top
Seizure of license plate

صفر تا صد توقیف پلاک

زمان مطالعه: 5 دقیقه

19

icon

توقیف پلاک خودرو ممکن است به دلایل مختلفی صورت گیرد. این موضوع اهمیت زیادی دارد به همین دلیل در این متن به صورت کامل به موضوع دلایل توقیف پلاک و استعلام توقیف پلاک پرداخته‌ایم. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

آیا می‌دانید که بهتر است حتما قبل از خرید گوشی استعلام بگیرید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید؟! با کمک لینک زیر علاوه بر استعلام کامل گوشی، می‌توانید از تمام جزئیات گوشی خود نیز آگاه شوید.

توقیف پلاک

توقیف پلاک

توقیف پلاک ماشین، ممکن است به دلایل مختلف، مانند توقیف سند خودرو، شکایت قضایی خودرو و یا عدم تعویض پلاک و… انجام گیرد. برای دریافت توقیف پلاک، باید به یکی از مراکز پلیس راهور مراجعه نمایید. چند روش دیگر برای استعلام توقیف پلاک وجود دارد که در ادمه بررسی خواهیم کرد.

 بیشتر بدانید:  آیا می‌دانید بعد از گم شدن یا سرقت گوشی، لپ تاپ و سایر کالاهای دیجیتال خود می‌توانید وارد سامانه همیاب ۲۴ شوید و یا اپلیکیشن همیاب ۲۴ را نصب کنید و بعد از ثبت به راحتی گوشی خود را ردیابی نمایید؟

دلایل توقیف پلاک

دلایل توقیف پلاک

هر خطا و اشتباهی مطابق قانون مجازاتی به همراه دارد. در راهنمایی و رانندگی برای بعضی از خطاها مانند: وجود بدهی و دستور اجرای ثبت، عدم تعویض پلاک، شکایت قضایی خودرو، جریمه، توقیف پلاک را در نظر گرفته‌اند.

وجود بدهی و دستور اجرای ثبت : 

گاهی به دلیل وجود دین پلاک شخص توقیف شده و صاحب پلاک نمی‌تواند خودرو خود را به دیگری بفروشد یا آن را به غیر، انتقال دهد. این نوع توقیف پلاک می‌تواند به دلایل گوناگون مانند عدم پرداخت مهریه، چک، سفته، قرض و… باشد.

این مدل توقیف، توقیف پلاک به درخواست شخص طلبکار، از طریق اجرای ثبت، صورت می‌گیرد.


توقیف پلاک
 به دلیل عدم تعویض پلاک:

بعد از خرید و فروش خودرو اولین کاری که بهتر است انجام دهید، تعویض پلاک است. برای تعویض پلاک حضور خریدار و فروشنده الزامی است اما گاهی فروشنده به خریدار، وکالت داده تا او اقدام به تعویض پلاک کند. اما در صورتی که خریدار، از انجام این امر امتناع ورزد، فروشنده می‌تواند درخواست توقیف پلاک نماید.


جلب پلاک به علت شکایت قضایی خودرو:

شکایت قضایی، شامل مواردی مانند عدم پرداخت مبالغ بالای جرائم راهنمایی رانندگی، عوارض شهرداری، اتومبیل‌های سرقتی و خودروهای مزاحم و…باعث توقیف خودرو می‌شود. در صورتی که شکایت قضایی، رفع نگردد، خودرو در توقیف می‌ماند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انتقال سند خودرو

استعلام توقیف پلاک

استعلام توقیف پلاک

از روش‌های زیر می‌توانید پلاک مورد نظر را توقیف نمایید.

طرح دعوا در دادگاه: در این روش، ابتدا باید شاکی بعد از گرفتن تامین خواسته یا دستور موقت، درخواست توقیف پلاک نماید. سپس با در دست داشتن دستور باید به پلیس راهور مراجعه نماید و با ارائه نامه توقیف، این موضوع را در سیستم ثبت نموده و پلاک را توقیف کند.

اجرای ثبت: اگر شخص شاکی، دارای سند لازم الاجرا مثل چک باشد، می‌تواند، مستقیما به اجرای ثبت مراجعه کرده و درخواست توقیف پلاک کند. سپس به مراکز پلیس راهور مراجعه کرده و با ارائه نامه، توقیف پلاک را سیستم ثبت نماید.

توجه داشته باشید که فعلا سایت اینترنتی که بتوانیم از طریق آن، توقیف پلاک را دریافت کنید، وجود ندارد و تنها از طریق مراجعه حضوری می‌توانید پلاک را توقیف نمایید. البته پرداخت مالیات خودرو که از سامانه‌های اینترنتی، انجام می‌گیرد  مستثنی است.

سایت توقیف پلاک اینترنتی

 سایت پلیس راهور ۱۲۰ www.rahvar120.ir، امکان استعلام وضعیت پلاک فک شده را از طریق این سایت فراهم نموده است. اما امکان توقیف پلاک تنها از طریق مراجعه حضوری به پلیس راهور وجود دارد.

هزینه پارکینگ خودرو توقیفی

این هزینه شامل هزینه جرثقیل و هزینه پارکینگ به‌ اضافه ۹ درصد مالیات ارزش افزوده است. هزینه پارکینگ ماشین متفاوت است و خلافی ماشین و عوارض شهرداری را نیز باید پرداخت نمایید.

بیشتر بخوانید: مدارک تعویض پلاک

در نهایت…

در این متن صفر تا صد توقیف پلاک را بررسی کردیم. اگر سوال یا نظری درید با ما در میان بگذارید.

در ضمن جالب است بدانید در اپلیکیشن همیاب24 علاوه بر گرفتن استعلام اصالت گوشی که از واجباتی است که قبل از خرید گوشی باید انجام دهید چندین امکان هیجان انگیز درباره جلوگیری از سرقت گوشی نیز وجود دارد. بنابراین حتما این برنامه را نصب نمایید تا برای همیشه با سرقت یا مفقود شدن گوشی‌تان خداحافظی نمایید.

3.5/5 - (15 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. هادی گفت:

    سلام سی سال پیش خودرو خریدم وفروختم اما تعویض پلاک نشد ه الان نمیدونم دست کیه ولی مرتب جریمه برام اس ام اس میاد حدود دومیلیون جریمه شده میخوام توقیف پلاک بزنم هیچ مدرکی از خودرو دستم نی حتی قول نامه فروش.لطفا راهنماییم کنید

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام هادی عزیز. به مرکز راهنمایی و رانندگی شهر خود مراجعه نمایید تا راهنماییتان کنند.

      0
  2. اراد درزاده گفت:

    سلام
    من ماشین خریدم پولش تماما دادم الان میخوام وکالت بگیرم از صاحب قبلی وکالت نمیدم میگه باید پول بدین یعنی پول زوری میخواد میگه اگر نمیدیم میرم توقیف پلاک میکنم
    تمام مدارک ماشین پیش منه ایا میتونه توقیف پلاک بکنه؟

    2
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام آراد عزیز. با پلیس مشورت نمایید.

      0
    2. همیاب 24 گفت:

      سلام آراد عزیز. بهتر است با پلیس مشورت نمایید.

      0
  3. ابوالفضل گفت:

    سلام خسته نباشید
    ی بنده خدایی ک نمیدونم کیه بدون اینکه بره دادگاه و شکایت کنه رفته ی سرهنگ آشنا پیدا کرده و بدون حکم دادگاه جناب سرهنگ حکم توقیف پلاک منو زده…آیا این کار قانونیه؟؟ایا من میتونم شکایت کنم؟؟

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. لطفا با پلیس مشورت نمایید. توقیف پلاک بدون حکم امکان پذیر نیست.

      0
  4. امین حقیقی گفت:

    با سلام و خسته نباشید. آیا خودروی توقیف پلاک باشد میتوان بیمه کرد با تشکر

    2
  5. ابراهیم حسن نژاد گفت:

    سلام من پنج سال ماشینمو فروختم اون موقه وکالت شیش ماه دادم به یارو رفتم شکایت کردم بیمه ماشینو استعلام کردم پنج ساله بیمه نشده چکار کنم ماشین توقیف بشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام حتما به پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه نمایید تا راهنماییتان کنند

      1
  6. گسلم سلطانی گفت:

    سلام وقت بخیر من ماشیم رو فروختم و شهرستان هستیم بعد پلاک ماشین نمره تهران هست میگن برای توقیف پلاک باید تهران بری خواستم ببینم آیا صحت داره؟

    4