top
guidence-to-register-a-phone-in-hamyab24

راهنمای ثبت کالا در سامانه همیاب24

زمان مطالعه: 5 دقیقه

25

icon

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گوشی خود را گم کرده باشید و یا گوشی‌تان سرقت شده باشد در این حالت چه کار می‌کنید؟ بهترین و اولین کاری که باید انجام دهید این است که گوشی خود را در سامانه همیاب24 ثبت نمایید. تا هرچه سریع‌تر ردیابی شما فعال شود. با ما همراه باشید تا با ثبت نام سامانه همیاب 24 آشنا شوید.

آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

آموزش ثبت و اعلام سرقت کالای دیجیتال (موبایل، تبلت، لپ تاپ)

1- جهت اعلام سرقت کالای دیجیتال، ابتدا به سامانه همیاب24 به آدرس اینترنتی Hamyab24.ir مراجعه و یا اپلیکیشن همیاب24 را دانلود نمایید.

2- در صفحه اصلی سامانه همیاب24 گزینه ردیابی و اعلام سرقت را کلیک کنید. (گزینه اعلام سرقت و ردیابی از طریق صفحه اصلی و یا منوی ثبت کالا در دسترس می‌باشد).

ثبت نام همیاب24

3- در فرم باز شده، ابتدا نوع کالا را انتخاب نموده و سپس سایر مشخصات دستگاه و اطلاعات خواسته شده را وارد نموده و فرم را تکمیل نمایید.

آموزش ثبت و اعلام سرقت همیاب24

توجه:
1- برای ثبت دستگاه‌های دارای سیم کارت همانند موبایل، تبلت و … می بایست شماره IMEI دستگاه را وارد نمایید و برای سایر دستگاه ها شماره سریال آن را وارد کنید.

2- در دستگاه‌های دو سیم کارت، برای هر اسلات سیم کارت یک شماره IMEI منحصر به فرد وجود دارد و برای ردیابی گوشی باید هر دو شماره IMEI در سامانه همیاب۲۴ ثبت شود.

4- در ادامه این صفحه، گزینه ردیابی موبایل در شبکه های مخابراتی را تیک بزنید و سپس بازه زمانی مورد نظر برای فعال ماندن فرآیند ردیابی را انتخاب کنید. در انتها تیک حریم خصوصی را زده و به مرحله بعد بروید.

ثبت نام همیاب24

5- با توجه به اینکه ارتباط سامانه همیاب24 با شما از طریق شماره موبایل می باشد لذا ضروری است شماره موبایلی که در مرحله قبل وارد نموده‌اید را بررسی و تایید نمایید.

ثبت نام همیاب24

6- در این مرحله نوع دستگاه و مبلغ پرداختی را بررسی و در صورت تایید، برای هدایت به صفحه پرداخت، دکمه پرداخت و فعال سازی را انتخاب نمایید.

لینک پرداخت و فعالسازی در سامانه همیاب 24

7- در صفحه پرداخت نام پذیرنده را بررسی و اطلاعات کارت بانکی خود را جهت پرداخت وارد نمایید و در انتها گزینه پرداخت را انتخاب کنید.

سایت درگاه پرداخت بانکی

8- با تکمیل مرحله پرداخت وجه، مشخصات دستگاه ثبت شده در سامانه همیاب24 به شما نمایش داده شده و کد پیگیری مبلغ پرداختی در اختیار شما قرار می گیرد.

تایید پرداخت و فعالسازی ردیابی گوشی

پس از ثبت موفق کالا در سامانه همیاب24 می‌توانید از طریق منوی رهگیری کالا وضعیت پیگیری دستگاه خود را مشاهده نمایید.

دوست عزیز قبل از خواندن ادامه متن حتما اپلیکیشن ضد سرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید. زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید. با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می‌توانید گوشی خود را از لحاظ سلامت، تست نمایید و به کدهای ussd پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی خواهید داشت و ….
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

راهنمای ثبت کالای پیدا شده

در صورتی که کالای دیجیتال همانند: موبایل، تبلت، لپ تاپ، دوربین دیجیتال و … را پیدا کرده‌اید می‌توانید مشخصات دستگاه را در سامانه همیاب24 به عنوان کالای پیدا شده ثبت نمایید تا از طریق این سامانه کالا به دست صاحبش برسد.

1- جهت ثبت کالای پیدا شده به سامانه همیاب24 به آدرس اینترنتی Hamyab24.ir مراجعه و یا اپلیکیشن همیاب24 را دانلود نمایید.

2- به منوی ثبت کالا بروید و گزینه ثبت کالای پیدا شده را انتخاب نمایید.

راهنمای ثبت کالای پیدا شده

3- در صفحه باز شده نوع کالا را انتخاب و مشخصات دستگاه و سایر اطلاعات خواسته شده را وارد نموده و به مرحله بعد بروید.

توجه:
1- برای ثبت دستگاه‌های دارای سیم کارت همانند موبایل، تبلت و … می بایست شماره IMEI دستگاه را وارد نمایید و برای سایر دستگاه ها شماره سریال آن را وارد کنید.

راهنمای ثبت کالای پیدا شده

4- پس از تکمیل موفق فرم مشخصات دستگاه، صفحه زیر به شما نمایش داده خواهد شد.

راهنمای ثبت کالای پیدا شده

بیشتر بخوانید…
توصیه می‌کنم برای آگاهی از روند دادگاهی و شکایت بعد از ردیابی مثبت گوشی سرقتی و مفقودی در سامانه همیاب 24 از مقاله راهبردی پس از ردیابی مثبت گوشی موبایل چیکار کنم؟ استفاده کنید.

مزایای ثبت و اعلام سرقت در سامانه همیاب۲۴:

  1. ردیابی ۲۴ ساعته در اپراتورهای مخابراتی
  2. اطلاع رسانی کشوری به اصناف سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه
  3. اطلاع رسانی کشوری به کلانتری ها و بازرسی های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور
  4. جستجو در بین کالاهای پیدا شده

درنهایت

همیاب 24 سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی گوشی، تبلت و لپ‌تاپ سرقتی/ مفقودی در کشور می‌باشد. این سامانه با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و با همکاری اپراتورهای مخابراتی، اصناف و کلانتری‌ها، در خصوص تسهیل و تسریع فرآیند ردیابی، بستری مناسب فراهم کرده است. سامانه همیاب 24 با ارایه قابلیت “استعلام رجیستری گوشی” و “استعلام سرقتی گوشی تبلت و لپ‌تاپ” گامی موثر در راستای پیشگیری از وقوع جرم در حوزه خرید و فروش دستگاه‌های دیجیتال برداشته است.

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون ثبت نام در سامانه همیاب برای ما بنویسید

2.4/5 - (65 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. سلام وقت بخیر،میخواستم بدونم برای فعالسازی همیاب باید سیمکارتی که حین سرقت روی گوشی بوده رو ثبت کنیم که در صورتی که سارق سیمکارت دیگه بندازه اطلاع داده بشه یا سیمکارتی که خود گوشی روش رجیستر شده؟؟من ۴ ماه پیش گوشیمو دزدیدن ولی خود گوشیم روی شماره ای رجیستر شده که تو همیاب ثبت نیست برای ردیابی؟ممنون میشم توضیح بدید.

    0
    1. سلام دوست عزیز. سیمکارتی را ثبت نمایید که هنگام اطلاع رسانی در دسترس باشد.

      0
  2. علی مظفری گفت:

    سلام وقتتون بخیر من گوشی گمشدمو توی سامانه همیاب۲۴ثبت کردم بعد سریالمو که توی سامانه میزنم زده تاریخ ثبت۱ماه پیش اگه کسی قبل ثبت سیمکارت انداخته باشه معلوم نمیشه؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام علی عزیز. بعد از ثبت گوشی در سامانه روند ردیابی شما شروع میشود

      0
  3. مرتضی عربلو گفت:

    سلام
    با من تماس گرفتن گفتند تعداد گوشی پیدا شده سریال گوشی و در سامانه سرچ کنید ببینید گوشی شما هم جزوش بوده؟
    حالا نمیدونم کجا باید سرچ کنم
    اطفا راهنمایی بفرمایید

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام مرتضی عزیز. آیا گوشی خود را در سامانه همیاب24 ثبت کرده اید؟
      اگر گوشی سرقتی یا مفقودی خود را در سامانه ثبت کرده اید در صورت مثبت شدن ردیابی با شما تماس خواهیم گرفت. اگر سوالی دارید میتوانید با شماره 05141410 تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند.

      1
  4. حمیدپناهی گفت:

    من گوشیم سیم کارتش بنامم نبود گوشیم ب سرقت رفته فقط کارتن گوشی رو دارم باید چیکار کنم

    1
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. حتما باید سیم‌کارت‌های موجود در گوشی سرقتی خود را بسوزانید در غیر این صورت در روند ردیابی شما اختلال ایجاد شده و ردیابی شما بی‌نتیجه خواهد شد
      و همچنین توجه داشته باشید که مسئولیت هرگونه ارتکاب جرم از جمله کلاهبرداری، مزاحمت، تهدید و… با سیم‌کارت بر عهده صاحب سیم‌کارت است.
      در لینک زیر اقدام به ثبت مشخصات گوشی سرقتی خود بفرمایید و ردیابی آن را فعال کنید تا هرزمان در گوشی سرقتی شما سیم‌کارتی قرار گرفت ردیابی شده و از طریق پیامک و تماس تلفن گویا به شما اطلاع داده شود.
      hamyab24.ir
      پس ازثبت ردیابی در سامانه همیاب ۲۴ موارد زیر برای کالای شما اعمال می‌شود
      ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور.

      0
  5. علی نجاتی فر گفت:

    سلام در هنگام ثبت شماره تلفن وارد شده جهت ارسال کد در دسترس نبوده و پیامک حاوی کد دیر ارسال شده و امکان ثبت مجدد نیز میسر نمی باشد و پیام این شناسه قبلا ثبت شده نمایش داده میشود ولی هنوز ثبت نام تکمیل نشده است لطفا راهنمایی بفرمایید.

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. لطفا با پشتیبانی همیاب 24 تماس بگیرید
      شماره تلفن:05141410

      1
  6. سید علی مهری ثانی گفت:

    سلام ثبت نام کردم با یک سیمکارت آیا امکان ویرایش وجودارد چون گوشی من دوسیم کارته بوده

    1