top
finding-total-specification-of-mobile-phone-in-imei-info

پیدا کردن مشخصات کامل گوشی در IMEI Info

زمان مطالعه: 1 دقیقه

65

icon

شماره IMEI برگرفته از عبارت International Mobile Equipment Identity به معنی «شناسه بین المللی تجهیزات موبایل» می باشد. شماره IMEI یک کد 15 رقمی منحصر به فرد برای دستگاه شما می باشد.

 هدف استفاده از شماره IMEI، برای شناسایی تلفن‌های همراه و همچنین مسدود کردن آن‌ها از طریق شبکه است. در واقع اگر گوشی شما گم شده و یا به سرقت برود، می توانید از طریق این کد برای ردیابی گوشی خود از طریق اپراتورهای مخابراتی اقدام نمایید.

اما مساله دیگر این است که از طریق کد IMEI می‌توانید اطلاعات جامعی درباره گوشی خود بدست آورید. در این مطلب قصد داریم روشی را به شما معرفی کنیم تا به صورت رایگان از طریق شماره IMEI به تمام اطلاعات گوشی از جمله کشور سازنده، گارانتی، مدل گوشی و سایر مشخصات گوشی دست یابید.

نحوه دستیابی به اطلاعات گوشی از طریق imei info

 سایت imei.info اطلاعات کاملی را در رابطه با گوشی موبایل شما در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می توانید برای بررسی اطلاعات گوشی خود وارد سایت imei.info شوید و همانند تصویر زیر شماره IMEI گوشی خود را در کادر مربوطه وارد نمایید و دکمه Check را بزنید.

برای دسترسی به شماره IMEI کد #06#* را شماره گیری نمایید.علاوه بر این شماره IMEI بر روی جعبه و پشت باتری نیز درج شده است. برای اطلاعات بیشتر می توانید آموزش تمام روش های پیدا کردن کد IMEI گوشی موبایل را بخوانید.

  1. مرورگر خود را باز کرده و به سایت IMEI.info بروید.
  2. ۱۵ رقم ابتدایی شماره IMEI را بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و …) وارد نمایید.
  3. تأیید captcha را به انجام دهید و روی Check کلیک کنید.
  4. جزئیات گوشی ، از جمله مدل و شماره تلفن را به شما نشان می‌دهد. همچنین تاریخ انتشار و مشخصات مدل را مشاهده خواهید کرد.
نحوه دسترسی به اطلاعات گوشی با استفاده از سریال imei

پس از بررسی شماره IMEI، اطلاعات کاملی از مشخصات و امکانات گوشی موبایل شما توسط سایت imei info نمایش داده می‌شود.

برای دستیابی به اطلاعات کامل گوشی اعم از تاریخ فعال شدن گوشی، کشور سازنده، کشوری که گوشی در آن فعال هست و دیگر اطلاعات در این صفحه بر روی گزینه Check SN / WARRANTY / CARRIER کلیک کنید. در صفحه باز شده نیز مجدد بر روی دکمه Check SN & WARRANTY & CARRIER کلیک کنید.

اطلاعات کامل گوشی شما اعم از تاریخ فعال شدن گوشی ، کشور سازنده ، کشوری که گوشی در آن فعال هست و دیگر اطلاعات برای شما به نمایش در می آید.

همه مشخصات گوشی

نام مدل ، شماره و مشخصات گوشی نشان داده شده در سایت را با تلفن به دقت مطابقت دهید. اگر مطابقت نداشت ، احتمالاً موبایل‌تان جعلی یا تقلبی است.

برسی گارانتی گوشی

تقریباً همه شرکت‌های بزرگ گوشی‌های هوشمند به شما اجازه می‌دهند ضمانت نامه تلفن ، تاریخ فعال سازی و سایر اطلاعات را با IMEI یا شماره سریال گوشی برسی کنید. همچنین می‌توانید اصل بودن یا نبودن گوشی را هم بررسی کنید.
بنابراین ، به صفحه بررسی ضمانت در سایت سازنده (پیوندهای زیر) بروید و شماره IMEI یا شماره سریال خود را وارد کنید. در اینجا می‌توانید میزان گارانتی باقی مانده و زمان فعال شدن تلفن را مشاهده کنید.

بررسی گارانتی Apple

بررسی گارانتی Oppo

بررسی گارانتی Xiaomi

بررسی گارانتی Huawei

نحوه ردیابی گوشی از طریق شماره IMEI

سامانه همیاب ۲۴ با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و با همکاری اصناف و کلانتری های سراسر کشور، در خصوص تسهیل و تسریع فرآیند ردیابی، بستری مناسب فراهم کرده است.

اگر گوشی شما گم شده و یا به تازگی به سرقت رفته است، با همیاب۲۴ دیگر نگران نباشید. این سامانه از طریق همکاری با اپراتورها، دادگستری ها، کلانتری ها و اصناف موبایل و کامپیوتر سراسر کشور به سرعت و از راه قانونی گوشی گمشده یا سرقت شده شما را ردیابی می کند.

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید


3.9/5 - (92 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. SiNA rahmani گفت:

    با سلام و ممنون از توجه تون. خب گوشی من Samsung Metro B350E هست که از لحاظ ظاهر فیزیکی، قدرت و کیفیت مثل نسخه اصلی هست و امتحان هایی که روی این گوشی انجام دادم هم میتواند اصل بودن آن را صدق کند، مثلا تست کیفیت دوربین(۲مگاپیکسل)، کیفیت پخش ویدیو(حداکثر کیفیت پخش 480p و 24فریم در ثانیه)، سرعت پردازش، قابلیت نصب برنامه جاوا و کد های مخفی و سایر جزئیاتی که در سایت سامسونگ درباره این تلفن نوشته شده بود. با این حال این گوشی از لحاظ شکل لوگوی برنامه ها و ایکون ها و فونت و برخی امکانات اضافه، کمی با نسخه اصلی متفاوت است. آیا این میتواند بخاطر رام و فایل فلش نصب شده بر روی گوشی باشد؟

    0
  2. SiNA rahmani گفت:

    با سلام. بعضی از افراد و منابع معتقد هستند که یکی از راه های تشخیص گوشی اصل از تقلبی و ماکت، تست کردن کد های مخفی و مختص برند و مدل گوشی اصلی هست، آیا این درست است؟

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام سینا عزیز.
      بله، درست است. کدهای مخفی گوشی یکی از راه‌های تشخیص گوشی اصل از تقلبی است. این کدها معمولاً برای دسترسی به تنظیمات پنهان گوشی استفاده می‌شوند و معمولاً در گوشی‌های اصل یکسان هستند. شما میتوانید برای تشخیص گوشی اصل از تقلبی وارد سامانه همیاب24 شوید و استعلام بگیرید. بعد از گرفتن استعلام از این سامانه از اصل و تقلبی بودن گوشی، مفقودی یا سرقتی نبودن گوشی و سایر موارد باخبر خواهید شد. استعلام اصالت گوشی از همیاب24

      0
  3. سلام. من یک گوشی Samsung metro B350E دارم که بعضی از افراد در ویدیو ها ادعا میکنند که این گوشی ماکت و تقلبی است. من شماره IMEI آن را در imei.info تایید کردم و مشخصات گوشی با گوشی من مطابقت داشت. با این حال، آیا ممکن است که ماکت باشد؟

    0
    1. بله، ممکن است گوشی شما ماکت باشد. حتی اگر شماره IMEI آن صحیح باشد.

      ماکت‌های گوشی معمولاً برای نمایش در فروشگاه‌ها یا نمایشگاه‌ها استفاده می‌شوند. آن‌ها معمولاً از مواد باکیفیت ساخته نمی‌شوند و عملکردی مانند گوشی‌های اصلی ندارند.

      برای اینکه متوجه شوید گوشی شما ماکت است یا نه، می‌توانید به نکات زیر توجه کنید:

      وزن گوشی: گوشی‌های ماکت معمولاً از مواد سبک‌تر ساخته می‌شوند و وزن کمتری نسبت به گوشی‌های اصلی دارند.
      کیفیت ساخت: گوشی‌های ماکت معمولاً کیفیت ساخت پایین‌تری نسبت به گوشی‌های اصلی دارند. ممکن است لبه‌های آن‌ها ناهموار باشد یا قاب آن‌ها به راحتی جابه‌جا شود.
      عملکرد گوشی: گوشی‌های ماکت معمولاً عملکردی مانند گوشی‌های اصلی ندارند. ممکن است دوربین آن‌ها عکس‌های باکیفیتی نگیرد یا سرعت پردازنده آن‌ها پایین باشد.
      در صورتی که گوشی شما با نکات ذکرشده مطابقت دارد، احتمال اینکه ماکت باشد زیاد است.

      برای اینکه مطمئن شوید گوشی شما ماکت است یا نه، می‌توانید آن را به یک تعمیرکار موبایل معتبر نشان دهید. تعمیرکار می‌تواند با بررسی گوشی، به شما بگوید که آیا ماکت است یا نه.

      1
      1. بعضی از افراد میگویند که با تست کردن کد های مخفی (مثلا کد *#۱۲۳۴# و غیره) میتوان ماکت یا اصل بودن گوشی رو تشخیص داد. با توجه به اینکه موبایل من samsung metro b350e هست، کد های مخفی را روی آن تست کردم و کد ها با موفقیت عمل میکنند. با این حال باز هم نکته ای وجود دارد؟

        0
  4. سلام من یک ماه پیش گوشی s23feخریدم رم 8حافظه 256الان کد رو میزنم تو سایت میزنه 128 رم 6هست در حالی که روی کارتن و تنظیمات همون رم 8حافظه 256زده.؟
    از دی جی کالا خریدم امکان داره تقلبی باشه؟

    0
    1. سلام دوست عزیز. می‌توانید برای پیگیری موضوع با دیجی‌کالا تماس بگیرید.

      0
  5. Masoud Farhadi گفت:

    سلام گوشی من سامسونگه شماره IMEI هم شماره ***************هستش تو فروشگاه سامسونگ که برای بروزرسانی مدیریت فایل رفته بودم از اونجا یه حدس هایی میزنم که گوشیم مال کره جنوبی باشه

    0
  6. سیما گفت:

    سلام وقتتون بخیر ، من گوشیم به سرقت رفته یکی از سیم کارت هایی که داخلش بود یعنی سیم کارتی که گوشی باهاش راه اندازی شده اولیت بار ، به نام خودم نیست و به فردی که هم سیم کارت متعلق به اونه دسترسی ندارم الان چکار باید انجام بدم؟

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام سیما عزیز. لطفا با شماره 05141410 تماس بگیرید.

      1