top
finding-total-specification-of-mobile-phone-in-imei-info

پیدا کردن مشخصات کامل گوشی در IMEI Info

زمان مطالعه: 1 دقیقه

65

icon

شماره IMEI برگرفته از عبارت International Mobile Equipment Identity به معنی «شناسه بین المللی تجهیزات موبایل» می باشد. شماره IMEI یک کد 15 رقمی منحصر به فرد برای دستگاه شما می باشد.

 هدف استفاده از شماره IMEI، برای شناسایی تلفن‌های همراه و همچنین مسدود کردن آن‌ها از طریق شبکه است. در واقع اگر گوشی شما گم شده و یا به سرقت برود، می توانید از طریق این کد برای ردیابی گوشی خود از طریق اپراتورهای مخابراتی اقدام نمایید.

اما مساله دیگر این است که از طریق کد IMEI می‌توانید اطلاعات جامعی درباره گوشی خود بدست آورید. در این مطلب قصد داریم روشی را به شما معرفی کنیم تا به صورت رایگان از طریق شماره IMEI به تمام اطلاعات گوشی از جمله کشور سازنده، گارانتی، مدل گوشی و سایر مشخصات گوشی دست یابید.

نحوه دستیابی به اطلاعات گوشی از طریق imei info

 سایت imei.info اطلاعات کاملی را در رابطه با گوشی موبایل شما در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می توانید برای بررسی اطلاعات گوشی خود وارد سایت imei.info شوید و همانند تصویر زیر شماره IMEI گوشی خود را در کادر مربوطه وارد نمایید و دکمه Check را بزنید.

برای دسترسی به شماره IMEI کد #06#* را شماره گیری نمایید.علاوه بر این شماره IMEI بر روی جعبه و پشت باتری نیز درج شده است. برای اطلاعات بیشتر می توانید آموزش تمام روش های پیدا کردن کد IMEI گوشی موبایل را بخوانید.

  1. مرورگر خود را باز کرده و به سایت IMEI.info بروید.
  2. ۱۵ رقم ابتدایی شماره IMEI را بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و …) وارد نمایید.
  3. تأیید captcha را به انجام دهید و روی Check کلیک کنید.
  4. جزئیات گوشی ، از جمله مدل و شماره تلفن را به شما نشان می‌دهد. همچنین تاریخ انتشار و مشخصات مدل را مشاهده خواهید کرد.
نحوه دسترسی به اطلاعات گوشی با استفاده از سریال imei

پس از بررسی شماره IMEI، اطلاعات کاملی از مشخصات و امکانات گوشی موبایل شما توسط سایت imei info نمایش داده می‌شود.

برای دستیابی به اطلاعات کامل گوشی اعم از تاریخ فعال شدن گوشی، کشور سازنده، کشوری که گوشی در آن فعال هست و دیگر اطلاعات در این صفحه بر روی گزینه Check SN / WARRANTY / CARRIER کلیک کنید. در صفحه باز شده نیز مجدد بر روی دکمه Check SN & WARRANTY & CARRIER کلیک کنید.

اطلاعات کامل گوشی شما اعم از تاریخ فعال شدن گوشی ، کشور سازنده ، کشوری که گوشی در آن فعال هست و دیگر اطلاعات برای شما به نمایش در می آید.

همه مشخصات گوشی

نام مدل ، شماره و مشخصات گوشی نشان داده شده در سایت را با تلفن به دقت مطابقت دهید. اگر مطابقت نداشت ، احتمالاً موبایل‌تان جعلی یا تقلبی است.

برسی گارانتی گوشی

تقریباً همه شرکت‌های بزرگ گوشی‌های هوشمند به شما اجازه می‌دهند ضمانت نامه تلفن ، تاریخ فعال سازی و سایر اطلاعات را با IMEI یا شماره سریال گوشی برسی کنید. همچنین می‌توانید اصل بودن یا نبودن گوشی را هم بررسی کنید.
بنابراین ، به صفحه بررسی ضمانت در سایت سازنده (پیوندهای زیر) بروید و شماره IMEI یا شماره سریال خود را وارد کنید. در اینجا می‌توانید میزان گارانتی باقی مانده و زمان فعال شدن تلفن را مشاهده کنید.

بررسی گارانتی Apple

بررسی گارانتی Oppo

بررسی گارانتی Xiaomi

بررسی گارانتی Huawei

نحوه ردیابی گوشی از طریق شماره IMEI

سامانه همیاب ۲۴ با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و با همکاری اصناف و کلانتری های سراسر کشور، در خصوص تسهیل و تسریع فرآیند ردیابی، بستری مناسب فراهم کرده است.

اگر گوشی شما گم شده و یا به تازگی به سرقت رفته است، با همیاب۲۴ دیگر نگران نباشید. این سامانه از طریق همکاری با اپراتورها، دادگستری ها، کلانتری ها و اصناف موبایل و کامپیوتر سراسر کشور به سرعت و از راه قانونی گوشی گمشده یا سرقت شده شما را ردیابی می کند.

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید


3.9/5 - (92 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. رضا زرکان گفت:

    سلام من گوشیم ۱ ساله که سرقت رفته و پس کی قرار همیاب ۲۴ پیداش کنه

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام رضا عزیز. ما نگرانی شما را درک میکنیم .تیم همیاب24 نهایت تلاش خود را برای ردیابی گوشی شما میکند . امیدواریم هر چه سریعتر گوشیتان ردیابی شود. ایا ردیابی خود را تمدید کرده اید؟
      اگر تمدید کردید لطفا نگران نباشید گاهی ردیابی‌های مثبت در سامانه همیاب ۲۴ پس از ماه‌ها ردیابی متعدد انجام میشود.

      0
  2. من شماره سریال تلفن سامسونگ خودم رو توی سایت imei info و همچنین سامانه همیاب برسی کردم و اطلاعات تلفن من را نمایش داد. علاوه بر اون، من کد های مخفی سامسونگ رو روی تلفن تست کردم و با موفقیت کار کردند. با این وجود، باز احساس میکنم که تلفن من اصل نیست.

    0
  3. SiNA rahmani گفت:

    سلام. آیا گوشی هایی مثل سامسونگ و نوکیا که رفرش میشوند، شماره سریال آنها باید بطور دستی چنج شود تا مشکل آنتن دهی نداشته باشد؟

    0
  4. مهدی خادم گفت:

    سلام ..
    کد هفتم و هشتم آی ام ای آی من ۵۸ است…
    میتونین بگین ساخت کدوم کشور هست؟
    سایتی که گفتین بابت نشون دادن اون اطلاعات ۳.۹۹دلار پیش پرداخت نیاز داره…

    0
  5. ابراهیم گفت:

    با سلام. اصالت یعنی چی و وقتی میگوییم که تلفن دارای اصالت است، یعنی به معنای اصل و اورجینال بودن تلفن است؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام در مورد تلفن، اصالت به معنای این است که تلفن از تولیدکننده اصلی آن تهیه شده باشد و قطعات آن نیز اصل باشند. به عبارت دیگر، تلفنی که دارای اصالت است، یک تلفن اصل و اورجینال است.

      0
  6. SiNA rahmani گفت:

    در بخش استعلام اصالت گوشی از همیاب ۲۴، شماره سریال تلفن خود را وارد کردم و اطلاعات برند و مدل نمایش داده شده با اطلاعات گوشی من مطابقت داشت. این به این معنی است که تلفن من دارای اصالت است؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام سینا عزیز. بله با گرفتن استعلام از سامانه همیاب24 میتوانید از اصالت گوشی خود مطمئن شوید. در این سامانه اطلاعات مربوط به سرقتی یا مفقودی نبودن گوشی و اطلاعات مربوط به خود گوشی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

      1