top
Phone ownership transfer complaint

در صورت عدم انتقال مالکیت گوشی توسط فروشنده چه کنیم؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

52

icon

گوشی خریده‌اید اما فروشنده انتقال مالکیت نمی‌دهد؟ یا می‌خواهید شکایت انتقال مالکیت گوشی ثبت کنید اما نمیدانید چطور این کار را انجام دهید؟

پس روی مقاله درستی کلیک کرده‌اید زیرا در این مطلب، صفر تا صد مشکل در انتقال مالکیت گوشی را به به شما توضیح می‌دهیم و به شما کمک می‌کنیم مشکل‌تان را به راحتی حل کنید. پس لطفا تا انتها مقاله با ما همراه باشید.

مشکل در انتقال مالکیت گوشی

مشکل در انتقال مالکیت گوشی

هنگام خرید گوشی به موارد زیر باید توجه کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید:

  • هرگز تلفن همراه را بدون رجیستری نخرید.

(کد فعال‌سازی رجیستری گوشی در دستگاه‌های آکبند قانونی، بر روی جعبه یا کارت گارانتی دستگاه، ثبت شده است و در گوشی دست دوم پس از انجام فرآیند انتقال مالکیت، در پیامک با سرشماره HAMTA برای خریدار ارسال می‌شود.)

  • حتما اصالت گوشی را بررسی کنید. (برای این کار می‌توانید ستاره 7777 مربع را شماره گیری کرده یا از طریق سایت و نرم افزار همتا از اصالت گوشی اطمینان پیدا کنید.)
  • دقت کنید که پیامک ارسالی برای شما حتماً باید با سرشماره HAMTA باشد. هر پیامک با سرشماره دیگر به هیچ وجه قابل قبول نیست.
  • حتماً پس از خرید دستگاه، فاکتور رسمی همراه با مهر فروشگاه که IMEI دستگاه برروی آن درج شده است را از فروشنده دریافت نمایید.
  • اگر گوشی دست دوم خریداری کرده‌اید حتما استعلام بگیرید و قبل از واریز همه وجه از فروشنده بخواهید انتقال مالکیت انجام دهد.

در صورتی که تمام موارد بالا را رعایت کنید، مشکلی در انتقال مالکیت گوشی، پیش نخواهد آمد.

بیشتر بخوانید:
اقدامات لازم برای خرید گوشی نو و کار کرده پس از اجرای طرح رجیستری

شکایت از عدم انتقال مالکیت گوشی

شکایت از عدم انتقال مالکیت گوشی

گاهی درخرید گوشی موارد بالا را رعایت نمی‌کنید و به مشکل برمی‌خورید، به عنوان مثال گوشی را خریداری کرده‌اید اما فروشنده انتقال مالکیت گوشی را انجام نمی‌دهد در این زمان باید ابتدا با فروشنده برای این موضوع صحبت کنید اما اگر فروشنده بازهم انتقال مالکیت را انجام نداد باید از فروشنده، به اتحادیه و مراجع قضایی شکایت کنید.

همچنین در بعضی موارد، مغازه موبایل فروشی قوانین فروش را رعایت نمی‌کند، به عنوان مثال گوشی را گران‌تر می‌فروشد یا انتقال مالکیت و رجیستری را انجام نمی‌دهد، در این صورت شما باید در تعزیرات شکایت خود را ثبت کنید. شکایت تعزیرات گوشی در سایت http://www.t135.ir/ قابل ثبت و پیگیری است.

همچنین گزارشات/ شکایات خود، پیرامون کالا و خدمات را در سایت سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در قسمت ستاد خبری 124 (دریافت گزارشات/شکایات مردمی پیرامون کالا و خدمات) مطرح نمایید.

 نکته: ثبت شکایات سازمان تعزیرات حکومتی صرفا از طریق www.t135.ir ، شماره تماس 135 و سامانه پیامکی 300000135 قابل انجام است.

نحوه ثبت شکایت در سازمان تعزیرات

 وارد سایت سامانه اینترنتی سازمان تعزیرات حکومتی به آدرس tazirat135.ir  شوید.

از منوی سمت راست گزینه ثبت شکوائیه را انتخاب کنید.

شکایت از عدم انتقال مالکیت گوشی

 استان و شهری که تخلف در آن صورت گرفته است را انتخاب و در ادامه تیک گزینه مورد نظر را بزنید.

سپس توضیحاتی در مورد موضوع شکایت در قسمت شرح شکوائیه وارد کنید.

 عدم انتقال مالکیت گوشی

اطلاعات فرد یا افراد شاکی را وارد کرده و با استفاده از گزینه اضافه کردن به لیست آن را ثبت نمایید.

 شکایت در سازمان تعزیرات

اطلاعات واحد صنفی متخلف را وارد کرده و با استفاده از گزینه اضافه کردن به لیست آن را ثبت نمایید. ( این اطلاعات شامل نام و نشانی واحد صنفی (فروشگاه) می‌باشد.)

 سازمان تعزیرات

در این قسمت تصویر هرگونه مدرک مبنی بر خرید از آن واحد صنفی مانند: فاکتور، برگه گارانتی و .. را بارگذاری و با استفاده از گزینه اضافه کردن به لیست، آن را ثبت نمایید. (مجموع حجم فایل‌های بارگذاری شده نباید بیشتر از ۶ مگابایت باشد.)

 شکایت سازمان تعزیرات

در مرحله آخر خلاصه‌ای از موضوع شکایت، شرح شکوائیه و اطلاعات شاکیان و متهمان نمایش داده می‌شود.

درصورتی‌که شکوائیه مورد تأیید شما بود، تیک «خلاصه شکوائیه مورد تأیید من است» را بزنید و گزینه پذیرش نهایی را انتخاب نمایید.

شکوائیه شما در سازمان تعزیرات ثبت شده و شماره پیگیری برای شما صادر می‌شود.(شماره پیگیری را تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگه دارید.)

 ثبت شکایت در سازمان تعزیرات

نتیجه گیری

هنگام خرید گوشی حتما دقت کنید رجیستری باشد و تمام موارد گفته شده در مقاله را رعایت کنید، همچنین بعد از خرید گوشی آن را در سامانه همتا ثبت کرده، تا به مشکلی نخورید، ما در این مقاله مشکل در انتقال مالکیت گوشی و راه‌های رفع این مشکل را آموزش دادیم، لطفا نظرات‌تان را با ما به اشتراک بگذارید.

4/5 - (32 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. وکیلا گفت:

    با سلام .خسته نباشید

    گوشی پلمپ شرایط سه ماهه خریدم فروشنده گوشی وکارتون پلمپ تحویل داد فقط گفت تا زمان تسویه رجسیتر انجام نمیشه . خواستم سوال کنم گوشی به عنوان هدیه به خانومم دادم خانومم سیم کارت خودشو داخل گوشی بذاره تا این سه ماه مشکلی پیش نمیاد لطفا راهنمایی نمایید ممنونم

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. لطفا با سامانه همتا تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند.

      0
  2. زهرا ج گفت:

    سلام وقت بخیر من یه گوشی 10 روز پیش دست دوم گرفتم با کارتنش
    هنوز فرونده انتقال مالکیت نداده بهم
    استعلام کردم گوشی مسافری ریجستر شده
    چیکار کنم شکایت کنم ؟بهم نگفته بود مافری هست گوشی

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. با سامانه همتا تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند.

      0
  3. رحمت‌الله نوریان گفت:

    باعرض سلام و خسته نباشید خدمت شما بزرگوار. یکسال پیش یه گوشی کارکرده خریدم چونکه نقل و انتقال واردنبودم فروشنده کاراشوانجام داد خدایی خیلی آدم درستی هم بودحالامیخواستم گوشیوانتقال بدم نمیدونم ایرادکارازکجاست که گوشی به اسم من نیست وهیچ آدرس وشماره ای ازشون ندارم لطفابگیدچکارکنم ممنونم

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. حتما با سامانه همتا تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند.

      1
  4. سهیل حیاتی گفت:

    سلام ببخشید میشه به گوشی که انتقال مالکیتش رو به ما داده نشده ثبت تعمیری کرد یعنی ما یه گوشی هم نوع اون گوشی رو ثبت تعمیری روش انجام بدیم ؟

    1
  5. حمیدرضا اکرمی گفت:

    سلام بنده یه گوشی اک خریدم چکی الاان تمام چک پاس شده اذیت میکند فروشنده گوشی به نام خودش زده جعبه رو نمیده چکارکنم

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام حمیدرضا عزیز. بهتر است با پلیس مشورت نمایید تا راهناییتان کنند.

      0
  6. سینا غلامی گفت:

    سلام من یه گوشی دست دوم از فروشنده خریدم کارتون وکد فعال سازی داد الان نمی تونن انتقال مالکیت بدم چکار کنم میگه شناسه متعلق به شما نیست

    0
    1. سلام سینا عزیز. با سامانه همتا تماس بگیرید.

      0