top
گفت‌وگو مدیرعامل سامانه همیاب با ایسنا در خصوص سامانه ردیابی کالای الکترونیک

گفت‌وگو مدیرعامل سامانه همیاب با ایسنا در خصوص سامانه ردیابی کالای الکترونیک

زمان مطالعه: 3 دقیقه

3

icon

بهروز فتح‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص روند ایجاد سامانه ردیابی کالای الکترونیک و دیجیتال، اظهار کرد: روند کاری ما با رویداد استارتاپ ویکند آغاز شد که در این رویداد استارتاپ‌های برتر شناخته شدیم و سپس تیم‌سازی را با چهار نیرو آغاز و در حال‌ حاضر ۴۰ کارمند در این شرکت مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: این شرکت دانش‌بنیان فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرد و از همان سال جزء مراکز رشد مقدماتی پارک علم‌ و فناوری خراسان شدیم و سپس حوزه کاری خود را توسعه داده و وارد امور موسسات شدیم.

فتح‌آبادی تصریح کرد: «همیاب ۲۴» نخستین سامانه استعلام و ردیابی تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های سرقتی و مفقودی در کشور است که با ارائه قابلیت استعلام رجیستری گوشی‌ و استعلام سرقت گوشی‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها گامی موثر در راستای پیشگیری از وقوع جرم در حوزه خرید و فروش دستگاه‌های دیجیتال برداشته است.

وی افزود: این سامانه با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و با همکاری اپراتورهای مخابراتی، اصناف و کلانتری‌های سراسر کشور در راستای سرعت‌بخشی به فرآیند ردیابی کالاهای الکترونیک سرقتی فعال شده است.

مدیر توسعه تجاری این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه پیشگیری و کاهش سرقت کالاهای دیجیتال در کشور هدف اصلی این سامانه است، تصریح کرد: در حال حاضر این سامانه ۴۲۰۰ نمایندگی در دفاتر پیش‌خوان دولت داشته و با کلانتری‌ها و دادگستری‌های سراسر کشور همکاری دارد و در یک سال اخیر توانسته بیش از ۳۵ درصد کالاهای مفقودی و سرقتی ثبت شده در سامانه را به مال‌باختگان برگرداند.

وی با اشاره به امکانات و ساز و کار این سامانه همیاب، خاطرنشان کرد: این سامانه در چهار قسمت طراحی شده است که شامل استعلام رجیستری گوشی و استعلام سرقتی نبودن کالا، ردیابی و اعلام سرقت کالا، ثبت کالای پیدا شده است.

فتح‌آبادی اضافه کرد: کاربران در این سامانه با اعلام مفقودی کالا، اطلاعات مربوط به کالای گمشده‌ یا سرقتی خود را وارد می‌کنند. همچنین می‌توانند اطلاعات مربوط به کالای پیدا شده را وارد کنند، به عنوان مثال اگر فردی کالایی در اتوبوس و مترو پیدا کند، می‌تواند آن را در سامانه ثبت کند و با کمک سامانه کالا را به دست صاحبش برساند.

مزایای ثبت و اعلام سرقت در سامانه همیاب۲۴

  • ردیابی ۲۴ ساعته در اپراتورهای مخابراتی
  • اطلاع‌رسانی کشوری به اصناف سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه
  • اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور
  • جستجو در بین کالاهای پیدا شده

مالباختگان در سراسر کشور می‌توانند جهت فعال شدن فرآیند ردیابی، شماره IMEI گوشی را در سامانه کشوری همیاب۲۴ ثبت نمایند. از این طریق علاوه بر ردیابی گوشی سرقتی در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع‌رسانی کشوری از خرید و فروش و خروج دستگاه از مرزهای کشور جلوگیری می‌شود و بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جستجو شده و به شما اطلاع داده می‌شود.

همیاب ۲۴ سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ تاپ)

منبع: ایسنا

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. یگانه محیطی گفت:

    برای سامانه ما باعث افتخار است که بستری برای پیدا شدن کالاهای دیجیتال سرقتی و مفقودی هموطنان عزیزمان فراهم کرده‌است.
    💐

    0
  2. مجتبی ریاحی گفت:

    سلام خسته نباشید .
    از وقتی که توی سایت شما گوشی سرقتی خودمو ثبت کردم 80 روز میگذره … آیا باید دوباره تمدید کنم ؟
    احتمالش هست که گوشی من پیدا بشه ؟

    1
    1. مریم اکبری گفت:

      با سلام دوست عزیز اگر شما مدت دوره ردیابی تان را 80 روز انتخاب کردید، باید بعد از اتمام 80 روز به طور مجدد ردیابی را تمدید نمایید.
      همیاب24 سامانه استعلام و ردیابی کالاهای دیجیتال سرقتی/مفقودی.

      1