top
Home-Printer-Buying-Guide

راهنمای خرید پرینتر خانگی | نکات طلایی هنگام خرید

زمان مطالعه: 19 دقیقه

0

icon

پرینتر (Printer) یا چاپگر یکی از تجهیزاتی است که متون یا تصاویر ایجادشده توسط رایانه را بر روی کاغذ چاپ می‌کند. پرینترهای خانگی در صرفه‌جویی زمان و هزینه، کمک بسیاری به ما می‌کنند، زیرا دیگر وقت خود را جهت رفت‌وآمد به کافی‌نت‌ها و خدمات کامپیوتری صرف نمی‌کنیم.

اگر شما نیز در حین خرید با سوالاتی مانند بهترین پرینترهای خانگی کدامند؟ پرینتر لیزری بهتر است یا جوهر افشان؟ مواجه شده‌اید، ما در این بخش به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید بهترین پرینترها را بشناسید، سپس پرینتر مورد نیاز خود را خریداری نمایید. پس با ما همراه باشید.

انواع پرینتر خانگی (از نظر رنگ)

برای چاپ هر آنچه که نیاز دارید، یک پرینتر خانگی وجود دارد که می‌تواند این کار را انجام دهد. در ادامه شما را با انواع پرینتر خانگی آشنا می‌کنیم تا در خرید پرینتر خانگی کارتان بسیار ساده شود.

پرینتر سیاه و سفید (تک رنگ)

پرینتر سیاه و سفید

این نوع چاپگرها فقط دارای رنگ مشکی بوده و برای چاپ عکس مناسب نیستند، زیرا عکس‌ها را به صورت سیاه و سفید نشان می‌دهند.

 معمولا از پرینترهای تک رنگ برای چاپ اسناد و مدارک، مقاله و نمودار استفاده می‌شود. سرعت چاپ در پرینترهای سیاه و سفید نسبت به نوع رنگی بسیار بالاست.

در نوع رنگی حتی سیاه و سفید باید خط به خط اطلاعات چاپ شود. این باعث افزایش زمان چاپ خواهد شد؛ اما در نوع سیاه و سفید، فقط یک دستور برای یک قطعه تعریف شده و از این رو سرعت چاپ بسیار بیشتر خواهد بود.

پرینتر رنگی

پرینتر رنگی

این نوع از پرینترها دارای رنگ‌های بیشتری نسبت به پرینترهای سیاه و سفید می‌باشند و همچنین برای چاپ عکس در هراندازه‌ای مناسب هستند. پرینترهای رنگی کارایی پرینترهای تک رنگ را نیز دارند.

پرینتر تصعید رنگ

پرینتر تصعید رنگ

درصورتی‌که به عکاسی علاقه دارید و می‌خواهید یک پرینتر برای چاپ تصاویر خود داشته باشید بهترین گزینه پرینتر خانگی که می‌تونید تهیه کنید پرینتر تصعید رنگ خواهد بود.
در این پرینترها از کاست‌های جوهر و کاغذهای مخصوص استفاده می‌شود.

این نوع از پرینترها برای چاپ تصاویر بسیار مناسب هستند و شما را از مراجعه به آتلیه‌ها بی‌نیاز می‌کنند. درواقع شما با استفاده از این پرینترها به‌سادگی می‌توانید عکس‌های دوربین دیجیتال خود را در خانه چاپ کنید.


بیشتر بخوانید!

آیا شما هم به دنبال یه تبلت خوب برای فرزند خود هستید؟
انتخاب یک تبلت مناسب برای دانش‌آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و انتخاب اشتباه می‌تواند فرآیند یادگیری و مطالعه دانش‌آموزان را با مشکل مواجه‌کند.

اگر می‌خواهید تمامی نکات مفید و طلایی برای خرید یک تبلت ایده‌آل را بدانید، پیشنهاد می‌کنم مقاله زیر را حتما مطالعه بفرمایید.


انواع پرینتر خانگی (از نظر تکنولوژی چاپ)

پرینترها از نظر تکنولوژی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند که دسته اول پرینترهای جوهرافشان می‌باشند و دسته دیگر پرینترهای لیزری.

در ادامه با هر کدام به صورت کامل آشنا می‌شویم.

پرینتر لیزری

پرینتر لیزری

پرینتر جوهرافشان یا لیزری؟ اولین سوالی که برای هر خریدار پرینتر مطرح می‌شود همین سوال است. پرینتر لیزری نوع متداولی از چاپگرها است که با سرعت و کیفیت بالا، متن و گرافیک را بر روی کاغذ چاپ می‌کند.

چاپگرهای لیزری مانند دستگاه فتوکپی دیجیتال و پرینترهای چند منظوره از سیستم زیروگرافی استفاده می‌کنند. پرینترهای لیزری تک رنگ (سایه و سفید) قادرند متون را با کیفیت و دقت بسیار بالا چاپ کنند.

پرینترهای لیزری بیشتر مناسب مصارف اداری می‌باشند چون قادر به چاپ صفحات زیاد در زمان کم هستند، هزینه مواد مصرفی آنها پایین است و دوام طولانی تری دارند.

پرینتر جوهر افشان

Inkjet Printer

بازار مملو از پرینترهای جوهر افشان شده است. رایج‌ترین نوع پرینتر برای مصارف خانگی پرینترهای جوهر افشان می‌باشند. چاپگرهای جوهر افشان با پاشیدن قطرات بسیار ریز جوهر بر روی کاغذ، نقش ایجاد کرده و به مخزن جوهر آن نیز کارتریج می‌گویند.

 این پرینترها می‌توانند نمودارهای رنگی و عکس‌های براق را چاپ کنند اما نمی‌توانند نوشته‌ها را به خوبی و خوانایی پرینترهای لیزری چاپ کنند. پرینترهای جوهر افشان بسیار کند تر از پرینترهای لیزری می‌باشند و هزینه مواد مصرفی آنها نیز بسیار بیشتر از پرینترهای لیزری است.

نکته : اگر پرینتر را برای مصارف خانگی می‌خواهید و قصد ندارید به طور مداوم از آن استفاده کنید، پرینترهای لیزری می‌توانند برایتان مناسب باشند.

اما اگر گرافیست و عکاس هستید و همچنین به دنبال بهترین پرینتر خانگی برای چاپ عکس می‌گردید، بهتر است از پرینترهای جوهرافشان استفاده کنید.

تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری

تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری

اگر قصد دارید یک پرینتر خانگی بخرید احتمالاً بر سر دوراهی پرینتر لیزری و جوهرافشان قرار خواهید گرفت. همچنین بهتر است با این نکات آشنا باشید تا بتوانید چاپگر مورد نیازتان را انتخاب و خریداری نمایید.

از تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • پرینترهای جوهرافشان برای چاپ عکس‌های براق و نمودارهای رنگی بسیار مناسب هستند. این نوع پرینترها در چاپ اسناد متنی ضعیف‌تر از نوع لیزری هستند.
  • پرینترهای لیزری نوشته‌ها را با سرعت بیشتری چاپ می‌کنند. درصورتی‌که می‌خواهید از پرینتر برای چاپ اسناد متنی استفاده کنید پرینترهای لیزری تک‌رنگ را انتخاب کنید. این پرینترها با کیفیت بالایی نوشته‌ها را چاپ می‌کنند.
  • پرینترهای لیزری رنگی، گزینه مناسبی جهت چاپ تصاویر و اسناد رنگی هستند. البته هزینه این پرینترها بسیار بالا بوده و معمولاً در خانه مورداستفاده قرار نمی‌گیرند.

پرینتر همه‌کاره (All In One)

پرینتر همه‌کاره

تولید کنندگان بعضی اوقات به پرینترهای جوهرافشان یا لیزری، اسکنر و فکس اضافه می‌کنند.
این وسیله که All-in-One نامیده می‌شود قادر است فکس ارسال یا دریافت کند، پرینت بگیرد، تصاویر یا متون را اسکن کند و یا از یک برگه کپی بگیرد.

هرچند ممکن است نیازی به برخی از امکانات پرینترهای چندکاره نداشته باشید اما خرید آنها برای کاربران خانگی توجیه پذیر است چون نه تنها قیمت آنها از خرید یک اسکنر و یا فکس جدا پایین تر است بلکه جای بسیار کمتری نیز اشغال می‌کنند.

قیمت چاپگرهای چند کاره نیز بسیار مناسب است تا جایی که می‌توانید یک پرینتر چندکاره HP را با قیمت حدود 70 دلار تهیه کنید. در مجموع خرید چاپگرهای All-in-One برای استفاده خانگی پیشنهاد می‌شود.

پرینترهای چاپ عکس

پرینترهای چاپ عکس

اگر شما بیشتر تمایل دارید تا عکس‌های خانوادگی خود را چاپ کنید و دوست ندارید تصاویر شخصی خود را به چاپ خانه‌ها بسپارید و قرار نیست با پرینتر خود گزارش و یا نمودارهای کاری چاپ کنید می‌توانید یک پرینتر مخصوص چاپ عکس خریداری کنید.

این پرینترها قادر به انجام امور مختلف چاپی نیستند ولی کیفیت چاپ عکس آنها بسیار بالاتر از پرینترهای جوهر افشان معمولی است.

توجه داشته باشید که قیمت کاغذ مخصوص چاپ عکس و کارتریج این پرینترها خیلی ارزان نیست و معمولا چاپ هر عکس 13 در 18 سانتی متر با پرینترهای چاپ عکس حدود 1000 تا 1200 تومان هزینه دارد.

6 تا از بهترین نکات طلایی هنگام خرید پرینتر

در ادامه برای شما 6 تا از بهترین نکاتی که می‌تواند به شما در هنگام خرید پرینتر کمک کند توضیح می‌دهیم.

دوام پرینتر

دوام پرینتر

پرینترهای خانگی را با صرف هزینه کمتری نسبت به پرینترهای اداری می‌توان تهیه کرد. ارزان بودن پرینترهای خانگی نسبت به پرینترهای اداری بی‌علت نیست.

پرینترهای ارزان قیمت قادر به چاپ تعداد صفحات زیاد نیستند و نمی‌توانند فشار زیاد را دوام بیاورند.

چرخه کار یا منظور از دوام پرینتر، تعداد صفحاتی است که پرینتر می‌تواند در یک ماه چاپ کند بدون اینکه به آن آسیبی برسد.

درواقع چرخه کار پرینترهای خانگی حدود ۷۵۰ برگ است که با عمر مفید پرینترهای اداری اختلاف بسیاری دارد. بنابراین باید به‌طور مناسب از پرینتر خود استفاده کنید.

نکته : بهترین پرینتر خانگی پرینتری است که دارای دوام طولانی باشد و نیازی به تعویض و تعمیر زودهنگام آن نداشته باشید.

هزینه مواد مصرفی

هزینه مواد مصرفی

یکی از نکات بسیار مهم که در زمان خرید چاپگر کمتر به آن توجه می‌شود و معمولا فروشندگان مشتری را از آن آگاه نمی‌سازند هزینه مواد مصرفی است.

شما ممکن است یک پرینتر جوهرافشان با قیمت مناسب تهیه کنید که هزینه تعویض کارتریج آن دست‌کمی از خرید پرینتر جدید نداشته باشد. ازاین‌رو بهتر است پیش از انتخاب یک پرینتر از میزان هزینه‌های جانبی آن مطلع شوید.

قیمت کارتریج برخی از پرینترهای ارزان جوهرافشان با خود پرینتر برابری می‌کند یعنی پس از چاپ حدود 150 تا 200 برگ، مجبور به پرداخت معادل قیمت پرینتر برای کارتریج جدید خواهید شد.

قابلیت اتصال به شبکه

اتصال پرینتر به شبکه

درصورتی‌که قصد اشتراک‌گذاری پرینتر میان چند کامپیوتر را دارید، باید به قابلیت اتصال به شبکه پرینتر خانگی توجه داشته باشید.

بسیاری از پرینترها دارای پورت Ethernet یا مجهز به Wi-Fi هستند. این پرینترها به‌راحتی بین چند کامپیوتر مورداستفاده قرار می‌گیرند.

البته پرینترهای بدون پورت شبکه را نیز می‌توان بین چند کامپیوتر به اشتراک گذاشت اما برای این کار باید پرینتر را به یکی از کامپیوترهای متصل نموده و سپس آن را Share کنید.

در این حالت زمانی که کامپیوتری که پرینتر به آن متصل است خاموش باشد، دیگران نمی‌توانند از چاپگر استفاده کنند.

USB

اتصالات USB در پرینترها و با استاندارد USB-A به شکل ویژه‌ای رایج هستند. این به شما اجازه می‌دهد هارد دیسک‌های خارجی و انواع دستگاه‌های دیگر را متصل کرده و سپس از صفحه منوی چاپگر برای چاپ مستقیم فایل‌ها از آنها استفاده کنید.

اگر نمی‌خواهید از رایانه خود به عنوان واسطه استفاده کنید این یک روش مفید است.

اترنت

چاپگرها همچنین ممکن است مجهز به درگاه‌های اترنت برای اتصال سیمی به اینترنت باشند.

با این حال، نیازهای چاپگر به داده‌ها نسبتاً اساسی است و اتصال سیمی اترنت به ندرت برای پرینتر خانگی ضروری است (در برخی از شرایط پرینترهای اداری می‌توانند مفیدتر باشند).

Wi-Fi

اکثر پرینترهای خانگی به صورتی طراحی شده اند که مستقیماً به شبکه Wi-Fi شما متصل شوند. معمولاً هنگام راه اندازی، شما اطلاعات Wi-Fi خود را در اختیار آنها قرار می‌دهید.

سپس می‌توانید نرم افزار را بر روی رایانه، تلفن یا دستگاه دیگری بارگیری کنید تا کارهای چاپ را مستقیماً به پرینتر ارسال کند همچنین امکان چاپ از راه دور به یک دفتر کار را می‌دهد که این امکان می‌تواند در شرایط کار در خانه بسیار مهم باشد.

NFC

NFC (ارتباطات میدانی نزدیک) نیز در برخی از مدل‌ها موجود است و به شما اجازه می‌دهد پرینتر خود را به سادگی با لمس دستگاه به یک منطقه مشخص شده در پرینتر خود به تلفن هوشمند یا تبلت متصل کنید.

چاپ ابر

بسیاری از پرینترهای کاملاً مجهز، به ویژه AIO  در حال حاضر ویژگی‌های مبتنی بر اینترنت را ارائه می‌دهند.

که به شما اجازه می‌دهند به عکس‌های ذخیره شده در سایت‌هایی مانند Facebook ، Flickr ، Dropbox  و Google Drive  دسترسی داشته باشید، و همچنین از چاپ از راه دور و دسترسی به آثار هنری برای چاپ بهره‌مند شوید.

کارت‌های SD

برخی از پرینترها ممکن است دارای اسلات‌هایی برای کارت‌های SD  باشند، به این ترتیب می‌توانید با استفاده از منوی پرینتر به آنها دسترسی پیدا کنید و فایل‌های منتخب را برای چاپ انتخاب کنید.

اسلات حافظه، بلوتوث و PictBridge

اسلات حافظه، بلوتوث و PictBridge

اگر قصد دارید عکس‌های زیادی را چاپ کنید به فکر چاپگر با اسلات حافظه یا Bluetooth و یا PictBridge باشید.

اگر پرینتر شما دارای اسلات حافظه باشد، می‌توانید با قرار دادن حافظه دوربین در آن تصاویر را چاپ کنید. همچنین در صورت مجهز بودن پرینتر و دوربین شما به بلوتوث به‌سادگی می‌توانید از عکس‌ها پرینت بگیرید.

با استفاده از قابلیت PictBridge نیز می‌توان دوربین را از طریق پورت USB به پرینتر متصل کرد.

مدیریت کاغذ

مدیریت کاغذ

هر پرینتر از یک پشته کاغذ به ابعاد ۸.۵ در ۱۱ تغذیه می‌کند.
خوشبختانه، بسیاری از پرینترها در حال حاضر دارای سینی‌های مخصوص تغذیه برای چاپ بر روی کاغذهای مخصوص با اندازه‌های غیر معمول یا وزن‌های مختلف هستندکه برخورد با آن شرایط را در هنگام چاپ آسان تر می‌کند.

اندازه سینی ورودی را در اینجا در نظر بگیرید: سینی‌های کوچکتر نیاز به اضافه کردن کاغذ به صورت همیشگی دارند، در حالی که یک قیف ۲۵۰ صفحه‌ای می‌تواند آن را به یک بار در ماه تبدیل کند.

ادعای سرعت، وضوح و رنگ

ادعای سرعت، وضوح و رنگ

در گذشته برای یک تولید کننده پرینتر بسیار آسان بود که ادعاهای غیر معمولی را در رابطه با سرعت چاپگرهای خود یا تعداد صفحاتی را که می‌توانید کارتریج جوهر یا تونر انتظار داشته باشید مطرح کند.

امروزه تقریباً تمام فروشندگان از مجموعه‌ای از آزمون‌های استاندارد استفاده می‌کنند که توسط سازمان بین المللی استاندارد (ISO) توسعه یافته و دارای مجوز است.

پروتکل‌های آزمایش ایزو شرایط برابری را فراهم می‌سازد – تمام ادعاها و رتبه بندی‌ها با استفاده از مجموعه‌های یکسان سند و روش‌های آزمون توسعه می‌یابند.

مشخصات مهم عبارتند از:

PPM

PPM

این نشان دهنده «تعداد صفحات در دقیقه» است و راهنمای سرعت چاپ صفحات توسط چاپگر است. این مسئه به اندازه کافی ساده به نظر میرسد ، اما PPM می‌تواند به سرعت پیچیده شود.

به عنوان مثال، پرینترها PPM‌های سیاه و سفید و رنگی بسیار متفاوتی دارند، بنابراین برای بسیاری از چاپگرها معمول است که در صورت تمرکز بر رنگ، دو PPM متفاوت را ارائه دهند.

PPM برای پرینترهای خانگی اهمیت چندانی ندارد مگر اینکه برای یک کار چاپ تحت فشار زمان قرار داشته باشید یا نیاز به چاپ همزمان زیادی کار داشته باشید.

DPI

DPI

این به «نقاط در هر اینچ» یا تعداد نقاط جوهر اشاره دارد که پرینتر می‌تواند بر روی یک اینچ مربع کاغذ چاپ کند.

این ویژگی برای بررسی این مسئله مفید است که یک پرینتر در ایجاد تصاویر با وضوح و جزئیات بالا تا چه اندازه خوب است.

با این حال، این نیز کمی قدیمی شده است: روشها و نرم افزارهای جدیدتر چاپ می‌توانند وضوح تصویر چاپ شده را بدون ایجاد تغییر در DPI افزایش دهند، بنابراین اجازه ندهید این آخرین ویژگی تعیین کننده برای شما باشد.


بیشتر بخوانید!

آیا می‌خواهید همیشه اطلاعات مهم خود را در یک فلش مموری همراه خود داشته باشید؟
اندرحقیقت، فلش مموری‌ها همان نقشی را بازی می‌کنند که سال‌ها پیش بر گردن سی‌دی‌ها و دیسک‌های فلاپی بود؛ در حقیقت یعنی ابزاری برای جابه‌جا کردن اطلاعات می‌باشد.

اگر می‌خواهید تمامی نکات طلایی برای خرید یک فلش مموری فوق‌العاده را بدانید، پیشنهاد می‌کنم مقاله زیر را حتما مطالعه بفرمایید.


راهنمای خرید پرینتر سه بعدی

راهنمای خرید پرینتر سه بعدی

پرینتر سه بعدی در ابتدا برای مصارف صنایع تولید شد، اما امروزه شاهد نمونه‌هایی از آن هستیم که برای استفاده در منزل تولید می­شود.

