top
sample-stealth-phone-complaint-1

اعلام سرقت گوشی – مراحل پیگیری گوشی دزدیده شده+ نمونه شکایت

زمان مطالعه: 6 دقیقه

221

icon

بهتر است بدانید که، وقتی گوشی شما به سرقت می‌رود مراحل ردیابی گوشی و پیگیری آن را از کجا شروع کنید یا نحوه تنظیم شکایت سرقت گوشی و اعلام سرقت گوشی به دادگستری را چگونه انجام دهید تا در زمان بحران عملکرد درستی داشته باشید و در کم­ترین زمان ممکن به نتیجه برسید! در انتهای مطلب یک نمونه شکایت سرقت موبایل نیز آورده شده است. با ما همراه باشید تا با مراحل ردیابی و طرح شکایت کیفری (نحوه اعلام سرقت گوشی) آشنا شوید.

آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

ردیابی و طرح شکایت سرقت گوشی + مراحل شکایت سرقت گوشی

ردیابی و طرح شکایت سرقت گوشی + مراحل شکایت سرقت گوشی

شاید برایتان سوال باشد که برای اعلام سرقت گوشی به کجا مراجعه کنیم؟ و شکایت برای گوشی دزدیده شده به چه صورت انجام می‌شود؟
درست­‌ترین گزینه اقدام به اعلام سرقت در سامانه همیاب24 و بعد از ردیابی مثبت، طرح شکایت کیفری و پیگیری مراحل از مراجع قضایی می‌باشد تا این پروسه به درستی و در کمترین زمان ممکن برای ما انجام شود.

همیاب ۲۴ سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال(موبایل، تبلت و لپ تاپ)

مراحل اعلام سرقت گوشی

زمانی که گوشی شما ربوده می‌شود همه به این فکر می‌کنید که به کلانتری رفته و شکایت خود را ثبت نمایید در صورتی که بهترین کار این است که:

 ابتدا بعد از سرقت گوشی حتما سیمکارت‌‎های خود را بسوزانید زیرا در غیر این صورت علاوه بر این که مسئولیت هرگونه ارتکاب جرم از جمله کلاهبرداری، مزاحمت، تهدید و… با سیم‌کارت بر عهده صاحب سیم‌کارت است نیز در روند ردیابی شما اختلال ایجاد می‌شود. سپس وارد سامانه همیاب24 شده و از بخش ثبت کالا اقدام به اعلام سرقت گوشی خود نمایید.

اعلام سرقت گوشی

پس از ثبت ردیابی در سامانه همیاب ۲۴ موارد زیر برای کالای شما اعمال می‌شود:

ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور.

اعلام سرقت گوشی با برنامه

برای اعلام سرقت گوشی علاوه بر سایت، شما می‌توانید از برنامه نیز ستفاده نمایید. جهت ثبت ردیابی و اعلام سرقت گوشی خود ابتدا اپلیکیشن همیاب24 را نصب نمایید. سپس مشخصات گوشی خود را ثبت نمایید. با نصب برنامه همیاب24 علاوه بر ثبت و استعلام گوشی خود از امکان هشدارهای امنیتی و سایر خصوصیات منحصر به فردش استفاده نمایید.

اعلام سرقت گوشی اپل با برنامه

سایت شکایت سرقت گوشی

سایت همیاب24 با آدرس https://hamyab24.ir/ به عنوان سایت اعلام سرقت گوشی سرقتی شناخته می‌شود. برای ثبت گوشی سرقتی یا مفقودی خود به سامانه همیاب24 مراجعه نمایید.

مراحل ردیابی و طرح شکایت کیفری سرقت گوشی موبایل

همینطور که در بالا اشاره کردیم قبل از طرح شکایت کیفری باید ابتدا اقدام به فعال سازی فرآیند ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده در سامانه همیاب24 کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

1- برای فعال سازی فرآیند ردیابی گوشی دو راه وجود دارد،اول اینکه با مراجعه به نمایندگی اپراتور خود یا دفاتر پیشخوان سیمکارت خود را مسدود کنید و دوم اینکه در سامانه همیاب24 ردیابی گوشی سرقتی / مفقودی خود را ثبت کنید.
می‌توانید توضیحات بیشتر را در اینفوگرافیک زیر مشاهده کنید:

 مراحل ردیابی و طرح شکایت کیفری سرقت گوشی موبایل

2- پس از ردیابی، گوشی سامانه همیاب24 کدی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از طریق این کد می­‌توانید در دادسرا شکایتی مبنی بر سرقت موبایل خود تنظیم کنید.

3- پس از طرح شکایت، دادسرا نیز بر اساس کدی که از سامانه همیاب 24 دریافت کرده‌­اید ابتدا با اپراتور مربوطه مکاتبات لازم را انجام می‌­دهد، سپس با احضار صاحب سیم کارت و بررسی شواهد رای نهایی سرقت گوشی شما را صادر می‌نماید. برای اطلاع دقیق از مراحل پیگیری گوشی سرقتی کلیک کنید.

اگر ردیابی شما در سامانه همیاب24 مثبت شده و قصد پیگیری آن را دارید، توصیه میکنیم حتما مقاله ( آموزش مرحله به مرحله پیگیری گوشی سرقتی) مطالعه کنید.

مدارک لازم برای اعلام مفقودی یا سرقتی گوشی

مدارک لازم برای اعلام مفقودی یا سرقتی گوشی

برای ثبت و اعلام سرقتی و مفقودی در سامانه همیاب24 نیاز به مدارک خاصی ندارید و صرفا نیاز است تا کدملی و کد imei دستگاه خود را در سامانه همیاب24 وارد کنید. اما برای طرح شکایت در دادگستری نیاز است که حتما مدارک زیر را با خود ببرید.

  • نام کاربری و رمز عبور ثنا
  • فایل ورد شکاییه در خصوص سرقت گوشی موبایل که بر رو روی رم، سی دی و… ذخیره شده
  • فاکتور خرید گوشی، شماره سریال پشت جعبه گوشی یا کارتن گوشی
  • مدارک شناسایی مثل کارت ملی و شناسنامه و…

نمونه شکایت سرقت موبایل

نمونه شکایت ­نامه سرقت گوشی موبایل و مراحل شکایت گوشی سرقتی را می توانید از طریق لینک زیر دانلود کنید:

دانلود فایل PDF نمونه شکایت کیفری سرقت موبایل

درنهایت


در بالا ثبت شکایت گوشی دزدیده شده و مراحل شکایت سرقت گوشی را توضیح دادیم فقط به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام خرید گوشی، تبلت و یا لپ تاپ برای اطمینان از رجیستر بودن و سرقتی نبودن دستگاه، شماره IMEI گوشی و تبلت و یا شماره سریال لپ تاپ را به صورت رایگان از سامانه همیاب ۲۴ استعلام بگیرید تا از رجیستر بودن و سرقتی نبودن دستگاه اطمینان حاصل کنید. برای اطلاع از مجازات خرید و استفاده از گوشی­ های دست دوم و سرقتی کلیک کنید.
دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

سوالات متداول

برای پر کردن نامه شکواییه سرقت موبایل باید چه مواردی را بدانیم؟

سعی کنید تمام مواردی را که از روز حادثه به یاد دارید را در قسمت پایینی فرم شکواییه…☝️🔍

چه مدارکی را باید برای اعلام سرقت گوشی با خود ببریم؟

برای ثبت و اعلام سرقتی و مفقودی در سامانه همیاب24 نیاز به مدارک خاصی ندارید و صرفا نیاز است تا کدملی و کد imei دستگاه خود را در سامانه همیاب24 وارد کنید. اما برای طرح شکایت در دادسرا باید…

برای اعلام سرقت گوشی به کجا مراجعه کنیم؟

برای اعلام سرقت گوشی باید به سایت همیاب24 مراجعه کنید و پس از ثبت گوشی شکایت خود را در کلانتری تنظیم نمایید.

اپ همیاب24
4.1/5 - (47 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. علی عباسی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من یه ایفون ۱۴ دارم که دزدیدنش ایا امکانش هست ک اعلام سرقت بزارم ؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام علی عزیز. بابت این اتفاق متاسفیم. اما ما در تیم همیاب24 تمام تلاش خود را جهت ردیابی گوشی شما خواهیم کرد. بله لطفا هر چه سریعتر گوشی خود را در سامانه همیاب24 ثبت نمایید.

      0
  2. سرور گفت:

    سلام
    من گوشیم رو گم کردم اما کلانتری بهم گفت اول تو سامانه همیاب 24 ثبت نام کن و بعد سیم کارتت رو بسوزون یکی از سیم کارتهای داخل گوشی رو بلا فاصله سوزوندم اما سیمکارت دیگه رو تا روز بعد به امید اینکه شاید بتونم تماس بگیرم و یابنده پاسخگو باشه نسوزوندم. ولی روز بعد زمانیکه گوشی دیگه خاموش شد اون سیمکارتم هم سوزوندم حدود ده روز بعد پیام حاوی رد یابی شدن گوشی برام ارسال شد و منم هم مراحل شگایت رو طی کردم ولی الان به این شک افتادم ممکنه سیمکارت خودم را ردیابی کرده باشند یا تاریخ اعلام شده از طریق سامانه همیاب تاریخ روشن شدن گوشی توسط شماره همراه دیگر ملاک است؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام سرور عزیز. لطفا نگران نباشید. حدودا چند روز بعد از ثبت گوشی در همیاب سیمکارت‌های خود را سوزاندید؟

      0
  3. حسن گفت:

    مدارک لازم برای اعلام سرقت گوشی در سایت همیاب24 چی هست؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام حسن عزیز. مدارکی که جهت ثبت گوشی مفقودی خود باید داشته باشید فقط imei دستگاه مفقودی است.

      0
  4. میلاد گفت:

    مدارک لازم برای اعلام سرقت موبایل چیه؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام میلاد عزیز در داخل متن بالا مدارک مورد نیاز اعلام سرقت گوشی را نام بردیم.

      0
  5. شهاب گفت:

    چه مدارکی برای اعلام سرقت گوشی گم شده باید داشته باشم؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. مدارک مکورد نیاز در متن بالا آورده شده است.

      0
  6. حسین گفت:

    مدارک لازم برای اعلام سرقت گوشی چی هست؟ چه مدارکی برای اعلام سرقت باید داشته باشم؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام حسین عزیز. برای ثبت و اعلام سرقتی و مفقودی در سامانه همیاب24 نیاز به مدارک خاصی ندارید و صرفا نیاز است تا کدملی و کد imei دستگاه خود را در سامانه همیاب24 وارد کنید. اما برای شکایت به مدارک زیادی نیاز است که در متن بالا توضیح دادیم.

      0