top
how-to-define-beneficary-simcard-in-hamta-websie

نحوه تعریف “سیم کارت بهره‌بردار” در سامانه همتا

زمان مطالعه: 4 دقیقه

3

icon

پیامک هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع

“مالک این دستگاه شماره تلفن دیگری می باشد به دلیل فعالیت همزمان چند دستگاه با این شناسه (شماره IMEI) و جلوگیری از تضییع حقوق مالک، موقتا و تا تاریخ *** با شماره تلفن 091234567890 سرویس خواهد گرفت.”
“مالک این دستگاه، شماره تلفن **** است و با شماره تلفن 091234567890 از این تاریخ امکان استفاده از شبکه تلفن همراه را نخواهد داشت “

در صورتی که دستگاه شما دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) می باشد و دستگاه قبل از شروع طرح رجیستری، روشن بوده است و تحت مالکیت یکی از سیم‌کارت‌های شما قرار دارد اما برای سایر شناسه های آن (سایر سیم‌کارت‌های روی دستگاه) پیام انتقال مالکیت گوشی با مهلت قطع دریافت می‌کنید، لازم است که با ورود به سامانه همتا برای آن شناسه، سیم‌کارت بهره‌بردار تعریف نمائید.

در این حالت دستگاه تحت مالکیت یکی از سیم‌کارت‌ها قرار می‌گیرد ولی برای هر اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) یک سیم‌کارت برای استفاده تعریف می‌شود و دستگاه با این سیم‌کارت‌ها بدون هیچگونه مشکلی سرویس خواهد گرفت.

تعریف “سیم‌کارت بهره‌بردار” فقط برای دستگاه‌های با شناسه جعل شده

امکان تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار تنها برای دستگاه‌هایی وجود دارد که در پاسخ استعلام رجیستری گوشی آن‌ها ذکر شده باشد: “به دلیل جعل این شناسه بر روی دستگاه‌های مختلف و جلوگیری از تضییع حقوق مالک دستگاه، استفاده از آن محدود به شماره مالک است”. 
در این حالت سامانه همتا به صورت خودکار برای این دستگاه‌ها امکان افزودن سیم‌کارت بهره‌بردار را در نظر می‌گیرد. بدیهی است که سایر دستگاه‌ها نیازی به تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار نداشته و سامانه همتا نیز برای آن‌ها چنین امکانی را فراهم نخواهد کرد و گزینه‌های این آموزش برای این دستگاه‌ها غیرقابل مشاهده است.
در ادامه مطلب مراحل تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار در سامانه همتا را به صورت تصویری آموزش می دهیم.

نحوه تعریف “سیم‌کارت بهره‌بردار”

1- ابتدا وارد سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir شوید. برای ورود به سامانه از شماره سیم کارت استفاده نمایید و یا در صورتی که قبلا در سامانه ثبت نام کرده اید با استفاده از کد ملی وارد سامانه شوید. در این آموزش از طریق شماره سیم کارت وارد سامانه می شویم.

برای تعریف سیم کارت بهره بردار مراحل زیر دنبال کنید:

صفحه اصلی همتا

2- شماره سیم کارت خود را وارد نموده و دکمه ورود را انتخاب نمایید. رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال می‌شود. رمز عبور موقت را وارد نمایید و وارد پرتال خود در سامانه همتا شوید.

صفحه ورود به سامانه همتا در صفحه اصلی وبسایت

3- در بخش «مدیریت دستگاه‌ها» برای دستگاهی که شناسه آن جعل شده باشد، به صورت اتوماتیک توسط سامانه همتا محل ورود شماره بهره‌بردار در نظر گرفته شده است. شماره سیم‌کارتی که می‌خواهد از شناسه دوم دستگاه استفاده نماید را وارد و بر روی گزینه + مقابل آن کلیک نمایید.

مدیریت دستگاه ها سامانه همتا

4- در پیام نمایش داده شده، صحت اطلاعات را بررسی و بر روی گزینه “بلی” کلیک کنید.

تایید سیم کارت بهره بردار بعد از وارد نمودن شماره تلفن بهره بردار

5- در انتها اگر اطلاعات صحیح باشد فرایند با موفقیت انجام شده و پیام “درخواست با موفقیت انجام شد” به شما نمایش داده می‌شود.

تایید سیم کارت بهره بردار

با تکمیل فرآیند فوق، شناسه دوم دستگاه برای سیم کارت مورد نظر قابل استفاده خواهد شد.

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. عباس حسینی گفت:

    من هم همین مشکل رو دارم.ولی نمیتونم وارد حساب کاربری همتا بشم

    0
  2. عبدالرسول میری گفت:

    درودبرشما
    دوتا شناسه IMEI رویه خط اعتباری من ثبت شده
    برای خط دائمی بایدچکار کنم؟
    ممنون

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز.با سامانه همتا تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

      0