top
SIM-card-inquiry-4

استعلام سیم کارت ایرانسل، همراه اول و رایتل | سامانه استعلام خطوط

زمان مطالعه: 7 دقیقه

293

icon

با چه کدی بفهمیم که سیمکارت به نام کیست؟ استعلام سیمکارتی که به نام‌مان است را چطور بگیریم؟ سیم کارت های به نام من کدامند؟ چگونه بفهمیم سیم کارت به نام کیست؟ استعلام سیم کارت ایرانسل با کد ملی چگونه انجام می‌شود؟

این‌ها از سوالات پر تکرار استعلام خطوط است. ما در این مطلب به طور کامل به این سوال پاسخ می‌دهیم و سامانه استعلام خطوط را به شما معرفی می‌کنیم. بنابراین با همیاب24 همراه باشید تا با استعلام خط های به نام و تعداد سیم کارت های به نام (سیمکارت های به نام من) آشنا شوید.

حواست باشه موقع خرید گوشی کلاه سرت نره!
قبل از خرید گوشی به طور رایگان از رجیستری و سرقتی نبودن گوشی مطمئن شو.
لینک دانلود برنامه همیاب24

سامانه استعلام سیم کارت

سامانه استعلام سیم کارت

چگونه بفهمیم سیمکارت به نام کیست؟

در صورتی که از تعداد سیم کارت‌هایی که به نام شما در شبکه مخابرات کشور ثبت شده است اطلاع ندارید، با مراجعه به سامانه استعلام تعداد سیم کارت از این موضوع مطلع شوید و در صورتی‌که بدون اطلاع شما خطی به نامتان ثبت‌ شده است، نسبت به مسدود کردن سیم کارت اقدام کنید.

با توجه به این مساله که تخلفات و جرم های صورت گرفته از طریق سیم کارت به عهده مالک می‌باشد، لذا در صورتی که سیم کارت غیر قابل استفاده‌ای در شبکه مخابراتی دارید حتما باید از طریق “استعلام سیم کارت” با کد ملی یا استعلام شماره موبایل از تعداد سیم‌کارت‌های فعال خود مطلع شوید و نسبت به غیرفعال کردن سیم کارت های غیر قابل استفاده اقدام نمایید.

استعلام سیم‌کارت‌های به نام ایرانسل، از طریق کد دستوری برای سیم‌کارت‌های دائمی‌ و اعتباری با شماره‌گیری کد
# ۸۰ * قایل انجام است. و تمام کاربران سیم‌کارت‌های دائمی‌ و اعتباری برای استعلام سیم‌کارت‌های به نام رایتل، می‌توانند از طریق کد دستوری # ۲۱۱ *  نسبت به استعلام خطوط به نام خود اقدام نمایند.

حتما بخوانید: شماره یاب | پیدا کردن مشخصات مزاحم تلفنی از روی شماره موبایل

در این مطلب نحوه استعلام مالکیت سیم کارت ایرانسل، استعلام سیم کارت همراه اول و استعلام سیم کارت رایتل را به صورت تصویری آموزش می‌‌دهیم. از کجا بفهمیم سیم کارت به نام کیست؟ با ما همراه باشید.

سه روش استعلام سیم کارت ایرانسل، همراه اول و رایتل:

سه روش استعلام سیم کارت ایرانسل، همراه اول و رایتل

۱- استعلام تعداد سیم کارت از طریق سامانه استعلام خطوط

جهت استعلام سیم کارت و اطلاع از تعداد خطوط ثبت شده به نام شما به نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir مراجعه و از تعداد سیم کارت هایی که با کد ملی شما ثبت ‌شده آگاه شوید و نسبت به غیرفعال کردن خطوطی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، اقدام نمایید.

۲- استعلام سیم کارت از طریق شماره‌های ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱

با ارسال کد ملی به یکی از شماره‌های ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت، نسبت به استعلام تعداد سیم کارت ثبت ‌شده به نام خود اقدام نمایید.

