top
The best place in the house to install a Wi-Fi modem

بهترین مکان خانه برای نصب مودم وای فای

زمان مطالعه: 10 دقیقه

2

icon

بهترین مکان قرار دادن مودم wifi کجاست؟

در این روزها اینترنت نقش مهمی در زندگی ما دارد. حالا اگر سرعت اینترنت کند باشد علاوه بر اینکه وقت‌مان هدر می‌رود، ضعیف بودن سرعت اینترنت باعث اعصاب خردی هم می‌شود.

با توجه به اهمیت این موضوع تصمیم به نوشتن این مقاله گرفتیم تا با انتخاب صحیح مکان مودم وای فای، سرعت اینترنت خود را افزایش دهید.

بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

بهترین مکان برای راه اندازی روتر (مودم وای فای)

بهترین مکان برای راه اندازی روتر (مودم وای فای)

بهترین مکان قرار دادن مودم wifi، در یک مکان مرکزی و بدون مانع است. تا مطمئن شوید شبکه Wi-Fi خانگی شما سیگنال قوی در هر نقطه از خانه‌تان دارد. جابه‌جایی روتر ممکن است شما را از مشکلات اتصال بی‌پایان نجات دهد و به شما این امکان را می‌دهد که بیشترین بهره را از اتصال اینترنت خود ببرید. هنگام انتخاب نقطه برای روتر خود از نکات زیر استفاده کنید. البته که کیفیت مودم در سرعت اینترنت بسیار مهم است برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از مقاله راهنمای خرید مودم اینترنت ADSL کمک بگیرید.

  • مودم را در یک مکان مرکزی قرار دهید تا پوشش وای فای را تا حد امکان در خانه خود توزیع کنید.
  • آن را از روی زمین بافاصله قرار دهید تا برد وای فای افزایش یابد.
  • مودم را به دور از موانع قرار دهید این کار از مسدود شدن سیگنال وای فای جلوگیری می‌کند.
  • آن را دور از وسایل الکترونیکی خاص قرار دهید زیرا این کار از تداخل سیگنال Wi-Fi جلوگیری می‌کند.

البته، خانه‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف هستند، و اغلب محدودیت‌های عملی دیگری برای قرار دادن روتر خود وجود دارد.

بهترین مکان را برای روتر خود انتخاب کنید

هنگامی که روتر خود را در خانه خود قرار می‌دهید، هدف این است که آن را در جایی قرار دهید که از شکل سیگنال

Wi-Fi شما استفاده کند و از تداخل جلوگیری کند. در اینجا چند قانون اساسی برای کمک به شما در انجام این کار وجود دارد.

مودم خود را در یک مکان مرکزی قرار دهید

از آنجایی که سیگنال Wi-Fi در همه جهات خاموش می‌شود، بهترین راه برای اطمینان از اینکه تمام اتاق‌های خانه شما در محدوده سیگنال قرار دارند، قرار دادن مودم در مرکزی‌ترین مکان ممکن است. اکثر روترهای مدرن دارای برد کافی برای پوشش کامل یک خانه با اندازه متوسط ​​هستند، اگر در نزدیکی مرکز قرار گیرند.

موانع روتر را به حداقل برسانید

همانطور که احتمالا می‌دانید، سیگنال‌های وای فای فرکانس کافی پایینی دارند که می‌توانند از اجسامی مانند دیوار عبور کنند. اما موادی مانند فلز، سنگ، آب و کاشی می‌توانند سیگنال‌های Wi-Fi را به شدت ضعیف و مسدود کنند. هنگام انتخاب نقطه‌ای برای مودم خود، به این فکر کنید که بین مودم و مهم‌ترین مناطق وای فای خانه شما، مانند دفترکار یا اتاق نشیمن، چه خواهد بود.

همچنین، در حالی که Wi-Fi می‌تواند از دیوارها عبور کند، انجام این کار سیگنال را ضعیف می‌کند، تا حدی از دیوارها اجتناب کنید. یک موقعیت ایده آل این است که بین دستگاه شما و مودم، دید داشته باشید. برای دستگاه‌های موجود در اتاق‌های دیگر، باید مودم را در جایی قرار دهید که سیگنال آن باید از کمترین تعداد دیوار عبور کند تا به دستگاه برسد.

مودم خود را بالا ببرید

مودم خود را بالا ببرید

اغلب می‌توانید سیگنال شبکه خانگی خود را به سادگی با بلند کردن روتر از روی زمین بهبود بخشید. این کمک می‌کند تا از قطعات بزرگ مبلمان که ممکن است مسیر دید شما را مسدود کنند، جلوگیری می‌کند، و همچنین از انتقال یک قسمت خوب سیگنال به طور مستقیم به زمین جلوگیری می‌کند. می‌توانید این کار را با قرار دادن آن در بالای یک میز یا قفسه کتاب انجام دهید. همچنین می‌توانید یک پایه دیواری برای روتر خود نیز خریداری کنید.

یکی از استثناهای این قاعده افرادی هستند که خانه‌های چند طبقه دارند. از آنجایی که هنوز می‌خواهید مودم در مرکزی ترین مکان باشد، بهترین مکان برای مودم در یک خانه دو طبقه نزدیک سقف طبقه اول است. در هر صورت، به یاد داشته باشید که محل قرارگیری مبلمان خود را در نظر بگیرید تا سیگنال خود را مسدود نکنید.

بیشتر بخوانید: چطور هزینه اینترنت خود را کاهش دهیم؟

از سایر وسایل الکترونیکی خودداری کنید

همانطور که دیوارها و اشیاء بزرگ می‌توانند با سیگنال وای فای شما تداخل ایجاد کنند، دستگاه‌های الکترونیکی نیز این کار را می‌کنند. تلویزیون‌ها و کامپیوترها قطعا در این دسته قرار می‌گیرند، اما بزرگترین مقصر امواج مایکروویو هستند. تشعشعی که توسط مایکروویو برای پختن غذای شما ارسال می‌شود، تقریباً به طول موج سیگنال‌های Wi-Fi نزدیک است. بنابراین اگر آن‌ها را در کنار هم تنظیم کنید، مطمئناً برای Wi-Fi شما مشکل ایجاد می‌کند.

سیگنال‌های وای فای چگونه کار می‌کنند؟

سیگنال‌های وای فای چگونه کار می‌کنند؟

هر مودم Wi-Fi یک یا چند آنتن برای انتقال سیگنال خود دارد. در برخی از روترها، این آنتن‌ها در ساختار دستگاه تعبیه شده‌اند، اما اغلب آنتن‌ها مانند گوش‌های خرگوش یک تلویزیون قدیمی از روتر می‌چسبند و می‌توانند جابجا و تنظیم شوند.

هر آنتن سیگنالی را به صورت مجموعه‌ای از امواج الکترومغناطیسی ارسال می‌کند. بیشتر روترهای Wi-Fi مجهز به آنتن‌های همه جهته هستند، بنابراین این سیگنال‌ها در همه جهات خارج می‌شوند اما به شکل بیضوی عمود بر آنتن قوی‌ترین هستند. به عبارت دیگر، اگر سیگنال را به شکل یک دونات تصور کنید، آنتن مستقیماً از سوراخ می‌چسبد.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل ریست کردن مودم

تنظیم آنتن‌های خود

اگر روتر شما دارای آنتن‌های قابل تنظیم است، بهتر است آن‌ها را در جهت‌های مختلف قرار دهید. این کار باعث می‌شود، سیگنال خود را برای رسیدن به قسمت‌های بیشتری از خانه پخش کنید. همچنین می‌تواند به دستگاه‌ها کمک کند تا ارتباط قوی‌تری برقرار کنند. گیرنده‌ها زمانی بهترین عملکرد را دارند که موازی آنتن باشند، بنابراین آنتن‌هایی که در زاویه‌های مختلف قرار دارند، احتمال اینکه گیرنده لپ‌تاپ یا تلویزیون هوشمند شما با یکی از آن‌ها هم‌خوانی داشته باشد، بیشتر می‌شود.

همچنین مهم است به خاطر داشته باشید که در حالی که ناحیه تحت پوشش سیگنال Wi-Fi شما بزرگ و گرد است، سیگنال خود در یک خط مستقیم حرکت می‌کند. این بدان معنی است که اگر یک شی سیگنال بین روتر و دستگاه شما را مسدود کند، سیگنال نمی‌تواند در اطراف آن منحنی شود (اگرچه شما مقداری سیگنال از سطوح دیگر دریافت خواهید کرد).

نکاتی برای مقابله با مناطق مرده وای فای

حتی اگر نقطه ایده آلی را پیدا کرده‌اید که می‌خواهید روتر خود را در آن راه اندازی کنید، اغلب ملاحظات عملی وجود دارد که شما را از انجام این کار باز می‌دارد. جک‌های کابل و فیبر اغلب بر روی دیوارهای بیرونی ساختمان نصب می‌شوند و برخی از خانه‌ها به سادگی دارای پلان‌های غیرعادی شکل هستند. اگر اینطور است، هنوز چند نکته و ترفند دیگر وجود دارد که می‌توانید برای بهبود پوشش وای فای خود امتحان کنید.

مناطق پر استفاده را در اولویت قرار دهید

در حالی که یک مکان مرکزی بهترین راه برای دسترسی به هر اتاق خانه شما است، ممکن است به برخی از اتاق‌ها بیشتر از بقیه اهمیت دهید. به عنوان مثال، اگر دفتر خانه و اتاق نشیمن شما در یک سمت خانه قرار دارند، ممکن است بخواهید روتر خود را به آن اتاق‌ها نزدیک‌تر کنید، حتی اگر به معنای سیگنال ضعیف‌تر در آشپزخانه باشد.

داشتن مناطق مرده وای فای در خانه شما هرگز یک موقعیت ایده آل نیست، اما اگر به هر حال می‌خواهید آن‌ها را داشته باشید، بهتر است انتخاب کنید که کجا بروند.

از کابل‌های اترنت استفاده کنید

ممکن است بسته به چیدمان خانه خود، با مناطق مرده مواجه شوید. که به سادگی نمی‌توانید سیگنال Wi-Fi خوبی دریافت کنید.  یک راه حل آسان برای این مشکل استفاده از کابل اترنت است. برخلاف سیگنال Wi-Fi که در یک خط مستقیم ارسال می‌شود، می‌توانید اینترنت خود را با کابل اترنت به اندازه کافی طولانی دور هر مانعی بچرخانید.

این راه حل برای خانه‌های بسیار بزرگ تا حدودی کمتر کاربردی است، اما برای افرادی که واقعاً می‌خواهند کامپیوتر خود را در آن گوشه کوچک و بدون Wi-Fi قرار دهند، عالی است.

یک روتر تخصصی دریافت کنید

یک روتر تخصصی دریافت کنید

اگر خانه شما خیلی بزرگ است که روتر شما نمی‌تواند آن را مدیریت کند یا مناطق مرده زیادی دارد، ممکن است بخواهید روی نوع دیگری از روتر سرمایه گذاری کنید. روترهای دوربرد به شما این امکان را می‌دهند که با یک روتر، منطقه بسیار بزرگ‌تری را پوشش دهید. همچنین توسعه دهنده‌های وای فای وجود دارد که به شما امکان می‌دهد هم منطقه بزرگی را پوشش دهید و هم سیگنال خود را در اطراف موانع منتقل کنید.

برای نکات و ترفندهای بیشتر، راهنمای ما برای دریافت اینترنت بی سیم در هر اتاق از خانه خود را بررسی کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله بهترین مکان قرار دادن مودم wifi را آموزش دهیم. شاید شما تجربیاتی داشته باشید که به ما در کاملتر کردن این متن کمک کند. بنابراین اگر سوال یا نظری دارید با ما در میان بگذارید.

منبع: highspeedinternet

سوالات متداول

روترم را در چه اتاقی قرار دهم؟

روتر باید در یک مکان مرکزی باشد تا پوشش Wi-Fi به طور یکنواخت در سراسر خانه شما پخش شود. با این حال، اگر نیاز دارید دستگاه‌های خاصی را با کابل اترنت به روتر متصل کنید، مانند رایانه‌های کاری، ممکن است منطقی‌تر باشد که روتر را در یک اتاق قرار دهید.
.

آیا باید روتر خود را در طبقه بالا یا پایین قرار دهم؟

معمولاً قرار دادن روتر در یک اتاق طبقه بالا به قرار دادن آن در طبقه پایین یا زیرزمین ترجیح داده می‌شود. پخش وای فای که از یک موقعیت مرتفع شروع می‌شود بیشتر خواهد رفت.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. سیما صادقی گفت:

    سلام من تازه مودم خریدم و با کمک مقاله شما بهترین مکانو برای مودم وای فایم انتخاب کردم

    0
  2. مهسا حسینی گفت:

    ممنون اشما مقاله کاملی درباره مکان وای فای نوشته بودید.

    0