اگر قصد دارید که پرینتر سه بعدی بخرید حتماً به سه موضوع مهم یعنی قیمت، مواد مصرفی و کیفیت آن توجه خاص داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر در ادامه هر یک از آنها به اختصار توضیح داده می­شود.

قیمت

قیمت پرینتر سه بعدی

پرینترهای سه بعدی بسته به کیفیت خروجی آنها قیمت‌های متفاوتی دارند. اگر تازه کار هستید و می‌خواهید با نحوه کار پرینترهای سه بعدی آشنا شوید، بهتر است که هزینۀ زیادی خرج نکنید.

مواد مصرفی

مواد مصرفی پرینتر سه بعدی

ابتدا باید مشخص کنید که می‌­خواهید از پرینترهای سه بعدی برای تولید چه وسایلی استفاده کنید و سپس پرینتری را انتخاب کنید که نیاز شما را برطرف کند.
مثلاً اگر می‌خواهید که از پرینتر سه بعدی در صنایع غذایی استفاده کنید باید پرینتری را انتخاب کنید که امکان پرینت بر روی ABS وPLA را داشته باشد.
در راهنمای خرید پرینتر حتماً به شما توصیه می‌شود که به تنوع، دسترسی و قیمت مواد مصرفی پرینترهای سه بعدی توجه کنید.

کیفیت

کیفیت

پرینترهای باکیفیت از سرعت مناسب و رزولوشن بالایی برخوردارند. رزولوشن بالا یعنی جزئیات طرح به خوبی ترسیم ­شوند. مسلماً هر چقدر سرعت بالاتر باشد رزولوشن کمتر خواهد بود.

معرفی 4 نمونه از بهترین پرینترهای چندکاره خانگی 2020

در ادامه ما 4 نمونه از بهترین پرینترها در بین تمام پرینترهای موجود انتخاب کرده‌ایم تا برای شما توضیح دهیم.

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M130nw

پرینتر LaserJet Pro MFP M130nw

این محصول توسط برند قدرتمند اچ پی (HP) با مدل «M130nw» تولید و به بازار عرضه گردیده است.

دستگاهی چندکاره که علاوه بر عملیات پرینت، امکان گرفتن اسکن و کپی را هم در اختیار شما قرار می‌دهد. صفحه نمایش این پرینتر چندکاره لیزری ۲ خطی است؛ که کار کردن با آن را آسان‌تر می‌کند.

همچنین از پردازنده ۶۰۰ مگاهرتزی و حافظه ۲۵۶ مگابایتی بهره می‌برد. البته قابلیت چاپ دو رو در این مدل تعبیه نگردیده است که ضعف این دستگاه محسوب می‌گردد. به‌طور کلی این مدل از اچ پی را می‌توان در گروه بهترین پرینتر خانگی بازار به شمار آورد.

ویژگی‌ها

نوع چاپ: تک رنگ

اسکنر و کپی: دارد

تکنولوژی چاپ: لیزری

نوع کاربری: ۳ کاره (پرینت، اسکن، کپی)

قابلیت چاپ دو رو: ندارد

شبکه بی سیم WiFi: دارد

سرعت چاپ سیاه و سفید: حداکثر ۲۲ برگ در دقیقه

توان کار ماهانه: ۱۰.۰۰۰ برگ – توصیه شده ۱۵۰ تا ۱۵۰۰ برگ

ظرفیت سینی کاغذ: ۱۵۰ برگ

پرینتر چند کاره کانن مدل PIXMA MG2545s

PIXMA MG2545s

پرینتر PIXMA MG2545 ساخت شرکت کانن درواقع مدل به‌روزشده‌ی پرینتر بسیار پرفروش PIXMA MG2540 است و درعمل تفاوت چندانی با آن ندارد.

این پرینتر که شباهت‌های بسیاری در ظاهر به مدل قبلی خود دارد، پرینتری ارزان‌قیمت و چندکاره است که علاوه‌بر پرینت، قابلیت‌های اسکن و کپی را هم در اختیار کاربران می‌گذارد.

این دسته از پرینترها برای کاربرانی طراحی شده‌اند که به دنبال دستگاهی چندکاره با تأکید بر چاپ عکس هستند.

ویژگی‌ها

وع چاپ: رنگی

اسکنر: دارد

کپی: دارد

فکس: ندارد

تکنولوژی چاپ: چاپ جوهرافشان

کاربری: 3 کاره (پرینت، اسکن، کپی)

پرینتر چندکاره لیزری کانن مدل i-SENSYS MF3010

i-SENSYS MF3010

با پرینتر چندکاره‌ی سیاه‌وسفید رومیزی «i-SENSYS MF3010» ساخت شرکت قدیمی و محبوب (Canon) به‌سادگی و به‌راحتی پرینت، کپی و اسکن‌های خود را انجام دهید. MF3010 دستگاهی ایدئال برای مصارف خانگی و محیط‌های اداری کوچک است.

طراحی شیک و مشکی‌رنگ MF3010 آن را دستگاهی مناسب، کوچک و کم‌حجم نسبت به مدل‌های دیگر برای میز کار شما تبدیل کرده است.

پرینت، اسکن و کپی با بهترین کیفیت در این مدل انجام می‌شود. درنتیجه‌ی کارایی ساده و هوشمند MF3010، هر کاربری با هر سطحی از معلومات کامپیوتری می‌تواند به‌راحتی از آن استفاده کند و نیازی به داشتن تخصص برای استفاده از دستگاه نیست.

ویژگی‌ها

نوع چاپ: تک رنگ

اسکنر: دارد

کپی: دارد

تکنولوژی چاپ: چاپ لیزری

کاربری: 3 کاره (پرینت، اسکن، کپی)

سایز چاپ: A4

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M26nw

LaserJet Pro MFP M26nw

این پرینتر چندکاره‌ی اچ پی با تکنولوژی چاپ لیزری و تک‌رنگ، برای مصارف اداری و خانگی تولید شده است. همچنین این دستگاه قابلیت پرینت، اسکن و کپی را دارد. سینی کاغذ این پرینتر تا ۱۵۰ برگ ظرفیت داشته و می‌تواند تا ۱۸ برگ در دقیقه را پرینت بگیرد.

شما می‌توانید با اتصال به شبکه بی‌سیم (WIFI) و بدون اتصال به پرینتر، به‌طور مستقیم از تلفن هوشمند خود هر فایلی را که می‌خواهید پرینت بگیرید. در سمت راست این دستگاه یک صفحه‌نمایش LCD برای کنترل بهتر دستگاه و اطلاع از وضعیت دستگاه تعبیه شده است.

درمجموع این دستگاه یکی از بهترین پرینترهای خانگی و اداری به‌حساب آمده و برای مصارف مختلف می‌توان به آن اعتماد کرد.

ویژگی‌ها

نوع چاپ: تک رنگ

اسکنر: دارد

کپی: دارد

تکنولوژی چاپ: لیزری

شبکه بی سیم WiFi: دارد

نوع کاغذ قابل استفاده: A4, A5, PostCards, Lables

سرعت چاپ سیاه و سفید: حداکثر ۱۸ برگ در دقیقه

قابلیت چاپ دو رو: ندارد

نوع کاربری: ۳ کاره (پرینت، اسکن، کپی)

کلام آخر

در این مقاله برای شما انواع پرینتر را شرح دادیم تا شما بتوانید به راحتی پرینتر مورد نظر خود را از نظر کارایی انتخاب کنید. در ادامه چندین نکته مهم و طلایی را جهت خرید پرینتر برای شما عزیزان شرح دادیم تا بتوانید به راحتی یه پرینتر خوب خریداری کنید، و در آخر 4 نمونه از بهترین پرینترهای چندکاره را برای شما عزیزان توضیح دادیم.

چنانچه شما با پرینترهای مختلف کار کرده‌اید می‌توانید نظرات و تجربیات خود را با ما در قسمت کامنت‌ها در میان بگذارید.

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید