top
accessing-phone-information-via-gmail

آموزش دسترسی به اطلاعات گوشی از طریق جیمیل

زمان مطالعه: 6 دقیقه

205

icon

تا حالا شده گوشی‌تونو از دست داده باشید و نگران اطلاعات داخلش باشید؟ مثلا عکس، فیلم و یا هر چیز دیگه…. از حالا به بعد نگران نباشید با همیاب24 همراه باشید تا دیگر اطلاعات گوشیتان را از دست ندهید. ما می‌خواهیم در این متن دسترسی به اطلاعات گوشی از طریق جیمیل و بازیابی اطلاعات گوشی از طریق جیمیل را آموزش دهیم. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

دسترسی به اطلاعات گوشی از طریق جیمیل

با فعال کردن یک اکانت گوگل (جیمیل) در دستگاه اندرویدی خود، و فعال کردن گزینه بک آپ، به صورت خودکار اطلاعات دستگاه شما به ویژه تصاویر، ویدیو‌ها، مخاطبین و … در اکانت گوگل شما آپلود می‌شوند. حال زمانی که دستگاه اندرویدی خود را گم کنید اما از قبل یک اکانت گوگل (جیمیل) روی آن فعال کرده باشید، دسترسی به اطلاعات گوشی از طریق جیمیل امکان پذیر خواهد بود.

با استفاده از این قابلیت در واقع شما می توانید از طریق تبلت، گوشی هوشمند، کامپیوتر و هر دستگاه دیگری که به اینترنت متصل می شود، اکانت جیمیل خود را به دستگاه اضافه کنید و به اطلاعات آپلود شده روی جیمیل خود دسترسی داشته باشید.

علاوه بر این در صورتی که دستگاه شما گمشده و یا به سرقت برود، می توانید از طریق جیمیل اطلاعات دستگاه‌تان را از راه دور پاک کنید.

همیاب ۲۴، سامانه ردیابی گوشی، استعلام رجیستری و استعلام سرقتی گوشی

نحوه دسترسی به اطلاعات گوشی از طریق جیمیل

برای دسترسی به اطلاعات گوشی از طریق جیمیل، همان‌طور که گفته شد باید از قبل یک اکانت جیمیل را به گوشی خود اضافه و قابلیت بک آپ را فعال کرده باشید. بدین منظور ابتدا یک حساب کاربری گوگل (جیمیل) برای خود ایجاد کنید و در مرحله بعد این حساب را به گوشی اندروید خود اضافه کنید.

1- به آدرس زیر بروید و حساب کاربری گوگل (جیمیل) را به دستگاه خود اضافه کنید:

Setting > Users & Accounts > Add Accounts

2- گزینه پشتیبان گیری (backup) را از مسیر زیر فعال نمایید (این گزینه به صورت پیش فرض فعال است).

Setting > Google > Backup = On

بعد از انجام این مراحل، اطلاعات گوشی شما شامل: تصاویر و ویدیو‌ها، مخاطبین و … روی اکانت جیمیل شما آپلود می شوند و می توانید در صورت نیاز با استفاده از تبلت، گوشی هوشمند، کامپیوتر و هر دستگاه دیگری که به اینترنت متصل می شود، اکانت جیمیل خود را به دستگاه اضافه کنید و به اطلاعات آپلود شده روی جیمیل خود دسترسی داشته باشید.

اما نکته مهم تر این است که در صورتی که دستگاه شما گمشده و یا به سرقت برود، می توانید از طریق جیمیل اطلاعات دستگاه‌تان را از راه دور پاک کنید تا سوء استفاده ای از اطلاعات شما صورت نگیرد.

حتما بخوانید: نحوه ردیابی گوشی از طریق جیمیل | دستگاهم را پیدا کن Google

دوست عزیز قبل از خواندن ادامه متن حتما اپلیکیشن ضد سرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید. زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید. با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می‌توانید گوشی خود را از لحاظ سلامت، تست نمایید و به کدهای ussd پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی خواهید داشت و ….
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

دسترسی به گالری از طریق جیمیل

اگر شما می‌خواهید به تصاویر و فایل‌های ذخیره شده در گالری گوشی خود از طریق ایمیل جیمیل دسترسی پیدا کنید، می‌توانید از ایمیل خود برای ارسال تصاویر به خودتان استفاده کنید. این کار به عنوان یک روش پشتیبان‌گیری از تصاویر و فایل‌های شما و همچنین به عنوان راهی برای دسترسی به آنها از دیگر دستگاه‌ها مناسب است.

برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا تصاویر و فایل‌های مورد نظر خود را در گوشی خود پیدا کنید.
  2. ایجاد یک پیام ایمیل جدید در ایمیل جیمیل خود.
  3. به بخش ضمائم یا “Attachments” پیام ایمیل مراجعه کنید.
  4. تصاویر و فایل‌های مورد نظر خود را از مکان ذخیره شده در گوشی انتخاب کنید و به پیام ایمیل اضافه کنید.
  5. پیام ایمیل را به آدرس خود ارسال کنید.

حالا می‌توانید از هر دستگاه دیگری که به ایمیل جیمیل خود دسترسی دارید، این ایمیل را باز کرده و تصاویر و فایل‌ها را دانلود کنید. این روش به عنوان یک راهکار ساده برای دسترسی به تصاویر گالری از طریق ایمیل جیمیل کاربردی است.

پاک‌ کردن اطلاعات گوشی از طریق جیمیل

قابلیت “دستگاهم را پیدا کن Google” از طریق جیمیل در پیدا کردن، قفل کردن و پاک کردن اطلاعات دستگاه Android گم‌شده به شما کمک می کند.

برای حذف اطلاعات گوشی از طریق جیمیل کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- به آدرس www.google.com/android/find بروید.

در صفحه Find My Device (دستگاهم را پیدا کن)، پس از اعتبار سنجی و وارد شدن به اکانت جیمیلی که از قبل روی گوشی خود فعال کرده اید، صفحه ای به شما نمایش داده می شود که در آن لیست دستگاه های اندرویدی خود را مشاهده خواهید کرد.

پیدا کردن دستگاه مدنظر از طریق وبسیات گوگل مپ
ردیابی گوشی از طریق جیمیل

۲- دستگاه اندرویدی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

۳- پاك كردن اطلاعات گوشي اندروید از راه دور (Erase Device):

اگر احتمال می دهید که ممکن است از اطلاعات شما سوءاستفاده ای شود، می توانید از طریق گزینه “پاک کردن داده ها” اطلاعات روی دستگاه خود را پاک نمایید.

توجه داشته باشید که در این صورت همه داده‌های دستگاه برای همیشه پاک خواهند شد و اگر دستگاه آفلاین باشد، هر زمان که دوباره آنلاین شود داده های دستگاه پاک خواهند شد.

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

3.3/5 - (68 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. سلام وقت بخیر ببخشید یه سوال داشتم راهنمایی می کنید ممنون
    من یه گوشی داشتم تنظیم کارخانه کردم جیمل روش بود و اون جیمل مال خودم نبود مال یه نفر بود خریدم واسه بازی کلاش و جیمل حذف شد ولی رمز و جیمل یادمه وقتی میخوام همین جیمل رو ایجاد کنم شماره تلفن میاره و من شماره تلفن او شخص رو ندارم چطوری جیمل رو پس بگیرم درحالی که هم جیمل و‌هم رمزمش رو دارم ممنونم راهنمایی کنید

    0
  2. سلام من دو تا گوگل مسیج یکی رو گوشی خودم و یکی رو گوشی نامزدم نصب کردم
    و با یک حساب کاربریرو ایمیل مشترک واردشون شدم
    مخاطب های نامزدم برام اومدن اما پیامک هاش نمیان
    مشکل چیه
    مگه گوگل مسیج به جیمیل متصل نیست الان این دوتا گوگل مسیج رو یه ایمیل نصب شدت

    1
  3. سلماز قربانی گفت:

    سلام
    یعنی چی چطور میشه مثلا پیامک هایی که از یه گوشی و یه خط دیگا دادیم برن رو گوشی و خط دیگه ای گوگل مسیج چیه
    من پیامرسان خود گوشیم گوگل مسیجه منم نصب نکردم یعنی اگر کسی رمز ایمبل مارو داشته باشه و این برنامه رو نصب کنه میتونه پیامک های تلفن مارو داشته باشه جلل خالق

    2
  4. گلزاده گفت:

    سلام روز شما بخیر
    من دو تا گوشی دارم که رو ی هر دوتاشون دو تا برنامه message by Googleنصب کردم و در هردو دارم از یک جی‌میل استفاده میکنم میخواستتم پیامک های گوگل مسیج گوشی اولو در دومی داشته باشم اما نمیان و فقط مخاطبایی که در جی‌میل اولی ذخیره کردم رو میتونم در گوشی دوم خود به خود داشته باشم باید چیکار کنم مگه جی‌میل و گوگل مسیج به هم مرتبط نیستن پس چرا پیامک هام نمیان

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. اگر شما از دو گوشی با دو برنامه Google Messages استفاده می‌کنید و هر دو گوشی به یک حساب Google وارد شده‌اند، باید این نکات را بررسی کنید:

      بروزرسانی نرم‌افزار:
      مطمئن شوید که نرم‌افزار Google Messages روی هر دو گوشی به آخرین نسخه بروزرسانی شده باشد. در برخی موارد، ویژگی‌ها و امکانات جدید ممکن است در نسخه‌های جدید افزوده شده باشند.

      تنظیمات حساب Google:
      از تنظیمات حساب Google خود در هر دو گوشی، مطمئن شوید که اطلاعات حساب Google شما به‌روز و صحیح است. اطمینان حاصل کنید که هر دو گوشی به همان حساب Google متصل شده‌اند.

      تنظیمات Google Messages:
      در برنامه Google Messages روی هر یک از گوشی‌ها، به تنظیمات بروید و اطمینان حاصل کنید که گزینه‌های مربوط به همگام‌سازی پیامک‌ها فعال شده‌اند. ممکن است برای همگام‌سازی پیامک‌ها و مخاطبین باید از خدمات آنلاین گوگل (Google Play Services) هم استفاده شود.

      پیام‌های گوگل:
      بررسی کنید که تنظیمات خاصی در برنامه Google Messages وجود ندارد که مانع از همگام‌سازی باشد. ممکن است نیاز باشد در برنامه تنظیمات خاصی را بررسی کرده و فعال کنید.

      اطمینان از اتصال به اینترنت:
      مطمئن شوید که هر دو گوشی به اینترنت متصل هستند. همچنین، اگر از Wi-Fi استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که هر دو گوشی به همان شبکه Wi-Fi متصل شده‌اند.

      0
      1. سلام
        یعنی چی چطور میشه مثلا پیامک هایی که از یه گوشی و یه خط دیگا دادیم برن رو گوشی و خط دیگه ای گوگل مسیج چیه
        من پیامرسان خود گوشیم گوگل مسیجه منم نصب نکردم یعنی اگر کسی رمز ایمبل مارو داشته باشه و این برنامه رو نصب کنه میتونه پیامک های تلفن مارو داشته باشه جلل خالق

        0
  5. سلام روز شما بخیر
    من دو تا گوشی دارم که رو ی هر دوتاشون دو تا برنامه message by Googleنصب کردم و در هردو دارم از یک جی‌میل استفاده میکنم میخواستتم پیامک های گوگل مسیج گوشی اولو در دومی داشته باشم اما نمیان و فقط مخاطبایی که در جی‌میل اولی ذخیره کردم رو میتونم در گوشی دوم خود به خود داشته باشم باید چیکار کنم مگه جی‌میل و گوگل مسیج به هم مرتبط نیستن پس چرا پیامک هام نمیان

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز.
      پوزش می‌خواهم که متوجه سوال شما نشدم. اگر شما از برنامه Google Messages در هر دو گوشی استفاده می‌کنید و از یک حساب Google برای هر دو گوشی هم استفاده می‌کنید، پیامک‌ها به صورت همگام باید بین دو گوشی شما باشند.

      اگر شما مخاطبان را در یک گوشی دارید ولی آنها در گوشی دیگر نمایش داده نمی‌شوند، ممکن است به علت یکی از دلایل زیر باشد:

      تنظیمات همگام‌سازی:
      اطمینان حاصل کنید که تمام تنظیمات همگام‌سازی در برنامه Google Messages فعال باشند. در برنامه باز کنید و به تنظیمات بروید. ممکن است گزینه‌های مربوط به همگام‌سازی در اینجا قابل دسترس باشند.

      بروزرسانی نرم‌افزار:
      مطمئن شوید که نرم‌افزار Google Messages در هر دو گوشی به آخرین نسخه بروزرسانی شده است.

      اطمینان از اتصال به اینترنت:
      ممکن است این مشکل به دلیل عدم اتصال به اینترنت یا مشکلات شبکه باشد. اطمینان حاصل کنید که هر دو گوشی به اینترنت متصل هستند.

      پاک کردن داده‌ها و حافظه ذخیره موقت:
      در برنامه تنظیمات گوشی، به بخش برنامه‌ها (Apps) بروید و برنامه Google Messages را پیدا کنید. سپس داده‌های آن را پاک کرده و حافظه ذخیره موقت (Cache) را پاک کنید.

      اشتراک‌گذاری مخاطبین:
      اطمینان حاصل کنید که همه مخاطبین در حساب Google شما ذخیره شده‌اند و در هر دو گوشی قابل مشاهده هستند.

      تنظیمات حساب Google:
      اطمینان حاصل کنید که هر دو گوشی به یک حساب Google وارد شده‌اند و تمام تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی درست تنظیم شده‌اند.

      0
  6. سلام روز شما بخیر
    من دو تا گوشی دارم که رو ی هر دوتاشون دو تا برنامه message by Googleنصب کردم و در هردو دارم از یک جی‌میل استفاده میکنم میخواستتم پیامک های گوگل مسیج گوشی اولو در دومی داشته باشم اما نمیان و فقط مخاطبایی که در جی‌میل اولی ذخیره کردم رو میتونم در گوشی دوم خود به خود داشته باشم باید چیکار کنم مگه جی‌میل و گوگل مسیج به هم مرتبط نیستن پس چرا پیامک هام نمیان

    0
      1. همیاب 24 گفت:

        سلام لطفا سوال خود را تکرار نمایید

        0
    1. طباطبایی گفت:

      میشه لطفا جواب این دوستمون رو بدید این سوال منم هست

      1