top
the-story-of-selling-stolen-phone-to-officer-of-army-by-a-thief

داستان فروش گوشی سرقتی به افسر ارتش

زمان مطالعه: 4 دقیقه

0

icon

با توجه به گرانی‌های بازار کالاهای دیجیتال، امروزه تمایل به خرید گوشی دست دوم به دلیل مقرون به صرفه بودن مورد استقبال قرار گرفته است. اما باید در نظر داشته باشید، احتمال دارد کالایی که قصد خرید آن را دارید سرقتی باشد و شما ناخواسته مرتکب جرم و درگیر عواقب خرید یک کالای سرقتی شوید.

در این مطلب تجربه یک افسر ارتش را بازگو می‌کنیم که با آگاهی و اقدامی درست و به جا یک گوشی سرقتی را از طریق سامانه همیاب 24 به صاحب آن بازگردانده است. با ما همراه باشید.

 از طریق امکان استعلام گوشی سرقتی در سامانه همیاب 24 می‌توانید در هنگام خرید کالای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ‌تاپ) از سرقتی نبودن دستگاه مورد معامله اطمینان حاصل کنید و ناخواسته مرتکب جرم خرید یک دستگاه سرقتی نشوید.

داستان فروش گوشی سرقتی به افسر ارتش

افسر ارتش آقای ح.ذ از استان همدان شهرستان ملارد، پس از پایان روز کاری خود در راه برگشت به منزل به فردی بر می‌خورد که پیشنهاد فروش گوشی موبایلی را دارد. از آنجایی که گوشی قیمت مناسبی داشته تصمیم می‌گیرد که آن را بررسی کند. ابتدا گوشی را از لحاظ ظاهری بررسی می‌کند و سپس درخواست باز کردن رمز برای چک کردن سخت‌افزار گوشی را می‌کند که با شنیدن جواب فروشنده کمی مشکوک می‌شود:

➖ می دونید جناب، گوشی مال دخترمه و من رمزش رو ندارم
➕ خب حداقل کارتن گوشی رو که دارید دیگه؟
➖ همراهم نیست فک کنم که گم شده باشه!
➕ مرد حسابی نه رمز گوشی و نه حتی کارتنش؟ الان زنگ میزنم پلیس، ببینم گوشی مال خودت هست یا نه!

و همین جمله کافی بود که فروشنده پا به فرار بگذارد و گوشی که هیچ نشانی از مالک آن معلوم نیست در دست آقای ح.ذ بماند. پس از این اتفاق، آقای ح.ذ گوشی را در اپلیکیشن دیوار آگهی می‌کند به این امید که مالک گوشی را پیدا کند اما متاسفانه با تماس‌های بسیاری مواجه می‌شود که افرادی تمایل به خرید گوشی با قیمت پایین‌تری را دارند و در واقع مالک گوشی نیستند.

به همین منظور، پیگیری‌ برای پیدا کردن مالک اصلی گوشی ادامه می‌دهد تا اینکه با مشورت یکی از همکاران خود، که آشنایی قبلی با سامانه همیاب 24 را داشته، باتری گوشی را در می‌آورند و کد IMEI آن را در سامانه همیاب ۲۴ استعلام می‌گیرند. خوشبختانه در نتیجه استعلام از سامانه همیاب 24 مشخص می‌شود، مالباخته این دستگاه را به عنوان کالای سرقتی در این سامانه ثبت کرده است.

آقای ح.ذ نیز اطلاعات فردی و اطلاعات کالا را در قسمت “کالای پیدا شده” در این سامانه ثبت می‌کند. پس از ثبت مشخصات دستگاه به عنوان کالای پیدا شده در سامانه همیاب 24، کمتر از یک ساعت از بخش پشتیبانی برای انجام هماهنگی‌های لازم جهت بازگرداندن دستگاه به صاحب اصلی با ایشان تماس گرفته می‌شود. سامانه با رضایت آقای ح.ذ شماره تماس ایشان را در اختیار مالباخته قرار می‌دهد. سرانجام، در یکی از کلانتری‌های شهرستان ملارد همدیگر را ملاقات می‌کنند و گوشی به مالک اصلی تحویل داده می‌شود.

? توجه داشته باشید از آنجایی که این گوشی توسط مالک به عنوان کالای سرقتی در سامانه همیاب ۲۴ ثبت بوده به محض استفاده از آن، ردیابی صورت می‌گرفته است.

تیم همیاب ۲۴ از همکاری قابل تقدیر آقای ح.ذ بسیار سپاسگزار است. تمام تلاش تیم همیاب 24 بر این است که هر روزه کالاهای سرقتی یا مفقودی بیشتری را به مالباختگان بازگرداند.

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

4.8/5 - (54 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید