در هنگام خرید گوشی دست دوم حتما باید فرآیند انتقال مالکیت گوشی دست دوم و فعالسازی برای سیمکارت خریدار در سامانه همتا انجام شود، در غیر این صورت با وارد کردن سیمکارت جدید، دستگاه پس از مدت کوتاهی غیرفعال خواهد شد.
استعلام همزمان طرح رجیستری و سرقتی بودن موبایل، تبلت و لپ تاپ در سامانه کشوری همیاب۲۴
آموزش انتقال مالکیت گوشی دست دوم در سامانه همتا
توجه داشته باشید که لازمه انتقال مالکیت آن است که، فرد فروشنده از طریق فرآیند «افزودن دستگاه» قبل از انتقال مالکیت، شناسه گوشی را وارد کارتابل خود در سامانه همتا نماید.
حتما بخوانید: نکات طلایی قبل از خرید گوشی دست دوم
انتقال مالکیت گوشی دست دوم با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷*
برای انجام فرآیند انتقال مالکیت گوشی دست دوم، ابتدا لازم است تا کد دستوری #۷۷۷۷* را شمارهگیری کنید:
در مرحله بعد عدد ۳ را برای انجام فرآیند «انتقال مالکیت» انتخاب نمایید.
در این مرحله، پیغامی برای شما نمایش داده میشود که شناسه تلفنهای همراه تحت مالکیت سیمکارت را به شما نمایش میدهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه تلفن همراهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید، وارد و ارسال کنید. درصورتیکه هیچ شناسه ای برای شما نمایش داده نشد، میبایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» را وارد و ارسال کنید و سپس در مرحله بعد شناسه ۱۵ رقمی IMEI تلفن همراهی که قصد فروش آن را دارید بدون هرگونه علامت اضافی وارد کنید.
در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت تلفن همراه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره تلفن فرد خریدار) را وارد نمایید.
در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده میشود که شناسه IMEI تلفنی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش میدهد. درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را وارد و ارسال کنید.
در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می شود که بیانگر ارسال کد فعالسازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.
دقت داشته باشید که کد فعالسازی حتماً باید با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار میتواند با استفاده از کد فعالسازی، شناسه IMEI تلفن همراه خریداری شده و شماره سیمکارت خود، از طریق فرآیند فعالسازی تلفن همراه خریداری شده را برای شماره سیمکارت خود فعال نماید.
دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید…
خسته نباشین
میخاستم بپرسم سامانه همتا شماره تماسی داره که جوابگو باشه بشه تلفنی مشکلمونو بگیم و بپرسیم چیکارباید کرد اگه شماره تماسی داره لطفا برام بفرستین مرسی ممنون
سلام با شماره 124 تماس بگیرید
سلام خسته نباشید
من یک گوشی نو خریدم و باسیم کارتی که بنام خواهرم بود فعال کردم بعد گوشیمو دزدیدن و بعدکه پیداکردم سیم کارتش گم شده بود و خواهرمم خارج از کشوره نمیتونه فعلا بیاد تاسیم کارت جدید بگیرم بایه سیم کارت دیگ دارم کار میکنم الان میخام بدونم چیکارکنم وقتی اون سیم کارت که گوشیمو فعال کردم نیست در دسترسم چجوری لغوش کنم یا چجوری انتقال مالکیت بدم خیلی ممنون میشم راهنمایی کنین
سلام دوست عزیز. باید با سامانه هنمتا تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند.
باسلام ببخشیدواسه انتقال مالکیت اگه ب اون خطی ک گوشیوباهاش فعال کردیم دسترسی نداشته باشیم ولی خط دیگه ب نام همون شخص باشه میتونیم انتقال مالکیت انجام بدیم
سلام با سامانه همتا تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند
سلام خسته نباشید
من از شماره خودم به شماره دومم انتقال مالکیت دادم
الان سیمکارتارو روی گوشی انداختم سیمکارت هارو شناسایی نمیکنه
مشکل انتقال مالکیت گوشی دارم تا ه خریدم میخوام به اسم خودم بکنم میشه لطفا راهنماییم کنی کدفعالسازی مالکیت به سیم کارت دیگری ارسال شده میشه ویرایش کدمالکیت بزنم
سلام دوست عزیز. با سامانه همتا تماس بگیرید. مشکل خود را با کارشناسان همتا مطرح کنید. کارشناسان همتا می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.
باسلام اهفته پیش گوشی به شمارهimei1 ازشخصی خریداری واظهار اشت ریجستری انجام وبنام وشماره امراانجام داده پس ازچند و پیامی دریافت نمودم که دستگاه ثبت نشده سیم قبلی فروشنده درگوشی جا مانده کارتن هم دارم آنشخص تماسهای راجواب نمیدهد چکارکنم گوشی بنامم ریجیترشود متشکرم
سلام دوست عزیز. بهتر است با سامانه همتا تماس بگیرید