top
Increasing the security of the modem

آموزش مطمئن‌ترین روش بالا بردن امنیت مودم

زمان مطالعه: 5 دقیقه

0

icon

حتما تا حالا این موضوع به گوش‌تان خورده است که شخصی می‌گوید مودمم را هک کردند!!!! یا وقتی چک می‌کنید که چقدر از اینترنت‌تان باقی مانده، با حجمی مواجه می‌شوید که تعجب می‌کنید و با خود می‌گویید من که انقدر اینترنت مصرف نکردم!
برای جلوگیری از این اتفاقات باید امنیت مودم‌تان را بالا ببرید. ما در این متن می‌خواهیم به موضوع بالا بردن امنیت مودم بپردازیم. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

آیا می‌دانید با کلیک بر روی لینک زیر علاوه بر استعلام گارانتی گوشی خود، سرقتی یا مفقودی نبودن آن، اصالت گوشی، از مشخصات کامل گوشی خود نیز مطلع می‌شوید؟

بالا بردن امنیت مودم

بالا بردن امنیت مودم

بالا بردن امنیت مودم به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که با هدف افزایش امنیت شبکه‌ی بیسیم خانگی یا دفتری که به مودم متصل است، انجام می‌شود. با این کار، به راحتی قابلیت دسترسی غیرمجاز به شبکه و اطلاعات مرتبط با آن را کاهش می‌دهید. این اقدامات می‌تواند شامل تغییر رمزعبور پیش‌فرض مودم، فعال‌سازی پروتکل‌های امنیتی بی‌سیم، فعال‌سازی فایروال، به‌روزرسانی نرم‌افزار مودم و محدود کردن دسترسی به مودم باشد. با بالا بردن امنیت مودم، شما می‌توانید از نقاط ضعف مودم در برابر حملات هکرها و نفوذگران محافظت کنید و اطمینان حاصل کنید که شبکه‌ی بی‌سیم شما امن است.

اگر قصد خرید مودم را دارید حتما مقاله راهنمای خرید مودم اینترنت ADSL را مطالعه نمایید. و حتما برای نصب مودم در خانه بهترین مکان را انتخاب نمایید تا سرعت اینترنت‌تان زیاد شود.

بیشتر بخوانید: بیشتر بدانید:  آیا می‌دانید بعد از گم شدن یا سرقت گوشی، لپ تاپ و سایر کالاهای دیجیتال خود می‌توانید وارد سامانه همیاب ۲۴ شوید و یا اپلیکیشن همیاب ۲۴ را نصب کنید و بعد از ثبت به راحتی گوشی خود را ردیابی نمایید؟

چطور امنیت مودم را بالا ببریم؟

چطور امنیت مودم را بالا ببریم؟

برای بالا بردن امنیت مودم خود می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

تغییر رمز عبور پیش‌فرض مودم:

رمز عبور پیش‌فرض مودم‌ها برای همه یکسان است و در اینترنت به‌روز بودن این رمز بسیار مهم است. برای تغییر رمز عبور پیش‌فرض، به صفحه وب مودم خود مراجعه کنید و این تنظیمات را تغییر دهید.
.

فعال‌سازی شبکه بی‌سیم پیشرفته:

برای بالا بردن امنیت شبکه بی‌سیم، باید از پروتکل‌های امنیتی مانند WPA2 استفاده کنید و از پسوردهای ضعیف استفاده نکنید.

فعال‌سازی فایروال:

فعال‌سازی فایروال

بسیاری از مودم‌ها دارای فایروال هستند که به شما اجازه می‌دهند تا دسترسی به شبکه خود را کنترل کنید و بدافزارها و هکرها را مسدود کنید.

به‌روزرسانی نرم‌افزار مودم:

به‌روزرسانی نرم‌افزار مودم می‌تواند مشکلات امنیتی را برطرف کند. همچنین از امکان به‌کارگیری آسیب‌پذیری‌های شناخته شده در مودم شما جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:راهنمای کامل ریست کردن مودم

محدود کردن دسترسی به مودم:

محدود کردن دسترسی به مودم شما به‌عنوان یک دستگاه حیاتی برای شبکه خود، می‌تواند امنیت شبکه شما را افزایش دهد. این کار به شما اجازه می‌دهد که تنظیمات مودم خود را کنترل کنید و دسترسی به آن را برای دیگران محدود کنید.

فعالسازی مک فیلترینگ:

فعالسازی مک فیلترینگ

فعال‌سازی مک فیلترینگ به شما اجازه می‌دهد تا تنها دستگاه‌هایی که شما مشخص کرده‌اید اجازه دسترسی به شبکه خود را داشته باشند. برای فعال‌سازی مک فیلترینگ در مودم خود، به صفحه وب مودم مراجعه کنید و به تنظیمات بی‌سیم بروید. سپس باید آدرس MAC (آدرس فیزیکی دستگاه) برای دستگاه‌هایی که می‌خواهید به شبکه دسترسی داشته باشند را وارد کنید. برای امنیت بیشتر، باید همواره برای اضافه کردن دستگاه جدید به شبکه، آدرس MAC آن را در تنظیمات مودم خود وارد کنید. با این روش فقط دستگاه های تعریف شده قادر به اتصال هسنتد و دیگران حتی با داشتن رمز هم قادر به اتصال نخواهند بود.

غیر فعال سازی WPSWPS:

WPS یا Wi-Fi Protected Setup یک پروتکل امنیتی است که برای سهولت در اتصال دستگاه‌های بی‌سیم به مودم استفاده می‌شود. با این حال، این پروتکل به دلیل وجود آسیب‌پذیری‌های امنیتی در برخی راه‌های پیکربندی، ممکن است به یک نفوذگر در دسترسی به شبکه شما کمک کند. بنابراین، بهتر است اگر از این پروتکل استفاده نمی‌کنید، آن را غیرفعال کنید.

برای غیرفعال کردن WPS در مودم خود، به صفحه وب مودم خود مراجعه کنید و به تنظیمات بی‌سیم بروید. سپس بر روی گزینه WPS کلیک کرده و آن را غیرفعال کنید. در بعضی مودم‌ها، ممکن است این گزینه به صورت پیش‌فرض فعال باشد، در این صورت باید آن را غیرفعال کنید تا از پروتکل آسیب‌پذیر در امان باشید. همچنین ممکن است بعضی مودم‌ها دارای دکمه WPS باشند که برای اتصال دستگاه‌های جدید به شبکه‌ی بی‌سیم استفاده می‌شود. در این صورت، بهتر است این دکمه را هم غیرفعال کنید.

بیشتر بخوانید: روش‌های افزایش سرعت اینترنت مودم و تقویت وای فای Wifi

در نهایت…

می‌توانید با کمک موارد گفته در این متن به راحتی امنیت مودم خود را افزایش دهید تا به مشکل نخورید. اگر سوال یا مشکلی در زمینه بالا بردن امنیت مودم داشتید، برایمان کامنت بگذارید. تا راهنمایی‌تان کنیم.

در ضمن شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن همیاب۲۴ علاوه بر مراقبت از گوشی در برابر سرقت از امکانات بینظیر دیگر آن بهره‌مند شوید.

نصب اپلیکیشن ضد سرقت گوشی

Rate this post

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید