top
how-to-find-imei-code-of-stolen-mobile-phone

چطور کد IMEI گوشی آیفون دزدیده شده را پیدا کنم؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

12

icon

زمانی که گوشی موبایل شما گم شده و یا به سرقت می رود، مهمترین عامل برای ردیابی و پیدا کردن آن، داشتن کد IMEI گوشی می باشد. شما تنها با داشتن شماره IMEI، می توانید برای ردیابی گوشی موبایل خود اقدام کنید.

همیاب ۲۴، سامانه اعلام سرقت و ردیابی گوشی، تبلت و لپ تاپ

IMEI در واقع بر‌گرفته از عبارت “International Mobile Equipment Identity” یا «شناسه بین المللی تجهیزات موبایل» است.
 IMEI استاندارد، معمولا یک کد 15 رقمی به همراهی ۱ یا ۲ رقم کد “SV” ‌یا “Software Version” که بیشتر در دستگاه‌های جدید دیده می‌شود. هدف استفاده از IMEI، برای شناسایی تلفن‌های همراه و همچنین مسدود کردن آن‌ها از طریق شبکه است. زمانی که گوشی‌ شما گم شده و یا به سرقت می رود، می‌توانید با داشتن این کد، موبایل خود را ردیابی کنید. پلیس هم معمولاً گوشی‌های دزدیده شده را با IMEI آن‌ها طبقه‌بندی و ردیابی می‌کند.

اگر مشتاقید تا اطلاعات بیشتری درباره کد IMEI داشته باشید، پیشنهاد می شود مطلب کد IMEI چیست و چه کاربردی دارد؟ را بخوانید.

روش های بدست آوردن کد IMEI گوشی آیفون

روش های مختلفی برای اطلاع از شماره IMEI گوشی آیفون وجود دارد. پیدا کردن این کد از طریق: تنظیمات گوشی، پشت گوشی، کارتن دستگاه، شماره گیری کد #06#* و از طریق اپل آی دی امکان پذیر می باشد.

شماره گیری کد #06#*

با شماره گیری کد #06#* حتی بدون زدن کلید تماس هم می توان کد IMEI و شماره سریال گوشی را دریافت نمود. این روش متداول ترین و ساده ترین روش پیدا کردن کد IMEI گوشی است. هم چنین این کد روی کارتن دستگاه شما نیز نوشته شده است.

برای اطلاع از سایر روش ها پیشنهاد می شود مطلب، روش های بدست آوردن شماره IMEI را بخوانید.

حتما بخوانید: چطور IMEI گوشی دزدیده شده اندروید را توسط گوگل پیدا کنم؟

پیدا کردن کد IMEI گوشی آیفون از طریق اپل آی دی

اما در زمانی که گوشی آیفون شما دزدیده شده است و به آن دسترسی ندارید و همیچنین کارتن دستگاه را هم ندارید، در این وضعیت راه حل چیست؟

زمانی که به گوشی خود دسترسی ندارید برای اطلاع از کد IMEI گوشی Iphone خود مراحل زیر طی کنید:

  1. در مرورگر خود به آدرس appleid.apple.com بروید.
  2. اپل ای دی که بر روی دستگاه خود فعال کرده بودید را وارد نمایید.

پیدا کردن شماره سریال گوشی ایفون در اپل ای دی
پیدا کردن شماره IMEI گوشی آیفون از طریق اپل آی دی

بعد از وارد شدن به اکانت خود، اسکرول کنید و به بخش Devices بروید، در این قسمت لیست دستگاه های اپل خود را مشاهده می کنید، دستگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید. بعد از کلیک بر روی دستگاه مورد نظر، مشخصات آن از جمله شماره سیم کارت فعال روی گوشی و شماره IMEI نمایش داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید…
توصیه می‌کنم برای آگاهی از روند دادگاهی و شکایت بعد از ردیابی مثبت گوشی سرقتی و مفقودی در سامانه همیاب 24 از مقاله راهبردی پس از ردیابی مثبت گوشی موبایل چیکار کنم؟ استفاده کنید.

منوی مشاهده دستگاه ها در حساب اپل ای دی
پیدا کردن شماره IMEI گوشی آیفون از طریق اپل آی دی
نحوه ردیابی گوشی اپل از طریق IMEI

بعد از به دست آوردن شماره IMEI گوشی برای ردیابی گوشی آیفون خود از طریق IMEI، این شماره را در سامانه کشوری همیاب24 ثبت نمایید تا ردیابی گوشی گمشده یا سرقتی شما فعال گردد. از این طریق علاوه بر ردیابی گوشی سرقتی شما در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش و خروج گوشی از مرزهای کشور جلوگیری می شود، بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری ها و بازرسی های مرزی جستجو شده و به شما اطلاع داده می شود.

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

2.3/5 - (42 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. احسان عبدالهی گفت:

    سلام
    من آیفون ایکسم را به تمعیرکار موبایل دادم برای تعمیر
    احساس کردم شاسی گوشی عوض شده. تماس گرفتم با تعمیرکار انکار کرد.
    روی خشاب گوشی آیفون ایکس کد IMEI باید باشه. الان باز کردم دیدم چیزی روش نیست. و این نشون میده که شاسی گوشی من تعویض شده همراه خشاب سیمکارتش.امروز متوجه شدم.
    اول چکار میتونم کنم
    دوم آیا این فرد دزد میتونه با این کار از کد گوشی من سوئ استفاده ای کنه؟
    برای مسدود کردن سوئ استفاده احتمالی این فرد چکار باید کنم.
    گوشی بردش خراب شده و دیگر کار نمیکند.
    سپاس

    1
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام دوست عزیز پیشنهاد میکنم که اگر تعمیرکار انکار میکند به اگاهی مراجعه نمایید و ثبت شکایت کنید.
      همیاب24 سامانه استعلام و ردیابی کالاهای دیجیتال سرقتی/مفقودی.

      0
  2. سلام گوشی منو با کارتن بردن و هیچ مشخصاتی ندارم چطور میشه پیداش کنم

    0
    1. با سلام دوست عزیز مطلب آموزشی در لینک زیر را مطالعه کنید و پس ازدریافت کد imei گوشی سرقتی خود برای ثبت در سامانه همیاب24 اقدام کنید.
      لینک مطلب آموزشی : https://hamyab24.ir/blog/how-to-find-imei-phon/
      لینک ثبت کالای دیجیتال در سامانه همیاب24 : https://hamyab24.ir/l/eg

      0
      1. سلام من گوشیم گمشده با کارتون و هیچ اطلاعاتی ندارم که ثبت کنم لطفا راهنمایی کنید چکار کنم که مفقودیش رو ثبت کنم توی سامانه

        0
      2. همیاب 24 گفت:

        سلام دوست عزیز. خیلی متاسفیم و از شنیدن این خبر ناراحت شدیم اما نگران نباشید ما در تیم همیاب24 تمام تلاش خود را جهت ردیابی گوشی خواهیم کرد. می‌تونید تشریف ببرید مخابرات مرکزی شهرتون پرینت ریزمکالمات 6 ماه اخیر خطی که روی گوشیتون بوده رو بگیرید و بعد از اینکه دریافت کردید یه imei به شما میدن. سپس با شماره 05141410000 داخلی 1 تماس بگیرید تا سریال رو براتون درست کنیم تا بتونید ثبت نام کنید.

        0
  3. گل هستم گفت:

    سلام من ی گوشی آیفون ایکس کارکرد خریدم که مدل نامبرش با حرف N شروع میشه،از ی طرف واسه م خیلی جالبه که سلامت باطریش صد درصد هست و آخرین نسخه iOS هست”13” … شماره سریال و مدل نامبر روی جعبه ی گوشی با اطلاعات داخل گوشی متفاوت هست ولی کد imei یکی هست. یک هفته مهلت تست دارم. ممنون میشم اگه درمورد تک تک اینها واسه م ی توضیحی بدین و اینکه آیا فقط مچ بودن کد imei کافیه برای زمانی که گوشی ای سرقت میشه ؟ چرا گوشی با اینکه کارکرد هست ولی سلامت باطریش 100%؟ درضمن خوندم که اگه حرف اول مدل نامبر با N باشه یعنی گوشی مشکلی داشته که تعمیرشدنی نبوده و با ی گوشی نو تعویض شده ! جالبه گوشی هم نو نو هست.ممنون میشم اگه جواب بدین

    1
    1. زهره عدالتی راد گفت:

      کاربر عزیز، پیشنهاد می کنم هنگام خرید گوشی دست دوم، رجیستر بودن و سرقتی نبودن دستگاه را از طریق سامانه همیاب24 استعلام بگیرید، مورد بعدی اینکه باید مشخصات درج شده روی کارتن با خود گوشی تطابق داشته باشد، برای کسب اطلاعت بیشتر در این زمینه به سامانه همتا مراجعه نمایید.

      0
  4. سلام من گوشي ايفونمو زدن، مقاله شما رو خوندم ولي انلاين نيست كه بتونم مكانيابيش كنم، چه كمكي ميتونيد بهم بكنيد؟ حداقل كاري كه تونستم بكنم اين بود كه زدم داده هام پاك شه، واقعا ناراحتم كمكم كنيد لطفا

    0
    1. sepideh jahani گفت:

      سلام بنده قصد خرید آیفون ۱۳پرو رو داشتم اما طبق اطلاعات بنده دارم آیفون ۱۳ پرو نات اکتیو دیده در بازار ایران پیدا نمیشه
      یعنی با کد lmel هم نمیشه از نات اکتیو بودن گوشی اطمینان کرد
      من قصد خرید آیفون رو دارم اما طبق بازار آشفته در حال حاضر نمیدونم چه چیزی میتونم بخرم ممنون میشم راهنمایی کنید

      0
      1. همیاب 24 گفت:

        سلام سپیده عزیز. میتوانید از سایت https://imeicheck.com/ برای نات اکتیو بودن استفاده کنید.

        1
    2. زهره عدالتی راد گفت:

      سلام کاربر عزیز، در صورتیکه اینترنت گوشی شما روشن بشه داده هاتون پاک میشه، به حهت فعال شدن ردیابی هم مشخصات گوشی رو در سامانه همیاب24 ثبت کنید

      2