3- استعلام سیم کارت ایرانسل، همراه اول و رایتل با اپلیکیشن و کد دستوری

1- مشترکین ایرانسل می توانند با ورود به اپلیکیشن ایرانسل من، نام مالک اصلی سیم کارت فعال روی گوشی خود را مشاهده نمایند و یا از کد دستوری #۸۰* استفاده کنند.
2- مشترکین همراه اول می توانند با ورود به اپلیکیشن همراه من، نام مالک اصلی سیم کارت فعال روی گوشی خود را مشاهده نمایند.
3- مشترکین رایتل جهت استعلام سیم کارت می توانند از طریق اپلیکیشن رایتل من و کد دستوری #۲۱۱* را شماره گیری نمایند.

حتما بخوانید: استعلام سیم‌کارت با اپلیکیشن ایرانسل‌ من، همراه من و رایتل من

توجه داشته باشید که جهت استعلام تعداد سیم کارت حداقل بایستی در یکی از اپراتورهای تلفن همراه؛ یک سیم کارت با کد ملی (شناسه هویتی) شما ثبت شده باشد.

دوست عزیز قبل از خواندن ادامه متن حتما اپلیکیشن ضد سرقت و ردیاب گوشی را نصب نمایید. زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید. با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود و می‌توانید گوشی خود را از نظر سلامت، تست نمایید و به کدهای پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی داشته باشید.
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

استعلام تعداد سیمکارت با اپلیکیشن

همینطور که در جریان هستید روش‌های زیادی برای استعلام تعداد سیمکارت وجود دارد اما ما می‌خواهیم بهترین و راحت‌ترین روش برای باخبر شدن از تعداد سیم کارت‌هایی که به نام‌تان است را آموزش بدهیم.

شما می‌توانید به راحتی با نصب اپلیکیشن همیاب 24 علاوه بر بهره‌مند شدن از امکانات بی‌نظیر این برنامه به راحتی از تعداد سیمکارتی که به نام‌تان است با خبر شوید. لینک دانلود این برنامه در ادامه آمده است.

همیاب

آموزش استعلام سیمکارت ایرانسل، همراه اول و رایتل از طریق سامانه استعلام خطوط

آموزش استعلام سیمکارت ایرانسل، همراه اول و رایتل از طریق سامانه استعلام خطوط

1- جهت استعلام تعداد سیم کارت ابتدا وارد سامانه استعلام سیم کارت به آدرس mobilecount.cra.ir شوید.

2- در قسمت پایین صفحه قوانین سامانه استعلام سرویس های مشترکین را تأیید و دکمه مرحله بعد را انتخاب نمایید.

3- در این مرحله ابتدا نوع شناسه هویتی خود شامل: کدملی، شماره گذرنامه، کد آزمایش، کد پناهندگی یا کد هویت را انتخاب نمایید و سایر اطلاعات هویتی و شماره موبایل خود را وارد نموده و به مرحله بعد بروید.

4- پس از تکمیل اطلاعات پیامک تعداد سیم کارت های ثبت شده به نام شما از طریق پیامک با نام CRA.ir برای شما ارسال خواهد شد. در صورت عدم دریافت پیامک و یا وجود هرگونه مغایرت به دلایل زیر برای رفع مشکل به اپراتورهای مربوطه مراجعه نمایید.

نکته:
1- استعلام تعداد سیم کارت تنها بعد از گذشت ۱۰ روز از استعلام قبلی امکان پذیر می باشد.
2- در صورت مشاهده سیم کارت هایی که به نام شما ثبت شده اما از آن اطلاعی ندارید، جهت سوزاندن سیم کارت اقدام نمایید.

برای سوزاندن سیم کارت با توجه به نوع سیم کارت خود به یکی از لینک های زیر بروید:

درنهایت

ما در این متن به صورت کامل نحوه گرفتن استعلام سیمکارت رایتل، هماه اول و ایرانسل را آموزش دادیم. اگر سوال یا نظری دارید برایمان کامنت بگذارید تا راهنماییتان کنیم. بهتر است برنامه همیاب24 را نصب نمایید تا علاوه بر گرفتن استعلام سیمکارت از سرقت گوشی خود جلوگیری کنید.

