top
Why doesn’t Google Play work

چرا گوگل پلی کار نمی‌کند؟

زمان مطالعه: 11 دقیقه

3

icon

برای شما هم تا حالا پیش آمده است که گوگل پلی‌تان کار نکند؟ همینطور که در جریان هستید گوگل پلی بزرگترین منبع دانلود اندروید به حساب می‌آید و کار نکردن آن مشکلات زیادی را بوجود می‌آورد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به سوال چرا گوگل پلی کار نمی‌کند به صورت کامل بپردازیم، بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

چرا فروشگاه Google Play کار نمی‌کند؟

چرا فروشگاه Google Play کار نمی‌کند؟

فروشگاه Google Play فروشگاه برنامه پیش‌فرض در اندروید است و گاهی اوقات ممکن است از کار بیفتد یا خطاهایی را نشان دهد. در اینجا ما در مورد اصلاحاتی صحبت می‌کنیم که می‌توانید برای حل مشکل کار نکردن Play Store امتحان کنید.

چرا گوگل پلی کار نمی‌کند؟ آیا فروشگاه گوگل پلی شما هم کار نمی‌کند؟

گوگل در حال حاضر بخش مهمی از زندگی ما است.

به خصوص که فروشگاه Play منبع ما برای برنامه‌ها، بازی‌ها و موارد دیگر در دستگاه تلفن همراه Android ما است. اما گاهی اوقات، ممکن است سعی کنید آن را باز کنید، اما در عوض با خطاهای فروشگاه Google Play مواجه شوید. در هر صورت، همه ما در نهایت با مشکل فروشگاه Google Play مواجه شده‌ایم.

صرف نظر از اعلان خطا در حین دانلود برنامه‌های جدید، به صورت تصادفی فروشگاه Play خراب می‌شود یا هیچ داده‌ای بارگیری نمی‌شود. در برخی موارد، ممکن است برخی از کدهای خطا را نیز نشان دهد.

برنامه ممکن است به دلایل زیادی کار نکند. به عنوان مثال، ممکن است اتصال شبکه شما بد باشد، ممکن است سرویس از باطن قطع شده باشد یا ممکن است یک مشکل خاص دستگاه باشد. هیچ کتابچه راهنمای مشخصی برای تعمیر فروشگاه Google Play وجود ندارد، با این حال ما مجموعه‌ای از نکات و روش‌ها را جمع‌آوری کرده‌ایم که احتمالاً فروشگاه برنامه ارزشمند شما را یک بار دیگر راه‌اندازی می‌کند.

بیشتر بخوانید: سرویس گوگل میت چیست؟ چگونه از سرویس Google Meet استفاده کنیم؟

توقف اجباری برنامه، پاک کردن حافظه پنهان و داده‌ها

برنامه فروشگاه Google Play خود را به اجبار متوقف کنید. گاهی اوقات، ممکن است به برنامه شما به سادگی توصیه شود که استراحت کند. می‌توانید برنامه خود را محدود کنید تا به عنوان رویکردی برای راه اندازی مجدد برنامه متوقف شود. با این کار مشکل کار نکردن فروشگاه Google Play حل می‌شود.

پاک کردن حافظه پنهان و داده‌های یک برنامه، آن را تشویق می‌کند تا یک بار دیگر شروع به کار کند و گاهی اوقات یک باگ نامحسوس را پاک می‌کند.

برای این کار به Settings > Apps > See all apps رفته و Google Play Store را انتخاب کنید. از آن نقطه، روی Storage > Clear Cache > Clear information ضربه بزنید.

اگر چرخه بالا مشکل شما را برطرف نکرد، سعی کنید حافظه پنهان خدمات Google Play، Google Services Framework و Download Manager را پاک کنید.

همچنین، باید مطمئن شوید که فروشگاه Google Play به آخرین نسخه به روز شده است. برای به‌روزرسانی فروشگاه Google Play، راهنمای زیر را دنبال کنید.

بیشتر بدانید: آیا می‌دانید بعد از گم شدن یا سرقت گوشی، لپ تاپ و سایر کالاهای دیجیتال خود می‌توانید وارد سامانه همیاب 24 شوید و یا اپلیکیشن همیاب 24 را نصب کنید و بعد از ثبت به راحتی گوشی خود را ردیابی نمایید؟

برنامه گوگل پلی را فورس استاپ و دوباره اجرا کنید.

گاهی اوقات یک فورس استاپ (Force Stop) ساده و اجرای مجدد برنامه گوگل پلی مشکلات را حل می‌کند.

برای فورس استاپ کردن اپلیکیشن گوگل پلی استور مراحل زیر را طی نمایید:

  • ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همان Settings گوشی شوید.
  • حالا گزینه Apps، Applications یا App Manager را انتخاب کنید.
  • وارد تب All شوید.
  • برنامه Google Play Store را انتخاب کنید.
  • و در آخر گزینه Force Stop را بزنید.

پس از انجام مراحل فوق به هوم اسکرین گوشی اندرویدی خود برگردید و برنامه گوگل پلی استور (Google Play Store) را اجرا نمایید.

اگر فروشگاه Google Play شما کار نمی‌کند، اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

اگر فروشگاه Google Play شما کار نمی‌کند، اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

در صورتی که از اتصال اینترنت ناسازگاری استفاده کنید، تعداد زیادی برنامه دانلود نمی‌شوند، که یک مشکل معمولی در فروشگاه Play است. اتصال اینترنت و داده تلفن همراه خود را بررسی کنید. برای اینکه فروشگاه Google Play به درستی کار کند، باید اینترنت یا اتصال داده تلفن همراه قوی داشته باشید.

برای حل مشکل Play Store کار نمی‌کند، روتر خود را مجددا راه اندازی کنید و در صورت وجود داده تلفن همراه، دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید یا حالت هواپیما را برای چند دقیقه فعال کرده و سپس آن را غیرفعال کنید. این می‌تواند به برقراری مجدد یک اتصال اینترنتی قوی کمک کند.

مقاله (بهترین مکان خانه برای نصب مودم وای فای) به شما کمک زیادی در بالا بردن سرعت اینترنت خواهد کرد.

در صورت کار نکردن فروشگاه Google Play، تنظیمات تاریخ و زمان خود را بررسی کنید.

در صورت کار نکردن فروشگاه Google Play، تنظیمات تاریخ و زمان خود را بررسی کنید.

Google تاریخ و ساعت تلفن همراه اندروید شما را برای فروشگاه Play بررسی می‌کند. در صورتی که فروشگاه زمانی را کشف نکند، در آن نقطه، ممکن است چند مشکل ایجاد شود. سرورهای Google ممکن است همگام سازی با دستگاه شما مشکل ساز شود و باعث شود فروشگاه Play شما بد رفتار کند و یا تنظیمات google play بهم بریزد.

برای بررسی تنظیمات تاریخ و زمان. به تنظیمات > سیستم > تاریخ و زمان بروید. روی این ضربه بزنید و خواهید دید که آیا دستگاه شما در تاریخ و ساعت خودکار داده شده توسط شرکت شبکه شما قرار دارد یا خیر.

اگر الان نیست، در آن نقطه، باید آن را روشن کنید. در صورتی که دستگاه شما به صورت خودکار روشن است و فروشگاه Google Play شما هنوز کار نمی‌کند، باید تاریخ و زمان را به صورت فیزیکی تنظیم کنید. ابتدا باید تاریخ و زمان خودکار را خاموش کنید. در آن مرحله، با وارد کردن تاریخ و زمان با دقت مورد انتظار شروع کنید.

فضای ذخیره سازی خود را بررسی کنید.

در صورتی که فضای ابزار شما کم باشد، می‌تواند دانلود و به‌روزرسانی برنامه‌ها را متوقف کند. در صورتی که هشداری در مورد اتاق اضافی مشاهده کرده باشید یا در صورت بررسی فضای کمتر از 1 گیگابایت در دسترس باشد، ممکن است فضای گوشی شما کم باشد. از آنجایی که یک دستگاه برای عملکرد اولیه به مقداری فضا نیاز دارد، فروشگاه Google Play کار نمی‌کند زیرا دستگاه اجازه استفاده دیگری را به جز عملکردهای اولیه نمی‌دهد. سعی کنید مقداری از فضای ذخیره سازی خود را تمیز کنید و سپس دوباره بررسی کنید.

مقاله پاک کردن حافظه سامسونگ و اندرویدی با روش‌هایی تست شده، در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

حساب Google خود را حذف کنید.

حساب Google خود را حذف کنید.

در صورتی که برنامه Play Store شما هنوز کار نمی‌کند، در آن مرحله، ممکن است مجبور شوید حساب Google خود را در گوشی هوشمند خود به روز کنید. این بدان معنی است که حساب Google شما در کل دستگاه شما بازنشانی خواهد شد و نه صرفاً در فروشگاه Google Play.

قبل از شروع این کار، مطمئن شوید که حساب را می‌شناسید. تا زمانی که حساب خود را دوباره اضافه نکنید، گزینه دسترسی به Google Play یا محصولات مختلف مانند YouTube Music یا Google Drive را نخواهید داشت. به تنظیمات خود بروید و روی Accounts ضربه بزنید. سپس روی حساب Google که باید حذف کنید ضربه بزنید. در آن نقطه، روی نماد منو (سه نقطه در گوشه بالا سمت راست) ضربه بزنید و Remove account را لمس کنید.

بررسی کنید که آیا فروشگاه Google Play قطعی جهانی دارد یا خیر

شما باید مطمئن شوید که این مشکل در شماست و مشکل گسترده‌تر با Google نیست. برای مثال، وضعیت فروشگاه Play را بررسی کنید. در صورتی که تعداد زیادی از کاربران یک مشکل موازی را توصیف کنند، در آن مرحله، به احتمال زیاد این مشکل گوگل است و شما باید برای رفع آن تلاش کنید.

اگر حدس می‌زنید که مشکل از طرف کاربر است، ابتدا باید دستگاه اندرویدی خود را راه‌اندازی مجدد کنید. با این حال، این می‌تواند پاسخی سریع به برخی مسائل باشد. به محض تکرارهای دشوار، در آن نقطه، وقت آن است که به راه حل های دیگر فکر کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه گوشی خود را فرمت یا ریست فکتوری کنیم

فایل “hosts.txt” را حذف کنید (نیاز به روت دارد)

فقط در صورتی که کاربر پیشرفته‌ای هستید و دستگاه اندرویدی روت شده دارید، این مرحله را امتحان کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

  • برای دسترسی به فایل های روت دستگاه، Root File Explorer را دانلود کنید.
  • به دایرکتوری root/system بروید.
  • اکنون عبارت hosts.txt را جستجو کنید و این فایل را برای همیشه حذف کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه گوشی اندروید خود را آنروت کنیم؟

تنظیم مجدد کارخانه

تنظیم مجدد کارخانه

در صورتی که هیچ یک از مراحل ذکر شده در بالا جواب نداد، آخرین راه حل این است که دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. این روش قطعا نیاز به کار بیش از حد دارد، اما این قطعا باید مشکل را حل کند. قبل از انجام این مرحله مطمئن شوید که از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید و با این کار تمام فایل‌ها و پوشه‌ها برای همیشه از دستگاه شما حذف می‌شود.

با استفاده از مقاله ( چگونه از پیام‌های واتساپ نسخه پشتیبان بگیریم؟) به راحتی می‌توانید از برنامه واتساپ خود نسخه پشتیبان بگیرید.

آیا ممکن است خدمات گوگل پلی مقصر باشد؟

برنامه‌های گوگل را می‌توان موتوری در نظر گرفت که گوشی‌های اندرویدی را به حرکت در می‌آورد. بله، ما به برنامه عجیب و غریبی اشاره می‌کنیم که هر زمان که می‌خواهید برنامه جدیدی را نصب کنید، به طور دوره‌ای نیاز به، به‌روزرسانی دارد. اگرچه بسیاری از مردم از وجود آن آگاه نیستند، اما به عنوان ستون فقرات تلفن شما عمل می‌کند. Play Services بسیاری از برنامه های Google را اجرا می‌کند که شامل برخی از خلاقانه‌ترین ویژگی‌های موجود است.

حافظه پنهان و داده‌ها را پاک کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به جای فروشگاه Google Play به Play Store در App Manager بروید. اگر با خدمات Google Play مشکل دارید، باید آن را مانند هر برنامه دیگری آزمایش کنید.

دانلود آخرین نسخه فروشگاه play را فراموش نکنید. شاید این راه نجات به روز رسانی فروشگاه google play باشد.

بیشتر بخوانید: گیفت کارت گوگل پلی چیست | آموزش نحوه استفاده از آن

در نتیجه

ما امیدورایم که یکی از این تکنیک‌ها مشکل شما را حل کرده و فروشگاه Google Play شما را کاملاً فعال کرده است.

در این متن به بررسی سوال چرا گوگل پلی کار نمی‌کند؟ پرداختیم اگر سوال یا نظری دارید با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

آیا مشکل کار نکردن گوگل پلی با تنظیمات کارخانه حل می‌شود؟

برای حل کردن این موضوع راه‌های مختلفی وجود دارد که در متن مقاله توضیح دادیم. یکی از این روش‌ها باز گردانی به تنظیمات کارخانه است.
.

چرا گوگل پلی کار نمی‌کند؟

گاهی مشکلاتی پیش می‌آید که باعث کار نکردن گوگل پلی می‌شود. ما در این مقاله به صورت کامل به این موضوع پرداختیم، لطفا به صورت کامل متن مقاله را مطالعه نمایید.

منبع: cashify

4.2/5 - (13 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. کامران گفت:

    سلام. من کلا باتمام شرایطی که گفتید انجام دادم بجز بارنشانی به کارخانه چون تمام هستیم توی گوشیه واونا پاک بشن اصلا گوشی دیگه بدرد نمیخوره ولی باانجام تمام کارها کلا خود برنامه فروشگاه پلی بازنمیشه که بخایم ازداخلش چیزی رو دانلودکنیم. بروزرسانی بعضی برنامه هارو ازجایی دیگه هم انجام میدیم بازمیزنه ازگوگل پلی دانلود کنید. من موندم که این فروشگاه چقدرقدرت داره که مایکت وبازار وچارخونه و…. رو باهم له کرده….

    0
  2. سلام چند روز هست گوگل پلیم کار نمیکنه. هر کار میکنم درس نمیشد. الان گوشیمو خاموش روشن کردم درس شد

    2
  3. سوسن آبی گفت:

    من گوگل پلیمو آپدیت کردم خوب شد.

    0