top
Why does your iPhone charge late

چرا گوشی آیفون شما دیر شارژ می‌شود؟ علل مختلف و راهکارهای مقابله با آن

زمان مطالعه: 4 دقیقه

0

icon

امروزه، گوشی‌های هوشمند مانند آیفون جزء وسایل اساسی زندگی ما شده‌اند.و بروز مشکلاتی مثل خراب شدن باتری یا دیر شارژ شدن گوشی آیفون می‌تواند از بدترین اتفاقاتی باشد که ما در طی روز با آن روبه رو بشویم!
ما در این مقاله، به بررسی علل دیر شارژ شدن گوشی آیفون و راهکارهایی عملی برای رفع این مشکل خواهیم پرداخت.

از اصل بودن آیفون خود مطمئنید؟!
برای اطمینان از اصل بودن گوشی خود کافیست در سایت همیاب۲۴ استعلام بگیرید تا علاوه بر بررسی اصالت و رجیستری از مفقودی یا سرقتی نبودن آن نیز اطمینان پیدا کنید.

علل اصلی دیر شارژ شدن گوشی آیفون شما

علل اصلی دیر شارژ شدن گوشی آیفون شما

1. کابل و آداپتور شارژر نامناسب

استفاده از کابل‌ها و آداپتورهای شارژر نامناسب می‌تواند عاملی مهم برای دیر شارژ شدن آیفون و خرابی باتری آن باشد. بهتر است بدانید، برخی از کابل‌ها و آداپتورها کیفیت پایینی دارند و نمی‌توانند جریان برق لازم را به طور کامل به باتری آیفون منتقل کنند. در نتیجه، شارژ آیفون به طور کامل انجام نمی‌شود و زمان بیشتری برای شارژ صرف می‌شود.
برای رفع این مشکل، توصیه می‌شود از کابل و آداپتور اصلی آیفون استفاده کنید و در صورت نیاز به تعویض، از محصولات معتبر و با کیفیت دیگر استفاده نمایید.

2. خرابی باتری

یکی از عوامل مهم دیر شارژ شدن آیفون، خرابی یا عمر کوتاه باتری است. در طول زمان، باتری آیفون قدرت خود را از دست داده و منجر به دیر شارژ شدن گوشی شود. برای رفع این مشکل، بهتر است اول از سلامت باتری گوشی خود مطمئن شوید و در صورت خرابی باتری آیفون خود را تعویض کنید. با تعویض باتری، ظرفیت و عمر مفید آیفون افزایش می‌یابد و شارژ آن به طور معمولی انجام می‌شود.

علل اصلی دیر شارژ شدن گوشی به خاطر خرابی باتری

3. نرم‌افزارهای پس‌زمینه بیش از اندازه

برخی از نرم‌افزارهای پس‌زمینه در آیفون ممکن است، تمام منابع سیستم را به خود اختصاص داده و باعث دیر شارژ شدن آیفون شود. برای رفع این مشکل، می‌توانید نرم‌افزارهایی که به طور مداوم در حال اجرا هستند اما برای شما کاربردی ندارند، را ببندید و فقط نرم‌افزارهای مورد نیازتان را در پس‌زمینه خود باز بگذارید.

بیشتر بخوانید: چرا فارسی کردن آیفون با جیلبریک امنیت شما را به خطر می‌اندازد؟ + راهکاری موثر و تست شده

4. به‌روز نبودن نرم‌افزار

جالب است بدانید عدم به‌روزرسانی آیفون به آخرین نسخه قابل دسترس می‌تواند علتی برای دیر شارژ شدن گوشی باشد. شما می‌توانید با به‌روزرسانی نرم‌افزار، ممکن است بهینه‌ترین تنظیمات و بهبودهای عملکردی خود مربوط به شارژ دریافت کنید.

5. مصرف بیش از حد انرژی توسط برنامه‌های کاربردیتان

برخی از برنامه‌های موجود در آیفون، به طور مداوم از منابع اصلی سیستم استفاده می‌کنند و به‌ تبع آن، باتری آیفون را سریعتر تخلیه می‌کنند. سعی کنید که این برنامه‌ها را بشناسید و در صورتی که با آن‌ها کار ندارید، آنها را ببندید یا حذف کنید و اگر هم به آن‌ها نیاز دارید دسترسی آن‌ها را به باتری خود ببندید تا مصرف انرژی آیفون کاهش یابد و شارژ آن نیز سریعتر انجام شود.

خرابی باتری ایفون به خاطر مصرف بیش از حد انرژی توسط برنامه‌های کاربردی

بیشتر بخوانید: انواع باتری موبایل و تفاوت آن‌ها

نتیجه‌گیری

دیر شارژ شدن گوشی آیفون معمولا به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله علل رایج این مشکل می‌توان به استفاده از کابل و آداپتور نامناسب، خرابی باتری، نرم‌افزارهای پس‌زمینه بیش از حد، عدم به‌روزرسانی نرم‌افزار و مصرف بیش از حد انرژی توسط برنامه‌های مختلف اشاره کرد. با توجه به این عوامل، می‌توان از روش‌هایی ساده اما کاربردی مانند استفاده از کابل و آداپتور اصلی، تعویض باتری، بستن نرم‌افزارهای پس‌زمینه غیرضروری، به‌روزرسانی نرم‌افزار و حذف یا بستن برنامه‌های مصرف کننده انرژی را برای رفع این مشکل امتحان کرد.

توجه داشته باشید که هرگونه تغییرات در سخت‌افزار و نرم‌افزار آیفون باید با دقت و با رعایت توصیه‌ها و راهنمایی‌های تولیدکننده انجام شود. نظرات و سوالات خود را با ما در قسمت کامنت‌ها در میان بگذارید.

Rate this post

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید