوم، سیم کارت قرار دهید، پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما ارسال می‌شود. برای حل مشکل و ثبت شماره IMEI اسلات دوم دستگاه‌، باید فرآیند افزودن دستگاه را با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌ شما فعال بوده است، انجام دهید.

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

4.6/5 - (19 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. هستی غفاریان گفت:

    سلام و وقت به خیر من از دیجی کالا یک تبلت Tab A7 طلایی خریدم و کد ریجستری روی جعبه اش نداشت. با خود دیجی کالا هم صحبت کردم اما نتیجه ای نگرفتم. چی کار باید بکنم؟ استعلام هم گرفتم میگه دستگاه درسته ولی imel ش می زنه قانونی نیست و دستگاه از این به بعد سرویس نخواهد گرفت.

    0
    1. سلام دوست عزیز. لطفا با سامانه همتا تماس بگیرید درصورتی که جواب کاملی دریافت نکردید دستگاه را برگشت بزنید.

      0
  2. بهنام محمدیان گفت:

    سلام و عرض ادب از دیجی کالا یه گوشی آیفون گرفتم در سامانه همتا پیام می ده شماره ime وجود ندارد درحالیکه استعلام کردم درست هست، برا رفع مشکل باید چه کنیم؟

    0
  3. سلام من گوشیم رو از یکی گرفتم انتقال مالکیت هم دادم اما سیم دوم میگه غیر قانونی هست هرکاری بگی کردم فقط یک سیم کارت مالکیت میخوره

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام رضا عزیز. با سامانه همتا تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند

      0
  4. با سلام گوشی من آیفون اس ای 2016 هست و قبل از اجرا شدن طرح ریجستری گوشی را خریده بودم. و در سامانه همتا ثبت نشده و مشکلی هم ندارد. در حال حاضر که قصد فروش این گوشی را دارم. خواستم بدانم که آیا لازمه که در سامانه همتا ثبت بشود و پروسه انتقال مالکیت انجام بشود یا خیر ؟ (سیم کارت جدیدی هم که در گوشی قرار دادم هیچ پیامکی از سامانه همتا نیامد) ممنون میشم اگر جواب بدهید.

    1
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام آرش عزیز پیشنهاد میکنم اول از طریق لینک زیر مطمئن شوید که گوشی شما رجیستری هست یا خیر. (میتونید به صورت رایگان استعلام بگیرید)
      لینک استعلام رجیستری بودن گوشی
      اگر گوشی شما رجیستری نباشد، شما در طی کردن مراحل انتقال مالکیت به مشکل میخورید.

      0