top
sample-stealth-phone-complaint-1

اعلام سرقت گوشی – مراحل پیگیری گوشی دزدیده شده+ نمونه شکایت

زمان مطالعه: 6 دقیقه

197

icon

بهتر است بدانید که، وقتی گوشی شما به سرقت می‌رود مراحل ردیابی گوشی و پیگیری آن را از کجا شروع کنید یا نحوه تنظیم شکایت سرقت گوشی و اعلام سرقت گوشی به دادگستری را چگونه انجام دهید تا در زمان بحران عملکرد درستی داشته باشید و در کم­ترین زمان ممکن به نتیجه برسید! در انتهای مطلب یک نمونه شکایت سرقت موبایل نیز آورده شده است. با ما همراه باشید تا با مراحل ردیابی و طرح شکایت کیفری آشنا شوید.

آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

ردیابی و طرح شکایت سرقت گوشی + مراحل شکایت سرقت گوشی

ردیابی و طرح شکایت سرقت گوشی + مراحل شکایت سرقت گوشی

شاید برایتان سوال باشد که برای اعلام سرقت گوشی به کجا مراجعه کنیم؟
درست­‌ترین گزینه اقدام به اعلام سرقت در سامانه همیاب24 و بعد از ردیابی مثبت، طرح شکایت کیفری و پیگیری مراحل از مراجع قضایی میباشد تا این پروسه به درستی و در کمترین زمان ممکن برای ما انجام شود.

همیاب ۲۴ سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال(موبایل، تبلت و لپ تاپ)

مراحل اعلام سرقت گوشی

زمانی که گوشی شما ربوده میشود همه به این فکر میکنید که به کلانتری رفته و شکایت خود را ثبت نمایید در صورتی که بهترین کار این است که:

 ابتدا بعد از سرقت گوشی حتما سیمکارت‌‎های خود را بسوزانید زیرا در غیر این صورت علاوه بر این که مسئولیت هرگونه ارتکاب جرم از جمله کلاهبرداری، مزاحمت، تهدید و… با سیم‌کارت بر عهده صاحب سیم‌کارت است نیز در روند ردیابی شما اختلال ایجاد می‌شود. سپس وارد سامانه همیاب24 شده و از بخش ثبت کالا اقدام به اعلام سرقت گوشی خود نمایید.

اعلام سرقت گوشی

پس از ثبت ردیابی در سامانه همیاب ۲۴ موارد زیر برای کالای شما اعمال می‌شود:

ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور.

اعلام سرقت گوشی با برنامه

برای اعلام سرقت گوشی علاوه بر سایت، شما می‌توانید از برنامه نیز ستفاده نمایید. جهت ثبت ردیابی و اعلام سرقت گوشی خود ابتدا اپلیکیشن همیاب24 را نصب نمایید. سپس مشخصات گوشی خود را ثبت نمایید. با نصب برنامه همیاب24 علاوه بر ثبت و استعلام گوشی خود از امکان هشدارهای امنیتی و سایر خصوصیات منحصر به فردش استفاده نمایید.

اعلام سرقت گوشی اپل با برنامه

مراحل ردیابی و طرح شکایت کیفری سرقت گوشی موبایل

همینطور که در بالا اشاره کردیم قبل از طرح شکایت کیفری باید ابتدا اقدام به فعال سازی فرآیند ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده در سامانه همیاب24 کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

1- برای فعال سازی فرآیند ردیابی گوشی دو راه وجود دارد،اول اینکه با مراجعه به نمایندگی اپراتور خود یا دفاتر پیشخوان سیمکارت خود را مسدود کنید و دوم اینکه در سامانه همیاب24 ردیابی گوشی سرقتی / مفقودی خود را ثبت کنید.
می‌توانید توضیحات بیشتر را در اینفوگرافیک زیر مشاهده کنید:

 مراحل ردیابی و طرح شکایت کیفری سرقت گوشی موبایل

2- پس از ردیابی، گوشی سامانه همیاب24 کدی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از طریق این کد می­‌توانید در دادسرا شکایتی مبنی بر سرقت موبایل خود تنظیم کنید.

3- پس از طرح شکایت، دادسرا نیز بر اساس کدی که از سامانه همیاب 24 دریافت کرده‌­اید ابتدا با اپراتور مربوطه مکاتبات لازم را انجام می‌­دهد، سپس با احضار صاحب سیم کارت و بررسی شواهد رای نهایی سرقت گوشی شما را صادر می‌نماید. برای اطلاع دقیق از مراحل پیگیری گوشی سرقتی کلیک کنید.

اگر ردیابی شما در سامانه همیاب24 مثبت شده و قصد پیگیری آن را دارید، توصیه میکنیم حتما مقاله ( آموزش مرحله به مرحله پیگیری گوشی سرقتی) مطالعه کنید.

مدارک لازم برای اعلام مفقودی یا سرقتی گوشی

مدارک لازم برای اعلام مفقودی یا سرقتی گوشی

برای ثبت و اعلام سرقتی و مفقودی در سامانه همیاب24 نیاز به مدارک خاصی ندارید و صرفا نیاز است تا کدملی و کد imei دستگاه خود را در سامانه همیاب24 وارد کنید. اما برای طرح شکایت در دادگستری نیاز است که حتما مدارک زیر را با خود ببرید.

  • نام کاربری و رمز عبور ثنا
  • فایل ورد شکاییه در خصوص سرقت گوشی موبایل که بر رو روی رم، سی دی و… ذخیره شده
  • فاکتور خرید گوشی، شماره سریال پشت جعبه گوشی یا کارتن گوشی
  • مدارک شناسایی مثل کارت ملی و شناسنامه و…

نمونه شکایت سرقت موبایل

نمونه شکایت ­نامه سرقت گوشی موبایل و مراحل شکایت گوشی سرقتی را می توانید از طریق لینک زیر دانلود کنید:

دانلود فایل PDF نمونه شکایت کیفری سرقت موبایل

درنهایت


در بالا ثبت شکایت گوشی دزدیده شده و مراحل شکایت سرقت گوشی را توضیح دادیم فقط به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام خرید گوشی، تبلت و یا لپ تاپ برای اطمینان از رجیستر بودن و سرقتی نبودن دستگاه، شماره IMEI گوشی و تبلت و یا شماره سریال لپ تاپ را به صورت رایگان از سامانه همیاب ۲۴ استعلام بگیرید تا از رجیستر بودن و سرقتی نبودن دستگاه اطمینان حاصل کنید. برای اطلاع از مجازات خرید و استفاده از گوشی­ های دست دوم و سرقتی کلیک کنید.
دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

سوالات متداول

برای پر کردن نامه شکواییه سرقت موبایل باید چه مواردی را بدانیم؟

سعی کنید تمام مواردی را که از روز حادثه به یاد دارید را در قسمت پایینی فرم شکواییه…☝️🔍

چه مدارکی را باید برای اعلام سرقت گوشی با خود ببریم؟

برای ثبت و اعلام سرقتی و مفقودی در سامانه همیاب24 نیاز به مدارک خاصی ندارید و صرفا نیاز است تا کدملی و کد imei دستگاه خود را در سامانه همیاب24 وارد کنید. اما برای طرح شکایت در دادسرا باید…

برای اعلام سرقت گوشی به کجا مراجعه کنیم؟

درست­‌ترین گزینه اقدام به اعلام سرقت در سامانه همیاب24 و بعد از ردیابی مثبت، طرح شکایت کیفری و پیگیری مراحل از مراجع قضایی میباشد تا این پروسه به درستی و در کمترین زمان ممکن برای ما انجام شود.

اپ همیاب24
4.1/5 - (44 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. سبحان گفت:

    شناسنامه‌ام گم شده حالا باید چیکار کنم برای شکایت با کارت ملی کارم راه میفته

    0
  2. گوشی من بعد از 2 ماه که از سرقتش گذشت توسط شما ردیابی شد ممنوووون چطور میتونم از سمانتون حمایت کنم؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام احد عزیز. خیلی خوشحالیم که باعث رضایت شما شدیم. لطفا با دادن 5 ستاره و فرستادن ویدئو خود در شبکه های مجازی همیاب24 از ما حمایت کنید.

      0
  3. علی فخرذاکری گفت:

    امروز یک موتور سوار گوشی منو قاپید و رفت… بدتر از آن اخذ مبلغ ۱۵۰ هزار تومان توسط همتا ۲۴ بابت اعلام سرقت و مالیات آن… و ردیابی بدون هیچگونه ضمانت اجرایی . طبق ادعای درج شده در این سامانه بیش از ۳۰ درصد گوشی های سرقتی به نتیجه رسیده اگر این ادعا درست است چرا در صورت نتیجه گیری وجه دریافت نمیکنند . در صورت پیدا شدن گوشی همه حاضرند بیش از دو برابر این مبلغ را با رضایت پرداخت کنند . این ها کاسبان ناامنی کشورند

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام علی عزیز. بخاطر این اتفاق بسیار متاسفیم و شما را درک میکنیم.
      امیدواریم هر چه سریعتر گوشیتان ردیابی شود.
      بله درست است از هر سه گوشی مفقودی یا سرقتی ثبت شده در سامانه همیاب24 یک گوشی سالم به مالباخته باز میگردد.
      در خصوص وجهی که پرداخت کرده‌اید باید بگوییم همیاب24 سامانه خصوصی و دانش بنیانی است که مخارج خاص خود را دارد. با توجه به مخارجی که در خصوص ردیابی و پیگیری گوشی سرقتی یا مفقودی انجام میشود این مبلغ بسیار ناچیز است. دوست عزیز پس از ثبت نام در سامانه همیاب24 موارد زیر برای کالای شما اعمال می‌شود:
      ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور. حالا خودتان محاسبه نمایید که اگر بخواهید تمام این فعالیت‌ها را به صورت مجزا انجام دهید چقدر باید هزینه نمایید. در نهایت باید بدانید ما در تیم همیاب 24 نهایت تلاش خود را برای ردیابی کالاهای دیجیتال میکنیم تا حس خوب پیدا شدن را تقدیم هموطنان شریفمان کنیم. از شما متشکریم که به همیاب24 اعتماد کردید. 🌹

      0
  4. ربابه فروتن حواه گفت:

    باسلام گوشی سامسونگ گلکسی A 71 در کشور عراق شهر کربلا یک هفته به اربعین به سرقت رفت لطفاً پیگیری شود.

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام آیا در سامانه همیاب ثبت کرده اید؟

      0
  5. خان‌ملا حسینی گفت:

    سلام من گوشی را اعلام سرقت زده بودم چند روز بعدش از از طرف همیاب ۲۴ تماس گرفت گفتن گوشی پیدا شده فردا باید بری کلانتری رفتم بعد گفتن برو ما به شما زنگ می‌زنیم تا هنوز زنگ نزده من باید چکار کنم منم شماره ازشان نداشتم که زنگ بزنم هنوز هم لغو اعلام نکردم و تغییر وضعیت ندادم الان چکار کنم ممنونم راهنمایم کنید

    0
    1. Samira faraji گفت:

      سلام برا منم همین اتفاق افتاده..شما پیدا کردین؟

      0
    2. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. بابت این اتفاق بسیار خوشحالیم. لطفا با شماره 05141410 تاس بگیرید تا راهنماییتان کنند

      0
  6. علی آزاد گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    بنده گوشیم چند وقت پیش گم شده الان نتیجه ث ردیابی مثبت شده که با ی خط ایرانسل در فلان تاریخ ‌‌‌.‌….
    من نتیجه رو نیز چاپ کردم اما شماره ایرانسل برام ارسال نشده به کلانتری مراجعه کردم گفتن باید شماره واست ارسال بشه که مراجع قضایی دستور بدهند برای استعلام من با شماره ی ۰۵۱۴۱۴۱۰نیز تماس گرفتم اما تلفن گویا بود و همان مطالبی که در چاپ نتیجه بود رو گفتن
    من بعضی از دوستانم پرسیدم که مانندمن گم کرده بودن گفتن واسشون شماره ارسال شده

    لطفا راهنمایی کنید چکار باید کرد ممنونم و خسته نباشید

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. از ساعت 8 صبح تا 21 میتوانید با شماره 05141410 تماس بگیرید. در غیر این صورت تلفن گویا پاسخگو است

      0