top
accessing-phone-information-via-gmail

آموزش دسترسی به اطلاعات گوشی از طریق جیمیل

زمان مطالعه: 6 دقیقه

205

icon

تا حالا شده گوشی‌تونو از دست داده باشید و نگران اطلاعات داخلش باشید؟ مثلا عکس، فیلم و یا هر چیز دیگه…. از حالا به بعد نگران نباشید با همیاب24 همراه باشید تا دیگر اطلاعات گوشیتان را از دست ندهید. ما می‌خواهیم در این متن دسترسی به اطلاعات گوشی از طریق جیمیل و بازیابی اطلاعات گوشی از طریق جیمیل را آموزش دهیم. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

دسترسی به اطلاعات گوشی از طریق جیمیل

با فعال کردن یک اکانت گوگل (جیمیل) در دستگاه اندرویدی خود، و فعال کردن گزینه بک آپ، به صورت خودکار اطلاعات دستگاه شما به ویژه تصاویر، ویدیو‌ها، مخاطبین و … در اکانت گوگل شما آپلود می‌شوند. حال زمانی که دستگاه اندرویدی خود را گم کنید اما از قبل یک اکانت گوگل (جیمیل) روی آن فعال کرده باشید، دسترسی به اطلاعات گوشی از طریق جیمیل امکان پذیر خواهد بود.

با استفاده از این قابلیت در واقع شما می توانید از طریق تبلت، گوشی هوشمند، کامپیوتر و هر دستگاه دیگری که به اینترنت متصل می شود، اکانت جیمیل خود را به دستگاه اضافه کنید و به اطلاعات آپلود شده روی جیمیل خود دسترسی داشته باشید.

علاوه بر این در صورتی که دستگاه شما گمشده و یا به سرقت برود، می توانید از طریق جیمیل اطلاعات دستگاه‌تان را از راه دور پاک کنید.

همیاب ۲۴، سامانه ردیابی گوشی، استعلام رجیستری و استعلام سرقتی گوشی

نحوه دسترسی به اطلاعات گوشی از طریق جیمیل

برای دسترسی به اطلاعات گوشی از طریق جیمیل، همان‌طور که گفته شد باید از قبل یک اکانت جیمیل را به گوشی خود اضافه و قابلیت بک آپ را فعال کرده باشید. بدین منظور ابتدا یک حساب کاربری گوگل (جیمیل) برای خود ایجاد کنید و در مرحله بعد این حساب را به گوشی اندروید خود اضافه کنید.

1- به آدرس زیر بروید و حساب کاربری گوگل (جیمیل) را به دستگاه خود اضافه کنید:

Setting > Users & Accounts > Add Accounts

2- گزینه پشتیبان گیری (backup) را از مسیر زیر فعال نمایید (این گزینه به صورت پیش فرض فعال است).

Setting > Google > Backup = On

بعد از انجام این مراحل، اطلاعات گوشی شما شامل: تصاویر و ویدیو‌ها، مخاطبین و … روی اکانت جیمیل شما آپلود می شوند و می توانید در صورت نیاز با استفاده از تبلت، گوشی هوشمند، کامپیوتر و هر دستگاه دیگری که به اینترنت متصل می شود، اکانت جیمیل خود را به دستگاه اضافه کنید و به اطلاعات آپلود شده روی جیمیل خود دسترسی داشته باشید.

اما نکته مهم تر این است که در صورتی که دستگاه شما گمشده و یا به سرقت برود، می توانید از طریق جیمیل اطلاعات دستگاه‌تان را از راه دور پاک کنید تا سوء استفاده ای از اطلاعات شما صورت نگیرد.

حتما بخوانید: نحوه ردیابی گوشی از طریق جیمیل | دستگاهم را پیدا کن Google

دوست عزیز قبل از خواندن ادامه متن حتما اپلیکیشن ضد سرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید. زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید. با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می‌توانید گوشی خود را از لحاظ سلامت، تست نمایید و به کدهای ussd پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی خواهید داشت و ….
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

دسترسی به گالری از طریق جیمیل

اگر شما می‌خواهید به تصاویر و فایل‌های ذخیره شده در گالری گوشی خود از طریق ایمیل جیمیل دسترسی پیدا کنید، می‌توانید از ایمیل خود برای ارسال تصاویر به خودتان استفاده کنید. این کار به عنوان یک روش پشتیبان‌گیری از تصاویر و فایل‌های شما و همچنین به عنوان راهی برای دسترسی به آنها از دیگر دستگاه‌ها مناسب است.

برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا تصاویر و فایل‌های مورد نظر خود را در گوشی خود پیدا کنید.
  2. ایجاد یک پیام ایمیل جدید در ایمیل جیمیل خود.
  3. به بخش ضمائم یا “Attachments” پیام ایمیل مراجعه کنید.
  4. تصاویر و فایل‌های مورد نظر خود را از مکان ذخیره شده در گوشی انتخاب کنید و به پیام ایمیل اضافه کنید.
  5. پیام ایمیل را به آدرس خود ارسال کنید.

حالا می‌توانید از هر دستگاه دیگری که به ایمیل جیمیل خود دسترسی دارید، این ایمیل را باز کرده و تصاویر و فایل‌ها را دانلود کنید. این روش به عنوان یک راهکار ساده برای دسترسی به تصاویر گالری از طریق ایمیل جیمیل کاربردی است.

پاک‌ کردن اطلاعات گوشی از طریق جیمیل

قابلیت “دستگاهم را پیدا کن Google” از طریق جیمیل در پیدا کردن، قفل کردن و پاک کردن اطلاعات دستگاه Android گم‌شده به شما کمک می کند.

برای حذف اطلاعات گوشی از طریق جیمیل کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- به آدرس www.google.com/android/find بروید.

در صفحه Find My Device (دستگاهم را پیدا کن)، پس از اعتبار سنجی و وارد شدن به اکانت جیمیلی که از قبل روی گوشی خود فعال کرده اید، صفحه ای به شما نمایش داده می شود که در آن لیست دستگاه های اندرویدی خود را مشاهده خواهید کرد.

پیدا کردن دستگاه مدنظر از طریق وبسیات گوگل مپ
ردیابی گوشی از طریق جیمیل

۲- دستگاه اندرویدی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

۳- پاك كردن اطلاعات گوشي اندروید از راه دور (Erase Device):

اگر احتمال می دهید که ممکن است از اطلاعات شما سوءاستفاده ای شود، می توانید از طریق گزینه “پاک کردن داده ها” اطلاعات روی دستگاه خود را پاک نمایید.

توجه داشته باشید که در این صورت همه داده‌های دستگاه برای همیشه پاک خواهند شد و اگر دستگاه آفلاین باشد، هر زمان که دوباره آنلاین شود داده های دستگاه پاک خواهند شد.

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

3.3/5 - (68 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

    1. با سلام بابت اتفاقی که افتاده است متاسفیم میتوانید مشخصات گوشی خود را در سامانه همیاب ثبت نمایید زمانی که کسی گوشی شما را پیدا کرد ما به شما اطلاع میدهیم.

      0
  1. من میخواستم گوشی سرقت شده ام را از طریق همیاب رهگیری کنم که چند تا از دوستانم مانع شدند وگفتند تا حالا موردی نشنیدیم که از این طریق گوشیشو پیدا کرده باشه اینا فقط واسه پول این طرح رو ریختن.حتی یکیشون میگفت دزد گوشیشو پیدا کرده اما نتونسته گوشیشو زنده کنه وانقد تو دادسرا واینور اونور هزینه کرده و وقت گذاشته که اخرش بی خیال گوشی شده.

    1
    1. با سلام افشین عزیز خیر به این صورت نمی باشد زمانی که در گوشی سرقتی شما سیم کارت قرار بگیرد ردیابی می شود و برای شما پیامک ردیابی ارسال می شود و با پرینت پیامک ردیابی و جعبه گوشی به مراجع قضایی مراجعه نمایید.

      0
  2. خسته نباشید.
    ایا این روش ردیابی از طریق جیمیل مستلزم روشن کردن نت و جی پی اس از طرف سارق محترم نمیباشد؟

    0
    1. با سلام مهدی عزیز باید هر دو روشن باشند و استفاده از روش های ردیابی و پیگیری موقعیت مکانی گوشی، تقریبی و صرفا جهت اطلاع خودتان می باشد و از این طریق در مراجع قضایی نمی توانید اقدامی انجام دهید. برای ردیابی قانونی گوشی می توانید به سامانه همیاب۲۴ مراجعه کنید.

      4