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

همیاب24
3.8/5 - (414 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. جمیله گفت:

    سلام هر ده روزی فقط یک بار میتونیم استعلام بگیریم ؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام جمیله عزیز. هر ده روز یک بار باید تمدید کنید.

      0
  2. زهرا فشانجردی گفت:

    ……..این شماره شب به من زنگ میزند حرف حای ناجور یا دیگر مورد می بیاشد پیگیری می کنید،استعلام از این شماره بگیرید واسم را به من بگوید،ممنون

    1
  3. سلام وقت بخیر
    من دو روزه یه سیم کارت جدید گرفتم از پست بانک سیم کارت همراه اول هستش همین ک با همون شماره وارد تلگرام شدم مزاحم دارم میگن شماره قبلا مال یکی دیگه بوده زنگ زدم ب همون جایی ک گرفتم شماره رو گفتش الان تمام شماره هایی ک هست همه واگذار شده ان عوضش هم کنی باز احتمال این مشکل هست درسته؟
    سیم کارت گرفتنی از کجا بدونم قبلا مال یکی بوده یا نه

    1
  4. پروانه احمدپور گفت:

    سلام وقت بخیر
    ون ی شماره ایرانسل به نام هست ولی متاسفانه سیم کارت رو خیلی وقت پیش گم کردم شمارش یادم نیس
    چطور میتونم بسوزونم

    3
    1. سلام باید به صورت حضوری به نمایندگی سیمکارت خود مراجعه نمایید.

      2
  5. قاسم عباس پور حاج ابادی گفت:

    سلام

    0
  6. دو سال پیش گوشی من به سرقت رفت، در سامانه همیاب24 درخواست ردیابی دادم و به موازات آن در پاسگاه کلانتری منطقه اقدام کردم. نهایتا چند روز بعد افسران تجسس با مشاهده دوربینهای مداربسته پیداش کردن و پس گرفتم، کاملا حرفه ای گوشی شش قفله رو ریست کرده بودن ولی نتونستن بازش کنن، بخاطر همین نمیتونستن سیمکارت فعال کنن و تازمانی که سیمکارتی روی گوشی نصب و فعال نشده کشف نمیشه. تا سیمکارت گذاشتم بلافاصله گوشی با صدای زیاد آلارم زد و از گوگل پیام و ایمیل اومد که گوشت پیدا شد، در گوگل مپ مکان خودمو نشون داد و نوشته بود در دستان شما خخخخ یکی دو روز بعد پیام همیاب + کد پیگیری اومد، بعد معلوم شد شماره خودم کشف شده.
    دوستان حتما در گوگل و سایت کارخانه اکانت ایجاد کرده و ویژگی “یافتن گوشی من” رو فعال کنید. میتونید از راه دور صدای آلارم رو فعال کنید، مکانش رو ببینید یا گوشی رو ریست فکتوری کنید توجه: اگر خود شما ریست کنید دیگه پیدا نمیشه مگر از طریق قضایی یا سامانه همیاب 24، اگر سارقین ریست کنن اکانت شما فعال میمونه و فقط با پسورد اکانت وبسایت سازنده باز میشه <>
    ببخشید طولانی شد

    4
    1. سلام علی عزیز. ممنون از راهنمایی خوبتون. بهتر است برنامه همیاب24 را نصب نمایید تا از سرقت و یا مفقود شدن گوشی خود جلوگیری نمایید. در صورتی که سرقت انجام شد میتوانید با ثبت در همیاب ردیابی گوشی خود را فعال کنید.
      پس ازثبت ردیابی در سامانه همیاب ۲۴ موارد زیر برای کالای شما اعمال می‌شود
      ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی، جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …، اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه، اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور.

      0