top
ردیابی گوشی از طریق جیمیل

دستگاهم را پیدا کن Google | ردیابی گوشی از طریق جیمیل

زمان مطالعه: 9 دقیقه

370

icon

شرکت گوگل برای ردیابی گوشی های اندرویدی قابلیت دستگاهم را پیدا کن (Find My Device) را ارایه داده است. زمانی که گوشی اندرویدی شما گم شده یا به سرقت می رود، با استفاده از قابلیت “دستگاهم را پیدا کن” می توانید به موقعیت مکانی گوشی دسترسی داشته باشید و یا نسبت به پاک سازی اطلاعات و قفل کردن آن از راه دور اقدام نمایید. این قابلیت از طریق جیمیل (Gmail) به شما در ردیابی گوشی با ایمیل نیز کمک می کند.

قبل از خواندن ادامه متن سوالی از شما داریم!!!
آیا از اصل بودن گوشی خود اطمینان دارید؟ مطمئن هستید که تقلبی نیست؟!! اگر می‌خواهید از تقلبی، مفقودی یا سرقتی نبودن گوشی‌تان مطمئن شوید فقط کافیه روی لینک زیر کلیک کنید. در چند ثانیه استعلام کامل گوشی‌تان در اخیارتان قرار می‌گیرد.

دستگاهم را پیدا کن Google | Find My Device

اگر گوشی خود را گم کرده اید یا به سرقت رفته است بهترین روش استفاده از قابلیت find my device یا دستگاهم را پیدا کن Google است که در گوشی‌های هوشمند در دسترس است. البته توجه کنید که برای استفاده از این روش باید حتما از قبل اکانت گوگل خود را در گوشی متصل کرده باشید. پس از انجام این کار شما میتوانید به راحتی گوشی خود را در هر مکانی ردیابی و پیدا کنید. این قابلیت می‌­تواند حتی در پیدا کردن، قفل کردن و یا پاک کردن اطلاعات دستگاه Android گم‌شده از طریق جیمیل نیز به شما کمک کند.

نحوه ردیابی،‌ قفل کردن و پاک کردن داده ها از طریق “دستگاهم را پیدا کن Google

ردیابی گوشی گمشده، قفل کردن و پاک کردن داده ها از طریق قابلیت “دستگاهم را پیدا کن با ایمیل ” در واقع از طریق جیمیل امکان پذیر می باشد حتی ردیابی گوشی خاموش از طریق جیمیل نیز در مواردی امکان پذیر است و برای استفاده از این روش باید شرایط زیر برقرار باشد:

  1. حساب کاربری جیمیل (Gmail) را از قبل به دستگاه خود اضافه کرده باشید.
  2. دستگاه شما به “اینترنت” متصل باشد .
  3. قابلیت “مکان­ یابی (GPS)” گوشی روشن باشد.
  4. دستگاه شما خاموش نباشد. زیرا ردیابی گوشی خاموش از این طریق امکان پذیر نیست.

حتما بخوانید: بهترین روش های پیدا کردن گوشی سرقتی یا گمشده

ردیابی گوشی از طریق جیمیل

برای پیدا کردن گوشی با جیمیل و قابلیت “دستگاهم را پیدا کن” مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1- اضافه‌ کردن جیمیل به گوشی اندروید

برای پیدا کردن گوشی با جیمیل و یا استفاده از قابلیت Find My Device (دستگاهم را پیدا کن)، شما باید از قبل یک اکانت جیمیل را به گوشی خود اضافه کرده باشید، بدین منظور ابتدا یک حساب کاربری گوگل (جیمیل) برای خود ایجاد کنید و در مرحله بعد این حساب را به گوشی اندروید خود اضافه کنید، برای این کار طبق مراحل زیر پیش بروید و حساب کاربری گوگل را به دستگاه خود اضافه کنید.

  • وارد تنظیمات تلفن همراه خود شوید.
  • از بالای صفحه سمت راست، روی تصویر نمایه کلیک کنید.
  • روی اضافه کردن اکانت کلیک کنید.

Setting > Users & Accounts > Add Accounts

2- قابلیت «دستگاهم را پیدا کن» یا “Find My Device” را از مسیر زیر فعال کنید توجه کنید که قبل از ادامه‌ی مراحل، location خود را در گوشی فعال کنید برای این کار کافیست از روی تنظیمات گوشی خود مکان یابی یا GPS را فعال کنید:

Setting > Security & Privacy > Find My Device

3-  Find Your Phone را در گوگل سرچ کنید و یا اپلیکیشن Find My Device  را از Google Play دریافت کنید. برای سهولت کار میتوانید از دکمه زیر نیز استفاده کنید.

به جهت ردیابی گوشی از طریق ایمیل در صفحه Find My Device (دستگاهم را پیدا کن)، پس از اعتبار سنجی و وارد شدن به اکانت جیمیلی که از قبل روی گوشی خود فعال کرده‌اید، صفحه ای به شما نمایش داده میشود که در آن لیست دستگاه های اندرویدی خود را مشاهده خواهید کرد. اگر این صفحه را مشاهده نمی‌کنید از بالای صفحه سمت چپ Show in Menus را انتخاب کنید.

ردیابی گوشی از طریق جیمیل
ردیابی گوشی از طریق جیمیل

4- دستگاه اندرویدی مورد نظر خود را انتخاب نمایید و گوشی را از راه دور قفل کنید.

بعد از انجام دادن مراحل بالا شما می‌توانید دستگاه خود را قفل کنید تا اگر کسی گوشی شما را پیدا کرد نتواند وارد دستگاه شما شود. برای این کار کافیست یک کد پشتیبان دو مرحله ای ایجاد کنیدو احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

  • وارد اکانت گوگل خود شوید و روی Security کلیک کنید.
  • پایین قسمت Signing in to Google روی Step Verification ضربه بزنید.
  • روی Backup codes کلیک کنید. توجه کنید که اگر کد خود را فراموش کرده‌اید و یا برای ردیابی گوشی از طریق جیمیل نیاز به کمک داشته باشید، Backup به شما کمک شایانی خواهد نمود.

پيدا كردن گوشي با مکان یابی گوشی اندروید (Locate):

اگر مکان یابی و اینترنت دستگاه شما روشن باشد در این بخش، مکان تقریبی گوشی خود روی نقشه را مشاهده خواهید کرد. برای آموزش سایر روش های ردیابی گوشی می توانید مطلب بهترین روش های ردیابی گوشی را مطالعه کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از روش های ردیابی و پیگیری موقعیت مکانی گوشی، تقریبی و صرفا جهت اطلاع خودتان می باشد و از این طریق در مراجع قضایی نمی توانید اقدامی انجام دهید. برای ردیابی قانونی گوشی می توانید به سامانه همیاب۲۴ مراجعه کنید.

سایر گزینه هایی که در این قسمت مشاهده می کنید شامل: ،پخش صدا، ایمن کردن دستگاه و پاک کردن داده های دستگاه می باشد که توضیح هر کدام به طور خلاصه در ادامه آمده است. همان طور که در تصویر مشخص است، شما میزان شارژ باتری و نوع سیم کارت فعال روی گوشی خود را هم می توانید در این قسمت مشاهده کنید.

پخش صدا یا Ring:

در صورت انتخاب گزینه پخش صدا یا Ring حتی اگر گوشی شما سایلنت یا در واقع بی صدا باشد، به صدا در خواهد آمد. این گزینه برای زمانی که گوشی خود را در اطرافتان گم کرده اید کاربردی می باشد و با استفاده از آن می توانید صدای زنگ گوشی خود را بشنوید.

ایمن کردن گوشی اندروید (Secure Device):

ردیابی گوشی از طریق جیمیل

از طریق گزینه “دستگاه ایمن” می توانید برای افرادی که دستگاه شما را پیدا می‌کنند، پیام یا شماره تلفنی که بتوان از طریق آن با شما تماس گرفت اضافه کنید. این پیام روی گوشی گمشده شما به نمایش در خواهد آمد و شخص یابنده خواهد توانست به راحتی با شما ارتباط بگیرد.

پاك كردن اطلاعات گوشي اندروید از راه دور (Erase Device):

دسترسی به اطلاعات گوشی از طریق جیمیل زمانی کاربرد دارد که احتمال می دهید از اطلاعات شما سوءاستفاده ای شود مثل زمانی که گوشی سرقت یا گم شده باشد، در این وضعیت می‌توانید از طریق گزینه “پاک کردن داده‌ها”، اطلاعات روی دستگاه خود را پاک نمایید.

نکته:
در این صورت همه داده‌های دستگاه برای همیشه پاک خواهند شد و بعد از اینکه داده‌های دستگاه پاک شد، دیگر نمی‌توانید موقعیت مکانی آن را پیدا کنید. اگر دستگاه آفلاین باشد، دفعه بعد که دوباره آنلاین شد پاک کردن داده ها شروع می‌شود.

ردیابی گوشی اندروید سرقتی یا گمشده با جیمیل

سامانه همیاب ۲۴ با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و از طریق همکاری با اپراتورها، دادگستری ها، کلانتری ها و اصناف سراسر کشور، در خصوص تسهیل و تسریع فرآیند ردیابی، بستری مناسب فراهم کرده است.

حتما بخوانید: ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده با همیاب ۲۴ چطور انجام می‌شود؟

جهت فعال شدن فرآیند ردیابی، شماره IMEI گوشی را در سامانه کشوری همیاب۲۴ ثبت نمایید تا ردیابی گوشی گمشده یا سرقتی شما فعال گردد. از این طریق علاوه بر ردیابی گوشی شما در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش و خارج شدن گوشی از مرزهای کشور جلوگیری می شود، بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری ها و بازرسی های مرزی جستجو شده و به شما اطلاع داده می شود.

در سامانه همیاب۲۴ امکان استعلام طرح رجیستری و سرقتی گوشی نیز فراهم می باشد. در هنگام خرید کالای دیجیتال، تنها با یک استعلام شما می توانید علاوه بر اطلاع از سرقتی نبودن گوشی، از رجیستر بودن آن نیز اطمینان حاصل کنید و ناخواسته مرتکب جرم خرید یک گوشی سرقتی نشوید.

در نهایت

ما در این مقاله در رابطه با روش‌های مختلف ردیابی گوشی سرقتی صحبت کردیم. البته توجه داشته باشید که بهترین روش ردیابی گوشی سرقتی، ردیابی در سامانه همیاب24 است و مابقی روش‌ها قابلیت پیگیری قضایی ندارند. لطفا دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید…

سوالات متداول

آیا میتوان گوشی اندروید گمشده خاموش را ردیابی کرد؟

بله شما میتوان با استفاده از قابلیت Find My Device دستگاه خود را پیدا کنید

چطور با Find My Device گوشی خود را از دور قفل کنم؟

برای انجام اینکار ابتدا باید وارد Find My Device شوید و سپس دستگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید…

4.1/5 - (135 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. شهروز شیخی گفت:

    اگر هنگام مفقودی تبلت،هیچ سیمکارتی داخلش نبوده باشه،ادامه مراحل ردیابی به چه صورتی میشه؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام شهروز عزیز. اگر سیمکارتی داخل تبلت نبوده است شما فقط باید در سامانه همیاب24 ثبت نام کنید و دیگر نیازی به سوزاندن سیمکارت ها نمیباشد.
      پس ازثبت ردیابی در سامانه همیاب ۲۴ موارد زیر برای کالای شما اعمال می‌شود
      ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور.

      0
  2. سعیده گفت:

    من نتونستم دستگاهم را پیدا کن آنلاین رو فعال کنم

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام سعیده عزیز. قابلیت دستگاهم را پیدا کن آنلاین است. آیا طبق توضیحات مقاله پیش رفتید؟

      0
  3. سیدغلام حسینی گفت:

    سلام خسته من حسینی هستم از شهرستان زرند منزل مادرتوانیرممنونم

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. اگر سوالی دارید در خدمتم….

      0
  4. ولایتی گفت:

    اگه شخصی جی‌میل منو رو گوشیش داشته باشه میتونه از طریق جیمیلم پیامک ها و تماس های گوشیم رو مستقیم داشته باشه

    0
  5. گوشیم رو پیدا کنم حالا باید چیکار کنیم

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز، خیلی خوشحالیم که گوشیتان ردیابی شد. در مرحله اول شما باید چاپ نتیجه ردیابیتون رو از سامانه همیاب24 دریافت کنید. سپس همراه با کارتن گوشی و مدارک شناسایی باید به دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت شکایت انجام دهید. (اگر هم قبلا در مرجع قضایی ثبت شکایت داشتین باید به همون مرجع قضایی مراجعه کنید.) لطفا بیشتر مراقب خود باشید. میتوانید با نصب برنامه همیاب24 از گوشی خود مراقبت کنید.

      0
  6. از کجا میتونم بفهمم که پیگیری گوشیم در چه مرحله ای ؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز شما میتونید با مراجعه به بخش پیگیری کالا در سامانه همیاب24 شماره موبایل خودتون رو وارد می کنید و سپس از روند پیگیری گوشیتون مطلع بشید

      0