top
Windows Phone Tracking with Find My Phone

ردیابی گوشی ویندوزفون با Find My Phone

زمان مطالعه: 5 دقیقه

0

icon

امروزه گوشی‌های موبایل هوشمند همانند یک کامپیوتر جیبی، اطلاعات خصوصی، اطلاعات بانکی، تصاویر و بسیاری از اطلاعات شخصی کاربران را در خود نگه داری می کنند. با توجه به این مساله، نگهداری و محافظت از گوشی‌ و اطلاعات آن امری حیاتی می باشد.

یکی از دغدغه های مهم هنگام سرقت گوشی موبایل و یا گم شدن آن، محافظت از اطلاعات شخصی روی گوشی می‌باشد. در این مطلب به طور اختصاصی نحوه ردیابی گوشی ویندوزفون، نحوه حذف اطلاعات روی گوشی و به صدا درآوردن زنگ گوشی از راه دور از طریق قابلیت Find My Phone را آموزش می‌دهیم.

همیاب ۲۴ سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ تاپ)

ردیابی و پاک ‌کردن اطلاعات گوشی ویندوزی

شرکت مایکروسافت (Microsoft) قابلیت Find My Phone را برای گوشی های ویندوزفون ارایه داده است تا هنگام گم شدن و یا به سرقت رفتن گوشی از طریق آن بتوان برای ردیابی گوشی ویندوزی، پاک کردن اطلاعات روی گوشی از راه دور و به صدا درآوردن زنگ گوشی اقدام کرد. برای استفاده از این قابلیت شما باید از قبل آن را روی گوشی ویندوزفون خود فعال کرده باشید.

 با فعال کردن این قابلیت روی گوشی ویندوزی، در صورتی که بعد از سرقت قابلیت مکان‌یابی و اینترنت گوشی روشن باشد، امکان مکان‌یابی، زنگ زدن به گوشی حتی در حالت بی‌صدا، پاک کردن اطلاعات روی گوشی از راه دور و قفل گوشی با استفاده از پین کد سیم‌کارت وجود دارد.

برای استفاده از این قابلیت‌ها باید در گوشی‌ خود بخش‌های مربوطه را فعال کنید.

بیشتر بخوانید…
توصیه می‌کنم برای آگاهی از روند دادگاهی و شکایت بعد از ردیابی مثبت گوشی سرقتی و مفقودی در سامانه همیاب 24 از مقاله راهبردی پس از ردیابی مثبت گوشی موبایل چیکار کنم؟ استفاده کنید.

فعال کردن قابلیت Find My Phone در ویندوزفون

فعالسازی قابلیت برنامه find my phone در تنظیمات

به بخش Settings بروید و Find My Phone را انتخاب کنید. حالا تنها کافی است دو قسمت مشخص‌ شده را تیک بزنید. اکنون اطلاعات مربوط به موقعیت گوشی شما در سایت مایکروسافت ذخیره می‌شود و از طریق سایت windowsphone.com این اطلاعات قابل دسترسی است.

برای اینکه به این اطلاعات دست پیدا کنید، به سایت مایکروسافت و به بخش اکانت بروید و با حساب کاربری مایکروسافت (Live) خود وارد شوید.

صفحه حساب مایکروسافت

پس از لاگین کردن اطلاعات گوشی ویندوز فونی شما نمایش داده می‌شود و شما با کلیک روی نام گوشی‌ خود می‌توانید جزئیات بیشتری مشاهده کنید. برای مثال، آخرین موقعیت ثبت ‌شده گوشی را ببینید.

صفحه پیدا کردن دستگاه

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، سه گزینه Ring ،Lock و Erase و آخرین موقعیت ثبت‌ شده گوشی پیش روی شما قرار می‌گیرد. اگر گوشی‌ خود را جایی نزدیک خودتان گم کرده‌اید، می‌توانید با به صدا درآوردن زنگ آن، گوشی را پیدا کنید. شاید هم فکر می‌کنید گوشی‌تان را بدون اینکه قفل کنید، جایی رها کرده اید؛ در این حالت بهتر است گزینه Lock را انتخاب کنید. در حالتی که گوشی شما سرقت شده نیز برای حفظ امنیت بیشتر بهتر است اطلاعات خصوصی‌تان را از روی آن پاک کنید.

مکان یابی گوشی ویندوزی (Locate)

در صورتی که قابلیت مکان یابی و اینترنت دستگاه شما روشن باشد در این بخش، مکان تقریبی گوشی خود روی نقشه Find My Phone را مشاهده خواهید کرد.

توجه داشته باشید که استفاده از روش های ردیابی و پیگیری موقعیت مکانی گوشی، تقریبی و صرفا جهت اطلاع خودتان می باشد و از این طریق در مراجع قضایی نمی توانید اقدامی انجام دهید. برای ردیابی قانونی گوشی می توانید به سامانه همیاب۲۴ مراجعه کنید.

پخش صدا یا Ring

در صورت انتخاب گزینه پخش صدا یا Ring حتی اگر گوشی شما سایلنت یا در واقع بی صدا باشد، به صدا در خواهد آمد. این گزینه برای زمانی که گوشی خود را در اطرافتان گم کرده اید کاربردی می باشد و با استفاده از آن می توانید صدای زنگ گوشی خود را بشنوید.

پاك كردن اطلاعات گوشي ویندوزی از راه دور (Erase)

در صورتی که احتمال می دهید از اطلاعات شما سوءاستفاده ای شود، در این وضعیت می توانید از طریق گزینه “Erase”، اطلاعات روی دستگاه خود را پاک نمایید.

نکته:
در این صورت همه داده‌های دستگاه برای همیشه پاک خواهند شد و بعد از اینکه داده‌های دستگاه پاک شد، دیگر نمی‌توانید موقعیت مکانی آن را پیدا کنید. اگر دستگاه آفلاین باشد، دفعه بعد که دوباره آنلاین شود داده ها پاک خواهند شد.

ردیابی قانونی گوشی سرقتی یا گمشده در سامانه کشوری همیاب۲۴

یکی از بهترین روش های ردیابی، ثبت دستگاه گم شده یا دزدیده شده در سامانه همیاب ۲۴ می باشد. این سامانه- از طریق همکاری با اپراتورها، دادگستری‌ها، کلانتری‌ها و اصناف موبایل و کامپیوتر سراسر کشور- به سرعت و از راه قانونی دستگاه گمشده یا سرقت شده شما را ردیابی می کند.

جهت فعال شدن فرآیند ردیابی گوشی، شماره IMEI گوشی را در سامانه کشوری همیاب۲۴ ثبت نمایید تا ردیابی گوشی گمشده یا سرقتی شما فعال گردد. از این طریق علاوه بر ردیابی گوشی شما در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش و خارج شدن گوشی از مرزهای کشور جلوگیری می شود، بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری ها و بازرسی های مرزی جستجو شده و به شما اطلاع داده می شود. 


دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

4.6/5 - (14 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید