top
5 practical tips before buying a phone

5 نکته که حتما باید قبل از خرید گوشی بدانید!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

0

icon

معمولا علاقه‌مندان به خرید گوشی همراه در ابتدا به دنبال پیدا کردن اطلاعات کافی دربارهٔ مشخصات فنی، عملکرد یا قابلیت‌های گوشی مورد نظر خود هستند. با این حال، تنها تمرکز بر روی این موارد کافی نیست و باید بر روی بخش‌های دیگری نیز تمرکز کرد تا از یک خرید خوب و مطمئن برخوردار شد. در این مقاله، 5 نکته مهمی که باید قبل از خرید گوشی به آن‌ها توجه کنید را مورد بررسی قرار می‌دهیم. همچنین در ادامه، روش استعلام در سامانه همیاب24 را نیز برای شما توضیح خواهیم داد.

خرید گوشی همراه

1. اندازه‌ی صفحه نمایش

صفحه نمایش یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک گوشی همراه است. از این رو، باید اندازه‌ی آن را با توجه به نیازهای خود انتخاب کنید. اما در صورتی که بیشتر استفاده شما برای وبگردی، مطالعه مقالات، دیدن ویدیو یا گیمینگ است، گوشی با صفحه نمایش بزرگتر بهترین گزینه برای شما خواهد بود و اگر اندازه‌ی کوچکتری برای گوشی خود در نظر دارید، باید حتما از کیفیت نمایش و وضوح تصویر نیز اطمینان حاصل کنید.

نکته*
در صورتی که قصد خرید گوشی استوک یا دست دوم را دارید حتما قبل از خرید از سرقتی و اصالت موبایل مورد نظر اطمینان حاصل کنید، برای این کار کافیست که اپلیکیشن همیاب24 را نصب کرده و با وارد کردن کد IMEI گوشی از گوشیتان استعلام بگیرید.

2. ظرفیت باتری

همیشه باید به عمر باطری گوشی توجه داشته باشید. اگر استفاده از گوشی تان در طول روز زیاد است، بهترین گزینه برای شما یک گوشی با باطری با ظرفیت بالا و طول عمر طولانی است. در این رابطه، می‌توانید با مشاهده برچسب‌های باطری ظرفیت باتریتان را چک کنید اما ما به شما توصیه میکنیم که به خصوص برای خرید گوشی‌های دست دوم از کدهای تست سلامتی که در نتیجه استعلام سامانه همیاب24 برای شما نوشته شده، استفاده کنید تا از سلامت باطری گوشی اطمینان حاصل کنید.

نکات مهم برای خرید گوشی و ظرفیت باتری ان

3. کیفیت دوربین

اگر شما جزو افرادی هستید که عاشق عکاسی هستند، باید به کیفیت دوربین گوشی هوشمندی که قصد خرید آن را دارید، توجه کنید. با توجه به پیشرفت فناوری، بسیاری از گوشی‌های هوشمند دارای دوربین‌های عالی هستند. برای دانستن کیفیت دوربین، می توانید به بررسی مشخصات فنی گوشی و نظرات کاربران در سایت‌ همیاب24 مراجعه کنید تا تجربه خرید کاربران درباره گوشی و عملکرد دوربین را نیز مطالعه کنید!

نظرات کاربران درباره کاربری گوشی در همیاب24

4. سیستم عامل و مشخصات فنی

سیستم عامل یکی از مهم‌ترین مولفه‌های هر گوشی هوشمند است. اگر شما به دنبال گوشی با سیستم عامل اندروید هستید، باید مطمئن شوید که گوشی شما به روز و با آخرین نسخه سیستم عامل اندروید تجهیز شده است.
علاوه بر این نیز باید برای خرید یک گوشی هوشمند، به مشخصات فنی آن توجه کنید. مشخصات فنی شامل اندازه صفحه نمایش، رزولوشن، پردازنده، حافظه داخلی و باتری است. شما با دانستن این مشخصات، می‌توانید گوشی هوشمند مناسبی را برای خود پیدا کنید.

بررسی سیستم عامل و مشخصات گوشی در همیاب24

5. بررسی سلامت گوشی

استعلام سلامت گوشی می‌تواند در تعیین وضعیت فنی و سلامت گوشی شما کمک کند و این موضوع به ویژه در صورتی که گوشی مورد نظر شما دست دوم باشد، بسیار مهم است. با استفاده از سامانه همیاب24 می‌توانید به راحتی با وارد کردن شماره IMEI، اطلاعات مربوط به سلامت و گارانتی گوشی خود را دریافت کنید. بررسی سلامت گوشی می‌تواند شامل بررسی کلیه قطعات، عملکرد باتری، صفحه نمایش، دوربین و… باشد که برای این منظور، می‌توانید از اپلیکیشن همیاب24 استفاده کنید و با وارد کردن شماره IMEI گوشی خود، اطلاعات کاملی در خصوص سلامت کلی و وضعیت بهره‌وری گوشی را دریافت کنید.

بررسی سلامت گوشی در همیاب 24

نتیجه‌گیری

با توجه به این پنج نکته، می‌توانید خریدی هوشمندانه‌تر و موفق‌تری در خرید گوشی خود داشته باشید و در نهایت، باید بدانید که هدف شما در خرید گوشی، تأمین نیازهای شما در کمترین زمان ممکن و با توجه به بودجه و نیازهای شخصی شماست، امیدواریم تا با توجه به نکاتی که گفته شد، خریدی هوشمندانه انجام دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید