top
Mobile-tracking-with-Google-Maps

ردیابی موقعیت مکانی گوشی از طریق google maps | ردیابی موبایل با گوگل مپ

زمان مطالعه: 5 دقیقه

17

icon


با روشن کردن «تاریخچه مکان»، زمانی که گوشی شما گم شده یا به سرقت می رود از طریق مکان های ذخیره شده در این قسمت می توانید موقعیت مکانی گوشی خود را ببینید. همچنین می‌توانید موقعیت مکانی افراد و دوستان خود را ردیابی کنید. با ما همراه باشید تا با ردیابی موبایل با گوگل مپ آشنا شوید.

راستی قبل از هر چیز یه سوال!! گوشیت اصلیه؟ مطمئنی تقلبی نیست؟!! اگر می‌خواهی از تقلبی، مفقودی یا سرقتی نبودن گوشیت مطمئن بشی فقط کافیه روی لینک زیر کلیک کنی. در چند ثانیه استعلام کامل گوشی‌ت در اختیارت قرار می‌گیره
همیاب ۲۴ سامانه دانش بنیان استعلام و ردیابی کالای دیجیتال تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

ردیابی “موقعیت مکانی” گوشی از طریق google maps

برای ردیابی گوشی از طریق قابلیت موقعیت مکانی google maps (حتی در صورت خاموش بودن گوشی) باید شرایطی زیر برقرار باشد تا بتوانید از این روش استفاده کنید:
1- دستگاه‌تان به اکانت گوگل متصل شده باشد.
2- دستگاه‌تان به اینترنت دسترسی داشته باشد.
3- گزارش موقعیت و تاریخچه مکان‌ها روی دستگاهتان فعال شده باشد.

برای فعال کردن تاریخچه موقعیت مکانی مسیر زیر را دنبال کنید:
setting>google>manage your google acount>data & personalization>manage your activity controls>location history=On

برای ردیابی موقعیت مکانی گوشی خود به Google Maps بروید و گزینه “خط زمان شما (Timeline)” را انتخاب نمایید.

سپس بازه زمانی مورد نظر را برای دیدن تاریخچه موقعیت مکانی انتخاب کنید.

با استفاده از این روش حتی اگر گوشیتان خاموش باشد نیز می‌توانید موقعیت مکانی آن را ردیابی کنید، زیرا قبل از اینکه گوشی شما خاموش شود گوگل موقعیت مکانی جاری را ذخیره می کند.

حتما بخوانید: ردیابی لحظه ای موقعیت مکانی افراد در نقشه گوگل (Google Map)

همیاب

ردیابی “موقعیت مکانی” اشخاص با google maps

ردیابی افراد از طریق گوگل مپ چگونه انجام می‌شود؟

نقشه گوگل (Google Maps) قابلیتی دارد که از طریق آن می‌توانید موقعیت مکانی افراد و دوستان خود را ردیابی کنید. جهت ردیابی موقعیت مکانی یک شخص از طریق نقشه گوگل، باید قابلیت مکانیابی در گوشی فرد مورد نظر فعال باشد.

پس از انجام این کار، لینک مربوط به ردیابی موقعیت مکانی تحت بازه زمانی انتخاب‌شده، ایجاد خواهد شد. شما می‌توانید این لینک را از طریق SMS، ایمیل و یا شبکه‌های اجتماعی با شخص مورد نظرتان به اشتراک بگذارید. این افراد قادر خواهند بود تا در زمان تعیین‌شده، موقعیت مکانی شما را از طریق گوگل مپ مشاهده کنند.

نکته: در صورتی که زمان دسترسی به موقعیت مکانی خود را بر روی Until you turn this off تنظیم کرده باشید، افرادی می‌توانند شما را ردیابی کنند که با حساب کاربری گوگل وارد اپلیکیشن شده باشند. این گزینه جهت ردیابی موقعیت مکانی افراد سالمند و یا کودکان بسیار مفید خواهد بود.

حتما بخوانید: ۵ روش برای ردیابی موقعیت مکانی اعضای خانواده از طریق گوشی های هوشمند و تلگرام

Find My Device سرویس ردیابی گوشی با گوگل مپ

برای ردیابی گوشی با Find My Device ، به تنظیمات> Google بروید. Find My Device رو بزنین. با روشن کردن این گزینه ردیابی برای شما فعال خواهد شد می‌توانید مقاله (ردیابی گوشی اندروید با “دستگاهم را پیدا کن Google‏ ” | Find My Device) را مطالعه نمایید. و همچنین برای ردیابی گوشی آیفون مقاله (ردیابی گوشی ایفون) را مطالعه نمایید.

ردیابی گوشی در سامانه همیاب ۲۴

سامانه همیاب ۲۴ با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و با همکاری اصناف و کلانتری های سراسر کشور، در خصوص تسهیل و تسریع فرآیند ردیابی، بستری مناسب فراهم کرده است.

شما می‌توانید گوشی گم شده یا به سرقت رفته خود را در سامانه همیاب۲۴ ثبت نمایید تا مراحل ردیابی آن با سرعت بیشتری صورت بگیرد. جهت فعال شدن فرآیند ردیابی، شماره IMEI گوشی را در سامانه کشوری همیاب۲۴ ثبت نمایید تا ردیابی گوشی گمشده یا سرقتی شما فعال گردد. از این طریق علاوه بر ردیابی گوشی شما در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش و خارج شدن گوشی از مرزهای کشور جلوگیری می شود، بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری ها و بازرسی های مرزی جستجو شده و به شما اطلاع داده می شود.

همیاب24

درنهایت

ما در این متن ردیابی موبایل با گوگل مپ و ردیابی گوشی دیگران با گوگل مپ را آموزش دادیم و در کنار بررسی موقعیت مکانی گوشی، روشی را برای ردیابی گوشی معرفی کردیم که مورد حمایت قوه قضاییه است و مراجع قضایی آن را تایید می‌کنند. بنابراین اگر سوال یا نظری دارید با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

چگونه موقعیت مکانی گوشی را با گوگل مپ ردیابی کنیم؟

دستگاه‌تان به اکانت گوگل متصل کنید سپس طبق مقاله پیش روید.

چطور با Find My Device گوشی را ردیابی کنیم؟

آموزش کامل ردیابی اندروید با Find My Device و آیفون را در متن بالا قرار دادیم.

3.9/5 - (58 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. imeiینی چی باید از کجا پیداش کنم ؟

    0
  2. برای استفاده از همیاب 24 باید چه کار کنم؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز برای استفاده از همیاب 24، باید ابتدا در سامانه همیاب 24 ثبت‌نام کنید. سپس، باید مشخصات کالای گمشده یا سرقتی خود را در سامانه ثبت کنید. پس از ثبت کالا، باید سیم‌کارت فعال کالا را بسوزونید.

      0
  3. لطف کنید جواب بدید من خونه بودم در یک بازه ی زمانی اما ناوبری گوگل زده بیرون از خونه بودم مسئله حیثیتی هست خواهشا جواب بدین ضمنا جی پی اس خاموش بوده

    0
    1. سلام.
      در این مورد، چند احتمال وجود دارد:

      خطای ناوبری گوگل: ممکن است ناوبری گوگل به اشتباه تشخیص داده باشد که شما در حال حرکت هستید. این اتفاق ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، مانند:

      اختلال در سیگنال GPS
      استفاده از برنامه های دیگر که از GPS استفاده می کنند
      وجود اشکال در نرم افزار ناوبری گوگل
      تغییر تنظیمات GPS: ممکن است شما تنظیمات GPS خود را تغییر داده باشید و بدون اینکه متوجه شوید، GPS را خاموش کرده باشید. در این صورت، ناوبری گوگل نمی تواند موقعیت مکانی شما را ردیابی کند و ممکن است به اشتباه تشخیص دهد که شما در حال حرکت هستید.

      اشتباه در تشخیص موقعیت مکانی: ممکن است ناوبری گوگل موقعیت مکانی شما را به اشتباه تشخیص داده باشد. این اتفاق ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، مانند:

      وجود اشکال در سخت افزار GPS
      وجود اشکال در نرم افزار ناوبری گوگل
      برای بررسی این احتمالات، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

      از برنامه های دیگر برای ردیابی موقعیت مکانی خود استفاده کنید: اگر از برنامه های دیگر مانند Google Maps یا Waze استفاده کنید، می توانید ببینید که آیا موقعیت مکانی شما به درستی ردیابی می شود یا خیر.

      تنظیمات GPS خود را بررسی کنید: مطمئن شوید که GPS در تلفن همراه شما روشن است و محدودیت های مکانی فعال نشده اند.

      از یک برنامه برای عیب یابی GPS استفاده کنید: برنامه هایی مانند GPS Status & Toolbox می توانند به شما کمک کنند تا مشکلات GPS را شناسایی و رفع کنید.

      0
  4. ابراهیم گفت:

    گوشیم گم کردم چطور پیدا کنم

    0
  5. حسین کاظمی گفت:

    سلام ،روز سیزدهم ،اردیبهشت سال جاری گوشی ام رو در شهرستان نکا ،گم کردم همه مراحل ردیابی رو انجام دادم ،اما هنوز از همساز خبری نشده ،مدارک و اسنادی در گوشی داشتم که بیشتر از گوشی برام مهم بود اما متاسفانه ،داخل ماشین پراید خطی ساری نکا جا گذاشتم و بعد ۵ زنگ متوالی گوشی خاموش شد ، با تشکر

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام حسین عزیز
      بابت این اتفاق متاسفیم
      لطفا شکیبا باشید بسیاری از ردیابی‌هایی مثبت در سامانه همیاب ۲۴ پس از ماه‌ها ردیابی متعدد است

      0
  6. سلام شنبه هفته گذشته در ماشین 1855 گوشی رو گم کردم راهنمایی کنید لطفا

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام ترانه عزیز.
      در لینک زیر اقدام به ثبت مشخصات گوشی سرقتی خود بفرمایید و ردیابی آن را فعال کنید تا هرزمان در گوشی سرقتی شما سیم‌کارتی قرار گرفت ردیابی شده و از طریق پیامک و تماس تلفن گویا به شما اطلاع داده شود.

      لینک ثبت کالای دیجیتال سرقتی در سامانه همیاب24
      https://hamyab24.ir/l/zi

      0